= OPIS =
Tak w skrócie jest to prosty mini-klon Disciplesa bazujący na motywach 7 grzechach głównych, na potrzebę projektu wybrałem acedia jako 8 grzech:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Acedia
Założenia projektu:
1. Gra będzie mocno uproszczona względem pierwszej odsłony ale przyciski z drugiej części pola bitwy oczywiście będą;
2. Brak klas lordów;
3. Możliwość że dwaj lub więcej graczy może zagrać tą samą nacją, postacie będą przemalowywane;
4. Gra jest dla 8 graczy oferując szybkie rozgrywki;
5. U klas dowódców nie ma Złodziei i Różdżkarzy;
6. Jednostki awansują do 2 lub 3 poziomu maks;
7. Na początek nie mamy żadnej jednostki do zwerbowania, trzeba go odblokować ale za to są alternatywne postacie początkowe;
W chwili obecnej projekt jest priorytetowy i co tydzień (przeważnie w Piątek po południu) będą nowe Devlogi odsłaniające coraz więcej informacji.
W projekcie jak nazwa wskazuje jest 8 nacji, ponieważ każdy z nich skupia się na jednym parametrze opisze je:
- Wytrzymałość -
Punkty życia jak kto woli
Obżarstwo - może nie posiadają jednostki które trzeba się obawiać ale również nie mają "szklanych armat", pulpet (alternatywny wojownik wsparcia) posiada ogromna wytrzymałość i zdolność do regeneracji robiąc z niego najlepszego obrońcę w grze ale o kiepskich parametrach bojowych.
Motywem przewodnim jest chlew, łaczą technologię, magię i mutacje.
- Punkty walki -
Zamiast "Szansy na trafienie", jeżeli jeden atakuje drugiego a mają po tyle samo to mają 50% szansy na trafienie a jeżeli jest inaczej to odpowiednio rośnie lub maleje;
Pycha - nacja "szlachciców", demonicznych dumnych zwierząt jak paf, wilk, lew itd w francuskim wydaniu i przesadnie ozdobionych.
- Obrażenia -
Jedynymi źródłami to fizyczne, magiczne i mistyczne (odpowiednik życia z Disa).
Gniew (ale tylko fizyczne) - nacja skupiająca się na mutacji bo nie mają cierpliwości do magii czy technologi, posiadają najpotężniejszych piechurów w grze łącznie z ciężkim wojownikiem (wsparcie).
- Pancerz -
Redukuje obrażenia tylko od broni.
Chciwość - nacja steampunk'owych cyborgów posiadające najpotężniejsze jednostki strzeleckie.
- Odporność -
Działa jak pancerz redukując obrażenia magiczne.
Nieczystość - posiadają najpotężniejszych magów w grze a każda jednostka reprezentuje pewien fetysz.
- Inicjatywa -
Tak jak w Disie decyduje o kolejności jednostek.
Lenistwo (bo uciekają od kłopotów czy czegokolwiek), niechlujne byty stanowiące połączenie kilku istnień, przeważnie mają wiele głów bo jak jednemu się odechce to drugi przejmuje pałeczkę nad kontrolą ciała.
Są dwie odmienne nacje od reszty:
Zazdrość
Posiada skrajnie zorientowane jednostki, na przykład maja wybór pomiędzy szklana armata a gąbka na obrażenia.
Przez co posiadają nie dwie ale trzy jednostki do wyboru na start, ale wszyscy mają prostą ścieżkę rozwoju.
Przypominają swoim wyglądem owady.
Acedia
Ponieważ coś robią a brak im wytrwałości są uniwersalni, w każdym klasie jednostek posiadają 1 jednostkę startowa o bogatym drzewku rozwoju.
Motywem przewodnim wynikającym z Wikipedii to "zepsuty Kościół" gdzie demony to pokraczne imitacje ludzi z pustymi oczodołami.
Ostatnio zmieniony przez Kapelusznik 2018-06-08, 19:18, w całości zmieniany 5 razy
Fajne rysuneczki. Obejrzalem troche na youtube jak malujesz.
Co do zasad to jednak daj troche poziomow. Caly sens Disa to rozwoj jednostek. 2 poziomy to jak Herosi. Malo. Chyba ze gra bedzie zupelnie inna.
W ogole mozna by zrezygnowac z podzialu na dowodcow i jednostki skoro i ci i te walcza i podnosza poziomy. Niech wszyscy beda i dowodcami i jednostkami.
Co do zasad to jednak daj troch poziomow. Caly sens Disa to rozwoj jednostek. 2 poziomy to jak Herosi. Malo. Chyba ze gra bedzie zupelnie inna.
Najpierw trzeba poczekać do prototypu i wtedy zobaczymy co bedzie się działo ale mozliwe że do wersji 1.0 nie edzie 4 poziomu, mam do wykonania ponad 100 postaci.
W późniejszych aktualizacjach na pewno zacznę ostrożnie dodawać nowe postacie, bo na razie chodzi o to aby ukończyć.
Baronus napisał/a:
W ogole mozna by zrezygnowac z podzialu na dowodcow i jednostki skoro i ci i te walcza i podnosza poziomy. Niech wszyscy beda i dowodcami i jednostkami.
Musze się zastanowić ale to tez dopiero po pełnej wersji, nie chcę sobie mieszać.
EDIT:
Jak tutaj wrzuca się filmiki, bo próbowałem i jakieś: undefined wyskakujeundefined
EDIT II:
Zaktualizowałem 1 posta i chyba będę robił to co tydzień, nacja obżarstwa na dzień dzisiejszy jest kompletny.
Poziomy tez mozna zalatwic kolorkami np. czesc jednostki zmienia kolor 1 Zielony 2 niebieski 3 czerwony 4 brazowy 5 srebrny 6 zloty. Troche z olimpiady. Nie potrzeba nowych animacji. W disach glownie widac portret. Potrety mogly by sie zmieniac. To duzo mniej pracy. Np. 4 miasta po 10 jednostek daje 40. Nie az 100.
Poziomy tez mozna zalatwic kolorkami np. czesc jednostki zmienia kolor 1 Zielony 2 niebieski 3 czerwony 4 brazowy 5 srebrny 6 zloty. Troche z olimpiady. Nie potrzeba nowych animacji. W disach glownie widac portret. Potrety mogly by sie zmieniac. To duzo mniej pracy. Np. 4 miasta po 10 jednostek daje 40. Nie az 100.
Jak dla mnie to się kłóci z niepisanymi zasadami gier RPG, wraz z poziomem gracz chce widzieć jak jego obdartus staje się z wyglądu mistrzem, a z drugiej strony ten projekt to również jest projekt graficzny gdzie chce pokazać galopującą: mechanizację, mutację czy co innego przez co postacie staja się coraz groteskowe, i tak przyjąłem łagodniejsza formę awansu z uniwersum Heroes'a gdzie postacie nie przeobrażają się całkowicie a zyskuje nowe "ozdoby".
EDIT:
Tak mi się przypomniało że postacie będą przemalowywane ze względu na kogo przynależą więc ten pomysł jest tutaj nie trafny.
Totez mowie zeby portrety sie zmienialy to gracz bedzie mial radosc z obserwacji a mniej roboty. Przeciez w grach RPG nie zmieniasz wygladu co poziom! Toymczasem prawie wszedzie jest mnostwo poziomow! Fajniej jednak podbijac poziom. Oczywiscie chodzi tylko o ilosc pracy. Jesli dasz rade to tylko bedzie lepiej. A wojska mozna tez oznaczac choragiewkami. Albo kolorem pola pod nimi. Sa metody.
Totez mowie zeby portrety sie zmienialy to gracz bedzie mial radosc z obserwacji a mniej roboty. Przeciez w grach RPG nie zmieniasz wygladu co poziom!
Ale w Disie tak, co do RPG zmieniamy wygląd z ekwipunkiem na taki bardziej zarąbisty.
Baronus napisał/a:
Toymczasem prawie wszedzie jest mnostwo poziomow! Fajniej jednak podbijac poziom..
Jo nie wiem o cho hodu?
Baronus napisał/a:
Oczywiscie chodzi tylko o ilosc pracy. Jesli dasz rade to tylko bedzie lepiej. A wojska mozna tez oznaczac choragiewkami. Albo kolorem pola pod nimi. Sa metody.
Jak już pisałem jest to projekt graficzny i tutaj chodzi oto aby tyle tego było, czy też nawiązanie do D1 bo jak dla mnie jest to najlepsza odsłona.
Możliwe że masz rację odnośnie tych chorągiewek i całości ale patrząc na to gdzie dany silnik gry wraz z kodem pójdzie to przemalowywanie jest obowiązkowe.
Chodzi o to ze podbijanie poziomu jest fajniejsze niz zmiana wygladu. Wyglad to ozdoba a poziom to granie! Pracy graficznej ci nie zabraknie zapewniam :0)
Ja zaglądam codziennie ale nie loguje się zazwyczaj :P
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum