Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wnioski i Spostrzeżenia
Autor Wiadomość
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-05-15, 20:51   

Zupełnie nie podoba mi się nowa koncepcja raportów, równie dobrze można pisać tylko kto wygrał. Przecież z tego nie da się odczytać jak sobie jednostki radzą, czy ostateczny wygląd oddziałów wynikał ze statystyk, kości czy zdolności gracza.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2013-05-15, 21:32   

Popieram Vogela. Raporty w tej postaci zupełnie nic nam nie dają.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-16, 18:21   

Raporty w starej wersji za to zniechęcały do gry, co zresztą widać po tym, jak często jakieś walki się odbywały. Diabelnie rzadko. Wasze też. Nie ukrywajmy, tak sporządzanie jak i przebijanie się przez te raporty niczym przyjemnym nie jest.

A ja i tak co do rozwoju statystyk słucham waszych i swoich wrażeń tudzież wniosków, które najlepiej się formułuje grając jednostkami i stając naprzeciw nim. Osobna sprawa, że miały tam być jakieś wnioski i uwagi wpisywane zamiast przebiegu bitwy.

I nie, nie można pisać tylko kto wygrał, bo mój arkusz statystyczny potrzebuje danych, to co jest teraz podane co do jednostek to absolutne minimum jakiego potrzebuję.


Przy okazji, chciałbym wyrazić swoją frustrację, że jak wrzucam kwestię merytoryczną, to za chiny nic nie napiszecie, za to takie narzekanie już tak - bądźcie mili odnosić się też do tematów które staram się poruszyć, nie robię tego dla nabijania postów tylko pozyskania opinii cudzej.
_________________
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-05-16, 18:24   

Jeżeli chodzi o wzmocnienie chochlików, to o ile wzmocnienie obrażeń normalnego można przyjąć, to dla tłustego są chyba za wysokie. 6 obrażeń punktowych może być dla masowych dwupolowców być pomocne.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-05-17, 14:46   

Zwiększenie celności to jak dla mnie chybiony pomysł, w końcu wszystkie jednostki mają celność 3+ a to niemal pewniak.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-17, 15:06   

Vogel Serapel napisał/a:
Zwiększenie celności to jak dla mnie chybiony pomysł, w końcu wszystkie jednostki mają celność 3+ a to niemal pewniak.

Wydaje mi się, że jest chybione też przez fakt, że obecna iteracja elfów strasznie potrzebuje zdolności obronnych, bo są baardzo wrażliwe.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-05-17, 22:50   

Gryf - bezwartościowa jednostka, która tylko odbiera możliwość dokonania o jednego ataku więcej z drugiej linii. Nie mam pomysłu jak to zmienić, ale czy wszystkie rasy musza mieć dwupolowca?

Wartownik - zwykłe PŻ, INI, obrażenia nie porywają - jedyny atut to źródło ataku, a i to tylko w konkretnych pojedynkach. Zdecydowanie nie uzupełnia dziury po Dzikim Centaurze.

Archont - tak, w końcu ta jednostka ma racje bytu, ale czy nie wymaże Teurga?

Szarżujący Centaur - potężny wojownik :mrgreen: podoba mi się

Wyrocznia - (+1) do celności to niezbyt interesujący bonus. Odebranie jej grupowego leczenia wymaże ją z planszy na dobre.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-18, 23:01   

Miałem plan, żeby przekonwertować Pustelnika na maga z atakiem na Wszystkie (dostałby po życiu, może czymś jeszcze), żeby zwiększyć ilość Klanowych opcji do drugiej linii i jego przydatność (mógłby objąć drugą linię).
Opinie?
_________________
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-05-18, 23:06   

Ja się zgadzam, szkoda trochę efektu marnować tylko na pierwszy szereg. Ale teraz trzeba patrzeć na niego jako alternatywę dla miotacza, do tego drugiego się jako tako przekonałem. Myślę, że spokojnie można ich obu zostawić, ale pusty naprawdę musi dostać po hp, własnie gdzieś w pobliże jak ma miotacz.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-19, 23:33   

Na prośbę Voga, link do arkusza użycia i zwycięstw jednostek i ras. Dużo angielskich oznaczeń, bo to miał być arkusz na mój prywatny użytek. Proszę wziąć pod uwagę, że nie zliczałem w ilu walkach pojawia się dana jednostka, tylko ile razy we wszystkich walkach.
W związku z wejściem do użycia Dowódców, wyzerowałem go już (ten mój prywatny), dla nowych danych.
_________________
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-20, 13:34   

Żeby nie było - rozegrałem pierwszą walkę z dowódcami przeciwko Wasowi i jestem względnie zadowolony.
Raportu nie będzie, bo musieliśmy w czasie jej rozgrywania spaczować zdolność Księcia a do tego porąbałem w opisach draftów to, dla kogo konflikt powinien być rozstrzygany jako pierwszy.

Zachęcam do grania :)
_________________
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-28, 13:22   

Oto lista najnowszych tematów dla naszego małego kącika dyskusyjnego:


1. Wydaje mi się, że nie ma składu Imperium który przeżyły walkę, którą zafundował mi Byz. Jak ktoś ma pomysł jak mogłem zaradzić rozwojowi wypadków bez jasnowidzenia, chętnie posłucham.
    a) należy sprawdzić, czy ogólnie są rasy mające sensowne szanse z tandemami dwupolowców, bo wyżej wspomniana walka mnie nieco zaniepokoiła.

    b) dobrze też byłoby ustalić, ile jest w tym samych dwupolowców, ale ile Włodarza


2. Was miał to powiedzieć sam, ale tego nie zrobił, więc ja to wypunktuję: została mi przedstawiona obserwacja zgodnie z którą obecnie dostępne rasom jednostki faworyzują pójście na cepowate miażdżenie, zamiast zabawy w ciekawsze efekty i zagrania taktyczne. Chciałbym poznać stanowiska grających.
    a) tu przychodzi na myśl stara uwaga Vogela, że walki toczą się bardzo szybko i bardzo często są rozstrzygane już na etapie wybierania jednostek

    b) co z kolei sprawia, że zastanawiam się, czy zmiana stosunku DMG:HP nie byłaby najprostszym rozwiązaniem, by przedłużyć walki

    c) być może przemyślenie tego, jak rozkładane są taktyczne efekty na jednostkach także by się nam przydało. Zakładając, że obserwacje Wasa są całkowicie słuszne (a obawiam się, że są, bo granie z obrażeniami jako głównym priorytetem wydaje się być mocno skuteczne)


3. Wypracowanie ;-)
    Wyobraź sobie, że w BG jednostki każdej rasy mają zostać podzielone na trzy grupy o nienarzuconej wielkości (może się różnić między frakcjami) nazwane Pospólstwem, Trzonem i Elitą, a w zasadach zostaje dodany zapis, że, bez zmiany obecnych zasad draftu i rozważając starcia 5v5, armia może posiadać dowolną ilość Pospólstwa, dwie jednostki Trzonu i jednego przedstawiciela Elity, niezależnie od ich rozmiarów w polach.
    Rozważ za i przeciw, zwracając uwagę na wpływ takiego posunięcia na różnorodność składów i możliwość ograniczenia trudnych do okiełznania kombinacji.
    Zadanie dodatkowe: wybierz jedną z frakcji i zaproponuj podział na takie trzy kategorie.
_________________
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-05-28, 18:23   

No to przedstawię moje wypracowanie. Na wstępie zaznaczę, że większość jednostek widzę w trzonie, więc będę wymieniał jedynie te z elity i pospólstwa, niewymienieni pójdą do trzonu.

I Imperium

*Pospólstwo:
-Imperialny zabójca- Głównie z racji tego, że to jedyny łucznik w Imperium.

*Elita:
-Golem- No tego pewny nie jestem, ale teoretycznie dwóch takich będzie zadawało sporo obrażeń całemu teamowi i są dość ciężcy do zabicia bez możliwości przejścia przez ich pancerz


II Hordy Nieumarłych

*Pospólstwo:
-Templariusz- Trzech takich w pierwszym szeregu nie powinno stanowić zapory nie do przejścia
-Upiór- Z racji średnich obrażeń i niezbyt wysokiego hp, a to jedyna jednostka Hord, zdolna do szybkiego skupienia obrażeń na jednym, dowolnym celu.

*Elita:
-Upiorny Żmij- Co tu dużo mówić, najtłustsza dupa w BG, zabicie dwóch to naprawdę sporo czasu zajmie. Dodatkowo drugi żmij to większa szansa na zatrucie całego teamu, a to w połączeniu jeszcze z ich wspólnym dmg może dotkliwie ranić.
-Cień- Po patchu zmieniającym zasięg, perspektywa trafienia w cały szereg nie jest odległa, z drugim takim więc bardzo łatwo będzie można teoretycznie utrzymać w paraliżu cały team, co wiadomo czym skutkuje po kilku turach.


III Górskie Klany

*Pospólstwo- Nie znajduje żadnej jednostki, która zasługuje na to miano

*Elita:
-Starszy- Stoczyłem kilka walk z jednym tylko i możliwe obrażenia były niepoprawnie wysokie, zazwyczaj po buffie od druidki. Dwóch takich da jeszcze większy dmg, a ich zabicie nie jest łatwe i szybkie, mają bardzo dużo hp, z kolej oni szybko mogą wykończyć swoich wrogów
-Syn Ymira(?)- No tego pewny nie jestem, niby na papierze rysują sie mocne szkody zadawane przez nich dwóch, ale mało walk ostatnio stoczył.


IV Legiony Potępionych

*Pospólstwo:
-Rycerz Piekieł- No nie ma innej możliwości zapełnienia pierwszego szeregu niż przez wrzucenie do pospólstwa rycerza. No niby mozna dać do przodu Sobowtóra, ale to walenie kotka za pomocą młotka

*Elita:
-Włodarz- No to chyba Voz najlepiej rozumie :-P Wyższa niż u innych dwupolowców inicjatywa czyni z jednego groźnego i trudnego przeciwnika, dwóch to powód do spisania testamentu.
-Sukkuba i Inkub- Na takiej zasadzie co Cień, ale z kolej pojawia się tu pytanie, dotyczące całej idei podziału, co z Sobowtórem? Dzięki niemu można obejść ograniczenia, można też stać się jednostką trzonu lub elity przeciwnej drużyny (choć akurat ja nie znalazłem żadnej, jednopolowej godnej tytułu elity poza Cieniem).


V Przymierze Elfów

*Pospólstwo:
-Yyy...

*Elita:
-....cholera :-?
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-05-29, 09:52   

1. Wydaje mi się, że to problem dwupolowców. Nawet gdyby Włodarzowi obniżono INI o 1 punkt, to niewiele by to wpłynęło na przebieg walki. Trudno coś tutaj poradzić, ponieważ po obniżeniu tak HP jak i DMG mogą być niekonkurencyjni wobec składu dwóch jednopolowców. Jedno z tych dwóch warto by globalnie obniżyć (dla dwupolowców). Jeżeli jednak i to nic nie pomoże, to wstawić dodatkowy ogranicznik - na polu bitwy może być tylko jeden dwupolowiec.

2. Niektóre walki muszą być przegrane, z powodów błędów w wyborze gracza. Najlepszym przykładem jest moja walka z Vozem, gdzie za bardzo zaszarżowałem i obstawiłem pierwszą linię zwykłymi wojownikami, gdzie on mnie zablokował upiorami. Wydłużając walkę poprzez zwiększenie globalne HP może i miałoby sens, ale czy czasem nie przedłużyłoby tylko agonii?
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-05-31, 11:52   

Co do pospólstwa to jednak dowolna ilość jednostek odpada. Nie zapominajmy, że nie chcemy w grze spamu jedną jednostką a to właśnie prawdopodobnie spowoduje ta zmiana.

Co do reszty to nie jestem pewien czy ta zmiana jest konieczna. Może po prostu zmniejszmy limit jednostek dwupolowych do jednej danego typu.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-06-03, 18:26   

Cytat:
Co do pospólstwa to jednak dowolna ilość jednostek odpada. Nie zapominajmy, że nie chcemy w grze spamu jedną jednostką a to właśnie prawdopodobnie spowoduje ta zmiana.

No, to musiałoby być "dowolna ilość Pospólstwa ale nie więcej niż 2 takie same jednostki", fakt.

Vogel Serapel napisał/a:
Co do reszty to nie jestem pewien czy ta zmiana jest konieczna. Może po prostu zmniejszmy limit jednostek dwupolowych do jednej danego typu.

Możemy spróbować wpierw tak, potestujmy.
Rewolucje na razie odłożymy na półkę z teoretyzowaniem.


EDIT

Chciałem wam powiedzieć, że jako człowiek gmerający w BG dużo nadal uważam, że podział na kategorie byłby dobrym i pomagającym w wielu aspektach pomysłem. Ale, żeby pokazać o co mniej-więcej chodzi, naszkicuję wam teraz coś takiego:

Hordy Nieumarłych

    Pospólstwo

      Lisz
      Templariusz
      Widmo
      Upiór


    Trzon

      Koszmar
      Wampir
      Śmierć
      Widmowy Wojownik


    Elita

      Upiorny żmij
      Cień



Oczywiście, jednostka-dwie więcej, żeby dodać nieco wyborów nie zrobiłaby krzywda, ale popatrzcie na tę rozpiskę i zastanówcie się, czy nie byłoby ciekawiej i bardziej decyzyjnie wybierać składów z takich pul?
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-06-03, 18:32   

Jeśli chodzi o limit jednostek to np z trzonu ograniczenie do dwóch oznacza:
a) Można dobierać max dwie jednostki tego samego typu
b) Można w składzie mieć dwie jednostki z grupy Trzon?
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-06-03, 18:35   

Vogel Serapel napisał/a:
Jeśli chodzi o limit jednostek to np z trzonu ograniczenie do dwóch oznacza:
a) Można dobierać max dwie jednostki tego samego typu
b) Można w składzie mieć dwie jednostki z grupy Trzon?


Początkowa (obecna) idea to odpowiedź B
_________________
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-06-03, 19:37   

Legion

Pospólstwo

    Rycerz piekieł
    Sobowtór
    Wiedźma
    Pandemoniusz


Trzon

    Gargulec
    Inkub
    Sukuba
    Tiamat


Elita

    Włodarz
    Zgłębiczart


Klany

Pospólstwo

    Król klanu
    Mistrz runów
    Pustelnik
    Strażnik kuźni


Trzon

    Druidka
    Alchemik
    Miotacz Płomieni
    Wilczy Władca

Elita

    Starszy
    Syn Ymira
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-06-03, 20:48   

Posiedziałem sobie chwilę nad podziałem, oddaję do dyskusji taką propozycję:
Proszę wziąć pod uwagę, że gracze nie mają przymusu wybierania maksymalnej dostępnej ilości jednostek z kategorii:
- dowolna ilość Pospólstwa
- dwie jednostki z Trzonu
- jedna z Elity (można spożytkować ten punkt na trzecią jednostkę Trzonu)
Żadna nie może pojawić się więcej, niż 2 razy. Do przedyskutowania, czy blokujemy duble dwupolowców czy, żeby było ciekawiej, pozwalamy mieć maksymalnie jednego dwupolowca.


    Hordy
    Pospolstwo:
      Templariusz, Lisz, Widmo, Upiór

    Trzon:
      Koszmar, Wampir, Śmierć, Widmowy wojownik

    Elita:
      Upiorny Żmij, Cień


    Imperium
    Pospolstwo:
      Imperialny zabojca, Aniol, Inkwizytor, Obronca Wiary

    Trzon:
      Swiety Msciciel, Prorokini, Czarodziej, Wladca Zywiolow

    Elita:
      Hierofanta, Golem


    Klany
    Pospolstwo:
      Mistrz runow, Alchemik, Straznik Kuzni

    Trzon:
      Krol klanu, Pustelnik, Druidka, Miotacz Plomieni, Starszy

    Elita:
      Wilczy Wladca, Syn Ymira


    Legiony
    Pospolstwo:
      Rycerz Piekiel, Wiedzma, Gargulec, Pandemoniusz

    Trzon:
      Sukub, Inkub, Tiamath

    Elita:
      Sobowtor, Wlodarz, Zglebiczart


    Elfy
    Pospolstwo:
      Lesny elf, Szarzujacy centaur, Obronca Gaju, Wyrocznia

    Trzon:
      Lowczy, Archont, Teurg, Druid

    Elita:
      Grabiezca, Opiekunka Gaju

_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum