Cześć, to mój pierwszy post na forum ale to pewnie zauważyliście.
Otóż ostatnio zaopatrzyłem się w Disciples II Gallean's Return i Rise of the Elves na platformie steam, zagrałem w parę pojedyńczych scenariuszy i niemal zakochałem się w tej grze, planuję więc przejść którąś z kampanii.
Nie jestem zbyt dobry, ba, uważam nawet że nie idzie mi szczególnie dobrze, jaką kampanię i z której z tych gier polecacie mi przejść najpierw i na jakim poz.trudności?
Jakieś tricki, porady jak w nią grać?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
Jak dla początkującego to wojownik, dowódca wojownik na przód a medyk i łucznik na tył. Jeżeli możesz kogoś dobić za pomocą zwykłego wojownika a inicjatywę ma dowódca i nie ma "palącej sprawy" to dowódcą odczekasz. Generalnie warto nauczyć się używania funkcji czekania.
Różdżkarzy (dowódcy specjalni do zajmowania terenu - dla Imperium to archanioł) wysyłaj przodem, niechaj szukają kopalni złota i many. Dowódcę głównego otaczaj przynajmniej jednym złodziejem, jego akcje wiele pomagają. Jeżeli masz nadmiar many to rzucaj czary wspierające i atakujące.
Wszystkie kampanie są ciekawe, splatają się w jedną całość wiec na pewno warto przejść wszystkie, ciekawa jest kampania Gorskich Klanów, ja sam lubiałem grać Hordami Nieumarłych ze względu na ciekawe mapy. Często wracałem do kampanii elfów.
Ostatnio zaczełem grać ponownie w kampanie, i na wysokim poziomie trudności zostałem zmieciony z powierzchni ziemi. Gra potrafi być trudna, poziom ustaw sobie taki w zależnosci od tego czy lubisz się męczyć i mieć wysoko poprzeczkę, czy mieć spokuj i po prostu poznać fabulę D2 i nie oglądać jak wrodzy różdzkaże latają po całej mapie.
Ja na grając na wyższym levelu odgapiłem drużynę przeciwnika robiąc jej odpowiednik, czyli dowódca strzelec, 2 strzelcy z tyłu i jeden wojownik z przodu, ta drużyna sprawdzi się w imperium, elfów no i być może u Karasi, choć tutaj stawiałbym raczej na wojowników.
Imperium jest jedną z lepszych ras żeby zacząć - mało skomplikowane jednostki (poza drobnymi wyjątkami), masz uzdrowicieli co od razu pozwala na wybaczenie pewnych błędów taktycznych, ich zaklęcia to w większości proste buffy.
Przy okazji są mocno wplątani w główny wątek fabularny więc pod tym kątem również nie stracisz. Taktyka mniej-więcej jak Byz podał - na pewno nie nastawiaj się na częste używanie magów Imperium, to drzewko jest po prostu słabe w porównaniu z alternatywami. Osobiście rekomenduję też pobawić się z uzdrowicielami, zobaczyć który co oferuje - od razu jednak powiem, nie rób sobie krzywdy wybierając obszarowe leczenie jeżeli masz dostępny w misji tylko pierwszy awans.
Granie Wodzem Wojowników (jako typ władcy) też jest zalecane - wyjątkowo mało zmienia w podejściu do taktyki, pozwala częściej walczyć plus na samym początku masz dowódcę wojownika za darmo - startuje on z przydatną zdolnością Używania Artefaktów i w zasadzie nie ma rasy gdzie jest złym wyborem.
Zacznij od Normalnego poziomu trudności - po nabraniu lekkiej wprawy w zasadzie będzie bezproblemowo.
Kolejność to Mroczne Proroctwo (kampanie dzieją się równolegle do siebie) potem Powrót Galleana, choć tu można zagrać ciągiem przenosząc dowódce z MP. Jako ostatni rozegra Bunt Elfów.
Jako dla początkującego to proponuje Imperium i skład Rycerz pegazów na przód Medyk i łucznik z tyłu a na przód girmek. Gdy dowódca osiągnie lv3 daj mu profit dowodzenie i dodaj drugiego łucznika.
Jako dla początkującego to proponuje Imperium i skład Rycerz pegazów na przód Medyk i łucznik z tyłu a na przód girmek. Gdy dowódca osiągnie lv3 daj mu profit dowodzenie i dodaj drugiego łucznika.
To rzeczywiście bardzo dobre ustawienie,ale w drugiej misji musisz już zastąpić jednego z luczników magiem. A co do rozwoju jednostek to uzdrowiciel leczący jedną jednostkę tylko wpierwszej misji, jak pisał Voz. Giermka niemal w każdej misji oplaca się rozwijać na łowce czarownic i dalej w inkwizytorów, wyjątkiem jest misja 4, tam to obojętne, ja brałem tam paladyna.
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Rada... Hmm graj tak długo aż będziesz dobry? Mi nikt nie pomagał i nie dawał rad. Z pewnością tak ma większość stworów na forum. Każdy jakoś sobie poradził i ogarnął na własną rękę z czym to się je. Disciples nie jest skomplikowane dlatego proponuję multum frajdy podczas odkrycia jej niuansów samemu.
_________________
Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, aktualnie jestem podczas przechodzenia kampanii Imperium i niezbyt miłym zaskoczeniem okazały się wilkołaki na drodze, a magowie Imperium są naprawdę strasznie słabi.
Czy są jeszcze misje gdzie konieczni będą magowie?
Inwestowanie w niego to tragedia jeśli nie jest konieczny ;\
Zawsze gdy masz za przeciwnika Hordy Nieumarłych możesz spodziewać się jednostek odpornych na oręż. Niestety dla Imperium są oni strasznym utrapieniem.
Wilkołaki jeśli się da można ominąć, nie dają wcale dużo doświadczenia.
Zawsze gdy masz za przeciwnika Hordy Nieumarłych możesz spodziewać się jednostek odpornych na oręż. Niestety dla Imperium są oni strasznym utrapieniem.
Wilkołaki jeśli się da można ominąć, nie dają wcale dużo doświadczenia.
Ewentualnie kilka celnych zaklęć lub dobry Golem i droga wolna.
W kampanii Imperium magowie stają się potrzebni, aktualnie gram w nią i niestety w jednej z misji, chyba 3 albo 2 warto mieć choć przydają sie pod koniec, gdy by przejść misję musisz pokonać dwa oddzialy wilkołaków, którzy będą cie gonić przez całą mapę.
Jestem świeżo po skończeniu kampanii Imperium i... wow.
Grało się naprawdę świetnie, aż chce się rwać do reszty sag =)
Myślę teraz o Legionach, następnie Hordach i Klanach, a Elfy zostawię sobie na deser x)
jestem zaledwie po rozegraniu parudziesięciu godzin a gra mnie urzekła jak żadna inna...
Jestem pod ogromnym wrażeniem, absolutna perełka
Myślę teraz o Legionach, następnie Hordach i Klanach, a Elfy zostawię sobie na deser x)
Tak na dobrą sprawę, po strzeleniu kampanii podstawowymi rasami (czyli bez elfów) wypadałoby ci zrobić ich kampanie z PG (Powrót Galleana) do których wymagani są wcześniej wyeksportowani dowódcy wysokiego poziomu, a dopiero wtedy złapać się za elfy. Pozwala to zachować ciągłość fabuły.
A to było chyba upchane w folderze gry w Exports bodajże... Mamy nawet na forum tematy w których ludzie wrzucali swoich dowódców po kampaniach - między wersjami gry dało się ich przekładać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum