W prawdzie Ancalagon dał już kawałki wywiadu, ale całość to całość ;)
Cytat:
15.11.2007 -
System magii:
Kurlovich: Jak (jeśli wogóle) ograniczyliście zaklęcia na głównej mapie?
Risto: Nie ograniczyliśmy ich, ale pojawiły się pewne zmiany.
Kurlovich: Powiedz nam o zmianach.
Risto: Nie ma zbyt wielkich zmian, są właściwie niezauważalne. Kurlovich: Jakie rodzaje magii będą dostępne poszczególnym rasom? Wcześniej były każda nacja miała różne zaklęcia. Czy zostaliście przy tym?
Risto: Każda rasam ma unikalny zestaw czarów.
Kurlovich: Takie same jak w Disciples II?
Risto: W większości tak.
Kurlovich: Czy runy/karty będą używane na głównej mapie czy również na arenie?
Risto: Część zaklęć jest przeznaczona tylko dla mapy głównej, część na pole walki, a część i tu i tu.
Kurlovich: Czy runy będą używane tylko przez bohaterów czy także przez jednostki?
Risto: Będzie ich mogła używać każda dostatecznie inteligentna jednostka.
Kurlovich: Będzie ich mogła używać każda dostatecznie inteligentna jednostka?(;) - przyp. Łowca)
Risto: Tak.
Kurlovich: Jak dużo typów many będzie w grze?
Risto: 4 - Imperium, Elfów, Legionów i Życia (nazwa robocza), ta ostatnia służy do leczenia jednostek w mieście
Kurlovich: Jak będzie wyglądało tworzenie runów/kart w stolicy? Jakich surowców będziemy potrzebować?
Risto: Będzie potrzeba odpowiedniej ilości złota i many (prawdopodobnie kilku typów)
Kurlovich: Ok, jest kilka typów many zużywanej na zaklęcia, ale o ile wiemy powstaną dodatki, w których dostaniemy do dyspozycji nowe rasy. Razem z rasami przybędą dodatkowe rodzaje many. Nie spowoduje to zachwiania balansem gry? Przykładowo do gry dochodzą nieumarli i mana śmierci. Co zrobicie?
Risto: NIeumarli będą mieli własny wybór czarów, więc dodamy manę nieumartych, ale możliwe jest, że elfy będą miały czary wymagające many śmierci. Dodamy je jako część dodatku. ( widać, że nie zrozumiał pytania - przyp. Łowca)
Kurlovich: Ujmę to inaczej: W disciples 2 był problem z maną elfów. Elfy wymagały nowego rodzaju many, ale była ona używana jedynie do czarów z ich szkoły magii, inni przeciwnicy jej nie potrzebowali. W rezultacie zburzyło to balans. Ich czary wymagały pięciu rodzajów many, podczas gdy pozostałe rasy potrzebowały czterech. Kiedy dołączą nieumarli, co zrobicie, aby utrzymać balans? Dodacie nowe czary wymagające nowej many, czy ponowne stworzycie czary ze zmienionymi wartościami many? Mam nadzieję na to drugie. I nie zapomnijcie o krasnoludach! ;)
Risto: Pozostałe rasy będą miały nowe czary wymagające many nieumarłych. Zbalansujemy również wysokopoziomowe zaklęcia, sprawiając aby wymagały więcej typów many.
Kurlovich: Jak dużo będzie poziomów magii i iloma zaklęciami będziemy dysponowali? W Disciples II było 5 poziomów, po 5 zaklęć na każdym. Na 1, 2 lvl - wymagały tylko własnej many, 3lvl - dwóch rodzajów many, 4 - trzech rodzajów, 5 - czterech rodzajów. Jak to wygląda teraz?
Risto: 1,2- własna mana, 3,4- dwa rodzaje, 5 -3 rodzaje lub wszystkie dla ras dodanych później (podejrzewamy, że pojawi się 6 lvl).
Żyjące rózgi:
Kurlovich: Risto, jak wyglądają rózgi (wiemy, że to jużnie zwykłe patyki - przyp. Łowca)?
Risto: Dla Imperium - statua anioła z 3 ulepszeniami, dla elfów Elves - drzewo z 3 ulepszeniami, Legions - ognisty demon wyrastający z ziemi z 3 ulepszeniami.
Kurlovich: Są to obiekty broniące się same czy trzeba jednostek "wewnątrz"? Jak będą wyglądały ulepszenia?
Risto: Strażnicy (nazwa nadana przez tłumacza ;) - przyp. Łowca) będą magicznie przywoływać jednostki. Wciąż dyskutujemy czy w czasie walki czy na mapie głównej.
Kurlovich: Czy one żyją...? Mam na myśli animację. Poruszają się po mapie głównej czy są zwykłymi nieruchomymi obiektami, które walczą?
Risto: Są animowane ale się nie ruszają.
Kurlovich: Czy aby ulepszyć strażników będzie potrzebna jakaś budowla w stolicy? Czym różni się strażnik z 1 poziomu, od tego z 2 i 3? Sa to inne modele czy tylko zmienia się ich wielkość?
Risto: Nie, nie trzeba dodatkowych budynków. Modele różnią się od siebie.
PLUTON:Strażnicy będą nieruchomi na polu walki? Będą mogli atakować i czarować, czy tylko przywoływać?
Risto: Będzie je można umieścić w losowym/wybranym (chyba wybranym, ale tłumacz z rosyjskiego na angielski twierdzi, że losowym ;) - przyp. Łowca) miejscu. Używanie czarów jeszcze jest omawiane, ale na pewno będzie można przywoływać jednostki.
Pojawiające się jednostki:
BigBear:Mam pytanie o tiamatha. Jaki atak będzie miał?(O_O - pytający naprawdę miał potrzebę - przyp. Łowca )
Risto: Atak obszarowy, 5x5 kratek.
Kurlovich: Kim jest ARION?
Risto: Fabularna postać elfów.
Kurlovich: Czy wiele takich jednostek zastaniemy w bitwie?
Risto: 11 różnych rodzajów postaci fabularnych, rozważamy więcej.
System walki:
?????: Czy nods (drzemki, ukłony? - przyp. Łowca) będą dawały jednostkom nadzwyczajne umiejętności, czy raczej ulepszą już posiadane?
Risto: Na razie nie jest jasne jakiego rodzaju ulepszenia będą dawać nods ale mozliwe jest, że damy również taki rodzaj nodów. (nody to specjalne pola w bitwie, wzmacniające tymczasowo umiejętności jednostki - przyp. Sentry)
Kurlovich: Co z polem bitwy? Przypominam, że obiecano nam niemal spiralne areny. Jakich rozmiarów i kształtów będą areny? Czy będzie możliwość podejrzenia polawalki przed atakiem?
Risto: Maksymalny rozmiar areny to 32x32, kształty są różne. Ciągle rozważamy dodanie podglądania pola walki do gry.
PLUTON:Magowie atakują jedną jednostkę, obszar czy wszystkie jednostki? Czy możliwe jest wybranie typu ataku dla maga, czy po prostu są trzy typy magów?
Risto: Magowie atakują od 1 jednostki do całej grupy. Rozważamy opcję ataku obszarowego, ale potrzebujemy więcej testów balansujących, aby zdecydować co wybierzemy.
PLUTON:Czy możliwy jest tak zwany alternatywny atak? Uderzenie laską pobliskiego przeciwnika, zamiast ciskania czarem w kilku innych?
Risto: Mag będzie atakował tylko magią.
PLUTON:Jeśli magowie będą zdolni do zaatakowania łuczników, to do czego nam łucznicy korzystający z żywiołów (Strażnik gaju, Gargulec)? Jesteśmy ciekawi czy ich praca będzie mogła zostać wykonana przez archontów i modeuszy. Co z nimi będzie?
Risto: Magowie będą walczyć magią, to czy zaatakujesz obszar, czy jedną jednostkę, zależy od ciebie.
PLUTON:Ale co z elfickimi łucznikami korzystającymi z żywiołów (Strażnik gaju i Wartownik)? Atakują oni magią (woda i ogień), będziemy mieli możliwość wyboru miedzy atakiem obszarowym i zwykłym?
Risto: Łucznicy będą strzelać tylko do jednej jednostki, ale obecnie myślimy o podwójnym ataku. Możliwe, że te jednostki, które będą mieć odpowiednią umiejętność będą mogły atakować dwa razy.
PLUTON:Czy jednostki będą mogły blokować?
Risto: Tak.
PLUTON: Czy jest specjalna animacja blokowania? Mam na myśli zmianę pozycji jednostki (parowani, podniesienie tarczy itd.). Myślę, że zrobiłoby to dobrze grze.
Risto: Z pewnością będziemy mieć te animacje, możemy też dodać animacje twarzy. We will definately have these animations, we can even add face animations. Myślimy nad dodaniem animacji "blokowania bloku", ale w chwili kiedy rozmawiamy musisz mieć w głowie kilka rzeczy: budżet, terminy, budżet, terminy i budżet... i terminy. (wyczułem chyba nutkę sarkazmu ;] - przyp. Łowca)
PLUTON:Będą unikalne animacje śmierci dla każdej jednostki, czy zwykły wiatr, nad ciałem jak w DII albo eksplozja nad ciałem demona? Animacje będą zależne od rasy (jak w DII)?
Risto: Każda jednostka ginie inaczej, a efekt po śmierci zależy od rasy.
Mysle ze najlepiej by bylo, gdyby kazdy nowy dodatek bedzie instalowal od razu patcha, ktory zmodyfikuje gre, balansujac ja. Wtedy nie bedzie tego problemu z czarami i mana potrzebna na nie.
Równie dobrze można powiedzieć że Legiony stereotypowo bo demon a Imperium bo anioł. Drzewo/ent, broniące zasobów to bardzo dobry pomysł. Mam nadzieje, że wkrótce zobaczymy jakiegoś ze strażników.
_________________
Fighting for peace is like screwing for virginity...
Podoba mi się dyskusja...dali drzewo - źle bo stereotypowo ale gdy zapytać co by było lepsze to nikt nie ma pomysłu...ważne, żeby walczyć ze stereotypami. SZkoda słów.
_________________
Fighting for peace is like screwing for virginity...
Widze że tutejsi gracze lubią grać w stereotypy - drzewo to stereotyp dla elfów , tym bardziej najgorszy.. Mieszkają w lesie ale żeby zdobywać teren , siać sobie drzewo ? Bez przesady...
Co do animacji - zgadzam się.
_________________ Mściciel,działający dla Mortis, zabijący przez swoje cierpienie , ujeżdżający najpotężniejszego lorda smoczych liszy - eldehast...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum