Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2018-04-01, 20:39
Ochrony i odporności

Który system ochron dla bohaterów jest najlepszy?
Opcja 1
28%
 28%  [ 2 ]
Opcja 2
14%
 14%  [ 1 ]
Standardowy z Disciples`a
57%
 57%  [ 4 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 7

Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-03, 21:13   Ochrony i odporności

Tak, to znowu my. Tak, kolejny raz zmiany. Dokładnie, jeszcze jedna ankieta.
Od razu zatem przejdźmy do sedna. System ochron i odporności z naszego punktu widzenia był o tyle wadliwy, że ochrony nie rozwijały się z czasem. Ponieważ nie możemy sobie pozwolić na luksus procentowego systemu, poszły w ruch mózgi. Zgody, jak zwykle, nie ma, stąd ankieta.

Opcja 1(by me)
Dość prosta: ochrona jest wyrażona punktowo, kiedy postać ją posiadająca zostanie zaatakowana danym źródłem, od protekcji odpada tyle pkt ile punktów obrażeń atak miał zadać. Kiedy się kończą-obrażenia dostaje normalnie. (Jeżeli zostały np. 3 pkt ochrony a atak ma zadać 5, ostatecznie postać otrzyma 2 dmg) Ilość pkt ochrony zwiększa się wraz z każdym awansem jednostki.
Wszelkiego typu statusy (paraliż, skamienienie, odmrożenie etc) są liczone jako dmg w wysokości 1(+1)*lv jednostki atakującej.

Opcja 2(by Elle)
Podstawa jest taka sama jak u mnie, z tym, że kiedy mamy mniej pkt ochrony niż obrażeń zadać ma atak wykonany, następuje rzut k6 i po wyniku widać co się dzieje:
Elledan napisał/a:
1-3 otrzymamy maks dmg pozostałego po odjęciu pkt. Ochrony.
4-5 otrzymamy 50% dmg pozostałego po odjęciu pkt. Ochrony.
6 Ochrona wydała swoje ostatnie tchnienie i uratowała nas od pełnego DMG. A teraz znika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2009-10-04, 17:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-10-04, 02:17   

Chyba nie do końca zrozumiałem Opcję1. Otóż jeśli mam 3pkt ochrony, a atak zadaje (tym żywiołem) 5 to otrzymam 2, a w następnej rundzie nadal mam te 3? To znów atak zadający 5 zada mi tylko 2? Czy ochrona to pula na początku walki i "zużywa" się w trakcie walki?
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-04, 09:56   

Pula zużywana w trakcie walki. Bo, jak napisałem: "ochrona jest wyrażona punktowo, kiedy postać ją posiadająca zostanie zaatakowana danym źródłem, od protekcji odpada tyle pkt ile punktów obrażeń atak miał zadać". Podejrzewam, że użycie słówka zamiennego "protekcja" wprowadziło zamieszanie, ale chodziło tam o ochronę.
Reasumując: ochrona to pula punktów zużywana na neutralizowanie dmg które ma zostać zadane chronionemu przez ataki z danego źródła.
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-10-04, 16:58   

Brak rozwijania ochron jak dla mnie nie jest aż takie znowuż wadliwe. Jeśli ochrony miałby się rozwijać to czemu by nie rozwijać odporności na absorbacje? Dość mocno zmienia to postać rzeczy, a w przypadku propozycji Elledana to jeszcze wprowadza enty element losowy.
Przy czym sam pomysł jakoś niewiadomo jak zły nie jest, ale czemu by nie zrobić i tak i tak. Znaczy, część jednostek ma stare ochrony, a części dać rozwiązanie tutaj zaproponowane, bo całkowite porzucenie idei ochron z Disciples II, to jak dla mnie jednak już dość znaczne odejście od korzeni. Zwyczajnie z czymś takimi pogodzić się nie mogę pomimo tego, że nie jest to jakieś złe rozwiązanie. Być może dlatego, że w gruncie rzeczy nie jest ani lepsze, ani gorsze, bo w jednym przypadku może dojść do osłabienia jednostki, w drugiej to jej umocnienia, tylko po prostu jednostka będzie mogła się rozwijać.
Poza tym brakuje tutaj odniesienia do tego jak w takim systemie na ochrony działałoby np. skamienienie.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-04, 17:54   

Kilka informacji:
-od teraz ankieta dotyczy ochron dla bohaterów (pytanie zmodyfikowane odpowiednio)
-w opisie opcji 1 pojawił się opis wyliczania siły statusów
Zachęcamy do głosowania, a przede wszystkim wypowiadania swojej opinii...
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-10-04, 20:43   

Co prawda już zagłosowałem na opcję pierwszą, ale przelicznik w wypadku paraliżów i innych takich zwyczajnie mi się nie podoba.
O ile taki przelicznik jest mniej więcej okay w przypadku Inkuba czy tam Odcienia, to według mnie jest krzywdzący w przypadku Zgłębiczarta, Gasta (o ile będzie ktoś taki jak Mroczny Elf - Gast) czy innych którzy atakują tylko jedną jednostkę. Mówcie co chcecie, ale takie jednostki w przypadku sytuacji gdy ktoś będzie mieć taką ochronę (chociaż pewnie raczej rzadko coś takiego się będzie zdarzać), to jednak jakby zostały nieco osłabione.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-04, 21:06   

Myślę, że stanie w takim wypadku na przeliczniku 2(+1) dla statusów mierzących w jeden cel. Powinno być teraz dobrze, przynajmniej tak sądzę.
_________________
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-10-04, 21:08   

W taki razie ja oddałem swój głos na standardową z Disa, bo nie podoba mi się "utrata" tzw. ochrony. Jakby była stała to zastanawiałbym się nad Opcją1, ale...

Całkowita nie jest tak zła jak znikająca :-/
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-05, 11:58   

W disie ochrona też znika, różnica w proponowanych przez nas jest taka, że ochronę da się rozwinąć do momentu, kiedy to można na nią przyjąć kilka ataków. Sama odporność bowiem jest permanentna.
I jeżeli ktoś jeszcze tego nie załapał: ochrona jest "resetowana" przy każdej walce, więc wartość charakterystyczna dla jednostki wyraża ilość pkt ochrony na początku walki.
_________________
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-10-05, 12:12   

Ciekawi mnie jedna sprawa. Czapa wyraznie dales do zrozumienia (swoim postem, czy na SB), ze nie do konca proponowany system rozumiesz :D i bez tej wiedzy oddajesz glos w ankiecie. Jaki to ma sens? (i to sie nie tyczy chyba tylko Czapy)
_________________

 
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2009-10-05, 12:54   

Elle mi chyba życzeń mi nie złożyłeś.... Za karę to tu nic pisać nie zamierzam :-P Poza tym że zbytnio ten system komplikujecie!
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-10-05, 15:54   

Vozu napisał/a:
Wszelkiego typu statusy (paraliż, skamienienie, odmrożenie etc) są liczone jako dmg w wysokości 1(+1)*lv jednostki atakującej.

Czyli jednostka mająca ochronę ma nawet spore szanse na unikanie ataków przez całą walkę. Popieram Gaderica że grę trochę za bardzo komplikujecie, za dużo chcecie w niej umieścić poprawić a przypomnę, że
"Coś stale poprawiane i ulepszane w końcu zostaje popsute"
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-10-05, 17:12   

No właśnie Elle, nie do końca rozumiem więc oddaje głos na tą opcje która znam :-P Ponadto cześć rozumiem... tą mniejszą, ale jednak ;-)
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-05, 17:32   

Vogelu, szansa spora, jednak trzeba zaznaczyć, że ostatecznie dotyczy jedynie bohaterów, którzy przyrodzonych ochron nie mają, mogą jedynie otrzymać jakieś z racji ekwipunku. Zaś całe zamieszanie wyniknęło na samym początku z tego, że Elle stwierdził iż jest za mało parametrów możliwych do usprawniania bohaterom poprzez ekwipunek. Proponował wtedy zupełnie pokręcony i skomplikowany system, a to co widzicie jako opcję w tym temacie to moja koncepcja, plus jej modyfikacja zaproponowana przez Ellego.
Czapa, ja wszystko rozumiem, ale tak niefrasobliwe głosowanie jest raczej bezcelowe. Po to możecie zadawać pytania, choćby i kilkadziesiąt, żeby podczas głosowania wiedzieć doskonale jak która opcja działa, bo tylko w takiej sytuacji wybór jest w pełni świadomy.
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-10-06, 08:32   

No czepianie się Czapy, że głosuje na coś dla niego zrozumiałego to jednak już lekka przesada. Można coś wytłumaczyć, ale jeśli od razu się tego nie łapie to tak do końca nie jest to naturalne, jak wykuty wzór na fizykę (no przynajmniej dla mnie tak jest ;) ), głosowanie na coś zrozumiałego i wypróbowanego w takim wypadku wydaje się chyba najbardziej oczywiste.
Co prawda jest to offtop totalny, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego, jeśli ktoś nie rozumie tych innowacji, ma wstrzymywać się od głosu, albo męczyć kogoś pytaniami aż zrozumie. Nieco dziwne podejście...
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-10-06, 11:31   

A mnie dziwi, że ktoś nie rozumiejąc jakiegoś rozwiązania, a więc nie wiedząc jak dokładnie funkcjonuje, co pociąga za sobą niemożność obiektywnego porównani z innym, znanym, uważa się za w pełni uprawnionego do głosu.
Żeby było jasne: nie jest dla mnie problemem, że ktoś głosuje na standardowy system z disciples`a, tylko to, że głosuje na niego nie rozumiejąc do końca pozostałych. Chciałbym, żeby każdy był w pełni świadomy na co głosuje a na co nie, a opcja na którą swój głos odda nie jest czymś na co chcę wpływać w jakiś stronniczy sposób.
_________________
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-10-06, 15:10   

Vozu, zadałem pytania i po otrzymaniu odpowiedzi wybrałem opcje dla mnie najlepsza. Co za dużo to i świnia nie zje...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum