Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Taktyka (prowadzenie bitew) DI i DII
Autor Wiadomość
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2007-06-10, 09:10   Taktyka (prowadzenie bitew) DI i DII

Jak prowadzicie bitwy, zarówno w disciplesie I jak i w II (nei chce mi się robić 2 takich samych tematów w dwóch forach).

Ja grając nieumarłymi zawsze na przedzie mam 2 zbrojnych a z tyłu ducha i kogoś od czarów. Najważniejszym celem do zniszczenia są jednostki atakujące daleko (łucznicy itp.) a także jednostki atakujące masowo (magowie) dlaczego? Bo nasi magowie i duchy mają zwykle mało życia więc potrzebna jest im obrona. Zbrojni na przedzie. Rozwój magów na I prosto do wampira, on zwykle jest atakowany i będzie można zaoszczędzić na lekach. W innych wypadkach drogi rozowjowej praktycznie nie ma.

Brat grając imperium inwestował w archanioła jako bohatera i zbrojnego. Walka na prawdę dziwnie wyglądała ale tym archaniołem przeszedł całą kampanię.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Gallean 
Nekromanta



Wiek: 35
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 368
Skąd: Brzuśnik
Wysłany: 2007-06-10, 10:38   

Ja gdy gram nieumarłymi to moja drużyna wygląda tak:
1Rycerz śmierci
2Widmowy wojownik
3Cień
4Arcywampir
5Upiorny żmij
To dla mnie idealna drużyna nieumarłych: Cień wszystkich paraliżuje a jak coś nie gra to jego błędy poprawia Widmowy, Rycerz śmierci atakuje najsilniejszego wroga(ma też korzystanie z kul lub talizmanów w razie starcia z innymi nieumarłymi), korzystanie ze sztandarów by poprawić możliwości wojska, jeden artefakt dający pancerz , a drugi zwiększający obrażenia, i jakąś księge. Dodatkowo wzmacniam wojsko eliksirami by było jak najlepsze, ponadto żmij zawsze tam kogoś zatruje a arcywampir uleczy wojsko, do tego wybiorę mistrza wojowników dzięki czemu moje wojsko co turę regeneruje 15% życia. Zawsze można dać też dowódcy kulę dodatkowego ataku dla dobra cienia...
_________________
Mors certa, hora incerta

http://s19.gladiatus.pl/game/c.php?uid=68723
 
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2007-06-10, 11:17   

Moim zdaniem ten temat powinien się znaleźć w dziale o DII.

Ja zawsze biorę bohatera maga i staram sie wykorzystać wszystkie możliwe typy jednostek (co jedynie jest niemożliwe u Demonów), swego bohatera maga daję na przód, jeśli jest wystarczająco rozwinięty by tam przetrwać, później ewentualnie mogę go zastąpić rozwinięta jednostka z tyłu. Zawsze biorę najdłuższe drzewko rozwoju.
W czasie walki zawsze staram się by przetrwały wszystkie moje jednostki, jeśli to jest nie możliwe (np gdy napoczatku spotykam dróżynę z duża ilością nłuczników) to próbuję później, albo mocniejszą drużyną, czasami jednak pozwalam na straty podczas walk gdy mogę wszkrzesić jednostki natychmiast, lbu gdy są to jednostki które osiągneły swój maksymalny poziom. Rzadko uzywam czarów, chyba że naprawdę to jest to konieczne.

TO taktyka głównie do singla, bo w multi to jeszcze mam mało doświadaczenia.
_________________
 
 
 
Smash 
Zbir
Strażnik Lorda Rahla



Wiek: 40
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 223
Skąd: D'Hara
Wysłany: 2007-06-10, 16:40   

Nic odkrywczego Machak nie napisałaś, bardziej mi to pasuje do tematu "najlepsze ustawienie" czy jakoś tak który już istnieje niż do taktyki bitew. Co innego jakbyś napisała, że starasz się by twój główny bohater był osłaniany przez bodyguardów plus parę złodziei by uniemożliwić wrogowi atak z daleka po tym jak rzucił czary to już jakaś taktyka warta dysputy.

Ale chyba nie przeszedł tej kampani takim ustawieniem na bardzo trudnym? :)

Smash nie krytykuj tylko wypowiadaj się w temacie. Albo chcesz coś dodać albo milczysz taka postawa sprzyja prawidłowemu rozwojowi tematu.
Pyriel
_________________
Sword of the cold, dark void, free yourself from the heaven's bonds! Become one with my power, one with my body and let us walk the path of destruction together! Power that can smash even the souls of the Gods! The Sword of Darkness, which can cut the Gods themselves! RAGNA BLAD
Ostatnio zmieniony przez Pyriel 2007-06-10, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2007-06-10, 18:22   

Smash napisał/a:
Nic odkrywczego Machak nie napisałaś, bardziej mi to pasuje do tematu "najlepsze ustawienie" czy jakoś tak który już istnieje niż do taktyki bitew. Co innego jakbyś napisała, że starasz się by twój główny bohater był osłaniany przez bodyguardów plus parę złodziei by uniemożliwić wrogowi atak z daleka po tym jak rzucił czary to już jakaś taktyka warta dysputy.


Tyle, że to nie chodzi tyle o ustawienie a o sposób prowadzenia bitew przez graczy. Czy wolą inwestować w walczących w zwarciu czy w strzelców. Czy wolą atakować wojowników, magów czy strzelców. Co lepije jest zabić bohatera czy jednostkę etc.

To co przedstawiłeś to sposób prowadzenia wojny, ale dobra, niech będzie. Ja grając nieumarłymi i będąc na wrogim terenie zawsze rzucam czar w stylu mgła po każdym ruchu bohatera, oni mnie nie widzą i by rzucić czar muszą podejść, a skąd mają pewność, że jak podejdą to nie zostaną zaatakowani? Żadna. Lepije jest stać pod bramami miasta i atakować to co wyjdzie niż szturmując na zamek, tak zrujmujemy przeciwnikowi gospodarkę, a i przy okazji XP dostanie się.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Smash 
Zbir
Strażnik Lorda Rahla



Wiek: 40
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 223
Skąd: D'Hara
Wysłany: 2007-06-12, 02:27   

Akurat po rozegraniu tysięcy walk mogę stwierdzić, że nic w walkach odkrywczego nie da się wymyślić, zawsze starasz się zlikwidować najgroźniejszą jednostkę (np. aoe paralizator), zawsze starasz się by tura walki wypadła jak najefektywniej, obliczasz co ci się nie opłaca (np. można olać goblina jeśli dzięki temu w dwie tury zlikwidujesz orka a goblin ci nie zagrozi). Każda rasa ma swoje jakieś perełki (za wyjątkiem nieumarłych bo ci to mają rafę koralową plus hodowle małży) więc starasz się nimi grać, chyba, że jesteś typem sadomaso albo lubisz podnosić poziom trudności.

MachaK napisał/a:
...


Rzucając co chwila mgłę wojny wydaję się dosyć kosztowne, i bardzo łatwe do skontrowania, wystarczy rzucić obok najtańszego summona by cię zobaczyć :).

Uważaj gdy tak stoisz pod zamkiem by ci złodzieje dowódcy nie zabili, szczególnie magowie mają przechlapane. A bez dowódcy to już sobie nie poru... ruszasz ;-) .
_________________
Sword of the cold, dark void, free yourself from the heaven's bonds! Become one with my power, one with my body and let us walk the path of destruction together! Power that can smash even the souls of the Gods! The Sword of Darkness, which can cut the Gods themselves! RAGNA BLAD
 
 
Zodd 
Rycerz piekieł
Aktywny palacz



Wiek: 36
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-12, 04:39   

Fakt, lepiej już zamiast mgły wojny używać niewidzialności Demonów. Dobrze też niewidzialnych dowódców zostawiać przy zasobach aby różdżkarze się na nich "nadziali". Do tego jednak trzeba sporo kasy - na początku możemy nie wyrobić z poziomami głównej armii.
_________________
We don't need no education!
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2007-06-12, 17:01   

Smash napisał/a:
Uważaj gdy tak stoisz pod zamkiem by ci złodzieje dowódcy nie zabili, szczególnie magowie mają przechlapane. A bez dowódcy to już sobie nie poru... ruszasz ;-) .


Chodzi o stanie przed głównym zamkiem jak już wszystko inne z dymem puszczone, wtedy on nie będzie płacić na złodziei tylko na armię.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Thorus 
Krasnolud



Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 14
Wysłany: 2007-06-12, 18:13   

grając imperium w sacred lands moim ulubionym ustawieniem było
z przodu pegaz i 2 zbrojnych
z tyłu mag i 2 uzdrowicieli
dzięki temu po każdej walce miałem maksa życia
_________________
Wrogowie którym grozisz, tworzą armię, wrogowie których niszczysz, tworzą groby.
 
 
 
Smash 
Zbir
Strażnik Lorda Rahla



Wiek: 40
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 223
Skąd: D'Hara
Wysłany: 2007-06-12, 19:15   

MachaK napisał/a:
Chodzi o stanie przed głównym zamkiem jak już wszystko inne z dymem puszczone, wtedy on nie będzie płacić na złodziei tylko na armię.


No cóż, wtedy to z reguły game over (stolica generuje 50 golda i 25 many), jak się gra przeciw komputerowi to można tak go przyblokować by z zamku nie mógł wyjść a jak się ma neutralność z nim to nie będzie ciskał czarów.

Ja staram się wykorzystywać różdżki jako przeszkody terenowe by przyblokować, nie które przejścia, by blokować różdżkarzy komputera bo ci z ich stylem kamikadze są strasznie irytujący.
_________________
Sword of the cold, dark void, free yourself from the heaven's bonds! Become one with my power, one with my body and let us walk the path of destruction together! Power that can smash even the souls of the Gods! The Sword of Darkness, which can cut the Gods themselves! RAGNA BLAD
 
 
P@weł 
Paladyn
...Inny...



Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-06-16, 09:35   

Taktyka prowadzenia bitew w obu grach sprowadza sie do jak najszybszego unieszkodliwienia, najbardziej zagrazajacej jednostki.Nalezy rowniez tak atakowac swoimi aby wyeliminowac srodkowego woja na przodzie ( wtedy komp, nie bedzie koncentrowal atakow dwoch jednostek na jednej) Jako gracz Imperium, staram sie rowniez tak prowadzic walke aby ja czasami "przedluzac". Wtedy prorokini ma szanse na to aby uleczyc jak najwiecej moim wojakow. Najwygodniej walczy mi sie z przynajmniej jednym magiem i zabojca ( to on przewaznie na poczatku eliminuje najgorszego adwersarza - chyba ze tamten ma ochrone na orez). Na przodzie wole Inkwizytorow, poniewaz moga niezle przywalic, szybko awansuja i maja swoje ochrony.
Szczerze mowiac to nigdy nie mialem w armii aniola, a chetnie bym go rowniez przetestowal :mrgreen:
 
 
 
Smash 
Zbir
Strażnik Lorda Rahla



Wiek: 40
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 223
Skąd: D'Hara
Wysłany: 2007-06-16, 17:04   

Pojedyńczy zabójca nie wyeliminuje zagrożenia :). W sumie to wszystko co napisałeś to taktyka podstawowa :).

Więc zadam wam inne pytanie, jakiego składu używacie przy starcie normalnej misji. I jakim wodzem najchętniej gracie.

Ja gram najchętniej wodzem wojowników bo farmi się nim najszybciej i nie lubię wracać się do miast by zregenerować armie. Poza tym lubię jego dowódców.

Składy początkowe:

elfy: Pan lasu i 3 łuczników z tyłu.
imperium: najczęściej 2 łuczników/magów + lecząca + wódz.
nieumarli: nie mam rządnej konkretnej.
legiony: wódz + diabeł/gargulec + mag
klany: wódz plus 3 krasnoludów lub wódz + olbrzym + lekkostopa.
_________________
Sword of the cold, dark void, free yourself from the heaven's bonds! Become one with my power, one with my body and let us walk the path of destruction together! Power that can smash even the souls of the Gods! The Sword of Darkness, which can cut the Gods themselves! RAGNA BLAD
 
 
P@weł 
Paladyn
...Inny...



Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-06-17, 10:10   

Wiem ze nowosci nie napisalem, ale coz do tej pory w DI i DII w walkach nie mozna bylo pochwalic sie jakas wyszukana taktyka. Przy DIII sie to napewno zmieni i bedzie mozna bardziej zaskoczyc przeciwnika.
Co do misji to tez zawsze bralem wojownika, ale pozniej chcialem wyprobowac cos nowego. Z nosferatem przyznam szczerze ,ciezko sie gra...
elfy - driada, 2 centaury,sylfida, dwoch lucznikow(gralem tez z sama driada i lucznikami - fajnie bylo :mrgreen: )
imperium - standard
legiony - ksiaze, modeusz, gargulec, wlodaz (w sumie to tez standard)
klany - standard
(eeeh, znudzila mi sie juz dwojka...szkoda ze nie ma jeszcze DIII :roll: ;-) )
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2007-06-19, 10:27   

Nosferatem gra się ciężko, ale gdy już trochę zapoziomuje, to czysta przyjemność ;)

W przypadku hord zaczynałem nosferatem, duchem, inicjatem i wojownikiem, by rozwinąć do 2 widmowych i 3 śmierci. Mankamentem takiej ekipy było to, że gdy spotkali jednostki śmierci niewrażliwe na oręż, to byl problem...

Prawdziwą rzezia jest granie rycerzem śmierci, 2 widmowymi i 3 arcyliszami, ale wówczas rozgrywka jest dość nudna.

U elfów zastosowałem taktykę centaur-dowódca z przodu, 2 łóczników i duszek, by rozwinąć do 3 żądlców sylfidy i teurga.

Imperium to standard... zawsze biore arcymaga, na początek akolita, giemek i łucznik, finalnie jest 2 zabójców, prorokini, 2 obrońców wiary.

Legiony to tez nic nadzwyczajnego; finalny skład to arcyczart, włodarz, inkub i 2x rycerz piekieł.

W klanach nie wymysliłem nic interesującego, nie lubie nimi grać :roll:
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2007-06-19, 15:35   

Nagash ep Shogu napisał/a:
Nosferatem gra się ciężko, ale gdy już trochę zapoziomuje, to czysta przyjemność ;)


W jedynce nosferatem gra to praktycznie samobójstwo, zwłaszcza na MP, gdy gracze są inteligentniejsi od AI.

Jestem ciekawa czy komuś udało rozwinąć gargulca w I, mi zwykle go zabijali (zwłaszcza gdy natrafiało się na rasy siłowe orki, ogry etc.).
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
gufi102 
Wtajemniczony



Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 23
Wysłany: 2007-07-06, 18:56   

to zależy jaka rasa gram ale przeważnie są to nieumarli :)
nieumarli:
z przodu:
2x Wojownicy którzy awansują do poziomu Widmowego Wojownika
1x Rycerz śmierci (bohater)
z tyłu:
2x Wtajemniczonych którzy awansują do Arcylisza
1x Duch który awansuje do Odcienia
Potępieni:
z przodu:
1x Diabeł który awansuje na Tiamath
1x Gargulec który awansuje na Onyksowego Garguleca
1x Książe (bohater)
z tyłu:
1x Wyznawca który awansuje na Modeusz

klany:
z przodu:
2x Górskie Olbrzymy które awansują na Starszych
1x Krasnolud który awansuje na Mistrza Runów
z tylu:
1x Budowniczy (bohater)

imperium:
z przodu:
2x Gierków którzy awansują na Wielkich Inkwizytorów
1x Rycerz Pegazów (bohater)
z tylu:
2x Uczeńów którzy awansują na Białych Czarodziejów
1x Akolita który awansuje na Prorokina

elfy:
z przodu:
3x Centaury Włócznikcy którzy awansują na Dzikich Centaurów
z tyłu:
1x Adept który awansuje na Archontna
1x Leśny Duszek który awansuje na Tancerka Słońca bądź Sylfida to zależy wiadomo od czego :-P
1x Strażnik (bohater)


to jest taktyka z disciples 2 do 1 mam podobna ale tam są trochę inne poziomy :roll:
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2007-07-29, 09:20   

Quo se populi...
Powiedzcie mi, od kiedy na wstępie można mieć wszystkie 5 miejsc zajętych i to z maksymalnym poziomem? Tutaj mowa o rozwoju postaci bohatera i jednostek od początku (poziom 1) do końca. A także to co wolicie eksterminować. Ja głównie atakuję wpierw łuczników i magów, na wojownikach nie zwracam zbytniej uwagi.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2007-07-29, 09:48   

Cytat:
Powiedzcie mi, od kiedy na wstępie można mieć wszystkie 5 miejsc zajętych i to z maksymalnym poziomem?
Ale przecież i tak do teog sie sprowadza, by było 5 jednostek w drużynie.

Cytat:
A także to co wolicie eksterminować. Ja głównie atakuję wpierw łuczników i magów, na wojownikach nie zwracam zbytniej uwagi.
To zależy, zawsze atakuje tak by nei ponieść strat, eraz moga być magowie, innym razem łucznicy, a jeszcze innym wojownicy. Najczęściej atakuje najmocniejsza jednostakę, reszta pada przy okazji.
_________________
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2007-07-29, 12:43   

Mike xxx napisał/a:
Ale przecież i tak do teog sie sprowadza, by było 5 jednostek w drużynie.


Tak, tyle, że nie zawsze można mieć 5 jednostek na scenariusz. Zwłaszcza jeżeli jest ograniczenie lewelu do np. 5. Trzeba dawać rady uniwersalne.

Ja zwykle stawiam na szybką rozbudowę magów\łucnzików i jednostek rzeczywistego wsparcia tj lekarze, paralizatory przemieniacze i skamielizaciarze. Oni zwykle nie mają dużo PŻ więc aby ich utrzymać wpierw atakuję łuczników i magów wroga.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Axhezer 
Wtajemniczony



Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 65
Wysłany: 2007-09-10, 16:24   

ja gram nie umarlakami :mrgreen:

z przodu:
1x Rycerz śmierci
1x Widmowego Wojownika
1x upioru żmji
z tyłu:
1x arcywampir
1x Odcienia
Ostatnio zmieniony przez Axhezer 2008-11-13, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum