Wysłany: 2012-01-13, 13:01 Moje przemyślenia nt jednostek
Nie wiem czy jest już taki temat poruszony, jeśli tak to przenieście mojego posta (i poinformujcie mnie o tym na pw czy coś ^^). Z góry sry jak śmietnik zrobiłem.
Oto moje przemyślenia:
Wielki Inkwizytor zdobywa poziomy szybciej niż Inkwizytor Wielki Inkwizytor lub Anioł może osiągnąć największe obrażenia jeśli chodzi o wojowników Imperium
Tytan dość szybko zdobywa poziomy, jednak jest mniej opłacalny niż dwie inne jednostki
Pustelnik zdobywa poziomy szybciej niż Góral Czcigodny Wojownik teoretycznie może być potężniejszy niż Mistrz Runów bo zdobywa szybciej poziomy a ich obrażenia i punkty życia są bardzo podobne
Yeti jest nieopłacalny jeśli chodzi o wcielanie go do armii, zdobywa poziomy wolniej niż tytan / czart, przyrost obrażeń jest znikomy, zajmuje dwa miejsca w armii, ale znajduje zastosowanie przy obronie miast
Czart dość szybko zdobywa poziomy, dodatkowo zatruwa wroga i ma sporą inicjatywę, obrażenia od trucizny jak i oręża, a także szansa trafienia obu statystyk wzrastają z każdym poziomem, mocno niedoceniana jednostka
Upiór, Zmora i Śmierć potrzebują takiej samej ilości doświadczenia by zdobyć kolejne poziomy
Upiór jest lepszy niż Wilkołak, gdyż zdobywa poziomy w podobnym tempie, ma standardowo większe obrażenia, atakuje dowolną jednostkę, ma większą inicjatywę, co prawda wilkołaka można kupić, ale jest to bardzo kosztowna inwestycja
Szarżujący Centaur jest lepszy niż Dziki Centaur na dłuższe gry, zdobywa poziomy niemal 3x szybciej, ma większą inicjatywę oraz posiada pancerz
Zbójca teoretycznie może być potężniejszy niż Grabieżca bo zdobywa poziomy dużo szybciej, a ich obrażenia i punkty życia są bardzo podobne, podobny dylemat jak z Czcigodnym Wojownikiem i Mistrzem Runów
Gryf jest jedną z najbardziej opłacalnych jednostek dodatkowych, na szybkie potyczki. Przemiana we władcę przestworzy jest chyba najbardziej efektywna w grze: +220 hp +45 obrażeń
Władca Przestworzy może spokojnie konkurować z Władcą Demonów 4 poziomową jednostką Legionów czy też Lodowym Gigantem, śmiem nawet twierdzić, że pokonałby obu tych panów bo jest szybszy, ilość potrzebnego doświadczenia by zdobyć poziom gryfem jest śmiesznie mała.
Takiego tematu jeszcze nie było, ale warto by jakieś konkretne przemyślenia i porady o różnych jednostkach zebrać z racji powolnego tworzenia portalu.
Właśnie, panie Infospec, może byłbyś zainteresowany skrobnięciem jakichś 'technicznych' artykułów na portal? Po postach widać, że lubisz eksperymentować i publikować wyniki tychże doświadczeń, więc podejrzewam, że ani ochoty ani materiału ci nie brakuje
Szczerze powiedziawszy to ten portal marnie wygląda w porównaniu do takiego disciples.phx.pl, nie bardzo bym widział rozwijać go.
Za to forum macie pierwszorzędne. I tutaj tkwi wasza siła bym powiedział.
Gra swoje lata ma, a jednak ludzie jeszcze się udzielają i sporo ciekawych tematów.
Na co wam robić portal? Nie lepiej zrobić forum jako główną stronę?
Tak tylko luźne pomysły rzucam. Nie krytykuje waszej pracy.
Widzę, że zaczęliście robić discipedię. Fajny pomysł, w tamtym miejscu właśnie bym bardziej widział umieszczenie jakichkolwiek artykułów jeśli miałyby takowe powstać. Cała wiedza w jednym miejscu, po co rozrzucać po stronach?
Oczywiście jestem zainteresowany pomocą w pisaniu artykułów, ale jakichś konkretnych pomysłów specjalnie nie mam
Mam za to sporo innych pomysłów, przykładowo - może zmiana oprawy graficznej discipedii na taką samą jaka jest na forum? Bo w sumie tak oglądam forum fajnie mroczno, klimatyczne avatary i w ogóle czuć gęsty klimat jak się pisze --> wchodze w discipedię a tu biel, mała czcionka i w ogóle jaskrawo jakoś :)
To tyle jeśli chodzi o moje dywygacje.
--------------------------------------------------------------
Co do tematu zauważyłem, że bardzo duża ilość jednostek tego samego rzędu np.
Tiamath, Włodarz, Zgłebiczart - wymagają różnych ilości punktów doświadczenia by awansować.
Według mnie jest to kompletne niezbalansowanie gry.
Taki Zgłębiczart potrzebuje 3600pd, a Tiamath 5000pd. No, a wiadomo, że Tiamath nie ma najmniejszych szans w starciu 1v1 ze Zgłębiczartem.
Osobiście uważam, że jednostki tego samego rzędu powinny do awansu zdobywać tyle samo pd.
Tak samo im wyższy rząd tym więcej jednostka powinna pd potrzebować do awansu.
Bo sytuacja w której pustelnik leveluje szybciej niż góral, czy wielki inkwizytor szybciej niż inkwizytor -
a więc jednostki wyższego rzędu levelują szybciej niż ich odpowiedniki niższego rzędu jest zaburzeniem balansu gry.
Widziałem, że próbowaliście tutaj zrobić jakiś mod ligowy, zmieniać obrażenia itd.
Osobiście zacząłbym od przerobienia wymaganej ilości pd do awansu dla poszczególnych rzędów jednostek.
By każdy rząd był równy pod względem wymaganych pd do zdobycia. Potem pewnie zabrałbym się tak samo za budynki. Specjalne budynki taki sam koszt dla wszystkich, budynki tego samego rzędu też taki sam koszt. Do tego komes startujący ze świątynią, arcymag z wieżą magiczną, a mistrz gildii z gildią oczywiście.
I w sumie wyszło na to, że bym zabrał się za zrobienie moda do multiplayera
Jak widać sporo chęci, ale zapał pewno słomiany
Szczerze powiedziawszy to ten portal marnie wygląda w porównaniu do takiego disciples.phx.pl, nie bardzo bym widział rozwijać go.
Zraniłeś moje uczucia phx stoi od dawna, mu dopiero budujemy naszą przystań, a nawet jeżeli wyglądamy lepiej, to powiem ci tak: spróbuj sobie poczytać tamtejsze artykuły, takie jak np. poradniki. Żal, bida i bzdury. Na sieci nie ma merytorycznych materiałów z disem, podanych w dobrej formie, i właśnie w tę niszę celujemy.
Infospec napisał/a:
Na co wam robić portal? Nie lepiej zrobić forum jako główną stronę?
Np. na to, żeby ładniej zaprezentować to, co mamy. Forum do dyskusji, portal jako skarbnica wiedzy i materiałów.
Infospec napisał/a:
Widzę, że zaczęliście robić discipedię. Fajny pomysł, w tamtym miejscu właśnie bym bardziej widział umieszczenie jakichkolwiek artykułów jeśli miałyby takowe powstać. Cała wiedza w jednym miejscu, po co rozrzucać po stronach?
Discipedia nie wypaliła tak, jak tego po niej oczekiwano, tamtejsze materiały zostaną użyte do zabudowania portalu, a sama wiki umrze gdy już wszystko z niej uratujemy. Zwłaszcza, że portal ma podobną oprawę do forum
Infospec napisał/a:
Taki Zgłębiczart potrzebuje 3600pd, a Tiamath 5000pd. No, a wiadomo, że Tiamath nie ma najmniejszych szans w starciu 1v1 ze Zgłębiczartem.
Ocenianie jednostek w ten sposób jest chybionym pomysłem. W walkach 1v1 'przegrywają' najróżniejsze jednostki o sporej przydatności (głównie wspomagacze). Tiamatch jest po prostu dosyć wyjątkową istotą, która obejmuje całość wrogiej drużyny atakiem od oręża, którego obniżenie obrażeń ma spory wpływ na walkę i zwiększa przeżywalność drużyny.
(swoją drogą, że uznaliśmy kiedyś z Ellem, że dwupolowcy dopiero po zmniejszeniu o 20% wymaganych PD zaczynają być sensowni, a granie na modzie z taką zmianą tylko to potwierdziło)
Infospec napisał/a:
Osobiście uważam, że jednostki tego samego rzędu powinny do awansu zdobywać tyle samo pd.
Tak samo im wyższy rząd tym więcej jednostka powinna pd potrzebować do awansu.
Bo sytuacja w której pustelnik leveluje szybciej niż góral, czy wielki inkwizytor szybciej niż inkwizytor -
a więc jednostki wyższego rzędu levelują szybciej niż ich odpowiedniki niższego rzędu jest zaburzeniem balansu gry.
To akurat nie jest zaburzenie balansu gry, przynajmniej nie w przypadku ogólnym, wszystko trzeba rozważać osobno.
Pustelnik akurat może i racja, bo jest diablo skutecznym kurduplem a do tego szybko nabija poziomy, jednak jest to głównie spowodowane tym, że krasnoludy, jako rasa wyjątkowo mało mobilna, była faworyzowana przy tworzeniu niektórych jednostek, ponieważ z natury rozwijają się wolniej.
Wielki Inkwizytor i jego ekspresowe levelowanie to po prostu pomysł na tę jednostkę - on taki miał być. Niestety na multi deklasuje w ten sposób większość osobników z lewej gałęzi drzewka.
Ustalanie wszystkiego na takie samo, to nie balansowanie, tylko prymitywizowanie gry - bez zróżnicowania byłaby pod wieloma aspektami gorsza, a wszystkie liczby są czymś podyktowane, nie biorą się znikąd. Zrównanie wszędzie wszystkiego to pomysł wybitnie chybiony i myślę, że Elle by mnie w tym poparł.
Taki Zgłębiczart potrzebuje 3600pd, a Tiamath 5000pd. No, a wiadomo, że Tiamath nie ma najmniejszych szans w starciu 1v1 ze Zgłębiczartem.
Tu się nie zgodzę ponieważ Tiamath to piekielnie potężna jednostka na nabijaniu poziomów Której właściwie graczowi nie zależy bo to ona sprowadza przeciwników na niższy poziom (obniżenie obrażeń). W przypadku pozostałych dwóch poziomy są już ważne ze względu na wzmocnienie dodatkowych skutków ataku.
Wyrównywania ilość PD potrzebnych do awansu w różnych gałęziach nie ma sensu ponieważ jednostki w nich różnią się znacząco. W przypadku pustelnika to mi się wydaje że nie chodzi o to że on wymaga mało PD tylko Góral ma zaporową wartość wymaganą.
Zważywszy, że pojedynek Zgłębiczarta z Tiamathem jest raczej czysto teorytyczny(walka Legionów przeciwko Legionom jest niemożliwa, za wyjątkiem tych przypadków gdy ich jednostki są neutralami na mapie lub pilnują miast neutralnych), to trzeba stwierdzić, że rzeczywiście zwyciężyłby ten pierwszy, dzięki skamienieniu. Tiamath może i jest potężny pod względem zadawanych obrażeń i swojej zdolności specjalnej, ale jego problemem nie jest wysoki poziom doświadczenia potrzebny do awansu, ale niska inicjatywa. Walka Tiamatha z widmowym wojownikiem posiadającym zdolność paraliżu albo z dowódcą wyposażonym np. w róg inkuba kończy się bowiem w momencie, w którym się zaczyna. Dzięki ww zdolnościom specjalnym, Tiamath jest wyłączany z walki już na starcie a potem sukcesywnie eliminowany w kolejnych turach. Jego sytuacja nie byłaby lepsza nawet gdyby do awansu potrzebował tyle pd co inkwizytor, ponieważ wraz z nowym poziomem nie wzrasta niestety inicjatywa, a Tiamath zajmując dwa pola nie jest w stanie uniknąć ataku.
Macie racje nie przemyślałem tak dokładnie tej kwestii balansowania. Wyrównanie poziomów wymaganego doświadczenia faktycznie popsułoby grę w większym stopniu niż sobie myślałem. W sumie późno pisałem to pewnie temu takie bzdury wyszły.
#Vogel
Ciekawy punkt widzenia z tym tiamathem. Jednak dalej uważam, że 5000 doświadczenia to dużo za dużo. Nie wiem ile by trzeba tur rozegrać, żeby w ogóle posiadać tiamatha, a co dopiero nabić nim chociażby drugi poziom.
#Vozu
Acha czyli to discipedia pod upada, a portal dopiero się rozwija, myślałem że odwrotnie hihi
Mam takie pytanie jak już udzielacie się w tym temacie.
Ten mod ligowy, to on wpływa na scenariusze tylko czy również na kampanię?
Czy jest on skończony już? Czy planujecie jeszcze zmiany jakieś?
Choć, jeśli wola taka, można na nim rozegrać także kampanię. Tusze, że raczej chodzi o ten starszy mod ligowy, bo najnowszy zdecydowanie do kampanii i scenariuszy się nie nadaje.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Nowsza wersja starszego moda również już nie nadawała się zbytnio do kampanii z racji wymaganej many gaju do niektórych spośród przydatnych zaklęć.
_________________ Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa!
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
Powiedzmy że reaktywuję ten temat, gdyż ta kwestia bardzo mnie zastanawia.
Mam pytanie, czy powstał jakiś mod albo patch, który starał uczynić poszczególne ulepszenia nieco bardziej "konkurencyjnymi". Nie chodzi mi tutaj bynajmniej o to, by jednostki były bardziej fair w rozgrywkach multiplayer. Chodzi mi bardziej o to, by poszczególne ulepszenia nie były tak często jednoznacznie lepsze od innego wariantu. Np. Ścieżka rozwoju Kapłana zbyt często wypada marnie w zestawieniu z Ścieżką Kleryka. Kilka proponowanych przeze mnie
1. Generalnie uważam iż obniżenie inicjatywy Tiamatha, Burzowego Giganta i Króla Krasnoludów jest zupełnie bez sensu. Może by tak je nieco podnieść? Dodatkowo wyrównałbym życie Tiamatha do 520 i zmniejszył liczbę punktów doświadczenia potrzebną do awansu.
2.Kapłan powinien mieć nieco więcej życia od kleryka, niezłym pomysłem wydaje mi się też zamienienie uleczanie 40 na (2X) Uleczanie 20. Tak samo jak kompletną abstrakcją wydaje mi się to, że Prorokini leczy. O wiele bardziej ciekawie by było, gdyby ta zdolność przypadła linii kapłańskiej.
3. Onyksowy Gargulec i Włodarz to całkiem mocna kombinacja, ale czy warta posiadania w drużynie jedynie 6 jednostek? Być może warto by było pomyśleć o jakimś bonusie czyniącym tę kombinację na bank wartą poświęcenia dwóch slotów dowodzenia?
Kiedyś pracowaliśmy nad modem, na rzecz gry turniejowej w obrębie forum, tu masz pełną listę zmian. Jedną z istotniejszych kwestii było obcięcie wszystkim dwupolowcom PD wymaganego do awansu, bodajże o całe 20% (nie pamiętam ile wtedy wyliczyłem żeby zastosować, ale zmiana jakościowa była znaczna).
Druga gałąź uzdrowicieli była omawiana wielokrotnie, dwa mocniejsze uzdrowienia padały jako propozycja często, ale ostatecznie nie sprawdziliśmy żadnych opcji (niestety kombinacje które wyraźnie by te drzewka zróżnicowały ciężko zastosować na kodzie).
Czemu robić zmiany pod kątem wzmocnienia jednej kombinacji? To bez większego sensu, chyba, że są na to argumenty.
Czemu robić zmiany pod kątem wzmocnienia jednej kombinacji? To bez większego sensu, chyba, że są na to argumenty.
Umacnianie kombinacji jest sensem samym w sobie A tak na poważnie chodzi tutaj o dodanie do gry pewnej głębi. Wybranie bardziej pasującego ulepszenia powinno być wyzwaniem. Bo na co komu alternatywne ulepszenia, jeżeli jedno jest często po prostu zdecydowanie lepsze?
A co byście powiedzieli na to, by jedna z wielkich jednostek Legionów (Włodarz lub Onyksowy Gargulec) atakowała dwukrotnie? Wówczas to stracone miejsce całkiem ładnie byłoby nam zwracane.
Nigdy nie byłem przekonany do 20 punktów inicjatywy u Króla Krasnoludów, naprawdę nie wiem co twórcy chcieli w ten sposób osiągnąć. Owszem, i z 20 punktami jest całkiem niezły. Ale moim zdaniem z większą inicjatywą wcale nie byłby przegięty.
Co do Tiamatha: To może by tak ochrona przed umysłem i ziemią??
Jeżeli dwie gałęzie nie są zbalansowane względem siebie, to się je balansuje, a nie wymyśla jedno kombo z inną jednostką i uważa, że jak się je sztucznie przepchnie to będzie fajnie. Nie tędy droga.
Ale co zwracane, co to za dyrdymały? W dwupolowych jednostkach nie chodzi o to, żeby "była jedna ale jednak dwie". To są tanki, potężne HP które szalenie synergizuje z dobrą regeneracją życia. Ich możliwości w departamencie zadawania ton obrażeń są drugorzędne. Siedzieliśmy nad nimi i powiadam ci, jak zmniejszyć nieproporcjonalnie wysokie PD do awansu to wszystkie duwpolowce stają się naprawdę solidne (a drużyna awansuje jak głupia).
Po dokładnej analizie przygotowałem wstępną listę stworzeń które chciałbym ulepszyć:
Do podrasowania idą: Król Krasnoludów, Bestia, Tiamath, Burzowy Gigant, Starszy, kapłan, Kapłan Imperium, Hierofanta.
Król Krasnoludów: Zwiększenie inicjatywy do 40/50 i dodanie regeneracji.
Bestia: dodanie ochrony przed mocą umysłu i ziemi, zmniejszenie liczby PD potrzebnych do awansu.
Tiamath: Jak wyżej + zwiększenie punktów życia do 520.
Burzowy Gigant i Starszy: Zwiększenie inicjatywy, zmniejszenie PD do awansu.
Kapłani: zwiększenie punktów życia, dodanie Kapłanowi Imperium leczenie, odebranie leczenia prorokini, podwójne leczenie miast pojedynczego.
Oto wstępna liczba proponowanych przeze mnie zmian.
Burzowy Gigant i Starszy: Zwiększenie inicjatywy, zmniejszenie PD do awansu.
Ich HP ciąży jedynie gdy w drużynie trzyma się dwóch.
Lucas the Great napisał/a:
Król Krasnoludów: Zwiększenie inicjatywy do 40/50 i dodanie regeneracji.
Tooo taaaaak ta jednostka została okaleczona, ten lichy pancerz w niczym nie rekompensuje obrażeń, inicjatywy i HP.
Lucas the Great napisał/a:
Bestia: dodanie ochrony przed mocą umysłu i ziemi, zmniejszenie liczby PD potrzebnych do awansu.
Tiamath: Jak wyżej + zwiększenie punktów życia do 520.
Król Krasnoludów: Zwiększenie inicjatywy do 40/50 i dodanie regeneracji.
Tooo taaaaak ta jednostka została okaleczona, ten lichy pancerz w niczym nie rekompensuje obrażeń, inicjatywy i HP.
Tymniemniej, Jednostka konkurencyjna posiada na tyle znaczącą przewagę w ataku, że jednak ten pancerz i ochrobny mogą nie wystarczyć, może i faktycznie inicjatywa to za wiele, ale jakaś regeneracja mogła by naprawdę uczynić Króla Krasnoludów olbrzymin zagrożeniem( a raczej, świetną zaporą). A jednak Mistrz Runów ze swoją większą inicjatywą, podwójnym atakiem i większymi obrażeniuami(oraz synergią a krasnuldzką magią, dalej stanowił by godnego przeciwnika)
Cytat:
Ich HP ciąży jedynie gdy w drużynie trzyma się dwóch.
W sumie też o tym myślałem, może by tak podnieść liczbę punktów otrzymaną przy przemianie do 70/80?
Modeusz wydaje się być jakiś taki... marny. Biorąc pod uwagę ile złota i PD wymaga do jego osiągnięcia i późniejszego awansowania wydaje się być zupełnie nie warty nakładu. Wypada słabo nawet jeśli nie uwzględnimy Inkuba. Jest tylko trochę silniejszy od Pandemoniusza, który wyraźnie szybciej awansuje.
Władca Żywiołów ma bardzo sytuacyjną zdolność która po pewnym czasie staje się bezużyteczna. Może by miał jakiekolwiek szanse na grę poza multi, warto mu dać jakiś normalny atak?
Na forum kwestie Władcy rozwiązano w ten sposób, że dano mu wysokie INI, dzięki czemu Żywiołaki wchodziły do akcji w pierwszej turze i w takim układzie nabywały użyteczności. Problemem w jego przypadku jest to, że Żywiołaki nie awansują wraz z Władcą, przez co nawet przy takim układzie staja się bezsensowne w dalszej rozgrywce.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum