Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2018-04-01, 20:39
Walka
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-08-21, 10:14   

Podloge dodaje jak mi zaczyna formatowac liczby w daty itp. :P nie maja zadnego znaczenia.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-21, 15:44   

Wrzuć przebieg naszej gry niech zobaczą sobie ludzie co w kościach farta nie mają jak dla nich ta gra się skończy.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-08-21, 15:45   

W srode dopiero.. jestem poza domem nie mam kopii z chatu.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-22, 11:26   

W jaki sposób działa pancerz np o wartości 8+ :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-08-22, 11:36   

Musieliśmy zmienić mechanikę działania pancerza, ponieważ procentowe wyliczanie redukcji z wartości jednostkowych było idiotyczne, a pancerz podawany w jednostkach redukował obrażenia wysoce niesprawiedliwe. Dlatego też pancerze są wyrażane wartością X+, która oznacza, że jeżeli jednostka otrzymuje obrażenia, wykonuje się rzut na kostce k10 i wynik X lub większy neguje całość zadanych obrażeń (tak, dzięki temu rzuty kostkami są jeszcze bardziej emocjonujące xD )
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-22, 11:39   

W takim układzie jednak jeśli strażnik stolicy będzie miał pancerz 2+(90 z gry) to bedzie raczej trudny do ubicia :admin:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-08-22, 11:40   

Moge Ci powiedziec ze 2+ nie bedzie mial. Kazdy Straznik Stolicy bedzie mial wlasne statystyki i wlasne umiejetnosci.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-23, 09:49   

Vozu napisał/a:
że jeżeli jednostka otrzymuje obrażenia, wykonuje się rzut na kostce k10 i wynik X lub większy neguje całość zadanych obrażeń

A może lepszym rozwiazaniem byłoby zmniejszenie zadanych oibrażeń do 1DMG w przypadku zadziałania pancerza, wydaje mi się bowiem iż w przypadku dobicia z pancerzem do 2+ pokonanie takiej jednostki będzie bardzo trudne i czasochłonne.
BTW Czy zadziałąnie pancerza na główny atak neguje otrzymanie tych dodatkowych :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-08-23, 10:54   

Vog, problem polega na tym, że w momencie kiedy jest jednostka z atakiem 1 to robi się z niej specjalista negujący całość pancerza, bo zawsze zada obrażenia. W sumie planszówka kładzie znacznie większy nacisk na szczęście, więc wydaje mi się, że takie rozwiązanie pasuje. Można zawsze rozważyć jakieś modyfikacje co do rzutów.
Z dodatkowymi efektami jest problem, z jednej strony nielogiczne jest zostanie zatrutym kiedy nie zranił cię opatrzony trucizną pocisk, a z drugiej pancerz negujący od razu oba ataki jest dość potężny... Myślę, że tutaj potrzeba nieco głębszego kombinowania aby opracować dobre rozwiązanie.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-23, 11:26   

Vozu napisał/a:
Sprawa trochę inna dla jednostek które już mają dodatkowe obrażenia w nawiasie: dla przykładu weźmiemy Anioła i jego 12(+1). Jeżeli dostanie premię 10% to należałoby mu zwiększyć dmg o 1(+1), co dałoby 13(+2), które proponowałbym skonwertować do 14. To oczywiście jak na razie tylko propozycja, ale dość prosta chyba...

Raczej to nie powinno tak wyglądać moim zdaniem eliksiry i czary (taj jak w Disie) oddziaływać powinny tylko i wyłącznie na podstawowe obrażenia pomijając trafienia krytyczne czy dodatkowe obrażenia.

Vozu napisał/a:
Z dodatkowymi efektami jest problem, z jednej strony nielogiczne jest zostanie zatrutym kiedy nie zranił cię opatrzony trucizną pocisk, a z drugiej pancerz negujący od razu oba ataki jest dość potężny... Myślę, że tutaj potrzeba nieco głębszego kombinowania aby opracować dobre rozwiązanie.

W disie na te obrażenia pancerz nie ma najmniejszego wpływu więc i tu można by to zachować. Przy pancerzu 2+ Syn Ymira przy trafieniu najprawdopodobniej nie zada swoich 15DMG ale 3 dodatkowe powinny wejść.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-08-23, 13:06   

Vogel Serapel napisał/a:
Vozu napisał/a:
Sprawa trochę inna dla jednostek które już mają dodatkowe obrażenia w nawiasie: dla przykładu weźmiemy Anioła i jego 12(+1). Jeżeli dostanie premię 10% to należałoby mu zwiększyć dmg o 1(+1), co dałoby 13(+2), które proponowałbym skonwertować do 14. To oczywiście jak na razie tylko propozycja, ale dość prosta chyba...

Raczej to nie powinno tak wyglądać moim zdaniem eliksiry i czary (taj jak w Disie) oddziaływać powinny tylko i wyłącznie na podstawowe obrażenia pomijając trafienia krytyczne czy dodatkowe obrażenia.

Wiesz Vog, to (+1) zostało wprowadzone z racji tego, że niektórych skoków obrażeń nie idzie oddać na wartościach jednostkowych. Taki np. Wtajemniczony ma w disie 15 zadawanych obrażeń, więc okazyjnie zdarza mu się uderzyć za 20. W planszówce nie udało nam się znaleźć lepszego odzwierciedlenia tego zjawiska, niż zamieniając obrażenia 15 na 1(+1), czyli na disowo zadawanie 10 okazyjnie 20. Średnia wychodzi około 1,5 pkt obrażeń.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-24, 19:28   

Wiem o co chodzi, ja napisałem to po to by było nieco sprawiedliwiej bo po Twojemu ten sam eliksir jednostce zadającej jeden da sobą 2DMG a takiemu co miał 1(+1) zamieni na 2(+2) czyli przy dobrych wiatrach 4DMG u pierwsze poziomowego woja.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-08-25, 08:39   

Zasadniczo 2(+2) zostaje zamienione na 3.
A wyciągnięcie z 1(+1) obrażeń 2(+2) wymaga premii równej minimum 110%, jako że wyliczamy tylko od bazowych obrażeń, nie uwzględniając tych w nawiasie. Analogicznie, żeby wyciągnąć z 1 dmg taki równy 2 potrzebna jest premia równa.... 100%?
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-25, 12:43   

Jeśli wolisz można wyciągać 10% wtedy będzie zadawał 1,1DMG ale ja chyba wyraźnie wcześniej pisałem o premii nie procentowej a posiadającej konkretną wartość.

Vozu napisał/a:
Zasadniczo 2(+2) zostaje zamienione na 3.

Z tego co się zorientowałem w zasadach to gdy jednostka ma 2(+2) to nigdy nie zada 3DMG więc nie wie o co Ci zasadniczo chodzi.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-08-25, 13:31   

Vog, tłumaczyłem to już ;] wszystko to są założenia zaproponowanej przezemnie metody wyliczania
Premia 10%, dzięki której z 1 dmg wychodzą obrażenia 1,1 zamieniamy na 1(+1). Analogicznie z każdą sytuacją w której z premii procentowej bonus jest niższy od 1, albo zawiera cyfrę po przecinku, wtedy ta cyfra po przecinku jest konwertowana na (+1).
A 3 wychodzi mi z tego, że według mojej metody zwykła jednostka może mieć maksymalnie (+1) obrażeń dodatkowych, więc kiedy premia zmienia je do (+2) to taką dwójeczkę dodatkowych obrażeń zamieniamy na 1 stałych obrażeń. Czyli nie jest tak, że jednostka zada albo 2 albo 4, zależnie od szczęścia, tylko piękne i stałe 3. Wyjątkiem od tej reguły byłby jednostki z wysokim krytykiem danym im bazowo.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-08-25, 19:17   

W ten sposób ma to sens wcześniej jednak opisałeś to nieco inaczej.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum