Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Liga Disciples - Magia

Athelle - 2010-03-25, 19:28
Temat postu: Magia
Zmiany w Magii

- Do opracowania zaklec z ksiegi magii Imperium, Gorskich Klanow, Hord Nieumarlych i
Legionow Potepionych potrzebna mana Gaju.

Imperium
- zmienione zaklecia:
Gniew Bozy (P.3)
Wielkorotna Blyskawica (P.3)
Ochrona przed moca Ognia (P.4)
Wiatr Odnowy (P.5)
Wielkie Uzdrowienie (P.5)

Górskie Klany
- zmienione zaklecia:
Piesn Broni (P.3)
Piesn Pospiechu (P.3)
Piesn Wytrwalosci (P.4)
Pomyslne Wiatry (P.4)
Nieskazitelnosc (P.5)

Hordy Nieumarlych
- zmienione zaklecia
Zniszczenie Smoka (P.3)
Mgła Smierci (P.3)
Wywolaj czerwonego smoka (P.4)
Zmierzch (P.4)
Jad Mortis (P.5)

Legiony Potepionych
- zmienione zaklecia
Maledicere (P.3)
Ignis potens (P.4)
Sinestra ignis (P.4)
Chronos wiekszy (P.4)
Deus talonis (P.5)


- Do opracowania i rzucania zaklec z ksiegi magii Przymierza Elfow potrzebna piekielna mana.

Przymierze Elfow
- zmienione zaklecia
Błedny Ognik (P.3)
Odwrocenie Uwagi (P.3)
Klatwa Galleana (P.4)
Zapadniecie (P.5)

INNE

DWA SYSTEMY nie do wyboru... ale dla pokazania jakie mamy drogi bo coś z tym zrobić trzeba.

I

Wprowadzamy zasadę która mówi, ze zabronione jest rzucanie zaklęć zadających obrażenia na głównych bohow armii. (takich jest dwoch Głowny boh i Krol)

II

Wprowadzamy na styl DH punktacje zaklęć.
1-2 poziom zaklęć kosztuje 1 punkt.
3-4 poziom zaklęć 2 pkt.
5 poziom zaklęć kosztuje 3 pkt.

I wprowadzamy ograniczenie mówiące o tym ze na głównych bohow armii można rzucić tylko czary których punktowa wartość nie przekroczy 3 pkt.

Opinie.. rozwiązania... narzekania... i placze tutaj.

EDIT: Po zastanowieniu mała zmiana w Pierwszej Propozycji.

Alexij Septimus - 2010-03-25, 20:37

Że niby w normalnej rozgrwyce mamy zapisywać wszystkie czary?
Vogel - 2010-03-25, 20:41

Po co zapisywać dwa rzucone czary :?: Tu chodzi po prostu o to by uniemożliwić zabicie przeciwnego oddziału samymi czarami. Czyli na główny oddział który chcesz zaatakować w ciągu tury możesz rzucić jeden do trzech czarów zadających obrażenia w zależności od ich poziomu.
Alexij Septimus - 2010-03-25, 22:51

Czary są po to, by ich używać i nikt nie powinien beczeć, że mu odział golelem ubiłem. Jedyny sposób na upiory/śmiercie/zmory to czary w ilości masowej. Żadnego ograniczania czarów!
Athelle - 2010-03-25, 22:54

Na upiory, zmory i śmierci masz Anioły, Gargulce, Olbrzymy i Łuczników Elfickich z magicznym źródłem ataku. Nadużywanie zaklęć zadających DMG jest problemem i ograniczenia na pewno zostaną wprowadzone, pytanie tylko jakie :)
Wisz - 2010-03-26, 10:28

Ale wy się uczepiliście tej magii. Dobrze jest jak jest. Magię to ja akurat bym zostawił w spokoju. Bo po waszych planowanych ograniczeniach dopiero sobie Przymierze/Imperium/ Hordy będą wymiatać na mapie bez żadnych obaw.
Ps: z tymi olbrzymami to mi Elle humor poprawiłeś :-P

Vogel - 2010-03-26, 11:53

Wy wy wy mam nadzieje, że nie chodzi o mnie ja tam do magii nic nie mam :mrgreen:
Athelle - 2010-03-26, 13:56

Wiszu co tak Cie rozśmieszyło w tych olbrzymach? wytłumacz mi.
Vogel - 2010-03-26, 14:03

Właśnie ostatnio Vic właśnie olbrzymem mi dokopał, poza tym akurat dla klanów odporność na oręż jest najmniejszą przeszkodą.
Athelle - 2010-03-26, 14:05

Nie mówiąc już o tym, ze na ligę przygotowywany jest mod zmniejszający potrzebna ilość PD dwupolowym jednostkom.
Saemiel - 2010-03-27, 13:15

No fajnie, gargulce to akurat na prawdę taką sieczkę robią wśród różnej maści upiorów, że ho ho. Poza tym Elle chyba zapomniał, że Hordy mają też paralizatorów i jedna jednostka antyHordowa to może być za mało.

Jakbym chciał mieć ograniczenia w czarach to mogę się zapisać do tego Światowego Rankingu Disciples. Zresztą nawet niech jakieś ograniczenia będą, ale nie takie bzdurne jak tutaj jest to proponowane. Przecież Legionami kompletnie nie będzie opłacało się grać przy takich punktach, rzucę ze dwa osłabienia i koniec, a Imperialni będą mogli buffować swojego bohatera do woli, jakby to, że im nie przeszkadza niemożliwość rzucania zaklęć na armię w miastach to było mało.

Vogel - 2010-03-27, 13:18

Saemiel tu chodzi tylko o czary zadające obrażenia nie ma ograniczenia co do przyzwań czy czarów osłabiających statystyki.
Wisz - 2010-03-28, 15:40

Athelle napisał/a:
Wiszu co tak Cie rozśmieszyło w tych olbrzymach? Wytłumacz mi.


Widzisz Elle, Ty pisząc o olbrzymach myślisz zapewne tylko o tej jednej walce, gdzie główne armie się spotykają na mniej więcej równym poziomie. I wtedy przyznam, olbrzymy wypadają dobrze, szczególnie SY. Tymczasem ja myślę o całej grze i tu już tak wspaniale nie jest. Nie dość, że olbrzymy potrzebują mnóstwo PD, mają niską ini (przez co nawet w walce z słabszymi przeciwnikami i tak otrzymają obrażenia) i wcale nie mają aż tak najwięcej życia, to są dwupolowe. Czyli jeśli w armii Hord są dwie zmory i widmo, to my praktycznie z takiego olbrzyma nie skorzystamy. Możemy co prawda wziąć do składu druidkę, by go leczyła, ale wtedy taki skład (boh, druidka i olbrzym) jest praktycznie niegrywalny na mapie.
A czy Klany mają tak dobrze ogólnie przeciw Hordom, to to jest temat na oddzielną dyskusję.

Vicious de Sabron - 2010-03-28, 23:49

Magia była, jest i bedzie kwestią sporna..nie iwem co tu powiedziec ale ost na sparingu z Vogiem, po tym jak mu sprałem gł.sklad (bohem budowniczym, olbrzymem druidka i straznikiem kużni) notabene równiez przy pomocy magii, on mnie potraktował golemem(tylko 3 rodzaje many) i gdybym nie mial elixirów to ów stwór by mnie rozpłatał bez problemu..(zreszta i tak mnie mocno poturbował)Grałem jak dotąd 2 pojedynki z Vogiem i za kazdym razem mnie załatwił golemem:]
Dlatego myśle iż dobrym motywem było to co było we wczęsniejszych turniejach, a mianowicie równolegle ograniczenie jednostek jak i magii..a nie że mam jednostki z ograniczeniem do 2 poziomu które maja po 100 zycia i mnie jakis golem czy inny element bije;]Magia się zdaje kiedy własnie nam kojtnie gł. skład..i sytuacja się wyrównuje ale tylko na pozór, bo kto ma wiecej żródeł many ten wojuje xD
Zreszta to czy bedzie ograniczenie magii czy nie nic nie zmienia..liczy sie tylko to kto szybciej podbije zródla many i w jakich proporcjach bedzie ich używał..

A jeszcze motyw, skoro wszystkie rasy maja używać many gaju, to Elfy tez raczej winny używac many piekielnej bo jak dobrze się orientuje to im jest ona zbędna;]

Vogel - 2010-03-30, 13:35

Vicious napisał/a:

A jeszcze motyw, skoro wszystkie rasy maja używać many gaju, to Elfy tez raczej winny używac many piekielnej bo jak dobrze się orientuje to im jest ona zbędna;]

oO Vic jesteś genialny :mrgreen: to podważa sens robienia Elledanowego moda bo on go opierał na twierdzeniu, że Elfy potrzebują wszystkich pięciu rodzai many do czarów. Ze ja nie zwróciłem na to wcześniej uwagi ale faktycznie Przymierze nie korzysta z many piekielnej.

Vicious napisał/a:
on mnie potraktował golemem(tylko 3 rodzaje many) i

Ty mnie Walkiria i Lodowymi kolcami :!: A tak na serio to Golem jest tani i dobry jak proste wino :mrgreen:

Athelle - 2010-03-30, 14:02

Eee tylko ze w moim modzie i Elfy dostana mane Piekielna Vog :O jakbym nie wiedzial, ze nie uzywaja :O a Sensu nie podwaza... bo nadal w tych kwestiach sa cholerne roznice.
Vicious de Sabron - 2010-03-31, 22:20

Vogel Serapel napisał/a:
Ty mnie Walkiria i Lodowymi kolcami :!:


No tak..jeno ja nie miałem leczenia xD Ale to nie temat na takie dywagacje xD

Vogel Serapel napisał/a:
A tak na serio to Golem jest tani i dobry jak proste wino :mrgreen:


Hm..własnie może by tak miast ograniczać magię zmienic trochę jej koszta?Skoro i tak już wszystkie rasy mają używac wszystkich źródeł i tam grzebierz Elle? :-P

Athelle - 2010-03-31, 22:37

Mozna i w ten sposob... chcecie zwiekszyc koszt czarow zadajacych obrazenia?
Vogel - 2010-03-31, 22:43

Ja nie chce niczego zmieniać, w grze można wygrać za pomocą złodziei, magii lub wojska dla czego tylko jedna z tych opcji jest dobra :?: Można kogoś rozwalić czarami , to prawda ale by to zrobić trzeba najpierw zając i utrzymać źródła many. Nikt nikomu nie broni korzystania z różdżkarzy i odbierania surowców pozbawiając przeciwnika możliwości zdalnego przywalenia.
Athelle - 2010-03-31, 22:46

Celem tego wszystkiego jest to by magia byla uzywana madrze, a nie prymitywnie... kazdy bedzie w stanie utrzymac zrodlo magii ktore ma pod stolica.. a ono niestety wystarczy by walnac salwe pieciu czarow. Jezeli idziemy ta strona.. to zrobymy tak by zadnego zrodla przy stolicy nie bylo i zeby o zrodla byla walka.. wtedy zadnych ograniczen nie bedziemy potrzebowac.
Vogel - 2010-03-31, 22:48

Opierając się na jednym źródle masz dostęp do dwóch poziomów czarów i niczego wielkiego nimi nie zdziałasz poza tym i te źródła da się odebrać.
Athelle - 2010-03-31, 22:50

Zadasz mnóstwo obrażeń :) dajmy na to okolo 50 dmg.. jeszcze oslabisz...

Pozniej masz kolejne dwa ktore przejmujesz w turze 10.. w miejscu ktore wrogi gracz bedzie w stanie osiagnac powiedzmy w 30 turze.. to jest 20x 50 many... ktora tez masz prawie za darmo...

Vogel - 2010-03-31, 22:56

A przeciwnik nie ma takiej możliwości :?: W takim razie zakazać należy tez grania składem z pięcioma łucznikami bo u Legionu taka opcja jest niemożliwa Jednostki lecznicze tez powinny być tabu bo w końcu nie każdy może ich używać.
Prawda jest taka, że by dominować magia trzeba też dominować mapą. W grze często źródła many występują pojedynczo i przejecie odpowiedniego uniemożliwi przeciwnikowi opracowanie groźnych czarów.

Vicious de Sabron - 2010-03-31, 23:17

No to wystarczy dobre rozmieszczenie źródeł i walka o nie..a potem mógłby działać rózgarz :P

Co do tych obrażeń to różnie bywa..też zależy jak się magii używa..mi ost. drogę zblokowały Mroczne Elfy i bez magii się nie mogło obyć..Czyli nie tak od razu że ktoś sobie będzie tylko ją kumulował :P

Sporo też zależy od konstrukcji mapy..np mnie z kolejnym źródłem dzieli woda i muszę nająć rózgarza albo podbić miacho szybko..a przeciwnik ma źródło już przetransformowane dzięki stolicy..bo nie było żadnych przeszkód :P

Athelle - 2010-03-31, 23:25

Dobra.. czyli wybieramy calkowicie inny sposob.. mianowicie odpowiednie rozmieszczenie Many na mapach :) nie ma sprawy i to mi odpowiada...
Wisz - 2010-03-31, 23:30

To akurat tutaj jest winna konstrukcja mapki i osoba, która ją robiła, nie zaś sama gra. Choć trzeba przyznać, że z maną bywa różnie w pewnych pojedynkach, szczególnie w grach przeciw elfom. Ale to też można traktować jako naturalną nierówność. Bo jeśli się rozpędzimy w tym modowaniu, ograniczeniach, wyrównywaniu itd. to wyjdą nam efekty podobne do tych, które są w disie III.
Athelle - 2010-03-31, 23:37

Cytat:
To akurat tutaj jest winna konstrukcja mapki i osoba, która ją robiła, nie zaś sama gra.


Nie rozumiem oskarzen. Do tej pory gralismy na takich i takich zasadach i pod nie mapy byly tworzone. Idziemy do przodu i staramy sie to rozwijac.. i wiadomo, ze na nastepny turniej potrzebne beda nowe mapy do zasad dostosowane.

Wisz - 2010-03-31, 23:55

Oj tam, zaraz oskarżenie :-) Po prostu stwierdzenie faktu. W tym konkretnym przypadku mapka jest źle skonstruowana, a sama raczej się raczej nie zrobiła :-P Ale na przyszłość będzie wiadomo, co jest źle i na co trzeba zwrócić większą uwagę. Choć jak Ty i ja wiemy, strasznie ciężko w Disa zrobić dobrze zbalansowaną mapkę z samej konstrukcji, niestety.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group