Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze stworzoną mapą
Autor Wiadomość
Michal787 
Adept
Łowca...



Wiek: 24
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 124
Wysłany: 2013-09-08, 20:30   Problem ze stworzoną mapą

No cóż generalnie praca z edytorem to jedna z niewielu plusów D3. Stworzyłem swoją pierwszą mapkę (bo mapą tego nie nazwę, patrząc chociażby po rozmiarze 16:16 :D ), no i wszystko ładnie... tylko nie wiem czemu gdy walczę z jednostkami to nie używają one funkcji obrony. Nawet to upośledzone AI przy braku możliwości dojścia do przeciwnika włącza obronę. Ja wiem, że ta gra jest zabugowana, może jednak znajdzie się ktoś kto ma pomysł czy ja czegoś tworząc mapkę nie ustawiłem...
Poza tym, da się jakoś w singlu ustawić tą premię początkową (watażka, czarodziej, mistrz gildii)? Bo w poradniku niestety nic na ten temat nie ma :>
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-09-09, 17:40   

Cytat:
tylko nie wiem czemu gdy walczę z jednostkami to nie używają one funkcji obrony.


Generalnie nie można wpływać na AI w czasie bitwy.

Podejrzewam, że używasz wcześniejsze wersje D3. W takim wypadku myślę, że jednostki podchodzą i używają jakiegoś badziewnego skilla.


Cytat:
Poza tym, da się jakoś w singlu ustawić tą premię początkową (watażka, czarodziej, mistrz gildii)? Bo w poradniku niestety nic na ten temat nie ma :>


Nie mam pewności, bo wcześniejsze wersje to znam z drugiej ręki, ale wydaje mi się że gdzieś w menu wyboru mapy/rasy powinny być guziki wyboru premii początkowej powinny być blisko guzika rasy.
 
 
Michal787 
Adept
Łowca...



Wiek: 24
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 124
Wysłany: 2013-09-09, 22:21   

Cytat:

Generalnie nie można wpływać na AI w czasie bitwy.

Podejrzewam, że używasz wcześniejsze wersje D3. W takim wypadku myślę, że jednostki podchodzą i używają jakiegoś badziewnego skilla.

No właśnie nie używają żadnego, bo jaki skill ma taki niby wieśniak. Tu jest właśnie problem, że na wszystkich mapach z wyjątkiem mojej taki problem siedzi, te z internetu też działają dobrze.

Cytat:

Nie mam pewności, bo wcześniejsze wersje to znam z drugiej ręki, ale wydaje mi się że gdzieś w menu wyboru mapy/rasy powinny być guziki wyboru premii początkowej powinny być blisko guzika rasy.

No właśnie ja takiego czegoś tam nie widzę. Przydałby się Arosal i Qumi, oni grzebali w tym temacie. Napiszę do nich.
 
 
Arosal 
Bandyta



Wiek: 28
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 873
Skąd: Wolsztyn
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2013-09-10, 16:04   

Cytat:
Poza tym, da się jakoś w singlu ustawić tą premię początkową (watażka, czarodziej, mistrz gildii)? Bo w poradniku niestety nic na ten temat nie ma :>


Premię początkową można ustawić, ale mapkę należy uruchomić na tym tak zwanym gorącym krześle. Wtedy to z boku powinny wyświetlić się wszystkie parametry, na które gracz ma wpływ (ilość zdobywanego doświadczenia, surowce, surowce na start oraz premia początkowa).
W samym edytorze nie mamy możliwości wybrania konkretnej premii dla określonej rasy.
 
 
Michal787 
Adept
Łowca...



Wiek: 24
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 124
Wysłany: 2013-09-10, 17:16   

Problem w tym, że na mapę w multi potrzeba co najmniej dwóch stolic, a w tej nie ma. No ale trudno, jedną można przetrwać bez.

Swoją drogą co do tego nie bronienia się jednostek wykryłem ciekawą zależność. To nie tylko na moich mapach w singlu nie bronią się, lecz nawet w tych z gry. Za to na tych w multi wszystko dobrze działa. No cóż, cały Dis 3...
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-09-11, 09:20   

Cytat:
Problem w tym, że na mapę w multi potrzeba co najmniej dwóch stolic, a w tej nie ma. No ale trudno, jedną można przetrwać bez.


Nie wiem jak na tej wersji, ale powinieneś móc ustawić stolicę tak, aby zajmowała jeden czy dwa hexy na mapie.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-09-11, 18:49   

byzsla napisał/a:
Cytat:
Problem w tym, że na mapę w multi potrzeba co najmniej dwóch stolic, a w tej nie ma. No ale trudno, jedną można przetrwać bez.


Nie wiem jak na tej wersji, ale powinieneś móc ustawić stolicę tak, aby zajmowała jeden czy dwa hexy na mapie.

Zdaje się, że nie szło o wielkość stolicy ale ogólną ilość na mapie - mapka ma jedną grywalną rasę, więc nie idzie (z tego co rozumiem) odpalać jej jako Hot Seat.
_________________
 
 
Michal787 
Adept
Łowca...



Wiek: 24
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 124
Wysłany: 2013-09-12, 20:57   

Vozu dobrze odczytał. Zwłaszcza, że nie do wszystkich misji na siłę będę ładował stolicę, bo zwłaszcza parę pierwszych, gdzie będę tworzył swoją para-kampanię będzie z samym bohaterem, ewentualnie jedną stolicą wroga. Inna sprawa, że na tak małej mapce zamieścić stolice to zajęcie prawie całej mapki. Nie mówiąc już o dwóch.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum