Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Disciples III: Renaissance/Odrodzenie
Autor Wiadomość
JPCannon 
Chłop


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-03-29, 16:19   Disciples III: Renaissance/Odrodzenie

Więc tak. W disa gram od dość dawna, akurat w I od paru tygodni i musze przyznać, że jestem bardzo miło zaskoczony :) . Jednakże w końcu przyszła pora na wypróbowanie Disciplesa 3. Gram na wersji podstawowej z pathem 1.06.2 bez dodatków. Chciałbym tu wymienić elementy które najbardziej mi przeszkadzają i dowiedzieć się od was czy w kolejnych dodatkach i pathach coś z tych niefajnych elementów się zmieniło.

Więc tak:
1.Pierdółka ale szkoda mi tego drobnego szczegółu. Mianowicie zmiana wizerunku bohatera gracza co można było ustawiać przed grą w obu poprzednich częściach.

2.Kwestia podstawowa, jaka w końcu jest nazwa tej gry? :P "Renaissance" rozumiem jako renesans a nie odrodzenie, więc czemu taki jest polski tytuł? Sądziłem, że poprostu polska wersja już zawiera dodatek Rebirth (Odrodzenie) i stąd wspólny tytuł, jednakże z tego co widziałem po datach wydań to owy dodatek został wydany pod koniec 2011 roku, a polska wersja nosi swoją nazwę od 2010 :P Więc ta gra ma już w sobie ten dodatek czy w ogóle go nie ma w polskiej wersji czy jak?

3.Specjalizacje początkowe. Mianowicie Watażka raz mi działa a raz nie i i tak ciągle latam z potionami bo regeneracji prawie nie zauważam. 30% przy władcy gildii jest poprostu jakąs porażką ;/ przy przyroście +200 dodatkowe 60zł może pozwoli zaoszczędzić w najlepszym przypadku jedną turę i nic poza tym.... No i Mag... kompletna dysproporcja, zaklęcia są niebotycznie potężne na 5 poziomie, a już wcześniejsze zaklęcia rzucone 2 razy na turę powodują unicestwienie wielu nawet doświadczonych grup zanim jeszcze zdążą spróbować walki. W takim stosunku nie wiem kto w ogóle wybiera coś innego niż maga :P

4.Koszmarnie mała ilość map na hot seats. Nie wymaga to komentaża, poza tym, że do map nawet nie widze dodanych jakich kolwiek celi planszy. Nie widziałem przejmowania terenu, walki z jakimś neutralnym wrogiem zagrażającym wszystkim rasom, nic poza typowym death matcham. Szukałem w dzienniku po rozpoczęciu rozgrywki i poza jakimś marnym wstępem co to się złego w świecie dzieje, nie ma żadnego konkretnego celu gry.

5.Dyplomacja, a raczej jej brak. Żadnych sojuszy, przesyłania sobie surowców, handlu....jak by urwać komuś rękę, takiej dziury nie da się nie zauważyć i udać, że nic złego się nie stało.

6.Zabójca. Zwykły wojownik który zamiast siły i wytrzymałości idzie w zwinność i zręczność. Ma kilka ciekawych skilli ale tak naprawdę można zapomnieć o jakiej kolwiek większej taktyce która była prawie symbolem wcześniejszych części :/. Obniżanie statystyk o 5 zamiast trucia?? ;/ i jeszcze żeby chociaż to móc zrobić potrzebny jest jeszcze awans na conajmniej 3/4 lvl.

7.Taka bardziej niejasność niż wada. Super, że leadership można rozwinąć ponad te typowe 5 postaci, tylko po co na ekranie jest 12 miejsc na postaci skoro można ich mieć max 7 w oddziale i tak? :P Swoją drogą troche śmieszny ukłon w strone graczy, przy tylu brakach dorzucić im jedną jednostkę w oddziale. Sądziłem, że może jakiś ekwipunek pozwala na dowodzenie większą ilością oddziałów, mam racje? Czy to tylko miejsce żeby odrazu rozstawić sobie wojska wygodniej przed startem walki?

8.Strażnik stolicy. W poprzednich odslonach wychodząc z zamku można było czuć się spokojnym na dobry kawał czasu gry, dzięki czemu liczył się naprawdę cel gry na danej planszy a nie zwykłe tłuczenie się między sobą. A tu boss który może i ma te 3500hp co jest całkiem całkiem, ale obrażenie 250?:P Każdy czart na starcie tyle uderza. Nie żebym bardzo chciał sobie utrudniać grę, ale jeśli najedzie mnie wróg z władcą demonów, do którego dojście wcale nie jest jakieś wybitnie trudne, włączamy mu regeneracje i rzucamy na niego regenke 150 co ture i właściwie reszta armi może nie istnieć bo i tak nie są już potrzebni :P

9.Lekki dysonans jednostek. Po co się zamęczać z rozwojem jakiejś słabej jednostki kiedy w każdym zamku jest taki czart, czy tytan. Wiec że tani oni może nie są, ale jeśli jeden bohater na niego oszczędzi a drugi nie to z góry ma przerąbane tak naprawdę :P . Ostatnio mając 5 jednostke na drugi rozwinięciu z armi elfów, przegrałem z podstawowym herosem, 2 startowymi jednostkami i jednym czartem. Przy czym już myślałem, że sam czart musi być herosem bo nie wierzyłem, że już na stacie ktoś może mieć taką piekielnie szybką i silną jednostkę.

10 Wnerwiający niebotycznie bug przy szkoleniu oddziału w obozie szkoleniowym, przy przełączaniu pomiędzy jednostkami, pozostają one na ekranie i jedna pojawia się na drugiej :/

11. Nawet tak durny błąd jak pomyłka z ikoną zamku na jednej z map w hot seats. Wybaczcie, ale robiąc 5/6 map, co oczywiście może nie trwa chwili, ale jednak w Akelli chyba nie pracuje 5 osób, nie zauważyć nawet źle oznaczonych zamków na minimapie przy starcie gry? ;/

12. Żadnej różnicy w tempie ruchu na mapie, niezależnie od bohatera. Po co przy rekrutacji pisać ilość ruchu na mapie czy leadership, skoro wszyscy mają dokładnie tyle samo? :P

13. Każda rasa zaczyna zawsze ze złodziejem. Jak dla mnie to żadna równowaga, bo każdy złodziej w innej rasy ma inne drzewko skilli, jego zdolności wcale nie są dostępne na starcie więc nawet nie przyda się do szpiegowania, a na starcie mamy tak mało kasy nawet przy mnożniku x3, że trochę poczekamy zanim będziemy mogli mieć jakiegoś innego bohatera na starcie. No i czemu w ogóle złodziej a nie wojownik jak w kampanii czy inny bohater? :P

14.Na mapach u siebie mogłem wszędzie dojechać tylko i wyłącznie po wyznaczonej drodze. Czasami nawet nie można sięgnąć po garść złota między szeroko rozstaawionymi drzewami, tylko musze zasówać przez pół planszy dookoła bo tak prowadzi ścieżka.

15.Zakładka Weteran w rekrutacji. Jak jaw ogóle odblokować? Do czego ona służy? Żona sugerowała, że może na opcja działa tylko w kampanii, ale dodawać do gry całą zakładkę działajacą tylko w kampie, niech mi ktoś to wyjaśni prosze.

16.Wszystkie zaklęcia z danej rasy typu zadaje x obrażeń albo leczy x obrażeń wyglądają dokładnie tak samo, niezależnie od poziomu zaklęcia.

Myślę, że na początek tyle narzekań wystarczy :P Bardzo proszę o wyjaśnienie moich niepewności i przede wszystkim odpowiedzi, które z tych rzeczy zostały jakoś zmienione czy zmodyfikowane w dodatkach, albo zapowiadanych dodatkach.

NA koniec dodam kilka plusów, żeby nie wyszło, że aż tak gorzki posmak jest po grze. Świetnie że dodali sklep w miescie, nawet jeśli nie pozwala on kupować zbroi czy broni. Ładna grafika. Fajne animacje, świetna muzyka, fajne mozliwości taktyczne w trakcie walki. Skasowanie jednostki od "kijków" i zastąpienie jej punktami kontrolnymi. Szkoda, że nie mogę narazie wymienic większej ilości zalet gry :)

Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 799
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2012-03-29, 18:14   

2. Epokę renesansu nazywamy również odrodzeniem, ta nazwa lepiej brzmi jako podtytuł tej gry, a że Polacy nie czytają w myślach Rosjan ( nie wiem czy oni sami wiedzieli jak nazwą dodatek do gry ) tak się złożyło iż nazwy się pokrywają. :)

7. W kampanii czasem dostajesz dodatkowe jednostki, które figurują w drużynie choć nie masz wystarczająco dużo punktów dowodzenia, więc jest możliwe by mieć ich 12, najczęściej jednak tyle jednostek ma wróg.

9. Gra jest strasznie zdysbalansowana,rosjanie to włąśnie próbują naprawić.

12. To nie jest prawda, różnice są można zdobyć punkty ruchu na globalnej mapie w drzewku umiejętności.

13. O tym jakim bohaterem zaczynasz zależy od mapy, na każdej jest inaczej.

!5. Twoja żona ma rację. W kampanii możesz kupić starych nie fabularnych bohaterów z poprzednich misji, którzy nie przechodzą atomatycznie do kolejnej planszy.

16. To też poprawiają.

Rosjanie tworzą złotą edycję w której naprawiają mechanikę gry i dodają nowe elementy. W przygotowaniu są też Górskie Klany.
_________________

 
 
JPCannon 
Chłop


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-03-29, 19:34   

Bardzo by mi zależało żeby ktoś dał znać o tym czy dyplomacja kiedyś ma wrócić do D3, dla mnie to był jeden z najlepszych elementów gry i bardzo mi go brakuje. coś czytałem, że w resurection ta opcja miała wrócić :P
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 799
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2012-03-30, 23:58   

Znam bardzo dobrze początki tworzenia gry i wiem że ta opcja miała być już w podstawowej wersji, są nawet screeny to obrazujące.

O ile dobrze się teraz orientuję opcja ta się nie pojawi.
_________________

 
 
JPCannon 
Chłop


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-04-02, 09:44   

Skoro narazie nie ma odpowiedzi na pozostałe pytania to dodam jedno nowe :) zastanawia mnie czy w kolejnych dodatkach zmienił się jakoś wygląd przejmowanych miast? Czy nadal np gdy hordy przejmują jakąś wioskę to po rozwinięciu wygląda jak wielki zamek imperium? :P
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 799
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2012-04-02, 09:49   

W Disciples 2 wygląd neutralnych miast się nie zmieniał i tu także się nie zmieni, trzeba jednak pochwalić twórców; inne elementy otoczenia się zmieniają.
_________________

 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2012-04-05, 17:31   

Cytat:
1.Pierdółka ale szkoda mi tego drobnego szczegółu. Mianowicie zmiana wizerunku bohatera gracza co można było ustawiać przed grą w obu poprzednich częściach.

Nie samego wizerunku a jego profesji. W DIII podstawie jak i dodatkach dostajesz z góry określonego bohatera i musisz sobie radzić. Jedyne co różni gry to jego profesja w podstawce to zawsze wojownik, w dodatku mag.

9. te jednostki jednak bardzo wolno awansują i po jakimś czasie inne im dorównują a nawet przewyższają dzięki dodatkowym umiejętnościom.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum