Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Tworzenie Armii
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-07-05, 17:23   Tworzenie Armii

Dyskutujemy sobie z Vogiem na temat pewnego systemu który powinien trochę urozmaicić armie na polach turniejowych bitew. Chodzi o "ograniczenia" ilości jednostek danego archetypu w armii, przez co gracze zmuszeni by byli sięgnąć po magów, czy tez jednostki wspomagania, zamiast przykładowo masować łuczników, upiory czy tez Imperialnych Zabójców.

Przykładowo w armii mógł by się znaleźć: (poza dowódca, on nie jest wliczany pod względem archetypu)
- jeden łucznik
- dwóch magów
- trzech wojowników
- dwie jednostki wspomagania

System na pewno wymaga dopracowania, jednak przy odpowiednim dostosowaniu zasad mogli byśmy osiągnąć coś ciekawego i innowacyjnego, dzięki czemu w bitwach o końcowym zwycięstwie przestała by decydować Inicjatywa.
_________________

 
 
 
Sacrifice 
Adept



Wiek: 28
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 29
Wysłany: 2010-07-05, 17:31   

Pomysł niegłupi, dzięki temu może zmniejszy się narzekanie na balans ;-)
Chociaż te przykładowe ustawienia byłyby bardzo korzystne dla hord. Np. Odcień, dwa arcylisze/arcywampiry(kurde, tak to się nazywało?), dwaj widmowi i bohater. Ale sądze, że dało by się znaleźć "złoty środek" jeśli by się pokombinowało ;-)
 
 
Reyned 
Wojownik Szkieletów



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 666
Wysłany: 2010-07-05, 17:40   

Cytat:
"złoty środek"

po prostu różne limity dla każdej z ras, bo np. co to za elfy, które mają w oddziale tylko jednego łucznika?
_________________
Cytat:
Every theory of love, from Plato down, teaches that each individual loves in the other sex what he lacks in himself.
G. Stanley Hall

That's why love theories are bad.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-07-05, 17:42   

Tez mi się wydaje, ze trzeba będzie wprowadzić odpowiednie "wyjątkowe" dla każdej rasy regulacje.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-05, 17:42   

Tak rzadko mi się Ellego pomysły podobają, ze aż muszę się wypowiedzieć :admin: Pomysł jest dobry i warty rozpatrzenia ze względu na podniesienie atrakcyjności walk oraz zmniejszenie dysproporcji miedzy poszczególnymi rasami. Grając z Wiszem kierowałem elfami i nim jego dowódca zdołał osiągnąć trzeci poziom mój już dawno go maił i towarzyszyło mu trzech Obrońców gaju i Straznika i z takim zestawem nawet przez chwile nie brakowało mi jednostki leczącej. Zaproponowany układ spowoduje iż w przedstawiciele Przymierza w końcu będą musieli użyć wolniejszych centaurów dzięki czemu ich masakryczna przewaga prędkości rozwoju armii zostanie znacznie zmniejszona. Podobnie będzie to się miało do reszty ras. Koniec strachu przed trafieniem na niemal niezniszczalny (dla Imperium) Skład złożony z samych Śmierci czy Zmor, lub blokowania rozwoju jednostek w obawie przed napotkaniem oddziału Sobowtórów.
Kwestia tylko w tym jakie ograniczenia trzeba zastosować i jak traktować je w odniesieniu do ras nie posiadających typowych dla danego rodzaju jednostek takich jak Pustelnik czy Odcień.

Cytat:
po prostu różne limity dla każdej z ras, bo np. co to za elfy, które mają w oddziale tylko jednego łucznika?

Ale jakiego, taki Grabieżca jest jak dwóch Imperialnych zabójców. W każdym razie ja z Elledanem mamy dżentelmeńską umowę i zagramy wedle ww systemu nasz pojedynek finałowy. Tak sobie myślę, ze zrobił to specjalnie by zlikwidować moja przewagę w rewanżu gdzie będzie kierował Klanami :mrgreen: , że tez wcześniej go nie przejrzałem.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-07-05, 17:55   

No własnie chyba pierwsza kwestia jaka jest do omówienia to własnie sposób w jaki traktujemy poszczególne jednostki takie jak: Inkub (który bardziej pasuje jako wspomaganie niż mag), Sobowtór, Sukkuba. Jak traktujemy Górala i jego rozwinięcia (wiadomo to bardziej magowie niż wojowie), Druidki (wspomaganie)..

Postaram się zrobić rozpiskę.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum