Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Porady i triki do edytora scenariuszy Disciples 2
Autor Wiadomość
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 25
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 779
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2015-06-21, 11:39   

To zależy do czego chcesz zmienną wykorzystać bo zastosowań jest kilka. Pomaga często przy robieniu dłuższych dialogów, bardziej skomplikowanych wydarzeń na mapie czy w zadaniach pobocznych, etc.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2015-06-21, 17:30   

Sama zmienna to wartość liczbowa, którą można zmieniać przez wybranie odpowiedniego skutku w zdarzeniach. Można jak widać dodawać, odejmować, dzielić i mnozyć, ale szczerze mówiąc to w praktyce nie potrzebne jest inne działanie niż dodawanie.

Jakbyś chciał Pyrek to przejrzyj w edytorze scenariusz Ucieczka, on w zasadzie w całości jest oparty na zmiennej :P

Np. Elfy tam zaczynają tam z dziewięcioma wodzami plemiennymi. Czterech z nich musi dojść do określonego miejsca, tworzy się się więc 9 zdarzeń, dla każdego z wodzów, gdzie warunkiem jest dojście wybranehgo wodza do tego miejsca, a w skutku dodanie 1 do zmiennej, gdy zmienna ma wartość 4 wygrywa się scenariusz.
Jeśli natomiast straci się któregoś wodza, to modyfikowana jest inna zmienna, śmierć któregokolwiek z wodzów zwiększa ją o 1, gdy osiągnie wartość 5 to elfy przegrywają scenariusz.

Te przykłady to chyba najlepsze pokazanie jak wykorzystać zmienną. Bez niej opisane wyżej zdarzenia byłyby zwyczajnie niemożliwe do zrobienia.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 25
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 779
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2015-06-21, 18:52   

Kebab napisał/a:
Bez niej opisane wyżej zdarzenia byłyby zwyczajnie niemożliwe do zrobienia.


W zasadzie to zrobienie tego bez zmiennej jest możliwe, jednak nawet jeśli się to wykona to zdarzenie nie zadziała. Miałem tak u siebie w mapie Mroczny kult.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2015-07-10, 16:06   

Raven zetknął się na mojej mapie z dziwnym zdarzeniem, które warto opisać ku przestrodze.

Otóż dodałem pobocznego questa, które wymagało kilku zdarzeń wykonanych w odpowiedniej kolejności. Pierwsze zdarzenie miało włączyć następne, warunkiem tego neastępnego zdarzenia miało yć odwiedzenie wieży maga (nie chodzi o wejscie na jakiś obszar tylko udanie się na zakupy), po czym miała wsykoczyć gadka szmatka. Lecz Raven odwiedził wieżę wcześniej, jeszcze przed aktywowaniem pierwszego zdarzenia, nie wyskoczył żaden dialog, bo przecież zdarzenie było jeszcze wyłączone.

Lecz gdy już poszedł na miejsce pierwszego zdarzenia, to rozmowa, która miala w moim zamyśle odbyć się po owiedzeniu wieży dopiero od tego momentu, wyskoczyła od razu.

Wniosek? Lepiej stosować zdarzenie odwiedzenia jakiegoś obszaru, który wyznaczymy wokół interesującej nas wieży/kupca/nauczyciela/najemnika. Wtedy wszystko zadziała jak należy
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Pyrek 
Wtajemniczony
Rycerz Śmierci



Wiek: 26
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2017-02-22, 14:19   

Mam pytanie co do tworzenia zdarzeń, w trakcie zapewne jeszcze jakieś inne pytania się pojawią, otóż:
Chciałbym aby czar został rzucony na jednostkę wyzwalającą w turze przeciwnika, grając Imperium wchodzę w predefiniowaną strefę ustawiłem, że warunki i skutki odnoszą sie do Imperium (żeby czarem nie dostały legiony), ale chcę aby czar został rzucony w turze Legionów (wybieram więc ze zdarzenie wyzwalane jest jesli grają Legiony). Wydawałoby się, że zdarzenie ma ręce i nogi, ale jednak nie działa? Czy da się stworzyć zdarzenie w taki sposób? Jeśli tak to jak?
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 25
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 779
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2017-02-22, 14:53   

Cytat:
(14:47:27) Raven: Podziel to na dwa zdarzenia i zrób zmienną
(14:47:44) Raven: Wejście do ostrefy dodaje do zmiennej np. 1
(14:47:56) Raven: Warunkiem rzucenia czaru w turze legionu jest ta właśńie zmienna o wartości 1
(14:48:01) Raven: Powinno zadziałać
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2017-02-22, 15:00   

Może się uda tak jak pisze Rav, ale imho to wszystko się rozbija o skutek, nie warunek. Jeśli używasz skutku "rzuć na wyzwalającego" no to chyba nijak się nie da zrobić tego tak jak chcesz. Mogłoby zadziałać z "rzuć czar w miejscu x" tylko wtedy to pole musiałoby być zajęte tylko i wyłącznie przez tę jednostkę która ma oberwać, a tak się stać wcale nie musi.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2017-02-23, 01:34   

Nom, "wyzwalacz" jest ustalany na podstawie drużyny która aktywowała zdarzenie, a jeżeli zdarzenie nie jest wyzwalane przez przynajmniej jeden warunek powiązany w jakikolwiek sposób z drużyną, to nie ma prawa działać.
Ale jak podał Was, jeżeli zostanie to ustawione na zaklęcie w miejscu określonym, to zadziała... pod warunkiem, że cel dalej się tam znajduje, a nie opuścił strefy w ciągu tej samej tury.

A wyjaśniając czemu nie działa twoje zdarzenie pierwsze. Ustawienie "warunki i skutki odnoszą sie do Imperium" owszem, sprawia, że tylko Impy są w stanie je aktywować, ale ustawienie "zdarzenie wyzwalane jest jesli grają Legiony" nie sprawia (przynajmniej nie przy takim warunku), że jeżeli zostanie toeretycznie aktywowane w turze innego gracza, to aktywuje się z opóźnieniem, tylko że aktywacja nastąpi wyłącznie jeżeli warunek zostanie spełniony akurat w turze tego gracza a nie innej. A drużyna Imperium w turze Legionów będzie zapewne stać w miejscu, więc nawet jeżeli będą stać w tej strefie (teoretycznie spełniając warunek), to aby aktywować zdarzenie musieliby "odświeżyć" sprawdzanie warunku przez ruszenie się o przynajmniej jedno pole (dalej należące do strefy). Jakby to ująć najprościej, liczy się fakt "wejścia na pole" nie "stania na polu". Jakby było inaczej, to wszelakie tzw. pułapki z zaklęć które aktywują się wielokrotnie biłyby wyzwalacza do usranej śmierci za sam fakt stania na nich, a aktywują się tylko przy wejściu na kolejne pola obszaru pułapki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum