Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt rozgrywek fabularnych
Autor Wiadomość
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2010-06-01, 22:48   Projekt rozgrywek fabularnych

Wersja 1.3

Mapa do każdej bitwy miedzy rasami o dominacje w owej dolinie będzie musiała być konwertowana w odpowiedni sposób. – Głównie chodzi o umieszczanie głównych siedzib ras walczących. Będzie to jeden z 4 elementów „obrotowych” innym – będą losowe wydarzenia, posiadanie miast przez rasę która zdominuje daną mapę i ostatnim punktem – wykupienie oddziałów wsparcia.

Dalsze wytyczne :
Walki o określone miejsca odbywają się raz w tygodniu
Rasa która wygra na danej mapie – przy następnej walczę kontroluje wszystkie jej miasta (chyba ze nastąpi zdarzenie losowe – zależne od „mistrza gry”) np. atak zielonoskorych
Opiekun danej mapy będzie miał – tydzień czasu na przystosowanie mapy i zaktualizowanie kontroli na niej.
Rasy walczące na konkretnej mapie – będą musiały na dzień przed przedstawić opiekunowi mapy – czy wykupują jakieś wsparcie ect.
Rasa która zdominuje mapę – także musi zabezpieczyć miasta po przez wykup jednostek – lub in game.

EDIT I

Punkty „Chwały”
Możliwości wykorzystania Ph :
- Wykup posiłków
- Rozbudowa struktury wojskowej
- Rozbudowa miast kontrolowanych*
- Rozbudowa kopalni na terenie rodzinnym
- Akcje sabotażowe
- Podnoszenie możliwości wysłanych posiłków

Zdobywanie Ph
-Teren rodzinny +xxph dziennie (nie można go zdobyć)
-Posiadanie określonych lokacji (Pełne zwycięstwo)
-Kontrola miast w danej lokacji (Od ilości miast przelicznik)**
-Rozbudowana „kopalni” na terenie rodzinnym

Współ Kontrola terenu / walki nie skończone / sojusze
- Podczas walki o dany teren rasy mogą zawierać sojusze – i podczas walki dzielić się wpływami/kontrolą terenu. W takim wypadku nalicza się ph x liczba miast – suma jednak nie przekracza nigdy pełnej sumy jaką by można uzyskać podczas samotnego panowania.
- Nie dokończone walki , w takich wypadkach strony posiadają miasta które zdobyły podczas potyczek. Jednak – po każdej potyczek miasta wracają do punktu 1 ( z przed gry) i to od stron będzie czy rozbudują miasto z ph/dadzą tam obronę – czy nie.
Rozbudowa miasta zaczyna się zawsze od punktu względnego rozbudowy miasta. Jeżeli dana rasa rozbudowała miasto do poziomu 3 za ph, zawsze będzie miała poziom 3 przy startach gry – nie będzie musiała rozbudowywać co gre.
- zdobyte miasto wraca do poziomu 1 , i rasa które ja zdobędzie będzie musiała je rozbudowywać na własną rękę.

EDIT II

Naliczanie Punktów Chwały :
A)„Teren rodzinny”
Bazowa 50ph dla każdej rasy
Możliwość rozbudowy do 4 poziomu – każdy poziom daje + 50ph
Koszt rozbudowy :
2 poziom = 200ph
3 poziom = 1000ph
4 poziom = 1500ph

B) Kontrola terenów
Za każde kontrolowane miasto na mapie = 5ph
Za każdy kontrolowany punkt strategiczny na mapie = 25ph
Za pełną kontrole mapy bonus ph w zależności od wielkości mapy :
10ph/25/50/75/100

C) Sparingi
50ph dla rasy za wygrany sparing. ( wcześniej musi być zgłoszony takowy ) – sparingi na mapach niezależnych.

Wstępne wytyczne – przedstawienie propozycji naliczania kosztów wsparcia.
Imperium – 100/25 – 65 – Giermek
Legion 120/25 – 75 - Opętany
Hordy 120/25 – 75 - Wojownik
Klany 150/30 – 90 - Krasnolud
Przymierze – 150/30 – 90 – Centaur Włócznik

Metodyka – suma hp i dmg dzielona na 2 i zaokrąglona do góry.

Info dot. mapy przeniesione do innego tematu
Ostatnio zmieniony przez Nagash ep Shogu 2010-06-02, 22:02, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-06-01, 23:07   

Na jakiej wielkości mapach chcesz to organizować??
_________________

 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2010-06-01, 23:21   

Pierwsza uwaga - liczby. Wiem, że 50 brzmi lepiej od 5, ale napompowane wyniki, typu 45 000 pkt. za posiadanie w/w doliny raczej gorzej wyglądają od zwykłych 900 ;)
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2010-06-02, 00:37   

Athelle : To wszystko zależy od ludzi, którzy się podejmą takiej zabawy i będą chcieli być „opiekunami” jakieś mapy fabularnej. Ja aktualnie 1 mapę robię w rozmiarze 96x96

Nagash ep Shogu : Liczy zapewne będą opracowywane długo ale ich wielkości i tak nie będzie stała.. gdyż punkty liczbowe będą potrzebne na : rekrutacje wojska dodatkowego ale po za tym myślę ze mogą się tez przydać do „upgradowania” obiektów na terenie rodzinnym.
Np. : Ktoś ma 500 punktów , wiec może powołać x giermków , ale - może użyć tych punktów i rozbudować na swoim terenie rodzinnym stajnie – która pozwoli mu rekrutować po większej cenie punktowej od razu rycerzy. Inna rzeczą na które będzie można wydawać punkty było by rozbudowa kopalni na tereniach rodzinnych. Kolejna opcja – ataki na tereny rodzinne (nie zdobycie owego terenu a osłabienie jego struktur) Np. rasa x uważa ze za dobrze się komuś wiedzie, wiec – płaci xxx punktów i walka przenosi się na losową mape – jeżeli rasa atakująca wygra może zniszczyć , jakiś obiekt/obiekty. Jeszcze inną rzeczą na które będzie można takie punkty wydawać – wielkość wsparcia jakie można będzie przyzwać – np. startowa to 1 jednostka wsparcia (1+3) wiec będzie można ulepszać wsparcie do : (1+4) (1+5) (1+5 , 1+1 ) i tak dalej do określonej wartości maksymalnej by nie było przegięć.
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2010-06-02, 12:47   

Interesuje mnie jedna rzecz. Jak owe punkty chwały przekładają się na możliwość np. dokupienia giermka w grze? Chodzi o to, że owego giermka mam prawo kupić dopiero, gdy będę miał odpowiednią ilość PCh? Po prostu chciałbym wiedzieć jakie to ma przełożenie na mechanikę gry.
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-06-02, 12:50   

Nagu, chodzi o to, że wydajesz te punkty za co możesz sobie w edytorze wstawić jednego giermka do któregoś miasta lub drużyny.
_________________
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2010-06-02, 12:53   

Kod:
Rasy walczące na konkretnej mapie będą musiały na dzień przed przedstawić opiekunowi mapy czy wykupują jakieś wsparcie ect.


Opiekun danej mapy będzie przed bitwą modyfikował mapę odpowiednio – po rozmowach z grupami które będą walczyły na niej i przed grą odpowiednio zmodyfikuje mapę i wyśle zaktualizowaną o dodanie posiłków, kontrole miast a także – losowe wydarzenia jakie mogą się wydarzyć na mapie. Itd.
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-06-02, 12:54   

Planujesz zrobić to na jednej mapie a ras jest 5.
Chcesz by gracze kilkukrotnie rozgrywali walki na tej samej mapie czy chodzi Ci o jedną potyczkę :?: Jeśli to drugie to jak widzisz dokupowanie jednostek Za te punkty bo w trakcie meczu wymagałoby to ciągłych edycji zapisu gry.
Pierwsza z możliwości natomiast jest niewykonalna bo z doświadczenia wiem jak trudno jest rozegrać partie z kompletem graczy czego nie da się zrobić przy jednym podejściu. Nawet gdy rozłożymy grę na kilka podejść zgranie się w czasie czterech osób bardzo rzadko się udaje.

Taka kampania fabularna miałaby rację bytu tylko gdy rozłożylibyśmy to na kilka mniejszych map symbolizujących ważne strategicznie regiony o które toczyły by się walki.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2010-06-02, 13:02   

Ok, to jeszcze jedna moja wątpliwość. :]

Darogan napisał/a:
Walki o określone miejsca odbywają się raz w tygodniu


Rozumiem, że walka nie będzie trwała x tur, jak to ma miejsce w zwykłej rozgrywce, ale zostanie zminimalizowana do 1-2 potyczek na turę?
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2010-06-02, 13:09   

Vogel Serapel:Nikt nie powiedział ze wszystkie rasy – musza chcieć walczyć o daną mapę – jak się nie znajdzie przedstawiciel danej rasy – który by się podjął gry , to po prostu nie będzie walczyc.
Dokupywanie posiłków ect – tylko przed samą walką. W trakcje już obowiązują zwykłe zasady.
Jeżeli 5 ras będzie chciało walczyć o daną mapę to niestety będzie obowiązywać „kto pierwszy ten lepszy” według kolejności zgłoszeń.
W przypadku walki 1vs1 gdy rasa dominującą nie będzie mieć reprezentanta – przegrywa mape walkowerem.
W przypadku 1vs1vs1 gdy rasa dominująca nie będzie mieć reprezentanta – komputer będzie za nią grał

Ale jak na razie to są projekty wiec wiele może się jeszcze zmienić.

Nagash ep Shogu: Myślę ze czas walki o daną mapę można był ustalić jakiś normowany : np. 3h na walkę
Albo na x tur. To jest akurat najprostsza z kwestii.
Chodzi tylko o to by np. codziennie nie było walk na danej mapie by jej „opiekun” nie musiał siedzieć 24h by ją modyfikować
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2010-06-02, 13:52   

Hmm... ja mam takie pytanie trochę odbiegające od aktualnych, ale: masz zamair aby rozgrywka odbywała się na standardowych zasadach z BE czy na tutejszych modyfikacjach PD/atakach/Ini itd.?

Przy okazji jak będzie trochę więcej wiadomo to może pisze się i jako gracz i jako opiekun. Puki co dostępny jestem 24/24h.
 
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2010-06-02, 14:28   

Czapa : W tym wypadku zdam się na opinie osób aktywnie grających w sieci.

Myśle o załozeniu osobnego tematu z podanymi mapami/aktualizacjami prac na nich , strategicznymi punktami na mapie oraz w przyszłości – tabelami kontroli.
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2010-06-02, 15:01   

Ja bym osobiście Ci doradził dopytanie już teraz bo zmiana ataku i ini takiej czarki/wiedźmy może całkiem zmienić rozgrywkę. Zwiększenie szansy na polimorfizm u Sukuby także. Do tego potrzeba PD u takiego Gargulca. A to tylko zmiany w Legionach. Są jeszcze np. takie Śmiertki, ini 60, a ini 40 na 100% miałoby wpływ na tą jednostkę.
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-06-02, 19:06   

Tertaz nie można tego określić bop MOD czeka dopiero na test w sieci.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2010-06-02, 19:17   

Myślę ze zacznie w systemie BE a ewentualnie później zmiana systemu nie będzie problemem.
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2010-06-03, 05:15   

Vogel ja nie mówiłem o modzie który teraz będziemy testować tylko o tych które już są przetestowane i są pojedyncze. Potrzeba 400PD, a 300 to ogromna różnica w przypadku gargulca, a mod już został uznany za przydatny i większość chyba bez niego nie gra?
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-06-03, 09:42   

Wszyscy graja jak na razie na wersji oryginalnej.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum