Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Poziom trudności a przeciwnik
Autor Wiadomość
Luis Garcia 
Wojownik


Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-28, 13:16   Poziom trudności a przeciwnik

Czy grając na średnim poziomie przeciwnik może wybudować budynki, które pozwolą awansować jednostkom na poziom trzeci? Bo szczerze mówiąc chyba jeszcze z czymś takim się nie spotkałem (choć trzeba wziąć poprawkę na to, że mogę czegoś nie pamiętać, bowiem z dobre kilka lat w Disa nie pykałem).

Aktualnie przechodzę sobie kampanię Górskich Klanów. Jestem bodajże w piątej misji i do tej pory wróg ani razu nie posiadał jednostek na trzecim levelu. Rycerze, Magowie, Strzelcy, Czarnoksiężnicy itd. zawsze mieli ten zielony plusik oznaczający gotowość do awansu lecz jednocześnie brak odpowiedniej budowli w stolicy.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-01-28, 13:31   

Możliwość zapewne ma jednak SI pakuje całość złota w spam różdżkarzy i złodziei :-/

Swoja droga gra na poziomie trudności mniejszym niż najwyższy mija się z celem
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Luis Garcia 
Wojownik


Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-28, 14:17   

Vogel Serapel napisał/a:
Swoja droga gra na poziomie trudności mniejszym niż najwyższy mija się z celem

Bo jest zbyt łatwo? Tak, też o tym słyszałem. Chciałem jednak rozpocząć rozgrywkę na domyślnym poziomie trudności, by wróg nie miał żadnych dodatkowych bonusów, ani też ograniczeń (poziom łatwy). Ot taka sobie partyjka na "równych" prawach.

Piszesz, że ładują w różdżkarzy i złodziei. W misji ze zdobyciem trzech zbuntowanych miast Imperium, do terenów wroga dotarłem dość późno (nie chcę palnąć gafy, ale zapewne po 50-tej turze). Przez cały ten czas przeciwnik nie miał ze mną kłopotów (nie musiał rekrutować nowych oddziałów). Co więcej, trzy kopalnie złota były pod jego kontrolą. Nie chce mi się wierzyć, że przez tak długi okres nie uzbierał on odpowiedniej ilości kruszcu potrzebnej do wybudowania np. Cesarskich Stadnin.

Podobna sytuacja miała miejsce w misji następnej. W pierwszej kolejności wykończyłem Hordy Nieumarłych, Imperium więc miało sporą chwilę wytchnienia, jeśli można tak to ująć. Ok, eksterminacja Archaniołów była, lecz nie padło ich wiele. Specjalnie atakowałem ich tylko wtedy, gdy dobierali się do mojej ostatniej kopalni. A skoro już o tym mowa, to Imperium ponownie posiadało trzy kopalnie złota, jednak w późniejszym starciu z nimi miałem dowód, że nie zrobili z nich żadnego użytku.

//
Wiadomo jakie bonusy otrzymują przeciwnicy na poziomie trudnym i bardzo trudnym?
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-01-28, 16:23   

Chyba darmowe XP ale jak zauważyłeś z tego nie korzysta :-? Za to neutralne jednostki jak najbardziej, jeśli jakieś są nadal ukryte za mgła wojny potrafią całkiem szybko awansować.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Marvin 
Chłop



Wiek: 24
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 6
Wysłany: 2013-01-30, 14:09   

Grałem ostatnio legionami w dodatkowe misje z PG (na najtrudniejszym) i tam imperium jakoś sobie radziło (mieli tych swoich imperialnych zabójców, i to całkiem sporo). Podejrzewam, że budują budynki tylko w przypadku nadmiaru złota. Dobrze by było dokładniej przebadać ich stadia rozwoju odpalając jakąś testową misję, wpisując kod na odkrycie mapy i posyłając im szybkiego złodzieja czy cos ;p
 
 
Luis Garcia 
Wojownik


Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 31
Wysłany: 2013-02-21, 15:10   

Tak krótko gwoli uzupełnienia: na poziomie średnim przeciwnik również dostaje exp za free, prawdopodobnie są to jednak mniejsze ilości niż na poziomie trudnym i bardzo trudnym.

Przykłady:
1. Książę, 7 zwycięstw, poziom 2, 127 PD. Przy siedmiu wygranych raczej niemożliwym jest zdobycie ok. 250 XP (początek gry).
2. Baronowa, 0 zwycięstw, 16 PD.

Przypuszczam, że przyrost expa to 1-2 punkty dziennie, ale tylko wtedy, gdy jednostki wroga osłania mgła wojny. Przy odkrytej mapie nie dostają nic.
 
 
Wisz 
Weteran


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 732
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-22, 11:45   

Równie dobrze komp może dostawać na początku poziom. Wystarczy zapisać grę w pierwszej turze i sprawdzić w kreatorze.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
Tryneus 
Chłop



Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 14
Wysłany: 2014-08-31, 15:09   

Vogel napisał/a:
Swoja droga gra na poziomie trudności mniejszym niż najwyższy mija się z celem

Dokładnie tak. Komputer gra niemal identycznie co na łatwym, tylko ma silniejsze trochę oddziały i czasami używa zaklęć i złodziei. Problemy są z nim jedynie na początku gdy nasze oddziały są słabsze, a potem to komputer nie stanowi żadnego zagrożenia.
Szczególnie widać to w kampanii. Pierwsza mapa jest zwykle trudniejsza niż kolejne.

W ogóle polecam granie na najtrudniejszym jeszcze z innego powodu. Czasem bywa tak, że po wybiciu wszystkiego na mapie na poziomie ~łatwym, średnim brakuje punktów doświadczenia.
Na najtrudniejszym poziomie taka sytuacja występuje bardzo rzadko bo neutralne stwory również awansują i komputer wysyła więcej oddziałów na których można zdobywać doświadczenie :)
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-31, 15:44   

No niestety, ale "poziom trudności" najlepiej odzwierciedlony był w pierwszych Apostołach, bo tam na najwyższym to AI umiał robić różne manewry do przechytrzenia gracza i jego zniszczenia, o czym AI w D2 lub D3 może tylko marzyć.
 
 
Shadirra 
Giermek
Reborn from Chaos


Wiek: 24
Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 11
Skąd: Waterfalls' Kingdom
Wysłany: 2014-12-16, 23:08   

byzsla napisał/a:
No niestety, ale "poziom trudności" najlepiej odzwierciedlony był w pierwszych Apostołach, bo tam na najwyższym to AI umiał robić różne manewry do przechytrzenia gracza i jego zniszczenia, o czym AI w D2 lub D3 może tylko marzyć.


Dobrze gada, polać mu! Chociaż dużo się nie nagrałam w Święte Ziemie to tam AI można rzeczywiście nazwać AI. W D2 jest chyba najgorzej, bo ilekroć grałam kampanie albo i nawet pojedyncze misje, komputer ładował wszystko co się da w różdżkarzy i złodziei, co było z jednej strony durne, ale z drugiej dawało spory zastrzyk EXP. W "trójkę" pograłam, przeszłam wszystkie kampanie, ale hmm, jakoś mnie szczególnie AI głupotą nie zmiażdżył, nawet czasami potrafił mi sprawiać kłopoty.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum