Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2018-04-01, 20:39
Żywiołaki
Autor Wiadomość
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-02-21, 09:13   Żywiołaki

Jak wiemy w serii Disciples były tylko dwa żywiołaki - ognia (D:SL) i powietrza (D2+dodatki).

Pytanie takie, co wy na to by dorobić jeszcze parę żywiołaków? Poza klasycznymi europejskimi czy chińskimi żywiołami można by dorobić mieszański żywiołów (np. żywiołak ognia + ziemi = żywiołak lawy) czy połączenia żywiołu z magią głównych ras (np. żywioł wody + magia śmierci = sól).

Co na to twórcy jak i ewentualni konsumenci?

PS.

Jeżeli odpowiedź będzie jednoznacznie negatywna to prosiłabym o usunięcie wątku.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-02-21, 10:29   

Zapomniałaś o żywiołaku ziemi, w opisie golem jest nazywany takim żywiołakiem właśnie.
Jak dla mnie to jest pomysł dość słaby, przynajmniej jeśli nie usłyszę jak mają wyglądać konkretne żywiołaki i jakie mają mieć właściwości itd. Poza tym idąc takim tropem myślenia to woda + ziemia = błoto, a takich cudaków to nam raczej nie potrzeba.
No i inna sprawa, że niektóre jednostki można uznać za żywołaki, może nie tak do końca, ale jednak taki Lodowy Olbrzym kojarzy się bardzo mocno z tą wodą, czy już konkretnie z samym lodem.
A co do kombinacji z magiami to już kompletnie chybiony pomysł, mi się tam sól bardziej życiodajnie kojarzy, dlatego czemu nie miałoby to być połączenie magii Życia z wodą? A, no właśnie, jak sól to prędzej jakaś magia z ziemią, to że można znaleźć ją w morzach to szczegół, jednak skoncentrowane masy soli to już tylko pod ziemią. No ewentualnie nad, gdy sól to pozostałość po słonym jeziorze.
Czyli według mnie nie jest to dobry pomysł, jedno połączenie można całkowicie sprzecznie zinterpretować itd. poza tym takie żywołaki mogą być zbyt podobne do normalnych jednostek, np. żywiołak magmy do nowego magmowego gargulca.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-02-21, 11:05   

Zrobienie specjalnie jednostek oznaczonych jako żywiołaki, jak również tworzenie mniej kanonicznych kojarzy mi się z HoMMem (żywiołaki tam były: wody, lodu, ziemi, magmy, ognia, energii, umysłu, magii), a jest to raczej negatywne skojarzenie skoro robimy coś co ma podpadać pod disa.
Nawiasem dodam, że rozmawiałem kiedyś o tym z Ellem i wyszło na to:

żywiołak ziemi - Golem (opis jednostki), komplet Entów
żywiołak powietrza - przyzwaniec Władcy Żywiołów
żywiołak wody - jednostka przywoływana przez Czarodziejkę (bohaterkę morludzi, w planach jest taki manewr)
żywiołak ognia - możliwy klon stwora z D1, ale pod tę definicję podpada raczej Magmowy Gargulec

Jeżeli idzie o jakieś bardziej wyszukane "żywioły" - Żywą Zbroję można uznać za żywiołaka metalu. Ale propozycje w stylu żywiołu soli uważam za niepoważne; brakuje do tego jeszcze żywiołaka piaskowca czy innych cudów.

Ogółem wydaje mi się, że robienie jednostek na zasadzie "bo mogą być" bez jakiegoś uzasadniania ich fabularnie czy inaczej jest niezbyt trafnym pomysłem.
_________________
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-02-21, 11:08   

Konkrety bym opracowała, jeżeliby było zainteresowanie i zlecenie. Jest to klasyczny, wałęsowski rzut pomysłem. O wyindywidualizowanie ich się nie martw - potrafię robić tak by różnice były tak fabularne jak i mechaniczne.

Połączenia można by grupowo złożyć, aby zastrzeżenia były zminimalizowane przy równoczesnym sensie i powiązaniach z grą.

Propo soli. Nie muszę przypominać, że w solnej komnacie zamknięty został tamten demon na A. Sól jakoś go osłabiała ponieważ nie mógł użyć swej siły by się wydostać. Dlatego skojarzenie ze śmiercią, bo ze wszystkich magii to tylko ona ma skojarzenie z osłabianiem. A rzecz leży w tym, aby miało to powiązanie ze światem Nevendaar. Woda to takie luźne powiązanie. Nie jestem chemiczką a wielu znanych mi ludzi łączy sól z wodą. No i na końcu czy sól jest życiodajna czy śmiercionośna to niech wypowiedzą się ci, którzy dryfowali na morzach i oceanach.

Poczekam dalej, jeżeli dalej będzie negatywny odzew to jak napisałam w PSie - skasować temat.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-02-21, 11:19   

Jeżeli się nie mylę, Asterotha (czy jak mu tam było) osłabiało runiczne zamknięcie (zdaje się, że potrzebny był klucz runiczny, aby go uwolnić) zaś nazwa misji "Słony loch" wzięła się stąd, że rzeczonego demona zamknięto w starej kopalni i zalano ją wodą. Tylko nie pamiętam, czy o była kopalnia soli i zwykła woda, czy zwykła kopalnia i słona woda....
Potrzebny spec który zapewni sprawdzone i prawdziwe informacje o tym wątku.
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-02-21, 11:47   

Asteroth był zamknięty runiczną magią, słony loch stąd, że ów loch był zalany morską wodą, czy nawet jakiś przesmyk był mały skąd ta woda się wlewała. Zresztą nie musiał by znów być to mały przesmyk, wystarczyłaby duża dziura w dnie, demony, nawet tak potężne, pewnie też mogą się utopić, poza tym bariera pewnie była tak zrobiona, że nie było i tak jak uciec.
Co do życiodajności, to oczywiście zależy, bo są sole które natychmiast mogą wżerać się w ciało, ale ja tutaj raczej myślę o zwykłej soli, bo w średniowieczu takiego rozeznania w tym nie było, sól była jedna. Bez soli źle, z nią też, wiadomo, co za dużo to niezdrowo. Cukier sam w sobie jest bardzo potrzebny, ale nadmiernych ilościach jak się go spożywa to są przykre tego konsekwencje.

EDIT: O, powiedz, że sól jest nieżyciodajna tym którzy wyprawiali się w dalekie wyprawy, albo nawet przechowywali mięso na zimę konserwując mięso solą ;P
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-02-21, 12:13   

A wiesz dlaczego sól ma właściwości konserwujące? Ponieważ zabija drobnoustroje gnilne. Ba są nawet mumie powstałe poprzez wysokie stężenie soli w środowisku.

Ale chyba odbiegam od tematu...

To jaki jest ostateczny werdykt dot. pomysłu? Zły, dobry, częściowo dobry częściowo zły, idź na drzewo prostować banany?
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-02-21, 13:00   

Jeśli my w Disie będziemy coś uwzględniać w oparciu o drobnoustroje to ja nie wiem, to już tylko krok od żywiołaka atomów albo innych kwarków.

Z tego co tutaj mówisz o tych żywiołakach to jeśli moje zdanie w ogóle jeszcze się liczy to jestem bardzo na nie. Tutaj trzeba by rzucać raczej od razu konkretne propozycje, bo może coś by się nadało, chociaż pewnie i tak zmieniona byłaby chociaż nazwa. Bądź co bądź żywiołaki powinny reprezentować jakiś żywioł, a sól czy marmoladę na prawdę trudno jest uznać za żywioł.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-02-21, 18:17   

No jeżeli to nie drobnoustroje psują żywność i zwłoki w Nevendaarze to co? Chochliki? A może leśne duszki?

No i nadal zamiast mówić o podstawie tematycznej (zwiększyć ilość żywiołaków poprzez stworzenie nowych, opartych albo o krzyżówki ich samych albo ich z magią) ciągle rozpatrujesz tylko przykład. Przykład to przykład i tyle, nie twór wykonany.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-02-21, 19:42   

Raz, że nie wiadomo co psuję żywność i nie ma co tutaj teoryzować, bo może i drobnoustroje, a może ma to podłoże magiczne, tak czy siak nie wiadomo, bo w Nevendaar jest to niezbadane. Choćby z tego względu nie mogła by być dana jednostka dobrze opisana, bo jednostek w Disie nie opisuje wszechwiedzący narrator.

Poza tym warto zauważyć, że żywioły pierwotnie były to "elementy podstawowe", angielskie słowo lepiej to oddaję. A takie kombinacje nie są już elementarne, czyli kłócą się z tym dość mocno kłócą. Przy czym nie mówię tutaj o jakiś dżapańskich teoriach na ten temat, a naszych, swojskich, czyli tych pochodzących ze starożytnej Grecji, żeby potem nikt mnie za jakieś słówka nie ciągał.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-02-26, 16:03   

MachaK prosiła wprawdzie o kasację, ale z Ellem ustaliliśmy, że temat zostanie zamknięty i pozostanie tu dla potomności...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum