Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wnioski i Spostrzeżenia
Autor Wiadomość
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-20, 10:56   

Vozu napisał/a:
Zmiana odporności Onyksowego Gargulca z Trucizny na Śmierć
Zmiana odporności Golema z Trucizny na Śmierć

Nie wiem czy to jest konieczne skoro oni i tak są magoodporni.

Vozu napisał/a:
Przyznanie Aniołowi ochrony przed Śmiercią

Zmiana ochrony przed Wodą Króla Klanu na ochronę przed Śmiercią

Jak najbardziej, oczywiście bez wpływu na inne statystyki?

Vozu napisał/a:
Ewentualna zmiana źródła ataku Lisza na Ogień
Usunięcie Smoczego Lisza

Może to przejść w końcu Lisza Królowa tez wali ogniem
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-20, 11:20   

Dobra mam pytanie odnośnie Tiamantha i Pustelnika.

Jak działa obniżenie obrażeń/inicjatywy, czy każde kolejne trafienie sumuje się z poprzednim?

Dopisałbyś to w temacie http://www.disciples.pl/viewtopic.php?t=1685
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-20, 11:47   

Cytat:
Dobra mam pytanie odnośnie Tiamantha i Pustelnika.

Jak działa obniżenie obrażeń/inicjatywy, czy każde kolejne trafienie sumuje się z poprzednim?


Dopisane, przy okazji także wyjaśnienie na temat trafienia krytycznego - w razie kolejnych braków mówcie.


Zmiany nam galopują, pod dyskusję oddaję projekt kolejnego patcha, z wyjaśnieniami dla przejrzystości.

    Imperium

    Dodanie Władcy Żywiołów, chronionej przez podstawowymi Żywiołami jednostki strzeleckiej o magicznym źródle obrażeń

      Wyjaśnienie jest dość prozaiczne: Imperium posiada na ten moment zaledwie 9 jednostek, o czym zapomniałem i wprowadzając Golema szukałem jednostki do wyrzucenia. Co zresztą nie było aż tak złe, gdyż uważam, że przywoływanie byłoby wysoce upierdliwe w papierowym systemie.


    Ograniczenie zasięgu ataku Golema do Wszystkich Sąsiednich

      Jak wiemy, z potęgą Golema jest pewien problem, nawet dość duży. Zgodnie z teorią, że przy takiej wytrzymałości, bycie zagrożeniem dla całej drużyny na raz poważnie przesuwa tę jednostkę w stronę braku balansu. Wyprowadzenie wrażliwych, stojących na tyłach wrogów z jego zasięgu to próba ustabilizowania sytuacji. Nie wiadomo, czy ostatnia.


    Górskie Klany

    Zwiększenie szansy trafienia Pustelnika do 6+ (50%) z 7+ (40%)

      Pustelnik obecnie zdaje się być znacznie gorszy, w dowolnej sytuacji, od Wilczego Władcy. Najlepszym miejscem na powiększenie jego użyteczności wydaje się być zwiększenie częstotliwości zachodzenia jego specjalnego ataku. By jednak nie przesadzić, chciałbym robić to stopniowo, krok po kroczku i obserwować, na ile sytuacja się poprawiła.

_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-20, 23:42   

Dobra Duch Fenrira to jednostka strasznie przekozaczona, onieważ nie sprecyzowano jak ma się HP Wilczego Władcy (po otrzymaniu trafienia) do tego po zmianie. Dzięki ntej luce działa ona jak leczenie, dodatkowo DF posiada sporą ilość HP i zadaje jedno z największych DMG.

Golem z tak ograniczonym atakiem jest bezuzyteczny.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-21, 08:33   

Cytat:
Dobra Duch Fenrira to jednostka strasznie przekozaczona, onieważ nie sprecyzowano jak ma się HP Wilczego Władcy (po otrzymaniu trafienia) do tego po zmianie. Dzięki ntej luce działa ona jak leczenie, dodatkowo DF posiada sporą ilość HP i zadaje jedno z największych DMG.

Teraz pytanie, czy lepiej jest osłabić jego formy (za czym ja jestem), żeby był słabszy w obu w zamian za elastyczność, czy po prostu zabrać mu atak po przemianie.

Vogel Serapel napisał/a:
Golem z tak ograniczonym atakiem jest bezuzyteczny.

Poczekajmy z tym jeszcze chwilę, sprawdźmy. Może to być kwestia tego, że nie wzmocniłem obrażeń po zmianie zasięgu.

EDIT:
Może spróbować czegoś takiego?

WW
HP 24
DMG 3
INI 3
ACC 3+

DF
PŻ 24
DMG 8
INI 4
ACC 3+

Odpada problem z przeliczaniem do ilu HP (dodam tę informację, ale na razie chciałem się skupić na gołych statach) powinien się przemienić, ścina też trochę jego siłę w obu formach. Pytanie, czy nie zrobi się zbyt słaby
_________________
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2013-04-21, 10:42   

Wilczy Władca od początku był bardzo silną jednostką i to dość często wybieraną. Jego przemiana w Ducha Fenrira również była nieco kulawa bo ranny WW mógł zmienić się w DF o full HP. Wyrównanie ich punktów wytrzymałości i dodanie przenoszenia obrażeń z jednej formy na drugą będzie sensowne. Przemiana by zwiększyć INI i DMG.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-21, 10:45   

Propozycja Voza wygląda dobrze. Ew. można w trakcie przemiany dać zdjęcie negatywnych efektów.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-24, 12:56   

Was zwrócił mi dziś uwagę, że pomyliłem odporności Żywej Zbroi z odpornościami Golema - zamiast na Umysł winien być niewrażliwy na Ziemię, co ostro zmieni tą jednostkę.
_________________
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-01, 00:01   

Byz przypomniał mi o propozycji, by obrona dodawała trzy punkty pancerza (pewnie skończyłoby się na tym, że podbijałaby maksymalnie do trzech punktów). Przemieliłem trochę danych i oto wyniki:

Ilość ataków, z których nowa obrona powstrzymuje (w porównaniu ze starą, na gołej jednostce) więcej/mniej o:
-2 --- 3 (ataki o obrażeniach 10 i więcej)
-1 --- 7 (większość ataków typu "dowolna")
0 --- 13 (większość jednostek bijących wręcz, bo mają wartości ataku których połowa jest zbliżona do 3)
1 --- 16 (absolutnie wszystkie obszarówki, zarówno na całą drużynę jak i na sąsiadów)
2 --- 3 (wszystkie jednostki z podwójnym atakiem - jak widać mają nawet gorzej)

Konkludując, zmiana taka pogorszyłaby jakość efektów obszarowych oraz podwójnych ataków, w zamian zwiększając efektywność potężnych ataków jednostkowych i wielu strzeleckich.
Wnioski i opinie mile widziane, swoje zachowam dla siebie tymczasowo.
_________________
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2013-05-01, 10:46   

Władca Żywiołów jest trochę przesadzony. Przy graniu imperium jest o wiele lepszym wyborem niż Imperialny Zabójca, który teraz stał się bezużyteczny. Niby ma więcej HP i inicjatywy i może dzięki zatruciu wyciągnąć tyle samo obrażeń jednak bardziej optymalny jest WŻ. Jednym trafieniem zadaje 9dmg, które przy imperialnym może wynosić już tylko 6 przez to, że nie wejdzie zatrucie. WŻ z całkowicie bezużytecznej jednostki stał się jedynym słusznym wyborem u imperialnych.
Do tego ma najsilniejsze obrażenia wśród jednostek tego typu. Tak, atakuje mocniej niż gargulec i elfi łucznicy.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-05-01, 11:14   

No trochę się nie zgodzę z Ravem. Choć WŻ był już używany kilka razy i mimo 9 dmg nie dawał wielkiego komfortu i nie stanowił samoistnie o przebiegu bitwy, ini ma wielkie znaczenie. Łucznicy elfów wciąż czynią przymierze najlepszą rasą na tej pozycji, w połączeniu z mogacym długo przetrzymać przodem to wróg ma przekichane i to na n ich powinna skupić się cała nasza uwaga. A pomysł z dodaniem pancerza w obronie wetuje :-> Patrząc na hordy, to tam jedynie śmierć na tym zyska, wojowie będą bez zmian, a reszta straci dość poważnie
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2013-05-01, 11:16   

Chodzi mi głównie o to Was, że w tej chwili Imperialny staje się u Imperium bezużyteczny na rzecz WŻ.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-01, 12:13   

Przerwę wam na chwilę wrzucając tabelę wynikową badań nad różnymi formami obrony, 3 wersje procentowe i 2 wersje pancerzowe. W tabeli pokazane są średnie obrażenia zadawane po odliczeniu obrony dla różnych grup a niże (pod podwójną kreską) średnie ilości obrażeń powstrzymanych przez dany typ obrony.
Zapraszam do zapoznania się, wnioskowania i osądzania, która jest najlepsza.

Tabela wynikowa
_________________
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-04, 12:08   

Mamy nowe problemy, panowie - a raczej nowe niepokojące punkty. Coś sprawia, że ani Pandemoniusz, ani Czarodziej nie są brani - okazują się być jednostkami kompletnie nieatrakcyjnymi w stosunku do swoich alternatyw. Pytanie tylko, co z tym można zrobić?
Kwestia WŻ też jest ciekawa, w tym momencie Imperium ma chyba nawet delikatny przesyt wpychanych specjalnie na wypadek Upiorów opcji żywiołowych.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-05-04, 13:40   

Dziś przez własne niedopatrzenie w walce po mojej stronie był Zbójca. Jednostka ta okazała się, przynajmniej w moich oczach, bezużyteczna i nie chodzi mi jedynie o ten pojedynek. O ile Żądlec i Obrońca Gaju, poza bitwami przeciw Hordom, świetnie się uzupełniają czy też pozwalają na swobodą wymianę tak dla ww jednostki nie ma tu miejsca.

Zbójca sumarycznie zadaje dokładnie te same obrażenia ale naraża gracza na znaczne ryzyko spudłowania. Pozostali łucznicy trafiając raz zapewniają stałe obrażenia tego swobodnie można pomijać w ocenie zagrożeń.

Wydaje mi się, że aby Zbójca pojawiał się na polu walki trzeba podnieść jego obrażenia i zmienić nazwę na Grabieżcę :mrgreen:

PS: Czy temat ze statystykami musi być wśród wyróżnionych? Czasem o tym zapominam i bezsensownie przekopuje pozostałe w dziale BG :-/
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-04, 13:44   

Zbójca miał poprzednio 2x4, ale zmniejszyłem to z powodu patcha w którym chodziło o lekkie ograniczenie brutalnych obrażeń strzelców - możliwe, ze on wtedy był średni, a teraz jest za słaby. W sumie Obrońcę przebija 1 punktem obrażeń, które tamten ma w statusie.

Zaraz ustawię temat ze arkuszem statystyk jako normalny.
_________________
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-07, 15:58   

Zapewne i tak będziecie do mnie o tym pisać na czacie, miast tutaj, ale jest kilka interesujących kwestii do rozważenia:

1. Koszmar, czyli specjalnie dodana jednostka, która... nie jest konkurencyjna względem Żmija. Potrzebne są pomysły na to, co z tym zrobić.

2. Cień i Sukuba, czyli historia dwóch jednostek, których nieprzewidywalność sprawia, że nie są wybierane - królują ich punktowe odpowiedniki. Nie ma dla nich już miejsca, potrzebujemy wzmocnień (ale jakich, skoro obszarowa wersja tych efektów jest tak potężna) czy alternatyw na ich miejsce?

3. Widmowy Wojownik, czyli woj, który jest brany tylko dlatego, że okazyjny paraliż ma wpływ na rozgrywkę częściej, niż ochrony Templariusza - w efekcie faktyczne wybory niespecjalnie mają miejsce. Skłaniałbym się do uczynienia z niego bardziej tanka z często wchodzącym efektem specjalnym jakiegoś typu (możliwe, że zastępując inną jednostką) byleby tylko pierwsza linia umarlaków miała wpisany w siebie jakiś wybór, miast brania z automatu.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-05-07, 22:27   

Vozu napisał/a:
2. Cień i Sukuba, czyli historia dwóch jednostek, których nieprzewidywalność sprawia, że nie są wybierane - królują ich punktowe odpowiedniki. Nie ma dla nich już miejsca, potrzebujemy wzmocnień (ale jakich, skoro obszarowa wersja tych efektów jest tak potężna) czy alternatyw na ich miejsce?

3. Widmowy Wojownik, czyli woj, który jest brany tylko dlatego, że okazyjny paraliż ma wpływ na rozgrywkę częściej, niż ochrony Templariusza - w efekcie faktyczne wybory niespecjalnie mają miejsce. Skłaniałbym się do uczynienia z niego bardziej tanka z często wchodzącym efektem specjalnym jakiegoś typu (możliwe, że zastępując inną jednostką) byleby tylko pierwsza linia umarlaków miała wpisany w siebie jakiś wybór, miast brania z automatu.


Hmmm czy były jakieś walki, które zasiały te wątpliwości? Ostatnio używałem Sukkuby i jej skuteczność oraz atrakcyjność wyraźnie wzrastają przy walkach z większa ilością przeciwników. Nawet trafienie tylko w jedną jednostkę, przy trudności przełamania polimorfi, czyni z niej bardzo groźną broń, w przeciwieństwie do DII to Inkub wydaje mi się nieatrakcyjnym.

Co do Cienia to jest on jednostka wsparcia i tylko głupiec opierałby na nim cała taktykę. Hordy jednak mogą wzmocnić jego potencjał dodając szanse paraliży od Widmowych czy Widm zostawiając dla przeciwnika jedynie możliwość patrzenia na powolną agonię jego wojsk.

Widmowy i Templariusz to dla mnie jednostki równorzędne. Jeśli częściej wybierany obecnie jest ten drugi wynika to zapewne przez to iż druga strona często są Klany. Ja w ostatniej walce wybrałem go w wyniku pomyłki.

Co do Koszmaru to jednak zgodzę się, iż nie jest on w żadnym razie konkurencja dla Żmija.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-15, 01:00   

Chciałem was tylko powiadomić że, pomimo szczątkowej jak na razie ilości danych, stworzyłem sobie nieduży, zmyślny arkusik który będzie zliczał dla mnie procentowy stosunek liczby wybrania danej jednostki do wszystkich wybranych w toku walk a także procentowy stosunek ilości danej jednostki w walkach wygranych do jej całkowitego pojawiania się. Postanowiłem spisywać jedynie z 5v5, z racji iż skupiamy się od niedawna na tym trybie.

Oczywiście, większa przydatność pojawi się dopiero w dłuższej perspektywie, niemniej jednak, to małe narzędzie powinno mi trochę ułatwić czuwanie nad sytuacją jednostek. A czeka nas nieco testów nadal, im więcej, tym lepiej :-P Mam zamiar się zaktywizować w tej materii na tyle, na ile uczelnia pozwoli, bo coś mało grywałem do tej pory.
_________________
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-05-15, 13:19   

Podobno lepiej późno, niż wcale, ale jestem zaszokowany tym, że nie przytemperowałem Sukuba wcześniej - Polimorfia wymyka się wszelkim definicjom normalnej siły dla statusu - z patentu niwelującego specjalne ataki, odporności i pancerze zrobiłem klątwę ostateczną, która czyni jednostkę totalnie nieprzydatną, ostro zbijając też jej możliwości nawet gdy się odmieni.

Myślę więc o czymś takim - Chochliki zachowują Ini oryginału; obrażenia małego Chochlika podbić do 4, dużego do 6 (czyli podwoić, de facto)

W tym miejscu przyznaję, że za dużo pochopnych wniosków wyciągam na samych obserwacjach i złym zbieraniu danych, co poprawiam. I tak, Vogelu, ta teza się kłóci z tym co pisałem poprzednio, udało mi się zobaczyć stan faktyczny. Włącznie z nieatrakcyjnością Inkuba.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum