Przeczytałem ten temat w całości i bardzo żałuję, że prace nad Królami zostały przerwane. Uważam, że to świetny pomysł, który urozmaiciłby rozgrywkę i dobrze by było do niego wrócić
Po pierwsze daje to więcej możliwości taktycznych. Po wtóre, odróżniałoby to drugich bohaterów, tak jak pierwszych wyróżnia imię, uniknęlibyśmy więc ewentualnych pomyłek/nieporozumień. Po trzecie w końcu to frajda biegać kimś innym, niż zazwyczaj ;D
Mam propozycję, aby stworzyć po trzech bohaterów, "Królów" dla każdej rasy - odpowiedników Dowódcy Wojowników, Zwiadu i Magów. Bohaterowie Ci posługiwać się będą modelami postaci fabularnych lub przynależących do danej rasy, nie będących jednak dowódcami. Bardzo ważne jest to, by byli świetnie zbalansowani względem siebie oraz względem normalnych bohaterów pierwszego poziomu.
Co wy na to? ;D
EDIT:
(Wyszedłem z założenia, że będziecie zainteresowani )
Pierwszym, najprostszym chyba krokiem, będzie wybranie modeli dla tych dowódców ;D
Przejrzałem edytor w poszukiwaniu postaci posiadających swój model na mapie świata, jednopolowych i przypisanych do danej rasy. Oto ich rozpiska:
Imperium
Hubert de Layle
Sir Allemon
Uther
Wódz Zbirów (?)
Anioł
Biały Czarodziej
Czarodziej
Giermek
Imperialny Zabójca
Obrońca Wiary
Włócznik
Żywiołak Powietrza (?)
Gumtik Bledwater*
Tytan*
Legiony Potępionych
Berserker
Demonolog
Uther
Wyznawca
Misrz Okultystów
Okultysta (okultystę i Mistrza umieściłem u Legionów, bo nazwa i model dobrze komponują się również z tą rasą, a Legiony mają modeli dowódców boleśnie mało)
Asteroth*
Demon*
Demon Uther*
Nebiros*
Onyksowy Gargulec*
Tiamath*
Zgłębiczart*
W przypadku Legionów zapomniałeś o modelu Tiamatha, Zgłębiczarta, Demona, Asterotha, Nebriosa, Demonie Utherze i Onyksowym Gargulcu Jeśli to mają być nieco inni dowódcy to dwupolowść w niczym nie będzie przeszkadzać. Zaś zapewniam, że dwupolowego dowódce można spokojnie zbalansować poza tym dość dziwne, że w ogóle nie wspomniałeś dlaczego dwupolowców z miejsca odrzuciłeś.
W każdym razie nie będę wymieniać tych dwupolowców z innych ras, a z tych chudszych jednostek to zapomniałeś wymienić Żywiołaka Powietrza.
Mo i póki co to niewiele wspomniałeś, żeby coś komentować, modele to akurat najmniejszy problem. Największy to czym ci dowódcy mają się wyróżniać, czy mają być zauważalnie mocniejsi od innych kosztem dowodzenia czy jeszcze coś innego. Póki co nie ma czego komentować, bo i nic nie napisałeś konkretnego.
Stworzyłem projekty dowódców dla poszczególnych ras.
Hordy Nieumarłych:
Lord Kości (model: Kościej)
PŻ: 150 (+15)
Odporności: Śmierć
Atak: Ostrze Wampira (80%)
Obrażenia: 40 (+10)
Źródło: Śmierć
Ini: 45
Zasięg: Sąsiednia jednostka
Gast (model: Mroczny Elf Gast)
PŻ: 90 (+10)
Odporności: Śmierć
Atak: Dotyk Śmierci/Paraliż (80%/70%)
Obrażenia: 10 (+5)
Źródło: Śmierć/Umysł
Ini: 40
Zasięg: Dowolna jednostka
Uwagi: duża liczba punktów ruchu
Nekromantka (?) (model: Erhog Mroczna)
PŻ: 65 (+10)
Ochrony: Śmierć
Atak: Niszczenie życia/Obniżenie Inicjatywy (80%/70%)
Obrażenia: 20 (+5)
Źródło: Śmierć/Śmierć
Ini: 40
Zasięg: Wszyscy
Uwagi: Lot
Legiony Potępionych:
Samael (model: Zgłębiczart)
PŻ: 150 (+15)
Atak: Ostrze Piekieł/Wyssanie Poziomu (80%/70%)
Obrażenia: 45 (+5)
Źródło: Oręż/Umysł
Ini: 50
Zasięg: Sąsiednia jednostka
Uwagi: Zmniejszony przyrost obrażeń, jednostka dwupolowa
Splugawiony (model: Uther)
PŻ: 90 (+10)
Atak: Polimorfizm (70%)
Źródło: Umysł
Ini: 40
Zasięg: Dowolna jednostka
Uwagi: Lot, Duża liczba punktów ruchu
Doppelganger (model: Mistrz Okultystów)
PŻ: 65 (+10)
Atak: Samoprzemiana lub Burza Chaosu (80%)
Obrażenia: 10 (+5)
Źródło: Umysł
Ini: 80
Zasięg: Wszyscy
Przymierze Elfów:
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-08-15, 09:27
Vogel Serapel napisał/a:
Trzeba ostrożniej dobierać bo po zabiciu tego dowódcy przeciwnik dostałby naprawdę potężny zastrzyk PD.
Zastrzyk PD ustalany jest w bazach danych i jest niezależny od modelu.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Nie ma PD`ków więc będę oceniał przy założeniu, że takie jak u odpowiedników.
Kościej - wątpliwy balans z racji możliwości samoleczenia, ale nie są to wielkie problemy
Gast - to widma byś w grze raczej nie uświadczył; na pierwszy rzut oka nawet nieźle
Nekromantka - zależy o ile by to INI spadało
Samael - po pierwsze broken, bo wyssania poziomu nijak nie zbalansujesz - na mapkach turniejowych jest sporo jednostek o jakimś wyższym poziomie, do tego w walkach z graczami właściwość nieoceniona. Po drugie, dwupolowy dowódca mający statystyki takie jak jednopolówka to dosłownie kpina.
Splugawiony - bliski kalki z Gasta; nie wiem na ile rozsądne jest dawanie sporej ilości ruchu i lotu
Doppelganger - jeżeli Samoprzemiana jak u Sobowtóra, to drugi atak byłby raczej rzadko kiedy widziany.
Lansjer - stosunkowo ok, ale wybitnie żywotny jak na elfa
Potomkini smoków - nazwa patetyczna aż się bełtać chce; jeżeli roztrzaskanie działa na pancerz z miast to jest potencjalnie zbyt silna
Obrończyni elfów - patetyczna nazwa to raz, potencjalnie żałosne staty jak dla dwupolowca (potencjalnie, nie jestem pewien), a źródło życie to coś co możesz sobie wsadzić w rzyć. Nie wiem jak z siłą obniżenia obrażeń, ale źródła na pewno dyskwalifikują ten pomysł. I sprawdź jak jej model się porusza na mapie bo coś nie jestem pewien tego lotu, nie widziałem jej w ruchu.
Błękitny rycerz - teoretycznie spoko, ale porównaj go z tymi co wysysają życie, paraliżują, polimorfują, obniżają inicjatywy, roztrzaskują pancerz, zmniejszają obrażenia i powiedz mi, czy twoim zdaniem 20 pancerza przy marnej inicjatywie jest na takim samym poziomie użyteczności?
Zabójca - z kosmosu wzięta INI i wzrost obrażeń stosunkowo spory. To drugie ratuje fakt, że inaczej byłby, jak błękitny, beznadziejny na tle reszty.
Niepomszczony - fabularnie nie pasuje mi do Imperium. Źródło życie tradycyjnie do rzyci.
Demiurg - co robi karaś w Imperium to ja nie wiem. Do tego tradycyjny błąd ze statami. I taka uwaga, że atak zwykły i dodatkowy nie mogą rosnąć w różnym tempie, bazując na tym co wiem od Ellego.
Królowa klanu - chyba jest jeszcze gorsza niż Błękitny. Poza tym karaś z 55 inicjatywy wrodzonej to chyba żart jakowyś.
Córa Olbrzymów - Nazwa mi nie pasi. Poza tym prawie identyczna jak ta z DH, nie wiem jak z jej użytecznością na tle reszty, bo wyróżnia ją na razie jedynie chora jak na maga liczba PŻ i inicjatywa. A dawanie karasiom latającego zwiadowcy jest nieodpowiedzialne, więc mówię nie - sam lot może być.
Przywoływacz burz - znowu nazwa jak dla mnie średnia. Tego faceta ratuje tylko źródło. I to 5 INI z kosmosu wzięte.
Gast - jest jednym z dwóch przywódców i u tego drugiego Widmo pewnie i tak pojawiać się będzie, tak czy siak wymusi to pewien wybór u gracza, który zechce nim pograć :>
Nekromantka - wydaje mi się, że wartość jest ściśle ustalona, taka, jak u Pustelnika. Jestem jednak ostrożny, bo pewności nie mam.
Samael - wyssanie poziomu na początku nie jest zbyt użyteczne, ale staje się bardzo przydatne trochę później. Dlatego przywódca ma mniejszy przyrost obrażeń, aby po nie zyskała z czasem zbyt wiele. Trzeba go potestować i zobaczyć, jak się sprawdzi, zmiany w szansy trafienia i innych statystykach mogą załatwić sprawę.
Wiem, że statystyki normalnej jednostki u dwupolowca wyglądają śmiesznie, ale doszedłem do wniosku, że gdyby były lepsze, dawałyby dużą przewagę takim drużynom na początku. Fakt, że w czasie turnieju osiągnięcie 6 poziomu dowódcą chyba się jeszcze nie zdarzyło pozwala na przydzielenie dowódcy dwupolowemu dowodzenia 4 (3 jednostki plus on z racji wielkości) i potraktowanie go jako normalnego dowódcy, ograniczonego wręcz faktem, że może zajmować tylko 3 pozycje w drużynie, potencjalnie blokując jedno innej.
Splugawiony - ktoś kiedyś napisał na forum, że Polimorfizm i Paraliż to dwie zupełnie inne rzeczy xD
Dla mnie Splugawiony jest raczej bliższy Sukubowi, ale i tak zupełnie różny. Lot jest domeną Legionów, nie jest to więc u Splugawionego nic dziwnego, a duża ilość ruchu wynika stąd, że jest to odpowiednik zwiadowcy. Nie wiem, jak się sprawdzi w praktyce, zobaczymy.
Doppelganger - chciałem, aby to wyglądało tak, jak u Sobowtóra, w ten sposób najłatwiej będzie stworzyć tą postać. Musiałem ująć alternatywny atak Doppelgangera, ale zobaczą go nieliczni xD
Potomkini Smoków - przyznam, kompletnie nie miałem weny do nazw, jest więc kilka brzmiących głupio. Roztrzaskanie nie działa na pancerz miast.
Obrończyni Elfów - na staty patrz jak na staty jednopolowca, bo dwupolowcy dostaną możliwość władania trzema jednostkami od początku. Źródło Życie zaczerpnąłem z oryginalnych statystyk, zaraz zmienię na Powietrze. Jej model to wielki, spasiony smok z małymi skrzydełkami, ale jak najbardziej latający
Błękitny Rycerz - weź pod uwagę, że po zdobyciu artefaktu zwiększającego pancerz albo wybierając umięjętność Naturalny Pancerz czy też rucając Świętą Zbroję może go mieć 40 lub więcej. Zastanawiałbym się raczej, czy on nie jest przesadnie silny...
Zabójca - to prawda, że wzrost obrażeń jest spory, ale z drugiej strony stosunkowo często trucizna jest nieprzydatna (nieumarli, gargulce).
Niepomszony - nie miałem kompletnie pomysłu co do nazwy, ale fabularnie jest to ktoś podobny do Świętego Mściciela. Niepomszczony poległ w walce ze złem, jego wola była jednak tak silna, że nie przerwał swojej misji. Wygląda dziwnie, ale daje możliwość skorzystania z neutralnego modelu zamiast modelu IZ no i jest do przyjęcia wg mnie :P
Nie mogłem wpaść na pomysł, jakie powinno być u niego źródło, jak Ty myślisz?
Demiurg - dla potrzeb gry i z powodu braku modeli możemy przyjąć po prostu, że to bardzo brzydki kowal xD
Staty tradycyjnie są ok przy dowodzeniu, które Demiurg dostanie. Na możliwościach ustawienia przyrostu niestety się nie znam, ale jeśli się nie da, to trochę pozmienia się staty i będzie ok.
Królowa Klanu - to kobieta, nie masz pewności, czy krasnoludzkie kobiety nie są sprytniejsze ;D
Patrząc na drzewko Magiczne to ini mają niezłą...
Hm... co wobec tego proponujesz?
Przywoływacz Burz - można dać mu ini 40, może w ten sposób stanie się bardziej atrakcyjnyl. Ciężko mi po prostu z miejsca ocenić, jak w praktyce będzie się u przywódców sprawdzać zatrucie/oparzenie/odmrożenie.
Splugawiony jest do niczego. Ta sama ilość hp i ini, ma do tego słabszą, bo nieprzewidywalną polimorfię no i Gast zadaje do tego obrażenia. Co do dodania Splugawionemu obrażeń jest to nie do zrobienia przez Ellego.
Samael odpada z wyssaniem życia ze źródłem śmierć. Poza tym ciężko mi coś powiedzieć, chociaż ogólnie wygląda na dość słabego
Lansjer jest z miejsca przegięty, na dzień dobry ma o 10 obrażeń więcej od reszty dowódców-wojowników. Obrażenia powinny wynosić 2x25.
Obrończyni elfów jest w ogóle do elfów niedopasowana, chociaż niech tu się bardziej wypowiadają co więcej elfami grali. Ale dowódca dwupolowiec u elfów to chybiony pomysł, jak dla mnie tylko miejsce zajmuje w drugiej linii niepotrzebnie.
Błęktiny Rycerz z taką inicjatywą do niczego się nie nadaje, no może poza tym do czego wojownicy Imperium nadają się najlepiej, czyli do blokowania. Posiadanie takiego rycerza wręcz wymusza posiadania kogoś z drzewka uzdrowicieli.
Zabójca jest przegięty, nie licząc walk z Hordami gdzie znów nie nadaje się do niczego. Zamiast zatrucia lepiej dać odmrożenia albo poparzenia. No i zmniejszyć przyrost do dwóch obrażeń, wtedy przyrost będzie wyglądać normalnie, bo sumując wyjdzie nam łącznie 4. Inicjatywa d obniżenia do 60, bo ma tyle samo hp co inni dowódcy zwiadu, ma większy przyrost obrażeń i do tego większą inicjatywę, a to już nie jest w porządku.
Niepomszczony też wygląda na zbyt mocnego, obrażenia podwyższone o 10, 2 ataki i do tego zwiększony przyrost obrażeń. Jeśli jeszcze dodać najlepsze źródło ataku, bo nikt nie ma na życie nawet ochrony, to przegięty dowódca wychodzi.
Demiurg, to samo co u Voza, czyli wzrost oparzeń i bazowych obrażeń musi być taki sam. Poza tym albo strasznie słaby albo strasznie mocny wyjdzie, zależy od wzrostu obrażeń.
Przywoływacz Burz to jest totalne przegięcie. Tego 5 ini i tak się za bardzo nie odczuje, przynajmniej w porównaniu do takiej masakrycznie wysokiej ilości hp jak na maga. Poza tym odmrożenia też nie są do niczego, może tylko 60% ale, że atakuje obszarowo to wcale nie powinny być taką straszną rzadkością.
Kolejna uwaga, że 6 poziom dowódcy jest do osiągnięcia. Może nie w jakimś ekspresowym tempie, ale nie jest to niemożliwe.
No i poza tym czemu żaden dwupolowiec nie ma normalnych dwupolowcowych statystyk i normalnego dowodzenia? U Legionów to nie będzie przeszkadzać ale u pozostałych ras to po prostu drugą linię zapychają i są kompletnie nieatrakcyjni.
To co zostało pominięte milczeniem zostało uznane za "może być". Ale ogólnie większość do poprawy.
Splugawiony - obrażeń dodać się nie da, to wiem, dlatego nie ująłem. Można dodać mu ini, ale wtedy z kolei może być zbyt silny. Nie jestem pewien co do tego, czy jest do niczego, ponieważ od początku ma silny atak o dużej inicjatywie. Polimorfizm jest skuteczniejszy od Paraliżu, gdyż działa nawet 3 tury, a gdy taki atak posiada przywódca, nie ma konieczności (jak to miało miejsce w przypadku Czarownicy) rezygnacji z magów, obywa się to więc bez żadnych "kosztów", co jest dodatkową zaletą.
Samael nie wysysa życia, tylko poziomy, zwróć na to uwagę. Źródło można zmienić, ale jakie pasuje do wyssania poziomu? Umysł? Ogień?
Jak to pisał Vozu, ciężko będzie go zbalansować, jest raczej zbyt silny niż zbyt słaby.
Lansjer - pewnie masz rację, zaraz zmienię. Obawiam się jednak, ze przy zmniejszeniu obrażeń wszyscy będą postrzegać jako bardziej atrakcyjnego Pana Lasu.
Obrończyni Elfów - specjalnie stworzyłem postać nietypową dla rasy, aby wymuszała stosowanie nowych rozwiązań. Jednostka dwupolowa to coś, co u Elfów się nie pojawia, dlatego sądzę, że takie rozwiązanie ma potencjał. Być może jej wykorzystanie pozwoli na nowe strategie. Wolałbyś zobaczyć dowódcę jeszcze bardziej wspierającego spam łucznikami?
Błękitny Rycerz - jako dowódca wojowników, Błękitny Rycerz najprawdopodobniej posiadać będzie od razu zdolność korzystania z artefaktów. Wystarczy, że uda mu się wejść w posiadanie np. Rzeźbionego Pierścienia, by stać się bardzo ciężkim do ubicia. Na 4tym poziomie może dodać do tego Naturalny Pancerz i stać się żywą fortecą, tym bardziej, że w decydujących walkach można go wesprzeć Świętą Zbroją. Nawet, jeśli na początku jest słabszy, wraz z rozwojem da się go bardzo wzmocnić.
Zabójca - zmniejszyłem wzrost i inicjatywę, jak wygląda teraz? Zmiana rodzaju drugiego ataku nie pasowałaby do tej postaci. Są różne taktyki na różne rasy, nic złego się więc nie stanie, gdy Zabójca akurat przeciw Hordom będzie słaby.
Niepomszczony - zmniejszyłem przyrost obrażeń i zmieniłem źródło, to powinno utrzymać go na poziomie.
Przywoływacz Burz - 60% szansy skuteczności ataku to w praktyce 0.8 x 0.6 x 100% = 48% szans na odmrożenie, więc niezbyt wiele. 35 ini z kolei sprawi, że zaatakuje on po wszystkich strzelcach i wojownikach a także większości magów i części wsparcia, będzie to więc odczuwalne, więc jest ok.
6 poziom być może jest do osiągnięcia, ale jest już tylko w gestii gracza, czy wiedząc, że mapa na to pozwala, zechce spróbować dobić dwupolowca do tego poziomu. Dając dwupolowcom niższe dowodzenie ale lepsze staty damy im przewagę na początku, a niedługo potem uczynimy ich bezużetycznymi wobec tych, którzy w swojej drużynie wyszkolą więcej wysokopoziomowych jednostek. Nie sądzę wobec tego, żeby byli przez to bardziej atrakcyjni, wręcz przeciwnie ;P
W obecnym ułożeniu bycie dwupolowcem jest bardziej wadą w przypadku Samaela (który w zamian dostał potężne wyssanie poziomu), lecz zaletą u magów, którzy dostali w zamian dużą ilość HP i duży ich przyrost, poza tym wymusza tworzenie nowych taktyk (bo dwupolowi magowie pojawili się u Imperium i Elfów, gdzie z dwupolowców się raczej nie korzysta, jest to więc nowość). Inną sprawą jest, że dzięki dwupolowcom można uniknąć dublowania modeli, ale to dodatek.
Statystyki dowódców poprawione.
Dziękuję za krytykę. Chciałbym usłyszeć, czy pomysł z założenia wam się podoba? Chcielibyście, po dopracowaniu, zobaczyć tych przywódców zobaczyć w następnym turnieju? ;D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum