Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Vogel
2017-01-12, 13:18
Projekt Karcianki w Świecie Disciplesa
Autor Wiadomość
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 86
Wysłany: 2015-06-01, 21:44   Projekt Karcianki w Świecie Disciplesa

Witam wszystkich:)
To mój pierwszy post na tym forum, ale przejdźmy do rzeczy.
Od jakiegoś czasu zajmuje się wraz z znajomym tworzeniem na specjalne zlecenie karcianki w Świecie Disciplesa 2 z własną mechaniką gry, narazie projekt ma obejmować wersje przeznaczoną do druku, w przyszłości być może też wersje elektroniczną.
Na pewno jest na tym forum wiele osób które bardzo dobrze znają się na mechanice i balansie gry.
Potrzebujemy jakiś pomysłów, pomocy z przeniesieniem tego na karcianke :)
W najbliższym czasie podzielimy się jakimiś screenami projektów
Czy byłyby jakieś osoby chętne wspomóc projekt swoimi pomysłami?
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2015-06-01, 23:23   

Dobra, Panowie, ale to może by tak jakieś konkrety?

Cytat:
na specjalne zlecenie

Czyli że jakie? Biorąc pod uwagę status praw autorskich a co za tym idzie - zerową profitowość takich projektów jestem nastawiony lekko sceptycznie do tak słabo nakreślonej motywacji. Wypadałoby wiedzieć o co chodzi.

Cytat:
Od jakiegoś czasu

Dobra, czyli jakie są postępy? Prototypy mechanik, rozważany sposób rozgrywki, pierwsze brainstormy mechanik i samego kształtu gry?
Wchodzicie na forum i pytacie o pomysły - do tego trzeba wiedzieć co się dzieje na ten moment, żadne mechaniki, karty ani idee nie istnieją dobrze w próżni; żeby zacząć coś dawać, trzeba wiedzieć na czym to stoi, bo ja osobiście w "dajcie jakieś pomysły a my to dostosujemy" nie wierzę.
_________________
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 86
Wysłany: 2015-06-02, 13:03   

Vozu napisał/a:

Cytat:
na specjalne zlecenie

Czyli że jakie? Biorąc pod uwagę status praw autorskich a co za tym idzie - zerową profitowość takich projektów jestem nastawiony lekko sceptycznie do tak słabo nakreślonej motywacji. Wypadałoby wiedzieć o co chodzi.

Cytat:
Od jakiegoś czasu

Dobra, czyli jakie są postępy? Prototypy mechanik, rozważany sposób rozgrywki, pierwsze brainstormy mechanik i samego kształtu gry?
Wchodzicie na forum i pytacie o pomysły - do tego trzeba wiedzieć co się dzieje na ten moment, żadne mechaniki, karty ani idee nie istnieją dobrze w próżni; żeby zacząć coś dawać, trzeba wiedzieć na czym to stoi, bo ja osobiście w "dajcie jakieś pomysły a my to dostosujemy" nie wierzę.


Może to tak zbyt poważnie zabrzmiało z tym "na specjalne zlecenie" ;p
Bez żadnych pieniężnych profitów bardziej na zasadzie pomoc za pomoc przy innych projektach.

Co do tej mechaniki i kształtu, mamy taki mniej więcej projekt, zarys.
Podział rodzaju Kart chcemy zrobić następujący:
Karty Władców - w zależności jakim władcą będziemy grać będziemy zyskiwać rożne profity u dowódców bądź jednostek.
No oczywiście Karty jednostek które będą się dzielić względem poziomu, przemiany, będą też jednostki specjalne oraz jednostki które będzie można tylko przyzwać za pomocą kart magii.
Karty Many - których będą wymagać nasze jednostki i karty magii do przeprowadzenia ataku bądź czaru.
Karty Dowódców - dzięki nim będziemy mogli grać na polu walki większa ilością jednostek( bez dowódcy będzie można wystawiać tylko pojedyncze jednostki)
Karty magii - magia ważna rzecz, podział kart magii będzie dzielić się na magie ofensywną wspomagającą i karty przywołań.
Karty Przedmiotów - obecnie podział jest następujący względem kategorii:
Mikstury
Sztandary
Kule
Różdżki
Artefakty
Karty Lokacji - Przeróżnego rodzaju budowle, miejsca które będą dawać jakieś premie bądź możliwości werbowania specjalnych jednostek.
Oraz karta Strażnika Stolicy.

Więcej napisze wkrótce
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2015-06-02, 13:29   

Cytat:
Może to tak zbyt poważnie zabrzmiało z tym "na specjalne zlecenie" ;p
Bez żadnych pieniężnych profitów bardziej na zasadzie pomoc za pomoc przy innych projektach.


Zabrzmiało zdecydowanie zbyt poważnie - rzeczy hobbystyczne to rzeczy hobbystyczne, nazywajmy to po imieniu, zwłaszcza, że idzie się poczuć jakby ktoś miał plany i próbował wycyganić darmową pomoc do nich.


"Zarys" wygląda na bardzo-bardzo wczesny, pozostajecie na etapie, gdzie próbujecie nieomal żywcem przekładać z wersji komputerowej do karcianej, a takie rzeczy się nie udają nigdy. Potrzebna jest pewna swobodna adaptacja, dopracowanie ogólnej koncepcji.
Trzeba wiedzieć co dokładnie jest celem rozgrywki, a co za tym idzie - na jakim "poziomie" gra się będzie koncentrować - pakowanie wszystkich możliwych szczegółów nie ma sensu.

Cytat:
No oczywiście Karty jednostek które będą się dzielić względem poziomu, przemiany

Ale mówimy o prostym wskaźniku jaki poziom ma jednostka, czy próbie implementowania mechaniki levelowania? Niezależnie od tego jaka jest odpowiedź - czemu ma to konkretnie służyć?

Cytat:
będą też jednostki specjalne oraz jednostki które będzie można tylko przyzwać za pomocą kart magii

Co funkcjonalnie wyróżnia jednostkę specjalną?
Czym różni się wystawianie jednostek magią a nie-magią i co ma na celu rozróżnianie tych opcji, poza zwykłym kalkowaniem rzeczy widzianych w grze?

Cytat:
Karty Many - których będą wymagać nasze jednostki i karty magii do przeprowadzenia ataku bądź czaru.

Jestem w stanie wyobrazić sobie czemu ktoś miałby chcieć limitować opcje atakowania w ten sposób, ale wolałbym wiedzieć czemu konkretnie w tym przypadku ma to służyć. Zwłaszcza, że jak na razie jedynym "zasobem" o jakim słyszę jest mana.
Swoją drogą, mówimy o kartach źródła many, czy many? To też różnica.

Cytat:
Karty Dowódców - dzięki nim będziemy mogli grać na polu walki większa ilością jednostek( bez dowódcy będzie można wystawiać tylko pojedyncze jednostki)

Dlaczego chcecie umieszczać w grze mechanikę która czyni graczy bardziej zależnymi od rozdania, niż to konieczne? Nieomal z automatu kreuje to sytuację, w której brak dowódcy w startowej ręce gracza = blisko pewna porażka przeciwko graczowi który taką kartę dociągnął.

Cytat:
Karty magii - magia ważna rzecz, podział kart magii będzie dzielić się na magie ofensywną wspomagającą i karty przywołań.

To podział dla wyjaśnienia czy faktyczny podział wprowadzany do mechaniki? Nie rozumiem idei tego podziału, nieomal z definicji limituje możliwości i pomysły.

Cytat:
Oraz karta Strażnika Stolicy.

Strażnicy to jedna z najgorzej zrealizowanych w grze rzeczy, która wprowadza wysoce binarną sytuację (albo absolutnie nie możesz pokonać wroga, albo totalnie rozjeżdżasz wszystko). Do czego mają oni służyć tutaj?
_________________
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 86
Wysłany: 2015-06-03, 13:20   

[quote="Vozu"]
Cytat:

Cytat:
No oczywiście Karty jednostek które będą się dzielić względem poziomu, przemiany

Ale mówimy o prostym wskaźniku jaki poziom ma jednostka, czy próbie implementowania mechaniki levelowania? Niezależnie od tego jaka jest odpowiedź - czemu ma to konkretnie służyć?

Pytasz do czego to ma służyć? może do urozmaicenia rozgrywki? to już zależne od danej osoby jak to odbierze.

Cytat:
będą też jednostki specjalne oraz jednostki które będzie można tylko przyzwać za pomocą kart magii

Co funkcjonalnie wyróżnia jednostkę specjalną?
Czym różni się wystawianie jednostek magią a nie-magią i co ma na celu rozróżnianie tych opcji, poza zwykłym kalkowaniem rzeczy widzianych w grze?


Cytat:
Karty Many - których będą wymagać nasze jednostki i karty magii do przeprowadzenia ataku bądź czaru.

Jestem w stanie wyobrazić sobie czemu ktoś miałby chcieć limitować opcje atakowania w ten sposób, ale wolałbym wiedzieć czemu konkretnie w tym przypadku ma to służyć. Zwłaszcza, że jak na razie jedynym "zasobem" o jakim słyszę jest mana.
Swoją drogą, mówimy o kartach źródła many, czy many? To też różnica.


Cytat:
Karty Dowódców - dzięki nim będziemy mogli grać na polu walki większa ilością jednostek( bez dowódcy będzie można wystawiać tylko pojedyncze jednostki)

Dlaczego chcecie umieszczać w grze mechanikę która czyni graczy bardziej zależnymi od rozdania, niż to konieczne? Nieomal z automatu kreuje to sytuację, w której brak dowódcy w startowej ręce gracza = blisko pewna porażka przeciwko graczowi który taką kartę dociągnął.


Cytat:
Karty magii - magia ważna rzecz, podział kart magii będzie dzielić się na magie ofensywną wspomagającą i karty przywołań.

To podział dla wyjaśnienia czy faktyczny podział wprowadzany do mechaniki? Nie rozumiem idei tego podziału, nieomal z definicji limituje możliwości i pomysły.

Cytat:
Oraz karta Strażnika Stolicy.

Strażnicy to jedna z najgorzej zrealizowanych w grze rzeczy, która wprowadza wysoce binarną sytuację (albo absolutnie nie możesz pokonać wroga, albo totalnie rozjeżdżasz wszystko). Do czego mają oni służyć tutaj?


Co do przemian:
Przykładowo, jeśli mamy jednostkę Wojownika która ma standardowo lvl1 i dojdzie nam karta Zombi który ma lvl2 to aby użyć tej karty Zombi musimy najpierw wystawić Wojownika i w kolejnej naszej turze dopiero będziemy mogli go przemienić w Zombi.

Co do różnicy poziomów to raczej tylko w jednostkach które nie posiadają przemian przykładowo będą karty Czerwona Smoka na 1 lvl a także może się trafić karta na 2 czy tam wyższym poziomie, i gracz nie będzie zmuszony wystawiać tej na 1 lvl tylko od razu będzie mógł zagrać tym na wyższym poziomie.

Pytasz do czego to ma służyć? może do urozmaicenia rozgrywki? to już zależne od danej osoby jak to odbierze.

Jednostki specjalnie może wyróżniać chociażby wysoki poziom, takie karty może oznaczymy jakąś gwiazdką lub innym symbolem, będą to takie unikaty.
Kolejną różnicą może być sposób werbowania jednostek na pole bitwy, na przykład poprzez kartę Lokacji - przykładowo Karta obozu Najemników i na niej będzie wypisane jakie jednostki będziemy mogli wystawić na pole walki.

Karty many - w zależności od rasy do jakiej należy dana jednostka takiej karty many będzie potrzebować, nie które potężniejsze jednostki będą wymagać 2 rodzaj man bądź nawet trzech.

Co do Dowódców
Nie koniecznie, ale wyjdzie w praniu :)

Cytat:

To podział dla wyjaśnienia czy faktyczny podział wprowadzany do mechaniki? Nie rozumiem idei tego podziału, nieomal z definicji limituje możliwości i pomysły.


Dla wyjaśnienia.

Karta Strażnika Stolicy
No będzie służyła ochronie Stolicy ale wyjaśnię to gdy skończymy projekt planszy.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2015-06-03, 14:53   

Jak dodasz "przemiany" do ograniczenia dowódcami i do ograniczenia maną, to skończysz z grą w której musisz składać w ofierze niemowlęta przed rozpoczęciem partii, błagając o działające rozdanie. Ta kombinacja mechanik jest wyjątkowo złym pomysłem.

Cytat:
Pytasz do czego to ma służyć? może do urozmaicenia rozgrywki? to już zależne od danej osoby jak to odbierze.

Jak na razie nie dodaje to żadnej głębi do mechaniki, jedynie balast. A to znaczy, że nie służy do urozmaicenia tylko krzywdzi grę.

Cytat:
Jednostki specjalnie może wyróżniać chociażby wysoki poziom, takie karty może oznaczymy jakąś gwiazdką lub innym symbolem, będą to takie unikaty.

Funkcjonalnie. Z tego co mówiłeś wysoki poziom nie jest nawet pozytywny, więc to słabe wyróżnienie.

Cytat:
Kolejną różnicą może być sposób werbowania jednostek na pole bitwy, na przykład poprzez kartę Lokacji - przykładowo Karta obozu Najemników i na niej będzie wypisane jakie jednostki będziemy mogli wystawić na pole walki.

Ale czym ma się różnic wystawianie jednostek kartami magii a kartami jednostek? Jaki sens ma mieć podział?

Cytat:
Karta Strażnika Stolicy
No będzie służyła ochronie Stolicy ale wyjaśnię to gdy skończymy projekt planszy.

Mater Dei... od tego, że się chce mieć planszę to się zaczyna.
I powtórzę co mówiłem - próba przenoszenia gry 1:1 nie ma sensu.
_________________
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 40
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2015-06-04, 01:30   

Hmm...
Będę się dużo odnosić do innych karcianek, ale cóż, do czegoś trzeba.

Kwestia jednostek i ich wystawiania:
Czy ma to być dość standardowy system, gdzie gracz dysponuje maną i za jej kosztem zagrywa karty (zarówno jednostek jak i zaklęcia i inne pierdoły tego typu)? Czy może coś pokroju poświęcania kart jak w Yu-Gi-Oh?
IMO, pierwszy sposób jest znacznie prostszy i bardziej intuicyjny, oraz znacząco ułatwia balans.
Co do ewoluowania jednostek, to co tu dużo kombinować, karta jednostki ulepszonej zastępuje jednostkę podstawową, może nawet i w tej samej turze (jak w Duel Masters). Osobiście jednak uważam, że przy takiej ilości jednostek jak w Disie, gdzie drzewka mają do 5 poziomów jednostek, symulowanie systemu awansów jest zbędne (kto chce ewoluować cholernego giermka 4 razy?), lepiej po prostu zrobić normalne karty, które będą silniejsze, ale droższe (np. Giermek koszt 1 many i 1 siły, Rycerz 2 many i 2 siły). Robienie kart np. Smoka wyższego poziomu jest jak najbardziej zbyteczne.

Budynki i ich rola:
http://games.nulll-void.com/play.php?game=2 < to się przyda
Czym mają być struktury? Jakie ma być ich miejsce na polu bitwy? Włącz podany link, jest to gra karciana z budynkami. Są one tam osobno od jednostek i nie wchodzą w bezpośrednie interakcje bojowe, ich główną rolą jest zapewnianie graczy energii (ergo many) aby wystawiać jednostki i zagrywać pozostałe karty, zapewniają one również inne przeróżne bonusy. Czy to jest system jaki byś pragnął? Rola budynków w takim systemie jest bardzo istotna i wymaga dużej ilości kart, nie jestem pewien czy budynki z disa zasługują na aż taką uwagę.
Z drugiej strony masz system gdzie jest niewiele budynków i po prostu leżą one tam gdzie jednostki albo są "zaklęciami", jest on dość prosty i znacznie łatwiejszy w balansie.

Mana oraz sposoby jej zdobywania:
W jaki sposób gracz ma pozyskiwać manę? Uproszczony system znany w Hearthstone, gdzie gracz z automatu dostaje jeden many co turę? A może znany z wielu karcianek system gdzie gracz może co turę dołożyć jedną z kart z ręki do many aby pozyskać jednostkę many takiego typu jak karta dołożona? Albo mana ma być produkowana przez budynki (patrz punkt wyżej)?

Władcy, Dowódcy, Artefakty itp.:
Jaką rolę ma pełnić władca; czy ma być to coś pokroju Hearthstone? Czy Władca i Dowódca są oboje konieczni; Może to dowódcy mogliby być szefami, a władców wywalić za okno? Albo w drugą stronę, władcy będą szefami a dowódcy po prostu zwykłymi jednostkami (ale często z efektami wspierającymi kompanów, abo coś)? Czy artefakty mają być przeznaczone dla Władców/Dowódców (jak bronie w Hearthstone), czy dla jednostek (zwiększając ich statystyki)?

Jak prawi Jeleń, nie rzecz w tym by żywcem przenieś mechaniki gry, ponieważ nie ma to sensu, ale żeby gra miała sens i się dobrze grało.

Zaintrygowałeś mnie. Niewykluczone, że pomogę. Jak się tak zastanowiłem, to mam nawet wiele pomysłów, oraz dużą znajomość gry, jak i paru istniejących już karcianek, co może się przydać. :P
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 86
Wysłany: 2015-06-04, 12:42   

Co do tych przemian to osoba zlecająca chce taki system, fakt ewoluowanie Giermka z 4 razy może być dość kłopotliwe, dodamy najwyżej możliwość przemiany od razu na wyższy poziom dzięki jakimś przedmiotom bądź budynkom, ewentualnie nowe jednostki wsparcia z taką umiejętnością.

Mane będziemy mogli pozyskać normalnie z talii jako kartę, będą many pojedyncze, podwójne , potrójne i 5 krotne.

Co do Władców będą jednostkami nie biorącego bezpośredniego udziału w bitwie, będą dawać odpowiednie profity dla swojej profesji.
A Dowódcy biorą udział w walce i zyskują większość profitów od wyżej wypisanych Władców.

Obecnie próbuje skończyć prototyp planszy jak to mniej wiece będzie wyglądać, postaram się dziś jeszcze wrzucić jakieś screeny.

EDIT
Plansza będzie dzielić się na główną oraz cześć rasową
Screeny wraz z legendą:


 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2015-06-04, 14:56   

Cytat:
Co do tych przemian to osoba zlecająca chce taki system, fakt ewoluowanie Giermka z 4 razy może być dość kłopotliwe, dodamy najwyżej możliwość przemiany od razu na wyższy poziom dzięki jakimś przedmiotom bądź budynkom, ewentualnie nowe jednostki wsparcia z taką umiejętnością.


Nie, nie, nienienienienie.
Jako osoba wykonująca projekt gry musisz przebić się do tego kogoś z prostą informacją - ten system uczyni grę kiepską, nie dodaje jej niczego a tylko zmusza do łatania i szukania sposobów na poprawienie.
Jak coś designujesz, to priorytetem jest omijanie balastu w takiej postaci - nie ma absolutnie żadnego zysku z takiej mechaniki, są straty. A łatanie jej uczyni grę jedynie bardziej niedoszlifowaną i położy większy nacisk na rozdanie z wszystkim co ułatwia zmiany.
Czytaj - to jak wrzucanie do salonu kupy i poprawianie zapachu odświeżaczami, zamiast wywalić kupę.

Cytat:
Mane będziemy mogli pozyskać normalnie z talii jako kartę, będą many pojedyncze, podwójne , potrójne i 5 krotne.

Jednorazowego użytku?

Cytat:
Co do Władców będą jednostkami nie biorącego bezpośredniego udziału w bitwie, będą dawać odpowiednie profity dla swojej profesji.
A Dowódcy biorą udział w walce i zyskują większość profitów od wyżej wypisanych Władców.

Po co robić dwa typy kart które oddziałują ze sobą z taką intensywnością, skoro można wkleić to w jeden typ karty i odpowiednio podpieścić?

Nadal nie rozumiem sensu strażnika stolicy, chyba że masz zamiar z niego robić pulę HP gracza.
Nadal nie wyjaśniłeś warunków wygranej w grze i jej konkretnego celu.
Utrzymuję, że zamysł na dowódców przedstawiony wcześniej nie jest dobry.
Obecny projekt ma niesamowitą ilość mechanik które sprawiają, że nie da się uratować złego rozdania w żaden sposób. Multum sposobów w które karta może nie podejść sprawia, że na obecnym etapie rzucanie kostką zamiast grania w taką karciankę miałoby podobnie dużo sensu.

Zamiast robić projekty graficzne powinieneś wrócić nad kartkę i dokładnie przeanalizować mechaniki oraz ich wzajemną interakcję, bo na tym etapie masz masę balastu z niepotrzebnego przenoszenia wszystkiego z wersji komputerowej oraz wspomnianego już zdawania wszystkiego na to, jak karta podejdzie.
_________________
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 40
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2015-06-04, 14:58   

Cytat:
osoba zlecająca chce taki system

To w końcu jest to "zlecenie" czy hobby? Weź rozwiń się rozwiń trochę na ten temat bo to strasznie niejasno brzmi. I bardzo to ograniczające jeżeli jakiś koleś który nie robi danego projektu wymaga aby wyglądał on według jego wizji.

Na radzie, przewijającym się problemem w twojej koncepcji, jest to, że każdy z elementów ma za dużą zależność od dociągu, co w połączeniu sprawia, że gra może być kompletnie niegrywalna bo gracz po prostu nie wyciągnie wszystkich potrzebnych kart. Dynamika gry może być totalnie zaburzona, bo żaden z graczy nie będzie mógł nic zrobić, tylko czekać jak wreszcie dociągnie wszystkie potrzebne karty.

Przemiany:
Osoba zlecająca tak chce? Pfff, wymaganie od gracza posiadania wszystkich potrzebnych kart, odpowiedniej ilości many, oraz spędzenia paru tur, tylko po to aby przeciwnik rozpierniczył ją w międzyczasie jest bez sensu.

Mana:
Mana jako osobna karta, jak energia w Pokemon TCG? Jak wspomniałem wyżej, byłby to kolejny element gry bardzo zależny od dociągu, jeżeli gracz nie będzie regularnie trafiał na karty many to jest po prostu w dupie, bo nie będzie mógł zagrywać kart. Osobiście preferuje bazować się na systemie opisanym w poprzedniej wiadomości.

Władcy/Dowódcy:
Czyli tak jak napisałem, że władcy podobnie jak w Hearthstone, a dowódcy razem z normalnymi jednostkami? W ogóle, na cholerę byliby strażnicy stolicy, brzmią totalnie bezużytecznie i sprawiają, że gracz miałby dwie wyjątkowe karty za polem (władcę i strażnika) co brzmi niepotrzebnie i nieintuicyjnie. Nie lepiej wywalić strażników za okno?

Plansza:
Po pierwsze to jest totalnie nieintuicyjne. 3 Plansze (środek i stolice obu graczy), WTF? Jednostki dwu i czteropolowe, że co proszę? Uciekanie z pola walki, a na cholerę taka mechanika? Walczy się do ostatniego!
Deck neutralny pomiędzy graczami? Uważam, że znacząco ograniczałby on możliwości gry, ponieważ zamiast dysponować własnymi stworzonymi taliami obaj gracze byliby zależni od tego samego decku ze środka, a on przecież nie będzie pasować do wielu taktyk i strategii potencjalnie stosowanych przez graczy.
Miejsce na karty magii? Nie rozumiem, czy karty magii to nie są po prostu zaklęcia i takie sprawy? Używasz i masz efekt, czemu by miały one potrzebować własnego miejsca na planszy?

Jeżeli masz czas, zapraszamy na Chat. ;-)
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 26
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 540
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2015-06-04, 15:27   

Te plansze są naprawdę piękne i w idealnym Disowym klimacie! :)
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 86
Wysłany: 2015-06-04, 22:29   

Pisałem wcześniej że zlecenie.

Obecnie znajomy zajął się mechaniką, ja dostałem inne zadania:) ale przekazałem mu wasze sugestie.

Co do utrzymania Many to tylko w zależności od ataku jednostki.Niektóre silniejsze ataki będą wymagały utraty karty many, szczególnie to się będzie tyczyć ataków obszarowych.

Co do planszy raczej wielkich zmian już w niej nie będzie Deck neutralny pozostanie, będą tam różne karty lokacji, przedmiotów, mieszanej Many oraz jednostek neutralnych.
Dojdą też jednostki 4 polowe takie jakby Kolosy.

Allemon napisał/a:
Te plansze są naprawdę piękne i w idealnym Disowym klimacie! :)

Dzieki:)

Moim zadaniem jest teraz drzewko rozwoju Hord, obecnie małe zmiany u Wojowników i Strzelców:
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2015-06-04, 22:40   

Cytat:
Co do utrzymania Many to tylko w zależności od ataku jednostki.Niektóre silniejsze ataki będą wymagały utraty karty many, szczególnie to się będzie tyczyć ataków obszarowych.

Ale ona jest w końcu jednorazową kartą czy co? Opuszczasz masę pytań.
Nie mówiąc już o tym, że jak jeszcze będziesz ograniczał jednostkom ataki maną... nie widzę tego.

Cytat:
Moim zadaniem jest teraz drzewko rozwoju Hord, obecnie małe zmiany u Wojowników i Strzelców:

Oh, jasne, dorób więcej zmian jednostek po zgodzeniu się, że sama mechanika jest problematyczna, bo w końcu zmniejszenie ich ilości jest zbyt logiczne, prawda?

Nie wiem, po przepatrzeniu co się w tym temacie działo mogę powiedzieć tyle, że zmarnowałeś nasz czas.
Zero dyskusji, faktycznego rozważania uwag, krytycznego podejścia, poszukiwania alternatyw, otwartości na jakikolwiek feedback o który jednak zabiegałeś.
Zamiast tego było oczekiwanie na bezkrytyczny poklask i ignorowanie/zbywanie wszystkiego co zostało powiedziane pod kątem krytycznym.

Ok, jak chcesz tak z tym iść, to idź. Ale obecna forma i "plan" - w cudzysłowie, bo planu nie macie; rzucacie wszelki szajs jaki wam na myśl przyjdzie bez przeanalizowania ich relacji i interakcji - nie pozostawia złudzeń.
To będzie jedna kupa dysfunkcyjnego crapu która nie będzie w stanie sensownie działać.
_________________
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 40
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2015-06-05, 00:34   

Szkoda, że nie odniosłeś się do większości zadanych pytań. :(
Wnioskując z dotychczasowych przesłanek, to w zasadzie pragniecie stworzyć coś konstrukcyjnie dość podobnego do Pokemon TCG (mała ilość stworów, energia potrzebna do wykonywania ataków itd.), więc jeżeli będziesz chciał szukać jakiś rozwiązań to proponuje na ową karciankę spojrzeć i być może zasięgnąć inspiracji.

Deck neutralny dzielony przez obu graczy jest po prostu zbyteczny, czemu możliwości talii gracza mają być ograniczane przez konieczność istnienie takiego czegoś? Niech gracze po prostu mają możliwość wsadzania do swojej talii kart więcej niż jednej rasy, lub nawet tylko wybranej rasy+karty neutralne, byle by tylko mieli więcej możliwości z konstrukcją decku. Niezależny deck neutralny tylko ogranicza możliwości gry.

Ale co jak co, aczkolwiek dosadnie to ujął, Vozu ma rację. Macie bardzo chaotyczny koncept i nie wiadomo czego tak właściwie od nas oczekiwaliście.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2015-06-07, 19:39   

Najlepiej to wpierw zróbcie, potem podajcie zdjęcia z gry wraz z opisami i wtedy będziemy mogli skomentować.
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 29
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 86
Wysłany: 2015-06-08, 22:32   

Jestem po rozmowie z osobą zlecająca i mechanika raczej nie zostanie zmieniona aż do czasów testów (być może potem jakieś zmiany zostaną wprowadzone) no i możliwe że kanciarka będzie "jedna kupa dysfunkcyjnego crapu która nie będzie w stanie sensownie działać" no ale już nie ja o tym decyduje.
Jeśli będziecie chcieli śledzić rozwój pod kątem graficznym to większość grafik będzie zamieszczana tutaj:
ronkyu.deviantart.com
a temat można zamknąć.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2015-06-08, 22:43   

Taka porada - testy róbcie na białych kartkach ze zwykłego papieru gdzie tylko drukujecie tekst.
To się będzie zmieniało miliard razy, więc nie warto marnować czasu na graficzne sprawy zanim nie przejdzie testów, balansu, zmian etc.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum