W jednym z artykułów na rosyjskim forum pojawiło się bardzo dużo interesujących informacji dotyczących różnych aspektów militarnych, taktycznych itp. walki w disciples 3. Tutaj żeby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie tego czy walka bedzie statyczna czy nie przetłumaczę jedno ze zdań: "Mam nadzieję, że nikt nie zapomniał o tym iż wywoływacze z "Dat" przysięgą potwierdzili że zrobią dwie możliwości taktyki walki: statycznej z jednostkami nieruchomymi znaną z Disciples 2; i Dynamiczną bitwę z ruchomymi jednostkami jak W HoM&M z очками(okularami) działania jak AoW i taktycznym systemem jak w jRPG-Disgaea: Hour of Darkness". Nie wiem na ile to wszystko jest prawdą, jednak zważywszy iz pisał to jeden stwórców gry, to coś w tym jest. .
Resztę tłumaczyłem translatorem "miłej" lektury
Cytat:
Często słyszała od pewnych wielbicieli Dissirles, że staticznyje taktyczne boje w Dissirles 2 przeżyły się, mają małą ilość taktycznych wariantów, a dlatego oni małociekawe i szybko naprzykrzają się !
W ostatnich czasach praktycznie wszystkie rozmowy o taktycznych bojach wtajemniczeni tylko dynamicznym bojom z "nodami", magią i bieganiną po polu bitwy.
Postarałam się opracować rząd konstruktywnych ofert {zdań} po rozwoju staticznych taktycznych bojów w Dissirles 3, by te boje wyszedł mnogowariantnymi po swoim sednie, różnorodnymi w wyborze taktycznych rozwiązań i samo główne {rzecz najważniejszą} - ciekawymi!
Dla początku oglądniemy tylko jeden mały moment, skrępowany ze zmianą stuktury pole boju taktycznej bitwy!
Niech 1-j do przeciwnika rząd podaje się "rząd zwarcia";
2-oj, średni rząd - "rząd dalekiego boju";
I, nareszcie, 3-ij, ostatni rząd nazwiemy "tył"!
Pierwsze dwa rzędu dla prostoty rozpatrzenia niech mają takie zaś przeznaczenie, jak i w Dissirles 2.
Oglądniemy możliwe właściwości ostatniego rzędu (tyła):
1. Zwyczajne strzałki przeciwnika biją tylko na trzy rzędu naprzód od siebie i do "tyła" nie dobijają, jeżeli nie stoją w 1-om rzędowi przeciwnika.
2. Strata od magów przeciwnika zestawia dla "tyła" wszystkiego 25-50% od ich straty dla junitow w innych rzędach.
3. Zwyczajne strzałki wartościowe w "tyłu" mogą razić tylko wojowników 1-go rzędu przeciwnika.
4. Junity poparcia, wartościowe w tym "tyłu" mogą kastowat′ wszystkie zaklinania (leczenia, wzmocnienia, obrony i t.d.) na swoich junitow bez ograniczeń.
5. Junity specyficznego oddziaływania i poparcia przeciwnika mają osłabiający mandat na "tył" dla szkodliwych zaklinań, takich jak paralizacyja, zwapnienie, obniżenie inicjatywy itd., gdzie by oni nie stali. Wielkość mandatu można wyznaczyć dla przykładu 1/2 na "ścisłość dostawania się" lub "wielkość oddziaływania".
6. Zwyczajne strzałki przeciwnika z 1-go rzędu mogą zadawać straty junitam "tyła" tej zaś wielkości, lecz z mniejszą ścisłością (więcej prawdopodobieństwo chybienia). Możliwy będzie zmniejszony i stratę takiego strzelania.
7. Jest rząd uprzywilejowanych strzeleckich junitow, którzy mogą razić prosto z "tyła" "rząd dalekiego boju" (2-oj rząd) przeciwnika, lub ze swojego 2-go rzędu - "tył" przeciwnika z mniejszą ścisłością. Ci "gwardiejskije łuczniki" mogą bić aż na cztery rzędu naprzód!!!
W charakterze takich łucznikow, mogą występować niektóre zaawansowane strzałki elfów i tylko najbardziej wyższe stopnie rozwoju niektórych alternatywnych strzeleckich gałęzi innych ras. Przypuszcza się, że u każdej rasy będzie chociażby jeden takiego junit!
8. Dla bohaterów-liderów magów i strzelców pojawia się speczdolność "dalekonośność" (można wybierze, dla przykładu, na poziomach po 10-go), pozwalająca strzelcom strzelać na cztery rzędu naprzód, a magom podnieść stratę takiego strzelania dla dalekiego rzędu ("tyła"). Dla wojowników-liderów pojawia się speczdolność "obrona od dalekonośnej (strzeleckiego lub magicznego) broni"!
9. Możliwy ukazanie dodatkowych zdolności u junitow poparcia, które będzie podnosić "dalekonośność strzelania" strzeleckie junitow i zmieniać stratę od magów na większych zasięgach.
10. Możliwy ukazanie dodatkowych artiefaktow (przedmiotów ekwipunku) dla liderów, którzy będą dawać premie (mandaty) dla dalekonośności junitow, łącznie z premiami (mandaty) po stracie i ścisłości.
Dla prostych strzelców i magów możliwy ukazanie bardzo rzadkich dalekonośnych łuków {cebul} i posochow.
11. Pełne wybijanie junitow z pierwszych rzędów doprowadza niejako "do skreślania" odpowiedniego rzędu, przez analogię z Dissirles 2.
Na przykład, wynos wszystkich junitow z 1-go rzędu zrobi "tył" drugim obok ze zgubą jego unikatowych właściwości.
12. Dla wielowymiarowych junitow właściwości "tyła" będzie działać częściowo lub naprostą zależeć od dalekonośności junitow.
Dalej właściwości wielowymiarowe junitow nie oglądamy, by nie było plątaniny, będziemy liczyć, że oni żądają dodatkowej prorabotki.
Podstawowa masa oglądniętych właściwości doprowadza się dla jednokomórkowych junitow, ponieważ wielowymiarowi junity zażądają dodatkowej adaptacyi.
Wyprowadzenia z właściwości takiego zbudowania junitow:
1. Pojawia się odnowiony parametr zasięg (dalekonośność) działania junitow.
2. Pojawia się nowy, szczególny rząd ("tył") w zbudowaniu junitow ze swoimi specyficznymi właściwościami (premiami i mandatami)!
3. Takie zbudowanie doprowadza do poważnej taktycznej różnorodności staticznych bojów!
4. Pojawiają się szczególni junity (artiefakty, przedmioty itd.) i speczdolności, które wykorzystają właściwości nowego rzędu ("tyła").
Pary słów o nowej taktyce staticznych bojów:
Przede wszystkim, "tył" najprawdopodobniej wykorzysta się dla junitow poparcia (przeróżnych lekariej, trawnic itd.).
W "tyłu" można odsiedzi się podranionym junitam, lub nowicjuszom, nabierającym doświadczenie!
Przy odbiorze speczdolności bohaterami-liderami lub strzelcami (magami), skrępowanych z dalekonośnością, oni będą mogli pożyczać {zajmować} miejsce w "tyłu", chroniąc całkowicie lub częściowo swoje bojowe jakości.
Przeciwnik dla wybijania junitow, znajdujących się w "tyłu", zmuszony będzie stawiać swoich strzelców (magów) w pierwszy rząd lub w drugim, jeżeli u nich już jest junity ze speczdolnościami po dalekonośności!
Tym samym ci junity będą podlegać istotnie większemu ryzyku!
Szczególną ważność otrzyma i pierwszy rząd zbudowania, wynos którego praktycznie będzie doprowadzać do zniknięcia "tyła". Boje za bardzo szybki wynos pierwszego rzędu przeciwnika będą osobno wściekłymi!
Można ponowemu ograć i odwrót junitow z boju! Na przykład, dla "tyła" przypuszcza się ułatwiony wariant odwrotu.
Właściwości nowej taktyki oglądnęłam tiezisno - bardzo biegle.
Włączycie swoją wyobraźnię na pełną szpulkę i pofantazjujcie, do jakich właściwości w taktycznych bojach może doprowadzić obecność wszystkiego jednego dodatkowego rzędu zbudowania - "tyła" !
R. S.
1. Wszystko doprowadzonych przez mnie myśli poprzednie, przy konieczności oni mogą być przepracowani i zmienieni {zdradzeni}!
2. Tu oglądnięty praktycznie tylko jeden minimalny wariant rozwoju taktycznych bojów, skrępowanych z obecnością 3-go rzędu - "tyła"! Lecz przecież będą i inne innowacje, takie jak "nody" z różnorodnymi właściwościami, mandatami i premiami; zmianowa broń u prostych junitow z różnymi właściwościami; magiczne mapy-runy, których można będzie stosować prosto na polu bitwy! Także powiedzą się na różnorodności taktycznych wariantów i wzmocnienie RRG-zestawiającej, w szczególności kastomizacyja bohaterów-liderów, którzy staną się praktycznie unikatowymi, i możliwa realizacja kombo-ataków, których możliwych i w staticznych bojach!
3. Wszystko doprowadzonych tu myśli pisali się zchodowi (możliwi niektóre nieznaczne niepołączenia), dlatego prośba - silnie nie wymyślać, a wypowiadać swoje rzeczowe oferty {zdania} po uzupełnieniu i rozwoju tych ofert {zdań} !
4. Te oferty {zdania} przeważnie już wykładały się na forum AG w gałęzi po Dissirles 3!
Z ich dalszym rozwojem i omówieniem można zapoznać się w następującej gałęzi: Dissirles 3 Renesans, zaczynając z mojego posterunku Re: Dissirles 3 (Odpowiedź #1200) od 30 kwietnia 2007, 00:19.
Część przerobionych ofert {zdań} po rozwoju staticznych taktycznych bojów w Dissirles 3 zbieram się wyłożyć i tu.
Staticznyje taktyczne boje w Dissirles 3 zupełnie można było zrobić ciekawymi i różnorodnymi - byłoby tylko życzenie tym zajmować się !
Niestety z obejrzeniem tego filmiku na oficjalnej stronie zarówno ja jak i zapewne kilku innych użytkowników miało problem. Można go jednak zciągnąć stąd: http://d3.heroes-centrum.com/ Plik zajmuje 124 MB i u mnie sciągał się 40 minut PS. Ten wywiad mi troche namieszał zapraszam do dyskusji na jego temat w temacie komentarze.
Edit. Teraz można go pobrać i z naszego forum
PS Szybki jesteś panie the Black
Na rosyjskim forum pojawiła się o dość ciekawa informacja.
Cytat:
То, что Лорд в Disciples 3 непременно должен ходить по карте нигде и не утверждается, но мы сможем его вывести из столицы, увидеть живьём, а возможно и руководить с его непосредственной помощью сражениями !
"To że Lord w Disciples 3 koniecznie powinien sie poruszać po mapie nikt nie twierdzi, lecz będziemy mogli go wyprowadzić ze stolicy, zobaczyć na żywo a nawet i kierować z jego bezpośrednią pomocą bitwami!!"
Czyżby kolejna poważna zmiana, względem poprzednich części
Из миссии в миссию теперь в Disciples 3 будет переходить не только один герой-лидер, но и Лорд, а также возможно, что ещё несколько героев или юнитов !
"Z jednej misji do kolejnej w Disciples 3 będzie przenoszony/"przechodził" nie tylko jeden bohater-lider lecz również Lord, jak także możliwe, że jeszcze kilka bohaterów lub jednostek"
PS.
Czytaliście ten artykuł który zamieściłem kilka postów wyżej?, zawartych jest tam mnóstwo aspektów odnośnie walki w D3. Samą formę trzeba jakoś przeboleć translator tłumaczy jak tłumaczy
Znalazłem w jednej z wypowiedzi twórców na oficjalnym forum D3, dość ciekawą inf:
"[...]W Disciples 2 tak zawsze było i planuje się to zostawić, mianowicie w nowych statycznych bitwach D3, zasadnicze ograniczenie, tak na maksymalną obronę (max obrona 90), jak i maksymalne obrażenia (max obrażenia 300)"
Na oficjalnym forum disciples 3, pojawiła się bardzo ciekawa informacja odnośnie czarów w D3(szczerze mówiąc, myślałem że twórcy tą kwestie maja już dawno za sobą). Tutaj przetłumaczyłem pierwszy post od Asstet'a, w jego wypowiedzi znajdziecie opis trzech czarów. Miłej, krótkiej bo krótkiej ale zawsze, lektury
"Pozdrowienia dla wszystkich
W związku z tym, iż "twardo" przystąpiliśmy do stworzenia magii w grze, Potrzebne są nam wasze idee, pomysły, jak mogą wyglądać zaklinania.Opisy muszą być szczegułowe, by nie powstawały pytania. Pomysły umieszczajcie w tym temacie, będziemy je przeglądać i robić "спеллы?" z najlepszych opisów. Poniżej znajdziecie przykłady udanych opisów.
Przykład 1
Nad postacią pojawia się pierścień, równolegle do ziemi [...] z którego pod nachyleniem 30 stopni na jednostkę, z duża prędkością będą sypać się kamienie średniego rozmiaru. Pierścień nad jednostką schodzi się w punkt i ginie, u nóg jednostki po czym rozprasza się unosząc pył.
Przykład 2
Z ziemi wokół jednostki wyrastają ciemnozielone liany, które oplatają jednostkę, przechodząc przez nią, schodzą się w gęsty kokon, zamierają, a następnie rozsypują w wiele drobnych kawałków/listków.
Przykład 3
Wokół jednostki pojawiają się cztery czerwone kule średniego rozmiaru, które zaczynają coraz szybciej się wokół niej obracać, z kul w jednostkę "biją" ogniste promienie, następnie kule schodzą się w centrum jednostki, po czym rozlatują w drobne iskry, które osiadają na ziemi."
Wiek: 35 Dołączyła: 28 Maj 2007 Posty: 1560 Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2007-06-03, 15:34
UWAGA, NOWINKA!
Brat mój porozumiał się z przedstawicielem CDProjekt (małe info o wiedźminie, chyba się opóźni, ale to offtop) i zyskał informację, że od premiery oryginalnego DISCIPLES III minie góra tydzień do momentu, kiedy będziemy ją kupić w sklepach, bowiem autorzy gry przy stwarzaniu od razu konwertują ją na parę języków, w ty polski. Nic, tylko się cieszyć :)
The big event takes place in July for the game industry - Electronic Entertainment Expo 2007. There will pass this exhibition in Santa Monica with 11-th till 13th July. One month prior to its beginning portal IGN had been made the preliminary list of games which will be shown on E3. Publishers not very much wish to share the information so this list can be inexact. All surprises will be opened directly in days of carrying out E3. It is pleasant to note, that domestic company Akella have already attributed
Domestic games from "Акеллы":
2025: Battle for Fatherland (PC)
Disciples III: Renaissance (PC)
Heavy Duty (PC)
Jagged Alliance 3 (PC)
Numen (PC)
Showdown: Scorpion (PC)
_________________ Nie ma co tu szukać, nic tu nie ma
lis [Usunięty]
Wysłany: 2007-06-05, 21:11
"Autorzy idą na rękę miłośnikom „zbierajek” i obiecują umieścić w grze całą masę przedmiotów. Pomocny do tego celu ma być specjalny generator itemów, pomnażający i mieszający poszczególne klasy przedmiotów na kształt narzędzia znanego choćby ze słynnego Diablo. Wyposażycie swoje postaci w wiele nowych broni, niespotykanych w poprzednich częściach, jak np. żelazne rękawice bojowe czy mini kuszę. Bohaterowie jednak nie będą absolutnie wytrzymałymi terminatorami – każde obciążenie kolejnym żelastwem spowoduje spowolnienie i w efekcie zmniejszenie ich wytrzymałości. Dlatego też będziesz musiał ostrożnie przebierać w ekwipunku, by dobrać tylko to, co niezbędne i najlepsze."
Wzięte z gier online.Zapowiedż pisana była 25 maja br.więc ta informacja jest niemal pewna.
Lordowie będą przechodzić poziomy tak jak jednostki i bohaterzy, będą za to mieli znacznie więcej opcji do wybory podczas przechodzenia poziomu niż bohaterowie
PS: Jest to info użytkownika Qumi z forum Adiego
PS2 : Przydałoby się go do nas zwerbować, tak samo Gothiego i paru innych...
Jeden z fanów Disciples, porozmawiał z Dmitriy(jeden z dat's game designers).
Pytał się na temat sagi, czy zakończenia z porzedniej części będą miały jakiś wpływ w trójce.
Mówił coś o przyłączaniu się grup, więc może będzie tak jak w buncie elfów.
Potem dyskutowali wsprawie magii, która będzie troszkę zaawansowana. Więcej opcji dla ras oraz każda z nich będzie miała kilka run(czary) na rozpoczęcie. Poprzez różne kombinacje run będzie można stworzyć bardziej zaawansowane. Każdy z bohaterów będzie mógł mieć ze sobą, pod warunkiem że ma odpowiednią ilość pkt inteligencji by móc czarować.
Kolejną rzęczą w rozmowie była o ruinach, jak wiadomo wcześniej to była jedna walka i po sprawie.
Teraz ma być bardziej w stylu RPG. Trzeba będzie walczyć w różnych lokacjach(w pomieszczeniach czy na terenie lochów) i potem walka z Bossem. Lokacja bedą miały zasięg 3-10. Jak z plondrujesz ruiny to ona się zregeneruję, więc będzie można znów zgrabić . Będą bardziej ciekawsze niż w disciples 2.
Dzisiaj chyba ten fan będzie rozmawiać z kolejnym devem o jednostkach
_________________ Nie ma co tu szukać, nic tu nie ma
Kto zna angielski, moze na oficjalnej stronie www.disciples3.ru wejsc sobie na nowy dzial chat i pogadac z fanami. Istotne jest to ze, pojawiaja sie tam rowniez ludzie odpowiedzialni za tworzenie DIII i mozna zadawac im pytania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum