Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
D3TC - converter grafik D3
Autor Wiadomość
Qumi 
Adept



Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 516
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-06-27, 15:52   D3TC - converter grafik D3

D3TC to program to konwersji plików graficznych *.t do *.dds, które obsługuje choćby photoshop, inne programy też z pluginami. Dzięki temu można edytować modele i grafiki jak mi się zdaje. Nie zapoznałem się jeszcze zbytnio z programem, ale wygląda obiecująco:

http://bitsmithy.com/foru...8321c96bf7c#p10
_________________
The brighter light shines upon you, the darker becomes your heart.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-27, 15:53   

To jest jakiś krok do przodu. Ilość takich programów powinna w najbliższym czasie wzrosnąć. Tylko czy znajdzie się odpowiednia ilość ludzi zdolna i chcąca je wykorzystać.
_________________

 
 
 
Qumi 
Adept



Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 516
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-06-27, 16:50   

No to dam może przykład. Wziąłem Obrońcę Wiary, przerobiłem na dds a potem na jpg. Okazuje się, że każda część garderoby jest nakładana na modele, a więc teoretycznie można zmienić jednostkę całkowicie jak ktoś się zna...























_________________
The brighter light shines upon you, the darker becomes your heart.
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2010-06-27, 20:48   

Hmmm... Tak ostrożnie napiszę, że wygląda to zaiste obiecująco...
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-27, 20:51   

Ja bym po pierwsze wywalił te pióra xD bo psuja one wygląd tej jednostki.
_________________

 
 
 
Reyned 
Wojownik Szkieletów



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 666
Wysłany: 2010-06-27, 22:07   

Małe pytanie: Puste miejsca są podstawowo "przeźroczyste" ?
Pytam, ponieważ dziwnie by to było gdyby gra nie wykrywała czerni, a jpg nie obsługuje przeźroczystości obrazu w swoim formacie.
Jesteśmy kolor w tył, czy wszystko cacy?
_________________
Cytat:
Every theory of love, from Plato down, teaches that each individual loves in the other sex what he lacks in himself.
G. Stanley Hall

That's why love theories are bad.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-27, 22:23   

Wydaje mi się, ze w momencie gdy nie ma zapisanych tekstur.. model przyjmuje różowy kolor.. ale to moze byc roznie...
_________________

 
 
 
Qumi 
Adept



Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 516
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-06-27, 22:31   

Prawdę mówiąc to nie wiem. Trzeba by było sprawdzić, jednak pliki są w formacie *.dda, więc może on obsługuje przezroczystość? Potem trzeba zrobić konwersję tym programem na *.t.

Najlepiej by było gdybyś mi zrobił te przezroczyste pióra i sprawdzę. Na razie usunąłem plik piór z folderu gry i zamiast nich miałem czarne miejsce w grze, chodzi pewnie o to, że w innym pliku są zapisane i że jest też ich animacja. W folderze Obrońcy Wiary jest tajemniczy plik *.g, ale nie wiem co to i czym to otworzyć. Niestety nie znam się na tego typu rzeczach...

Daj mi maila a prześlę ci ten plik.
_________________
The brighter light shines upon you, the darker becomes your heart.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-27, 22:38   

Można w programach uzyskać przezroczystość?

Innych zastrzeżeń co do tej jednostki nie mam. Tarcza prezentuje się bardzo fajnie.
_________________

 
 
 
Reyned 
Wojownik Szkieletów



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 666
Wysłany: 2010-06-27, 22:38   

kama4art@gmail.com <- użyj tego (mówiąc tego, mam na myśli że posiadam również 3 inne) postaram się to zrobić przed wyjazdem.
A pióra są nie dziwo czarne, bo gra ma przecież napisane że musi wczytać folder z nimi, jak ich nie ma to co ma zrobić? daje teksturę w kolorze domyślnym.

@ Elle Athelle, da się, zwyczajnie zapisać w png i wygumkować w pi...
_________________
Cytat:
Every theory of love, from Plato down, teaches that each individual loves in the other sex what he lacks in himself.
G. Stanley Hall

That's why love theories are bad.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-27, 23:02   

Spróbować zawsze warto.... w ten sposób można by poprawić o wiele więcej modeli, w szczególności potrzebne zmiany są Kaplance Imperium i Wielkiemu Inkwizytorowi. Mam na mysli oczywiscie kolorystyczne zmiany.

EDIT: :P bez piór od razu lepiej...

icon_defenderoffaith.jpg
Plik ściągnięto 31515 raz(y) 3,05 KB

_________________

 
 
 
Reyned 
Wojownik Szkieletów



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 666
Wysłany: 2010-06-28, 09:48   

w wyniku rozwolnienia które skutecznie spędzało sen z powiek, zająłem się studiowaniem rozszerzenia plików (nuż coś jeszcze zrobię przed wyjazdem) i jak się okazuje:
rozszerzenie *.t jest mało znanym skutkiem działania wirusa (draństwo tworzy ich w.. wszystkie mają 14kb i nie da się ich usunąć przed wywaleniem wirusa, negatywnie oddziałuje na pliki .exe oraz .rar w otoczeniu)
Inną wersją rozszerzenia *.t jaka jest znana, jest stary podobny do pascala nie rozwijany już język programowania Turing, ale był on całkiem w 2D

podobno w HV pliki modeli są od razu w formacie *.dds
Co to znaczy? Ruskie mają jakieś własne zabezpieczenie, więc dojście do tego czy obsługuje przeźroczystość czy tylko czerń należy zrobić na podstawie prób i błędów, jednak tutaj stwierdziłem że najlepiej skupić się głównie na formacie *.dds

co ciekawe sam DirectDraw Surface jest wykorzystywany do generowania modeli 3d w czasie rzeczywistym

Wniosek?
Ruskie raczej nie robili DIII pod modowanie, lecz wyszli z funduszy przed zrobieniem dobrych zabezpieczeń (ba, nawet pewnie nie myśleli o próbie ich zrobienia, skoro nie skończyli nawet kodu gry)

dopiero niedawno znalazłem informację na stronie morrowinda że DDS obsługuje przeźroczystość więc jeżeli chcemy się pozbyć naszych piór, powinniśmy zrobić tak:
zmienić .t na .dds
wgrać do gimpa/photoshopa plugin obsługujący format .dds lub zmienić .dds na .png
zastąpić obraz przeźroczystą warstwą, usuwając poprzednią
zmienić .dds na .t i podmienić
Dla bezpieczeństwa lepiej zachować rozmiar obrazu taki jak w oryginale

to wciąż teoria, ale co może być w niej źle?
_________________
Cytat:
Every theory of love, from Plato down, teaches that each individual loves in the other sex what he lacks in himself.
G. Stanley Hall

That's why love theories are bad.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-28, 10:18   

Warto spróbować. Pozwoli kilka rzeczy (te coś latające u Adeptki nad głowa przykładowo) poprawic.
_________________

 
 
 
Spacja 
Chłop


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-08-01, 14:42   

Witam pochodzę z Clockwork City.

Jestem modderem działającym sam dla siebie.
Nie publikowałem do tąd żadnych swoich prac, (głównie poprawki dla samego siebie).
O grafice mam pojęcie i jestem chętny do nawiązania współpracy...
Interesuje mnie program którego nigdzie nie można dostać...
Mianowicie nie jaki Erion Tool
Sam doszedłem do tego (śledząc różne wątki w tym nie polskie) że:
Rozszerzenie *.t odpowiada za Tekstury
Rozszerzenie *.g odpowiada za Modele
Aby modyfikować modele (*.g) potrzeba 3ds Max'a z odpowiednim pluginem.
Aby edytować tekstury potrzeba konwertera *.t na *.dds (nic w tym trudnego)
Być może z mojego poradnika wyczytałeś że DDS obsługuję przezroczystość :mrgreen:


Konkretnie poszukuje osoby która mogła by mi podesłać instalator do Erion'a
zamierzam przenieść modele oraz tekstury do gry Oblivion'a tudzież Morrowind'a.
Jeśli komuś ostała się ta instalka bardzo proszę o jakiś cynk - wszystkie linki już padły.
_________________

 
 
Verthiss 
Wiedźmiarz
The Nameless One



Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 329
Skąd: Alzonia
Wysłany: 2010-09-06, 19:15   

Mam pytanie do tych, którzy bawili się teksturami. Odkodowałem kilka tekstur, chcąc je zedytować, zmieniłem według uznania, korzystając z Photoshopa z pluginem, a następnie z Paint.Neta'a. Nie mam pojęcia jednak, w jakim formacie ddsa powinienem te tekstury zapisać, by udało się je, po ponownym zakodowaniu, przenieść z powrotem do gry. Jak do tej pory mam za sobą sporo prób, bezowocnych.
 
 
 
Qumi 
Adept



Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 516
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-10-31, 15:52   

Może tutaj coś znajdziesz: http://forum.kalypsomedia...highlight=erion
_________________
The brighter light shines upon you, the darker becomes your heart.
 
 
 
Equimanthorn 
Chłop



Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-24, 18:47   

Trochę necro i nie do końca na na temat Disa, ale...
http://www.honmaru.pl/str...ret-teoria.html
http://www.honmaru.pl/streetfighter/final.html
Znajdziecie tam info o plikach DDS.
 
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-10, 21:44   

Czy ktoś obecnie posiada owy program do konwersji plików t. na dds. lub wie skąd go ściągnąć?
Wszedłem na podany link do forum ale po rejestracji okazało się, że nie mam dostępu do tematu.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-11, 16:12   

A po co? Edytor map ma wbudowany konwerter grafik.

Tools->Texture converter. (lub narzędzia->konwerter tekstur)

Konwersja idzie w obie strony i możesz wybrać format.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-11, 16:15   

Dzięki za informację, jeszcze nie jestem dobrze obeznany z edytorem.

Zakładam, że do modeli 3d też się coś w nim znajdzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum