Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Jednostki wspomagające
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 26
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2256
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2014-06-26, 12:45   Jednostki wspomagające

Jednostki wspomagające
Podzieliłem drzewka jednostek wspomagających na trzy działy. PIERWSZY ATAK, UMIEJETNOSC AKTYWNA, UMIEJETNOSC PASYWNA lub SPECJALNA. Z założenia z każdego drzewka będziemy posiadać jedna jednostkę co powinno utrzymać porządek i dynamikę w bitwach. Nie będzie tysiąca nakładanych na jedna jednostkę efektów, ani umiejętności w jakiś sposób się gryzących dzięki temu.
Wypisane niżej podziały jednostek są przykładowe. Szukam pomysłów i nie będę miał problemu by zrobić cos inaczej niż w discie (tj. wprowadzić nowe jednostki) jeżeli będą dawały ciekawsze opcje lub po prostu będą lepsze.

Podział drzewek:
1. PIERWSZY ATAK – uaktywniany na początku pierwszej tury bez straty kolejki dowódcy. Ma często wyjątkowe właściwości, lub jest potężniejszy od zwykłych ataków. Mogą to być klątwy, zatrucia, ale tez na przykład wzmocnienie jakiejś jednostki. Atak jest używany tylko w pierwszej turze, a na resztę bitwy pozostaje niedostępny (bitwa powinna trwać średnio 3-4 tur)
2. UMIEJETNOSC AKTYWNA - wszystkiego rodzaju umiejętności których może użyć dowódca w zamian za własny podstawowy atak w czasie bitwy.
3. UMIEJETNOSC PASYWNA LUB SPECJALNA - może to być potężniejsza umiejętność niż te aktywne, w jakiś sposób ograniczona jeżeli chodzi o użycie (raz na kilka tur, tylko w wypadku sytuacji) Może to być pasywne wzmocnienie, lub jak w przypadku Imperium uzdrawianie zachodzące na koniec każdej tury.

Imperium
1. Pierwszy atak – Wzmocnienie podstawowych statystyk.
(Mag – Czarodziej – Biały Czarodziej)
Mag – Święta Siła – wzmacnia zadawane przez wybrana jednostkę obrażenia.
Biały Czarodziej – atak wzmocnionej jednostki zmienia źródło na powietrze oraz wywołuje efekt roztrzaskania zbroi.
2. Umiejętność Aktywna – Ataki dystansowe.
(Strzelec – Imperialny Zabójca)
Strzelec – Salwa – zadaje obrażenia od oręża wszystkim jednostkom wroga.
3. Umiejętność Specjalna lub Pasywna – Uzdrawianie.
(Akolita – Kleryk lub Kapłan)

Alkmaar
1. Pierwszy atak – Obniżenie szans na trafienie wybranej sojuszniczej jednostki.
(Szarlatan – Mistyk)
Szarlatan – wzmacnia sojusznika, szansa na jego trafienie wynosi 33%. Działa do pierwszego trafionego ataku.
Mistyk – zmienia postać sojusznika na astralna. Nie może być zaatakowany orężem, a sam zadaje obrażenia od UMYSŁU.
2. Umiejętność Aktywna – Wzmocnienia sojuszników lub osłabienia przeciwników.
(Mag – Duch Piasków lub Kapłan – Kutrub lub Arcykapłan)
Strzelec – Salwa – zadaje obrażenia od oręża wszystkim jednostkom wroga.
3. Umiejętność Specjalna lub Pasywna – Trafienia krytyczne.
(Zabójca - Hassasyn)

Hordy Nieumarłych
1. Pierwszy atak – Paraliż, Zmniejszenie Pancerza.
(Widmo - Śmierć)
Widmo – wybrana jednostka wroga zostaje na czas trwania pierwszej tury sparalizowana.
Śmierć – obniża pancerz wybranej jednostki wroga.
2. Umiejętność Aktywna – Klątwy
(Czarownik – Nekromanta - Lisz)
Nekromanta – obniżenie zadawanych przez wybrana jednostkę wroga obrażeń.
Lisz – przeciwnik będzie otrzymywał polowe zadawanych obrażeń spowrotem.
3. Umiejętność Specjalna lub Pasywna – Potężny atak.
(Wiwerna – Zmij lub Grobowy Czerw)
Zmij – atak obszarowy z szansa zatrucia.
Grobowy Czerw – atak obszarowy z wyssaniem zycia.
_________________

 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 24
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 762
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2014-06-26, 13:03   

Wydaję mi się, że śmierć ze swoim zmniejszeniem pancerza może być rzadko przydatna, chyba, że przewidujesz wiele jednostek opancerzonych. Jeśli byłoby jak w disie to dodałbym jej do tego coś jeszcze ewentualnie zamienił na coś innego.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 26
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2256
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2014-06-27, 16:50   

To może zamiast Śmierci i obniżenia pancerza - Zmora z obniżeniem poziomu wybranej jednostki przeciwnika o 1. Idealnie pasuje do założenia, ze mozna uzyc tej umiejetnosci jeden raz na poczatku bitwy.

EDIT:
Szukam pomysłów na wojownika Hord z obszarowym atakiem.
_________________

 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 352
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-06-27, 17:08   

Obniżanie poziomu o 1 to raczej średni pomysł - część jednostek ma (na moje oko) bardziej uniwersalne działanie na niższych poziomach.
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 24
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 762
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2014-06-27, 20:37   

Athelle napisał/a:
Szukam pomysłów na wojownika Hord z obszarowym atakiem.


Może wampir? Albo koszmar. Choć jako wojownika widziałbym bardziej wampira.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum