Musieliśmy zmienić mechanikę działania pancerza, ponieważ procentowe wyliczanie redukcji z wartości jednostkowych było idiotyczne, a pancerz podawany w jednostkach redukował obrażenia wysoce niesprawiedliwe. Dlatego też pancerze są wyrażane wartością X+, która oznacza, że jeżeli jednostka otrzymuje obrażenia, wykonuje się rzut na kostce k10 i wynik X lub większy neguje całość zadanych obrażeń (tak, dzięki temu rzuty kostkami są jeszcze bardziej emocjonujące xD )
że jeżeli jednostka otrzymuje obrażenia, wykonuje się rzut na kostce k10 i wynik X lub większy neguje całość zadanych obrażeń
A może lepszym rozwiazaniem byłoby zmniejszenie zadanych oibrażeń do 1DMG w przypadku zadziałania pancerza, wydaje mi się bowiem iż w przypadku dobicia z pancerzem do 2+ pokonanie takiej jednostki będzie bardzo trudne i czasochłonne.
BTW Czy zadziałąnie pancerza na główny atak neguje otrzymanie tych dodatkowych
Vog, problem polega na tym, że w momencie kiedy jest jednostka z atakiem 1 to robi się z niej specjalista negujący całość pancerza, bo zawsze zada obrażenia. W sumie planszówka kładzie znacznie większy nacisk na szczęście, więc wydaje mi się, że takie rozwiązanie pasuje. Można zawsze rozważyć jakieś modyfikacje co do rzutów.
Z dodatkowymi efektami jest problem, z jednej strony nielogiczne jest zostanie zatrutym kiedy nie zranił cię opatrzony trucizną pocisk, a z drugiej pancerz negujący od razu oba ataki jest dość potężny... Myślę, że tutaj potrzeba nieco głębszego kombinowania aby opracować dobre rozwiązanie.
Sprawa trochę inna dla jednostek które już mają dodatkowe obrażenia w nawiasie: dla przykładu weźmiemy Anioła i jego 12(+1). Jeżeli dostanie premię 10% to należałoby mu zwiększyć dmg o 1(+1), co dałoby 13(+2), które proponowałbym skonwertować do 14. To oczywiście jak na razie tylko propozycja, ale dość prosta chyba...
Raczej to nie powinno tak wyglądać moim zdaniem eliksiry i czary (taj jak w Disie) oddziaływać powinny tylko i wyłącznie na podstawowe obrażenia pomijając trafienia krytyczne czy dodatkowe obrażenia.
Vozu napisał/a:
Z dodatkowymi efektami jest problem, z jednej strony nielogiczne jest zostanie zatrutym kiedy nie zranił cię opatrzony trucizną pocisk, a z drugiej pancerz negujący od razu oba ataki jest dość potężny... Myślę, że tutaj potrzeba nieco głębszego kombinowania aby opracować dobre rozwiązanie.
W disie na te obrażenia pancerz nie ma najmniejszego wpływu więc i tu można by to zachować. Przy pancerzu 2+ Syn Ymira przy trafieniu najprawdopodobniej nie zada swoich 15DMG ale 3 dodatkowe powinny wejść.
Sprawa trochę inna dla jednostek które już mają dodatkowe obrażenia w nawiasie: dla przykładu weźmiemy Anioła i jego 12(+1). Jeżeli dostanie premię 10% to należałoby mu zwiększyć dmg o 1(+1), co dałoby 13(+2), które proponowałbym skonwertować do 14. To oczywiście jak na razie tylko propozycja, ale dość prosta chyba...
Raczej to nie powinno tak wyglądać moim zdaniem eliksiry i czary (taj jak w Disie) oddziaływać powinny tylko i wyłącznie na podstawowe obrażenia pomijając trafienia krytyczne czy dodatkowe obrażenia.
Wiesz Vog, to (+1) zostało wprowadzone z racji tego, że niektórych skoków obrażeń nie idzie oddać na wartościach jednostkowych. Taki np. Wtajemniczony ma w disie 15 zadawanych obrażeń, więc okazyjnie zdarza mu się uderzyć za 20. W planszówce nie udało nam się znaleźć lepszego odzwierciedlenia tego zjawiska, niż zamieniając obrażenia 15 na 1(+1), czyli na disowo zadawanie 10 okazyjnie 20. Średnia wychodzi około 1,5 pkt obrażeń.
Wiem o co chodzi, ja napisałem to po to by było nieco sprawiedliwiej bo po Twojemu ten sam eliksir jednostce zadającej jeden da sobą 2DMG a takiemu co miał 1(+1) zamieni na 2(+2) czyli przy dobrych wiatrach 4DMG u pierwsze poziomowego woja.
Zasadniczo 2(+2) zostaje zamienione na 3.
A wyciągnięcie z 1(+1) obrażeń 2(+2) wymaga premii równej minimum 110%, jako że wyliczamy tylko od bazowych obrażeń, nie uwzględniając tych w nawiasie. Analogicznie, żeby wyciągnąć z 1 dmg taki równy 2 potrzebna jest premia równa.... 100%?
Jeśli wolisz można wyciągać 10% wtedy będzie zadawał 1,1DMG ale ja chyba wyraźnie wcześniej pisałem o premii nie procentowej a posiadającej konkretną wartość.
Vozu napisał/a:
Zasadniczo 2(+2) zostaje zamienione na 3.
Z tego co się zorientowałem w zasadach to gdy jednostka ma 2(+2) to nigdy nie zada 3DMG więc nie wie o co Ci zasadniczo chodzi.
Vog, tłumaczyłem to już ;] wszystko to są założenia zaproponowanej przezemnie metody wyliczania
Premia 10%, dzięki której z 1 dmg wychodzą obrażenia 1,1 zamieniamy na 1(+1). Analogicznie z każdą sytuacją w której z premii procentowej bonus jest niższy od 1, albo zawiera cyfrę po przecinku, wtedy ta cyfra po przecinku jest konwertowana na (+1).
A 3 wychodzi mi z tego, że według mojej metody zwykła jednostka może mieć maksymalnie (+1) obrażeń dodatkowych, więc kiedy premia zmienia je do (+2) to taką dwójeczkę dodatkowych obrażeń zamieniamy na 1 stałych obrażeń. Czyli nie jest tak, że jednostka zada albo 2 albo 4, zależnie od szczęścia, tylko piękne i stałe 3. Wyjątkiem od tej reguły byłby jednostki z wysokim krytykiem danym im bazowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum