Wysłany: 2016-06-13, 01:54 Tworzenie gry podobnej do Disciples 2 (Pomoc mile widziana)
Witam, jestem w trakcie tworzenia gry podobnej do Disciples 2, ponieważ jestem fanem właśnie tej części (trójka nie przypadła mi do gustu). Dodam że gra powstaje na silniku Unity 3D. Aktualnie wszystko w grze robię sam, jeżeli ktoś byłby chętny do pomocy, to przydały by się osoby mające znajomość z:
- Modelowaniem 3D (postacie, zapewne także budowle)
- Animacjami (ruchy postaci)
- Programowaniem(język C#)
- Dźwiękami(odgłosy przeciwników, itp.)
- Znajomością silnika Unity3D
- Grafiką 2D(Interfejs)
Do tego czasu udało mi się stworzyć 8 jednostek, którym zrobiłem animacje, nie posiadam praktycznie żadnych dźwięków. Napisałem również skrypt na logikę w trybie walki(taka jak w D2), oraz zaczynam robić planszę strategiczną. Prawdopodobnie w mojej grze będą zupełnie inne rasy niż w D2.
Jeżeli chodzi o to co zrobiłem, czyli tryb walki, to logika jest taka ja w D2, jednak postacie są 3D, oraz można dowolnie obracać kamerę względem osi Y.
Niestety nie posiadam przydatnych dla ciebie umiejętności, ale zrobię ci reklamę na naszym fanpage'u na fb. Może ktoś się znajdzie :)
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Aktualnie udało mi się zrobić:
-Skrypt rysujący mapę,
-Podstawy poruszania się po mapie.
Screen: https://zapodaj.net/6ac5c96454c5b.png.html
Kulki potem zmienię na coś tematycznego, na razie po prostu sprawdzałem skrypt.
Będę na bieżąco informować o postępach w projekcie.
Pomocne może okazać się samo Dosciples 3. Można z niego wyciągnąć modele i animacje i użyć w tworzonym projekcie - jeśli tylko spełniają założenia oczywiście...
Pomocne może okazać się samo Dosciples 3. Można z niego wyciągnąć modele i animacje i użyć w tworzonym projekcie - jeśli tylko spełniają założenia oczywiście...
Raczej nie ponieważ zamierzam stworzyć nowe rasy, walka, poruszanie się po mapie strategicznej oraz wybór ścieżek rozwoju dla postaci zostaną zachowane.
_________________ Komputer to logiczne ogniwo w rozwoju człowieka: inteligencja bez moralności.
Ostatnio duużo czasu poświęciłem na implementację heurystycznego algorytmu A* do gry, aby postacie mogły same szukać ścieżkę do celu. Ale wreszcie działa!
Tak, algorytm oblicza koszt każdej ścieżki i wybiera tą najkrótszą. Koszt zależy od odległości postaci od punktu A oraz B. koszt przemieszczenia o jedno pole na skos jest równy ^2, więc w przybliżeniu 1,4, koszt przemieszczenia się o pole w prawo, lewo górę lub dół wynosi 1.
_________________ Komputer to logiczne ogniwo w rozwoju człowieka: inteligencja bez moralności.
Żeś znikł z chata i nie wiem czy przeczytałeś co miałem do powiedzenia. Napisze to tu bo temat, w którym prosiłeś o pomoc w fabule etc w tajemniczy sposób znikł.
Ja i Rav realizujemy swoją wizje przyszłości Nevendaar w naszych mapach do D2. Oboje podeszliśmy do fabuły z powagą. Swego czasu Nagash naskrobał kilka ficków i jeden zbiorowy fick się odbywał, nie wspominając już o projektach gier planszowych czy bitewniakach (skończyły jak skończyły ale inicjatywy odmówić nie można) Tak więc nie tylko ty marzysz o przyszłości Disicples.
A co do samej fabuły twojej gry to jak dla mnie powinien być jedna osoba od tego. Może nie dbająca o wszystkie dialogi i projekty postaci, ale o ogólny zamysł. Takie rzucenie hasła "kto ma pomysł niech pisze" wg mnie do nieczego konkretnego nie doprowadzi. Pomysły przeróżnych osób były realizowane, o czym pisałem w akapicie wyżej, pogodzić ich nie lza. Tak więc jak dla mnie bez dyktatury w tej kwestii będzie jeno chaos.
Naturalnym się wydaje, byś ty jako twórca sprawował pieczę nad fabułą. Jeżeli obecnie na to pomysłu nie masz to skończ sprawy związane z programowaniem. Jak już gra będzie działała to pomyśli się o pojedynczych scenariuszach, z czasem całych sagach.
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Ja sam mam w planach 3.5 gier podobnych do disa:
1- Greenskin's time - uniwersum podobne do tego z Disa i będzie to raczej minigierka dająca fundament pod większe produkcje, będe nawiązywał do DI ale pewne mechaniki (przede wszystkim walki) będą z D2;
2 My litte hero - trochę zabawne uniwersum gdzie jedna nacja to rycerze co mówią "Mi", niby taki dis gdzie każda nacja ma to samo ale każdy gracz już nie bo jest limit budynków i można odblokować całe drzewko rozwoju jednej klasy żołnierza ale odbędzie się to kosztem pozostałych.
Magia wygląda tu inaczej bo do rzucania globalnych zaklęć potrzebny jest nam Mag - dowódca i oczywiście wybranie podczas jego awansu tych zaklęć.
3. 0.5?
Mój nadchodzący duży projekt gry gdzie chcę się z nim udać do Indi Game Polska i na Wspieram.to aby zarobić pieniądze i otworzyć własne studio, jest to krzyżówka Disa z Heroesem.
4. Agardan - Wojna w dolinie
Można powiedzieć że to będzie u mnie szczyt z Diso-podobnymi grami, jest otwarty temat na forum o tym projekcie ale z powodu że to będzie 4 gra muszę ją bardziej rozbudować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum