Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2018-04-01, 20:39
Karty Zdarzeń
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-07-18, 21:05   Karty Zdarzeń

Wrócił entuzjazm do pracy nad wersja DH przeznaczona do gry w domach, na żywo. Stawia to jednak przed nami dużo wyzwań. Wiele mechanik trzeba będzie zmienić. Zdecydowanie największy problem niosły ze sobą armie neutralne, które z racji małych wymiarów planszy nie mogą być rozstawiane bezpośrednio na strategicznej mapie świata. Na pomoc przychodzą nam tak zwane Karty Zdarzeń znane wam zapewne z wielu planszówek.

W praktyce wyglądało by to tak, ze po wykonaniu ruchu dowódcy gracz wybierał by kartę na której mogły by się znaleźć rożne zdarzenia np. "natrafiłeś na obóz zielonoskórych - atakuje Cie Ork i Goblin", nie zawsze musi to jednak być związane z walka, na kartach mogą pojawiać się wszelkiego rodzaju wstawki fabularne (nagradzające gracza, przyznające jakieś pomniejsze premie lub przedmioty czy też opóźniające jego podróż)

Waszym zadaniem jest wspomóc nas w tworzeniu samych kart. Czekam na wszystkie propozycje i komentarze co do samego pomysłu.
_________________

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-18, 21:36   

Chyba zaprzestanę chwilowo prac nad zielonymi i wezmę się za robienie tychże kart, chociaż wcześniej potrzeba więcej szczegółów na temat jak mają wyglądać inne aspekty w przypadku Hex Live, że tak tą część projektu nazwę.

Zamysł Kart Zdarzeń popieram, inaczej się tego chyba nie da zrobić. Po prostu jest to dobry zamysł i tyle.

Tak przy okazji przydałby się jeszcze mały poddział dla Disciples Hex w formie na żywo, żeby można poszczególne aspekty gry omówić. Nie żebym coś mówił, ale Vozu mógłbyś pokombinować? ;)
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 35
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1560
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2010-07-18, 21:59   

Pomysł jest moim zdaniem świetny - jestem nim zachwycona. Na mechanice nie znam się na tyle, by wypowiadać się w kwestiach technicznych, ale będę z uwagą obserwować temat.
_________________

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-19, 09:08   

Poranny wylew pomysłów, a co. Niezbyt dużo, ale zawsze ;-)


    Burzliwe czasy
    W czas wojny nikt i nigdzie nie może się czuć bezpieczny, Los zaś obficie rozdziela tak nieszczęścia, jak i wielkie okazje.
    Do następnej tury gracza każde ciągnięcie Karty zdarzeń jest zastępowane ciągnięciem dwóch; dotyczy to tak osoby która wyciągnęła Burzliwe czasy jak i wszystkich innych.

    Mór
    Na okolicznych terenach panuje zaraza, niestety zapasy są ograniczone. Armia jak najszybciej uzupełniła je w jednej z wiosek, mając nadzieję, że nie żołnierze nie padną ofiarą choroby i pospiesznie opuściła okolicę.
    Oddział pada ofiarą zaklęcia Plaga.

    Pijatyka
    Wolność, przy udziale przydrożnej karczmy obfitej w alkohol i dziewki, zawróciła wojownikom w głowach; zmarnowali noc na potężną pijatykę, nie bacząc na możliwe skutki.
    W następnej turze drużyna walczyć będzie z mniejszą inicjatywą i celnością.

    Porzucony portal
    Z dala od uczęszczanych traktów, wśród ruin i gęstwin, zwiadowcy natrafili na bramę dawnego portalu. Być może uda się obudzić drzemiącą w nim moc...
    Przemieszcza drużynę o dwa hexy, jeżeli znajduje się w niej co najmniej jedna jednostka z drzewka magów, lub dowódca jest magiem. W innym wypadku karta nie ma efektu.

    Rabunek
    Na teren obozowiska cichaczem wdarł się złodziej, wykorzystując rozluźnienie w czasie postoju wślizgnął się do namiotu dowódcy i skradł jego mienie.
    Bohater traci losowy przedmiot, obecnie nieużywany (tj. spoza ekwipunku bojowego i znajdujących się w polach na artefakty itp).

    Rwący potok
    Przez trasę marszu oddziału przepływa rwący potok, uniemożliwiający swobodną przeprawę; żołnierze są zmuszeni szukać dogodnego miejsca do przejścia na drugi brzeg.
    Oddział traci część punktów ruchu; jeżeli w momencie wyciągnięcia karty nie miał żadnych, zmniejszona zostanie pula na następną turę.

    Szarlatan
    W małej wiosce spotykasz dziwacznego osobnika, który po całkiem atrakcyjnej cenie chce sprzedać towary, które uważa za niezwykle rzadkie. Przybłęda nie budzi jednak pełnego zaufania.
    Gracz może wydać 500 sztuk złota aby zakupić towar od szarlatana - zyskany przedmiot jest losowany z puli wszystkich istniejących, może to być cokolwiek.

    Wędrowny kupiec
    Na drodze przemarszu oddział napotkał handlarza-włóczęgę, który ochoczo zaprezentował dowódcy swe towary, licząc na dobicie targu.
    Pozwala natychmiast dokonać daną drużyną zakupu przedmiotów z odgórnie ustalonego asortymentu. Po zakończeniu wszystkich transakcji niemożliwy jest kontakt z tym kupcem do czasu ponownego wyciągnięcia tej karty.

    Wróżba
    Wprawny astrolog w gwiazdach wyczytał twój los, dając ci wskazówki, jak zatroszczyć się o powodzenie w najbliższym czasie.
    Weź trzy Karty wydarzeń z góry kupki, sprawdź ich działanie i odłóż w dowolnej kolejności na wierzch stosu.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-19, 10:10   

Jedno pytanie te karty byłyby losowane dla każdego oddziału z osobna :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-19, 10:17   

Tak, po ruchu czy ruchach dowódcy bierzesz kartę i się aplikuje jej efekt, ograniczony do tego oddziału jednego. Alternatywnym pomysłem było ciągnięcie jednej po całej turze gracza, ale wtedy by trochę inaczej wyglądały.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-19, 10:26   

To trochę ciężko będzie gdy idąc różdżkarzem wylosujemy ze zaatakowali go Orkowie :-/
Karty o wpływie na całość sił gracza tez można dać :?:

Boska łaska
Silna wiara potrafi odwrócić los, bogowie docenili Twoje oddanie i w nagrodę będą Cie chronić.
Kartę należy zachować i wykorzystać do anulowania negatywnego działania Kart zdarzeń. Jednorazowy użytek.

Wroga propaganda
W miastach pojawili się fałszywi prorocy siejąc zamęt wśród mieszkańców.
Na trzy tury we wszystkich miastach wybuchają zamieszki.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-19, 10:29   

Rózgarze dostają dodatkowy punkt dowodzenia, żeby się móc bronić jakoś, a muszą być zagrożenia dla nich, bo w momencie stref magii to mogą często hulać bez przeszkód. A karty mogą być najróżniejsze, pozbieramy pomysły, ustalimy które i ile razy wystąpią i będzie git :D
_________________
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 35
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1560
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2010-07-19, 10:39   

Wykrot
Podróżując przez dzikie ostępy trzeba uważać na niebezpieczne osunięcia terenu. Jeden z członków drużyny utknął w leśnym wykrocie, opóźniając przez to tempo marszu.
Drużynie zostają odebrane punkty ruchu (ilość do uzgodnienia).
_________________

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2011-05-09, 18:16   

Potrzebujemy około 60-70 kart. Jak będzie 80 to będzie w sumie jeszcze lepiej. Zacząłem własnie prace nad nimi. Pierwsze na odstrzał idą karty które manipulują kolejka ruchu dowódców w turze. Uznałem, ze karty nie powinny mieć dodatkowych nazw jak te wcześniej prezentowane. Stwarza to tylko dodatkowy, nie potrzebny problem. Nazw w grze jest wystarczająco dużo. Dlatego pojawia się tylko instrukcje. Kilka przykładów.

Cytat:
W nastepnej turze twój bohater porusza sie jako pierwszy. Poza kolejka wyznaczona przez pierwszenstwo.


Efekt wydaje się być silny. Pozwala przy szczęśliwym teście na pierwszeństwo poruszyć dwa oddziały przed przeciwnikiem.

Cytat:
W następnej turze twój bohater musi byc wybrany jako pierwszy.


Tutaj mamy trochę inna sytuacje gdyż blokuje to nasze możliwości taktyczne. Bohater musi być wybrany jako pierwszy przez co tracimy możliwość poruszenia już na początku tury innego dowódcy w lepszej sytuacji do ataku lub w sytuacji w której musi uciekać. Karta w dużej mierze wymusza zmianę strategii.

Cytat:
W następnej turze bohater nie może zostać wybrany jako pierwszy.


Tak jak powyżej. Wymuszone podporządkowanie się pod efekt karty. Zmiana strategii.

Cytat:
Wybierasz kolejnego bohatera.


Możliwość poruszenia kolejnego dowódcy. Brak możliwości reakcji przeciwnika. Sprzyja zmasowanym atakom.

Cytat:
Wybierasz dowódce przeciwnego gracza który poruszy się jako następny w obecnej turze.


Daje szanse na pokrzyżowanie planów przeciwnika.

Cytat:
Koniec Tury.


Karta tworzy niezłe zamieszanie. ^^
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum