Wysłany: 2010-06-01, 22:48 Projekt rozgrywek fabularnych
Wersja 1.3
Mapa do każdej bitwy miedzy rasami o dominacje w owej dolinie będzie musiała być konwertowana w odpowiedni sposób. – Głównie chodzi o umieszczanie głównych siedzib ras walczących. Będzie to jeden z 4 elementów „obrotowych” innym – będą losowe wydarzenia, posiadanie miast przez rasę która zdominuje daną mapę i ostatnim punktem – wykupienie oddziałów wsparcia.
Dalsze wytyczne :
Walki o określone miejsca odbywają się raz w tygodniu
Rasa która wygra na danej mapie – przy następnej walczę kontroluje wszystkie jej miasta (chyba ze nastąpi zdarzenie losowe – zależne od „mistrza gry”) np. atak zielonoskorych
Opiekun danej mapy będzie miał – tydzień czasu na przystosowanie mapy i zaktualizowanie kontroli na niej.
Rasy walczące na konkretnej mapie – będą musiały na dzień przed przedstawić opiekunowi mapy – czy wykupują jakieś wsparcie ect.
Rasa która zdominuje mapę – także musi zabezpieczyć miasta po przez wykup jednostek – lub in game.
EDIT I
Punkty „Chwały”
Możliwości wykorzystania Ph :
- Wykup posiłków
- Rozbudowa struktury wojskowej
- Rozbudowa miast kontrolowanych*
- Rozbudowa kopalni na terenie rodzinnym
- Akcje sabotażowe
- Podnoszenie możliwości wysłanych posiłków
Zdobywanie Ph
-Teren rodzinny +xxph dziennie (nie można go zdobyć)
-Posiadanie określonych lokacji (Pełne zwycięstwo)
-Kontrola miast w danej lokacji (Od ilości miast przelicznik)**
-Rozbudowana „kopalni” na terenie rodzinnym
Współ Kontrola terenu / walki nie skończone / sojusze
- Podczas walki o dany teren rasy mogą zawierać sojusze – i podczas walki dzielić się wpływami/kontrolą terenu. W takim wypadku nalicza się ph x liczba miast – suma jednak nie przekracza nigdy pełnej sumy jaką by można uzyskać podczas samotnego panowania.
- Nie dokończone walki , w takich wypadkach strony posiadają miasta które zdobyły podczas potyczek. Jednak – po każdej potyczek miasta wracają do punktu 1 ( z przed gry) i to od stron będzie czy rozbudują miasto z ph/dadzą tam obronę – czy nie.
Rozbudowa miasta zaczyna się zawsze od punktu względnego rozbudowy miasta. Jeżeli dana rasa rozbudowała miasto do poziomu 3 za ph, zawsze będzie miała poziom 3 przy startach gry – nie będzie musiała rozbudowywać co gre.
- zdobyte miasto wraca do poziomu 1 , i rasa które ja zdobędzie będzie musiała je rozbudowywać na własną rękę.
EDIT II
Naliczanie Punktów Chwały :
A)„Teren rodzinny”
Bazowa 50ph dla każdej rasy
Możliwość rozbudowy do 4 poziomu – każdy poziom daje + 50ph
Koszt rozbudowy :
2 poziom = 200ph
3 poziom = 1000ph
4 poziom = 1500ph
B) Kontrola terenów
Za każde kontrolowane miasto na mapie = 5ph
Za każdy kontrolowany punkt strategiczny na mapie = 25ph
Za pełną kontrole mapy bonus ph w zależności od wielkości mapy :
10ph/25/50/75/100
C) Sparingi
50ph dla rasy za wygrany sparing. ( wcześniej musi być zgłoszony takowy ) – sparingi na mapach niezależnych.
Pierwsza uwaga - liczby. Wiem, że 50 brzmi lepiej od 5, ale napompowane wyniki, typu 45 000 pkt. za posiadanie w/w doliny raczej gorzej wyglądają od zwykłych 900 ;)
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Athelle : To wszystko zależy od ludzi, którzy się podejmą takiej zabawy i będą chcieli być „opiekunami” jakieś mapy fabularnej. Ja aktualnie 1 mapę robię w rozmiarze 96x96
Nagash ep Shogu : Liczy zapewne będą opracowywane długo ale ich wielkości i tak nie będzie stała.. gdyż punkty liczbowe będą potrzebne na : rekrutacje wojska dodatkowego ale po za tym myślę ze mogą się tez przydać do „upgradowania” obiektów na terenie rodzinnym.
Np. : Ktoś ma 500 punktów , wiec może powołać x giermków , ale - może użyć tych punktów i rozbudować na swoim terenie rodzinnym stajnie – która pozwoli mu rekrutować po większej cenie punktowej od razu rycerzy. Inna rzeczą na które będzie można wydawać punkty było by rozbudowa kopalni na tereniach rodzinnych. Kolejna opcja – ataki na tereny rodzinne (nie zdobycie owego terenu a osłabienie jego struktur) Np. rasa x uważa ze za dobrze się komuś wiedzie, wiec – płaci xxx punktów i walka przenosi się na losową mape – jeżeli rasa atakująca wygra może zniszczyć , jakiś obiekt/obiekty. Jeszcze inną rzeczą na które będzie można takie punkty wydawać – wielkość wsparcia jakie można będzie przyzwać – np. startowa to 1 jednostka wsparcia (1+3) wiec będzie można ulepszać wsparcie do : (1+4) (1+5) (1+5 , 1+1 ) i tak dalej do określonej wartości maksymalnej by nie było przegięć.
Interesuje mnie jedna rzecz. Jak owe punkty chwały przekładają się na możliwość np. dokupienia giermka w grze? Chodzi o to, że owego giermka mam prawo kupić dopiero, gdy będę miał odpowiednią ilość PCh? Po prostu chciałbym wiedzieć jakie to ma przełożenie na mechanikę gry.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Rasy walczące na konkretnej mapie będą musiały na dzień przed przedstawić opiekunowi mapy czy wykupują jakieś wsparcie ect.
Opiekun danej mapy będzie przed bitwą modyfikował mapę odpowiednio – po rozmowach z grupami które będą walczyły na niej i przed grą odpowiednio zmodyfikuje mapę i wyśle zaktualizowaną o dodanie posiłków, kontrole miast a także – losowe wydarzenia jakie mogą się wydarzyć na mapie. Itd.
Planujesz zrobić to na jednej mapie a ras jest 5.
Chcesz by gracze kilkukrotnie rozgrywali walki na tej samej mapie czy chodzi Ci o jedną potyczkę Jeśli to drugie to jak widzisz dokupowanie jednostek Za te punkty bo w trakcie meczu wymagałoby to ciągłych edycji zapisu gry.
Pierwsza z możliwości natomiast jest niewykonalna bo z doświadczenia wiem jak trudno jest rozegrać partie z kompletem graczy czego nie da się zrobić przy jednym podejściu. Nawet gdy rozłożymy grę na kilka podejść zgranie się w czasie czterech osób bardzo rzadko się udaje.
Taka kampania fabularna miałaby rację bytu tylko gdy rozłożylibyśmy to na kilka mniejszych map symbolizujących ważne strategicznie regiony o które toczyły by się walki.
Vogel Serapel:Nikt nie powiedział ze wszystkie rasy – musza chcieć walczyć o daną mapę – jak się nie znajdzie przedstawiciel danej rasy – który by się podjął gry , to po prostu nie będzie walczyc.
Dokupywanie posiłków ect – tylko przed samą walką. W trakcje już obowiązują zwykłe zasady.
Jeżeli 5 ras będzie chciało walczyć o daną mapę to niestety będzie obowiązywać „kto pierwszy ten lepszy” według kolejności zgłoszeń.
W przypadku walki 1vs1 gdy rasa dominującą nie będzie mieć reprezentanta – przegrywa mape walkowerem.
W przypadku 1vs1vs1 gdy rasa dominująca nie będzie mieć reprezentanta – komputer będzie za nią grał
Ale jak na razie to są projekty wiec wiele może się jeszcze zmienić.
Nagash ep Shogu: Myślę ze czas walki o daną mapę można był ustalić jakiś normowany : np. 3h na walkę
Albo na x tur. To jest akurat najprostsza z kwestii.
Chodzi tylko o to by np. codziennie nie było walk na danej mapie by jej „opiekun” nie musiał siedzieć 24h by ją modyfikować
Hmm... ja mam takie pytanie trochę odbiegające od aktualnych, ale: masz zamair aby rozgrywka odbywała się na standardowych zasadach z BE czy na tutejszych modyfikacjach PD/atakach/Ini itd.?
Przy okazji jak będzie trochę więcej wiadomo to może pisze się i jako gracz i jako opiekun. Puki co dostępny jestem 24/24h.
Czapa : W tym wypadku zdam się na opinie osób aktywnie grających w sieci.
Myśle o załozeniu osobnego tematu z podanymi mapami/aktualizacjami prac na nich , strategicznymi punktami na mapie oraz w przyszłości – tabelami kontroli.
Ja bym osobiście Ci doradził dopytanie już teraz bo zmiana ataku i ini takiej czarki/wiedźmy może całkiem zmienić rozgrywkę. Zwiększenie szansy na polimorfizm u Sukuby także. Do tego potrzeba PD u takiego Gargulca. A to tylko zmiany w Legionach. Są jeszcze np. takie Śmiertki, ini 60, a ini 40 na 100% miałoby wpływ na tą jednostkę.
Vogel ja nie mówiłem o modzie który teraz będziemy testować tylko o tych które już są przetestowane i są pojedyncze. Potrzeba 400PD, a 300 to ogromna różnica w przypadku gargulca, a mod już został uznany za przydatny i większość chyba bez niego nie gra?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum