Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
FPR (Fantasy Role Play)
Autor Wiadomość
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-21, 20:57   FPR (Fantasy Role Play)

Nie znalazłem sobie kącika więc postanowiłem go samemu stworzyć bo widzę, że wyobraźni to tylko pozazdrościć. Otóż pomyślałem, że skoro tak dużo nas i często to może zbierze się grupa (3-6) do FRP. Mogę zostać mistrzem jednej z ras. Oczywiście troszkę nagniemy grę żeby pasowała. Znajdą się jacyś chętni? Poniżej proponowana Karta Postaci, którą można się posłużyć:

Disciples 2.JPG
Plik ściągnięto 521 raz(y) 31,75 KB

Ostatnio zmieniony przez Czapa 2009-06-21, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1907
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2009-06-21, 21:04   

Ja to chętnie, ale dopiero za jakiś tydzień :]
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Hasisz 
Giermek
Posłańczyni



Dołączyła: 05 Sie 2008
Posty: 49
Skąd: ks. Mazowieckie
Wysłany: 2009-06-22, 08:13   

Ojeju! Ale rozbudowana karta postaci!

Ale do rzeczy - jak coś robisz to zrób to porządnie, bo karta jest po prostu do niczego.
_________________
"Miecz prawa bowiem tylko złemu szkodzi"
Jak Kochanowski

"Dzieło zniszczenia w dobrej sprawie jest święte, jak dzieło stworzenia"
Adam Mickiewicz
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-06-22, 08:32   

Z tego co ja widzę, to karta zawiera jedynie te staty, które przysługują jednostkom w grze... Szczyt rozbudowy toto nie jest....
_________________
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 30
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1560
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2009-06-22, 10:38   

Poza tym świat jest dopiero tworzony - na dobrą sprawę jesteśmy w ciemnym lesie, bo projekt zawiesiliśmy do czasu zakończenia sesji egzaminacyjnej.
_________________

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 26
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-06-22, 11:39   

Jak dla mnie to można grać w RPG w świecie Disciples bez projektu który jest tutaj tworzony. Wtedy oczywiście nie mamy żadnej mechaniki, co akurat mi w najmniejszym stopniu nie przeszkadza. Ale taka karta jaka jest sugeruje jakąś mechaniką, której na pewno nie ma, a już na pewno nie jest dostosowana do sesji RPG.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-22, 11:51   

Nie wiem czy już kiedyś graliście na forum w coś takiego, ale im bardziej rozbudowana karta tym trudniej się gra. Swego czasu jak próbowaliśmy grać w coś takiego na podstawie Diablo II to w ciągu 2-3miechów Karta została okrojona ze wszystkiego do minimum (tylko podstawowe statystyki - siła, zręczność, żywotność, energia) i dopiero wtedy dało się normalnie grać. Wcześniej był schemat czysto z Diablo II plus rozbudowa o umiejętności, ale po tym czasie zrezygnowaliśmy nawet z obrażeń, życia i całej prawej strony Karty. Jeśli chcecie rozbudowaną grę to ja nie widzę przeszkód, ale w rl-u. Osobiście mam kilka partii w Warhammera i D&D3.5 za sobą i na forum gdzie czasami trzeba czekać na jedną osobę i kilka dni to się mija z celem. Ponadto jak widzicie testy prawdopodobieństwa? Rzuca MG czy Gracz, ja z doświadczenia MG (być może akurat takiego trafiłem) nie ufam i nie traktuję Go jak przyjaciela, parę razy już umarłem, a po wskrzeszaniu zostawałem cofnięty w rozwoju... cieszę się tylko, że zawsze znalazł się jakiś kapłan i nie musiałem poddawać się reinkarnacji...
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 26
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-06-22, 12:13   

Każdy wie, że karta nie powinna być rozbudowana. Ale też każdy wie, że powinna być funkcjonalna. W twojej brakuje tak elementarnych statystyk jak siła czy zręczność. Akurat przerysowanie tego całkowicie z gry nie był dobrym pomysłem.
Poza tym ciekawi mnie jaką fabułę możesz wymyślić dla członków wszystkich ras? Osobiście się już dość długo nad taką głowię, bo żeby była sensowna to nie jest wcale taka prosta sprawa. Znów zbytnie ograniczanie w tym względzie też nie jest fajne, bo zabija oryginalność Disa.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-22, 12:43   

Już w 1szym poście zaznaczyłem, że będzie podział na Rasy. Co w dalszym etapie pozwoli nawet na pojedynki między rasami co powinno troszkę urozmaicić grę. Co chcesz zyskać poprzez dodanie statystyk typu siła, zwinność, zręczność, mądrość, kondycja itd.? W tym momencie to już nie będzie gra na podstawie DII tylko jakiś inny "Własny System" FRP oparty na wszystkim i niczym.

Pod spodem załączę Kartę z Diablo II. Pomyślcie co musiało się dziać, że została okrojona tylko do lewej strony. Zostało dodane tylko kilka innych cech: kondycja, mądrość, inteligencja, charyzma i zwinność.

Karta Postaci 2.JPG
Plik ściągnięto 497 raz(y) 15 KB

Karta Postaci 1.JPG
Plik ściągnięto 499 raz(y) 37,05 KB

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 26
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-06-22, 12:54   

Ano widzisz, nie chodzi o to, żeby mechanikę z komputera przenosić na "papier", tylko, żeby świat się zgadzał.
Może mi powiesz, że jak graliście w Diablo to bronie miały procentowe bonusy i MG siedział z kalkulatorem i wszystko liczył, żeby się zgadzało?
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Hasisz 
Giermek
Posłańczyni



Dołączyła: 05 Sie 2008
Posty: 49
Skąd: ks. Mazowieckie
Wysłany: 2009-06-22, 13:57   

We wstępie do tej polskiej mechaniki Q10 jest napisane, dlaczego mechanika jest potrzebna i gra bez mechaniki jest niemożliwa. Jestem przeciwniczką oczywiście nadmiaru mechaniki ponad potrzebę, ale to ma być Role Play - granie tudzież odgrywanie roli. Jeżeli będę miała na karcie tylko ataki i pż to nijak pomoże w testach społecznych. W Role Play ważna nie jest tylko walka, ale i kontakty międzyludzkie, niekiedy całe systemy opierają się w większości o życie społeczne (World of Darkness na ten przykład).

Tutaj link do wstępnego podręcznika mechaniki Q10
http://www.q10.rpg.pl/files/ConQuest_Q10.zip
_________________
"Miecz prawa bowiem tylko złemu szkodzi"
Jak Kochanowski

"Dzieło zniszczenia w dobrej sprawie jest święte, jak dzieło stworzenia"
Adam Mickiewicz
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-22, 14:39   

W każdej grze tego typu pisze, że są to gry do rozgrywania w rl-u :/ nie na forum, ot mała, ale jakże znacząca różnica. Jeśli chcecie bardziej złożoną rozgrywkę to ja co najwyżej mogę być graczem. Ale ok przestaje Wam burzyć koncepcje bo widzę, że prace nad nią trwają już 2lata :-/
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-06-22, 14:49   

Tak jakby. Bo z pewnych przyczyn mamy wiele zgrzytów, Co do rozbudowanej zaś rozgrywki na forach: ja miałem okazje prowadzić sesje o całkiem przyzwoitej mechanice na forach i nie było z tym problemu...
_________________
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-22, 15:05   

Nie miałem na myśli całkiem przyzwoitej mechaniki tylko pełną, np. normalnie zagrać w WHv2 (tylko w to próbowałem) i nie wyszło to najlepiej, ale różni ludzie różnie patrzą więc nie mam nic przeciwko. Chciałbym tylko aby rozgrywka zaczęła się jeszcze w tym roku, a najlepiej do końca wakacji :roll: Mogę załączyć Kartę z tej wersji jeśli zechcecie (powinna być wystarczająco rozbudowana), a świat zawsze można troszkę zmienić.
Ostatnio zmieniony przez Czapa 2009-06-22, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-06-22, 15:07   

No ja do sesji na forum używam systemów autorskich z mechaniką uproszczoną, ale funkcjonalną, zazwyczaj sam ją koncypuję...
To ostatnie zdanie odnosi się do propozycji twojej robienia sesji?
_________________
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-22, 15:10   

Szybko odpisałeś. Moja odnosi się już tylko do graczy, w momencie zebrania grupy możemy zacząć. Najlepiej dopracować coś patrząc jak to wygląda w praniu, a nie na domysłach.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-06-22, 15:14   

Szybko, bo jednak ten dział z deka mnie zazwyczaj interesował. Nie wiem jak sobie to do końca wyobrażasz,m ale z tego co pamiętam spora grupa tutaj była nieźle wyposzczona, podejrzewam że zasilą szeregi. Ja akurat w najbliższym czasie wyjeżdżam, więc zapewne się nie załapię...
_________________
 
 
Hasisz 
Giermek
Posłańczyni



Dołączyła: 05 Sie 2008
Posty: 49
Skąd: ks. Mazowieckie
Wysłany: 2009-06-22, 16:17   

A propos tego, to można na ten okres zastosować uproszczoną mechanikę, polegającą na opisaniu.

np.

Cechy fizyczne dobre
Cechy społeczne przeciętne
Cechy manualne bardzo dobre
Cechy umysłowe słabe

Et cetera. Wszystko pod opisanie i nie ma problemu.

Co do sesji byłabym chętna zarówno w formie odbicia jak i w innej formie (jakby MG nie zezwolił na lustro).
_________________
"Miecz prawa bowiem tylko złemu szkodzi"
Jak Kochanowski

"Dzieło zniszczenia w dobrej sprawie jest święte, jak dzieło stworzenia"
Adam Mickiewicz
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-06-22, 17:24   

No znalazłem moją starą Kartę. Może ta Wam przypasi, jeśli tak to kilka poprawek i można jej użyć... Tylko nie wiem czy ma coś wspólnego z DII(Disciples II)

Diablo II.JPG
Plik ściągnięto 488 raz(y) 218,55 KB

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum