Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Liga Disciples - Balans Gry

Athelle - 2010-01-09, 21:30
Temat postu: Balans Gry
Mod Ligowy

Poprawki w Balansie

Ogólnie
- Zmniejszony koszt budynkow specjalnych.
- Zmniejszony koszt Swiatyni (dotyczy ras ktore nie maja uzdrowienia)

Imperium
- Zmiana zrodla ataku Aniola (na Powietrze)
- Wladca Zywiolow - Zwiekszenie HP do 115.
- Wladca Zywiolow - Zmniejszenie potrzebnego do awansu PD do 900.
- Wladca Zywiolow - Zmniejszenie INI do 10.
- Zywiolak Powietrza - Zwiekszenie INI do 60.
- Zywiolak Powietrza - Zwiekszenie obrazen do 45
- Zwiekszenie HP Zywiolaka Powietrza do 120.
- BIaly Czarodziej - zwiekszenie HP do 135, DMG do 65 oraz zmniejszenie PD do 1800.

- Tytan potrzebuje teraz do awansu 250PD.

Górskie Klany
- Przywrocenie podstawowego wzrostu HP Wojownika na wyzszych stadiach rozwoju.
- Krol Krasnoludow dostanie 275HP, Czcigodny 300HP, Mistrz Run 350 HP.
- Zwiekszenie HP - Wilczy Wladca 275HP, Duch Fenrira 325HP.
- Zwiekszenie INI Ducha Fenrira do 55.

- Górski olbrzym potrzebuje teraz do awansu 300PD.
- Skalny olbrzym potrzebuje teraz do awansu 800PD.
- Lodowy olbrzym potrzebuje teraz do awansu 1400PD.
- Burzowy olbrzym potrzebuje teraz do awansu 1800PD.
- Starszy potrzebuje teraz do awansu 2550PD.
- Syn Ymira potrzebuje teraz do awansu 2250PD.

- Yeti potrzebuje teraz do awansu 500PD.

Legiony Potepionych
- Zwiekszenie szansy na paraliz Zglebiczarta do 50%
- Zmiana zrodla paralizu Zglebiczarta na Ziemie.
- Zwiekszona szansa na trafienie Sukuby do 55%.

- Zmiana ataku Czarownicy i Wiedzmy.
- Czarownica (65hp, 40dmg Umysl - atak punktowy, INI 55, 400PD)
- Wiedzma (115 hp, 65dmg Umysl - atak punktowy, INI 55, 950PD)

- Diabeł potrzebuje teraz do awansu 200PD.
- Demon potrzebuje teraz do awansu 600PD.
- Moloch potrzebuje teraz do awansu 1650PD.
- Bestia potrzebuje teraz do awansu 2275PD.
- Władca demonów potrzebuje teraz do awansu 1950PD.
- Zgłębiczart potrzebuje teraz do awansu 2650PD.
- Włodarz potrzebuje teraz do awansu 2250PD.
- Tiamath potrzebuje teraz do awansu 3650PD.

- Czart potrzebuje teraz do awansu 300PD.

- Gargulec potrzebuje teraz do awansu 300PD.
- Marmurowy Gargulec potrzebuje teraz do awansu 1200PD.
- Obsydianowy Gargulec potrzebuje teraz do awansu 1850PD.

Hordy Nieumarlych
- Wiwerna potrzebuje teraz do awansu 350PD.
- Smok zagłady potrzebuje teraz do awansu 800PD.
- Smok śmierci potrzebuje teraz do awansu 1850PD.
- Smoczy lisz potrzebuje teraz do awansu 2450PD.
- Upiorny żmij potrzebuje teraz do awansu 2650PD.

Przymierze Elfow
- Zwiekszenie uzdrowienia u Wyroczni (do 45) i u Opiekunki (do 65)

- Gryf potrzebuje teraz do awansu 250PD.
- Władca przestworzy potrzebuje teraz do awansu 875PD.

Vozu - 2010-01-10, 09:32

Chodzi głównie o testowanie modów balansujących przy których pomagam Ellemu, a które to mają na celu przystosowanie gry pełniejsze pod multi pod względem balansu. Na razie do testów zostanie dopuszczona modyfikacja zmniejszająca ilość PD wymaganego do awansu dla dwupolowców, co miałoby uatrakcyjnić te jednostki: nie oszukujmy się, w obecnym stanie to na singlu mało które się bierze, nie mówiąc już o multi. Jak tylko Ellego go wykona to ma wrzucić, żeby zacząć testy. Aha, nie bać się proszę, wartości dobierałem ja, jako jedyny balans mastah na forum :-P
Zgłoszenie jako testera oznacza, że chcecie być zwierzątkami na których testuje się mody, a zatem zobowiązujecie się do rozegrania z nimi rozsądnej ilości partii na multi i/lub singlu (najlepiej żeby więcej na multi) i dzieleniu się opiniami o wyniku zmian itp. Wszystko oczywiście nie w formie widzimisię, albo raczej z z ograniczeniem opinii opartych na widzimisię, a głównie na rzetelnych obserwacjach. Nabywacie też prawo na narzekanie i ruganie nas za te zmiany ile wlezie :D

Nagash ep Shogu - 2010-01-10, 09:48

Testowanie na singlu nie ma zbyt wielkiego znaczenia, bo przy obecnym poziomie PD potrzebnych na awans dwupolowców można sobie z nimi hasać po mapie nawet tydzień, by osiągnąć ostatni poziom rozwoju.

Co innego tryb multiplayer, tam takie mody można spokojnie sprawdzić, bo też i dla trybu MP ten mod ma największe, jeśli nie jedyne znaczenie.

Ja mogę wziąć udział w testach. Choć warto zauważyć, że w przypadku Hord dwupolowiec nie jest brany do składy nie tyle z powodu ilości PD potrzebnych do awansu, co z faktu, że marnuje dwa miejsca na inne, o wiele bardziej mordercze jednostki.

Vozu - 2010-01-10, 09:51

A my chcemy sprawdzić, czy szybciej rozwijające się wiwerny będą brane. Bo to jednak klocek z atakiem obszarowym, ale jego wadą była koszmarna długość awansowania.
Czapa - 2010-01-10, 11:42

W takim razie mogę Wam pomóc o ile zechcecie ;-) Rozumiem, że mody do BE?
Athelle - 2010-01-10, 12:58

Pliczek nalezy wykapowac do folderu Globals... :)

Zmienione zostały wartości PD jednostek dwupolowych. (wymagane do awansu)

Cytat:
Diabeł 200
Demon 600
Moloch 1650
Bestia 2275
Władca demonów 1950
Zgłębiczart 2650
Włodarz 2250
Tiamath 3650

Wiwerna 350
Smok zagłady 800
Smok śmierci 1850
Smoczy lisz 2450
Upiorny żmij 2650

Górski olbrzym 300
Skalny olbrzym 800
Lodowy olbrzym 1400
Burzowy olbrzym 1800
Starszy 2550
Syn Ymira 2250

Tytan 250
Czart 300
Gryf 250
Władca przestworzy 875
Yeti 500

Ebenezer Meshullam - 2010-01-10, 13:22

A co z Gargulcami?
Athelle - 2010-01-10, 13:24

Gargulce chwilowo sa jakie byly... one na polach bitew sie pojawialy i badz co badz sa dosc wyjatkowymi jednostkami.
Saemiel - 2010-01-10, 13:26

Tak, Elle, pojawiały się, bo są strzelcami. Zobacz sobie ile jest zwycięstw u graczy Legionów. Gargulce po pewnym czasie są bardzo denerwujące, bo jednak pomimo pancerza na poziomie 40 i tak szybko padają, bo trzeba iść na mocniejsze jednostki, a zwyczajnie nie można.
Czapa - 2010-01-10, 13:31

Zgadzam się z Samielem, gargulec jest brany tylko ze względu klasy.
Gaderic - 2010-01-10, 13:32

Ja bym tylko pierwszemu lekko obniżył punkty potrzebne do awansu, bo 2ga i 3cia forma dają radę, ale pierwszopoziomowego wbić na 2gi jest ciężko dosyć :P= Ale fajny mini-modzik! ^^' Może sam protestuję :-D
Athelle - 2010-01-10, 13:35

Mozna by pomyśleć... jak mowie to sa jednostki dosc wyjątkowe... i chwilowo testy ich nie obejmują.
Alexij Septimus - 2010-01-10, 13:40

Jak usunąć mod jeśli chcemy pograć "normalnie"?
No i czy zastanawiacie się nad zmienienia ataku Anioła, zmniejszeniu kosztu królika krasnali, lub zwiększeniu im HP? Chcę wiedzieć co mogę oczekiwać :)

Ebenezer Meshullam - 2010-01-10, 13:45

Athelle napisał/a:
Gargulce chwilowo sa jakie byly... one na polach bitew sie pojawialy i badz co badz sa dosc wyjatkowymi jednostkami.



Ta, tylko ciekawe czy gargulec może być zamiennikiem łucznika + giermka, dajmy na to.
Zważywszy na zdecydowanie szybszy awans tej dwójki, a przyrost obrażeń (i pancerza) u gargulca wraz z następnym poziomem... no nie jestem pewien czy to tak by się rekompensowało. Może źle rozumuję, bo powinno się brać pod uwagę dwóch strzelców innej rasy? Choć nie wiem jak to by się miało do multi, ja jako niedoświadczony zwykłem nie brać po dwóch łuczników czy ich odpowiedników u Przymierza.

Vogel - 2010-01-10, 13:46

Alexij Septimus napisał/a:
Jak usunąć mod jeśli chcemy pograć "normalnie"?

Zanim wlepisz moda robisz kopie zapasowa podmienianego pliku, potem ponownie podmieniasz na stary. Mam nadzieje iż osoby grające w turnieju nie rzuciły się ślepo na tego moda, bez ww zabezpieczenia się.

Athelle - 2010-01-10, 13:53

Eh.. przeciez zawsze moge wam wyslac oryginalny plik (bez zmian). Zaraz go wstawie.
Saemiel - 2010-01-10, 13:57

Nie wiem o ile Zgłębiczartowi podniesiono skuteczność skamienienia, ale takczy siak wysuwam się z poropzycją co by mu źródło z Umysły na Ziemię zmienić, tu nawet nie tyle chodzi, żeby miał lepsze źródło, to po prostu logiczne by było.
I jeszcze zmienić Strażnikowi nazwę ataku na Kuszopał ^^

Athelle - 2010-01-10, 14:00

Nagash chciales zmiany szansy trafienia paralizu o 10%?

Jak reszta sie odnosi do zmiany zrodla ataku?

Nagash ep Shogu - 2010-01-10, 14:04

Dla Zgłębiczarta Skamienienie podnieść do 50%. Zmiana źródła na Ziemie jest oczywiście sensowna.

Dla Sukkuby podnieść szansę trafienia na 55%. Obgadaliśmy to dzisiaj z Vozu i Vogiem na chacie.

To by było chyba na tyle?

Aha. Modek dla PG i BE poproszę ;)

Czapa - 2010-01-10, 14:40

Jak już jesteście przy takich modyfikacjach to ja bym poprosił aby w PG gargulcowi źródło też zmienić na Ziemię ;-)
Athelle - 2010-01-10, 14:46

Jakbys Czapa sie rozejrzal na forum to bys wiedzial ze taki mod juz jest.
Nagash ep Shogu - 2010-01-10, 14:47

Konkretnie to jest tutaj. W dziale Mody. Wystarczy skorzystać z opcji Szukaj.
Alexij Septimus - 2010-01-10, 14:58

To ja mam pytane, czy da się dodać portret do portretów władców?
Athelle - 2010-01-10, 14:59

Nie jest to mozliwe.
Vozu - 2010-02-04, 14:06

Wróciliśmy na forum, czy wznawiacie zatem testy? ;]
Athelle - 2010-03-28, 19:00

Zaprosiłem na testy kilka osób.. jak skończę mody i mapy to pewnie zaczniemy składać raporty z bitew próbnych.

Inna sprawa.

Zastanawiałem się nad pewnymi zmianami w Legionie. Otóż sciezka Czarownic to turniejowo trzeba przyznac martwa sciezka. Jestem gotowy stwierdzic, ze ani razu nie pojawily sie na Turniejowych bitwach.

Moim skromnym zdaniem Legionom przydały by się jednopolowe jednostki atakujace z wysokim ini jeden cel. Czarownica i Wiedzma mialy by okolo 60 ini i miotaly by zakleciami ze zrodlem umysl wybrany cel. Dopiero Sukuba zajmowala by sie polimorfia.

Moim zdaniem wartosc tych jednostek, a takze ogolny balans gry by na tym zyskal. Armie ktore nie maja w swym gronie uzdrowicieli musza szybko pozbywac sie swych wrogow. Uzywanie Gargulcow badz co badz jest nie zawsze wygodne, a nowe ataki Czarownic umozliwily by Legionom nowy dobor strategi rozwoju armii.

Jeszcze jest pytanie o Zmore.. swoim atakiem moze ona bardzo szybko wyeliminowac jednostki ktore sa zdolne ja zaatakowac. Zastanawialem sie nad zmniejszeniem szansy trafienia Wyssania Poziomu, jednostka zyskala by przez to wieksze DMG.

Czekam na komentarze.

Vicious de Sabron - 2010-03-28, 23:02

Ścieżka ta jest faktycznie martwa..mój brat ostatnio je robił z ograniczeniem do 2 poziomu..bo dalej to faktycznie jakoś ich skuteczność spada..patrząc na %-ową szanse polimorfii u Sukuby to jakiś śmiech..(w dodatku polimorfia wkurza bo nie jest na stałe,zawsze się taki od transformuje i od razu bije szczególnie 2-polowcy..)w porównaniu z Inkubem..Jak dla mnie mogłyby one zadawac jakies małe obrazenia + ta polimorfia..
Na orężo-odporne to są czary..i już było gdzieś o tym pisane.

Co do jeszcze martwych jednostek to jak dla mnie Władca Zywiołow, Wilczy Władca, Smoki u Hord, tych jednostek nie spotkałem jakoś na swej drodze turniejowej...

Athelle - 2010-03-31, 14:38

WitchMod v0.1

Paczka zawiera:

- Plik Gattack.dbf - ktory nalezy wypakowac w folderze Globals.
- Mapke "Eksperymenty" na ktorym ustawione zostaly armie dzieki ktorym szybko mozna
przetestowac nowe wlasciwosci jednostek. Plik nalezy wypakowac w Folderze Exports.

- Wrzucilem takze oryginalny plik GAttack.dbf (by przywrocic dawne ustawienia wrzucamy go
do folderu Globals)

Zmiany:

- Czarownica oraz Wiedzma dostaly calkowicie nowy atak - zadaja obrazenia od Umyslu.
- Jedynie Sukuba zajmuje sie teraz Polimorfia.

Taki maly modzik, zeby przedstawic w pewien sposob jakby te zmiany u Czarownicy i Wiedzmy wygladały.

Athelle - 2010-03-31, 16:56

Pozwolę sobie napisać doubelik.

Testowałem własnie atak punktowy z obrażeniami od Powietrza dla Władcy Żywiołów.. zdaje mi się ze będzie to dobre wyjście na turniej. Mógł by on tez w sumie dawać odporności na Żywiołów sojusznikom jednak nie wiem czy taka opcja bez uzdrowienia dodatkowego ma sens (i czy sens ma danie mu uzdrowienia + ochrona żywiołów)

Vicious de Sabron - 2010-03-31, 23:55

Heh..Testowałem tego "Jędzowego Moda" i powiem że Hordy muszą teraz się mieć na baczności..Gargulec w połączeniu z taką Wiedźmą wymiata xD

Co do zmiany ataku Anioła to chyba będzie przegięcie w drugą stronę mianowicie z Hordami bo tam Śmierć i Wilkołak będą rozpłatywani przez nich z racji niższej INI jak i HP.Czyli z 50 hp dla wilkołacza i z 50 ini dla smiercichy mogłoby pomóc.(nie wspominam o czarach i zmorze, biorę tylko jednostkę vs jednostkę :P).

Ten Władca żywiołów to mógłby być mocarz na turniej i ciekawa alternatywa.Sam przy nim kombinowałem, a to dając 6 przyzwań, albo 2 przyzwania, zmieniłem nawet przyzwanego na Anioła(ze żródłem ataku powietrze) miast żywiołaka powietrza, chciałem też dać przyzwij/atakuj ale mi nie wychodziło bo to chyba nie jest możliwe..

Athelle - 2010-04-01, 00:07

Zawsze zamiast Anioła mozna wykorzystac wlasnie Władce Zywiolow by zbalansowac kwestie bitew Imperium vs. Hordy.
Wisz - 2010-04-01, 00:16

Tylko panowie przy balansie pamiętajcie o całej grze, a nie tylko o konkretnych przykładach. Bo wyjdzie, że na balansie Imperium i Hordy dostaną kopa ceną pozostałych trzech stron.
Athelle - 2010-04-01, 00:19

Zdaje sobie z tego sprawę, ze nie mamy dwóch ras w grze Wiszu.
Vicious de Sabron - 2010-05-01, 16:34

Testowałem sobie Wilczego Władcę..dałem mu kilka przemian z racji że opętują go te duchy.Fenrira pozostawiłem, doszedł Wilk, Upiorny Wilk, i Wilkołak.Władca transformuje się chyba losowo w któregoś z nich xD
Ale jest więcej fan'u :-P

Athelle - 2010-05-01, 16:39

Zrobiles moda?
Vicious de Sabron - 2010-05-01, 16:43

Masz Elle
globals

Dodane odmrożenie dla WW.

Athelle - 2010-05-19, 22:41

Może należało by zamiast zmiany ataku Władcy Żywiołów podrasować jego HP i statystyki przyzwańców?
Saemiel - 2010-05-20, 08:14

Takie coś i tak mijałoby się raczej z celem, zwłaszcza, że gdy już mamy Władcę Żywiołów to najczęściej zostaje nam już tylko jedno pole wolne. Mocno tych statystyk i tak nie można podrasować, bo znów będzie za mocny. Chociaż można taką opcje przetestować, zobaczyć jak to by wyszło w praniu.
IMHO bardziej przydatne mogłoby się zwiększenie inicjatywy Władcy i żywiołaków.

Athelle - 2010-05-20, 17:29

Aktualizacja pierwszego poscika. Z tymi wartościami rozpoczniemy testy.
Saemiel - 2010-05-20, 19:42

Chyba w innym temacie o tym wspominałem, ale w turniejach dwupolowce, przynajmniej te od Legionu mają spore utrudnienie w postaci kosmicznych wręcz cen. W zasadzie nie ma po co ruszać ilości PD potrzebnych do awansu Zgłębiczartowi skoro kupienie budynku dla niego nie jest nawet trudne, trudno to uzbierać 3000 dla Obrońcy Wiary, a 4500 po prostu nie da się uzbierać, choćby żabami padało.
Dlatego pytanie czy w ogóle jest sens ich balansować, bo to chyba tak tylko symbolicznie zmniejszono im wymagane PDki do awansu.

Athelle - 2010-05-21, 19:01

Obniżenie kosztów budynków (wszystkich w sumie) i tak będzie potrzebne bo planujemy zamykać gry turniejowe w 30 turach wiec będzie mało czasu na zbieranie złota.. chciałbym to na tyle umiejętnie zrobić by nie było więcej potrzeby ograniczenia poziomu maksymalnego rozwoju jednostek. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ogólnie wszystko niedługo pojawi się na forum.
Wisz - 2010-06-03, 14:49

Taka moja propozycja, która być może by zwiększyła popularność drzewka drugiej gałęzi uzdrowicieli w Imperium (kapłan itd). Może prorokini itd. zabrać uzdrowienie i dać je właśnie tej drugiej gałęzi? I bez tego są one potężne. Bo na chwilę obecną te dwie gałęzie nie mogą się ze sobą równać. I takie pytanie: Elle, mógłbyś poprawić inteligencję komputera? Bo wkurzające jest, że on nie ma złota na budowę nawet podstawowych budynków w stolicy, a cały czas potrafi wysyłać różdżkarzy i złodziei.
Athelle - 2010-06-03, 21:32

Haha myślałem kiedyś by im dać Uzdrowienie/Błogosławieństwo (w sensie wzmocnienie obrażeń) xd ale to by bylo chyba przekozaczone (w zaleznosci od liczb)
Athelle - 2010-06-21, 12:31

Dubelik. Padła propozycja by Paraliż Widmowego zawsze kończył się po jednej turze. Co wy na to?
Wisz - 2010-06-21, 13:40

Pojechać go, zabrać paraliż, z 50 obrażeń i 100 PŻ. Sprawiedliwość musi być :dwarf:
A poważnie sam paraliż przy jego statach jest imbą, to skrócenie paraliżu i tak jest słabym osłabieniem. Tyle że z drugiej strony kto kiedykolwiek doszedł do tak wysokiego poziomu jednostek w grze po sieci?

Vozu - 2010-06-21, 13:44

Ja uważam, że w porównaniu ze sławetnym obrońcą wiary facet nie jest aż tak pojechany, raczej porównywalny. Znaczy, jeżeli zakładamy jednoturowy paraliż; 50% szans to żaden kosmos, a właśnie bolało wroga to, że jak już weszło, to mogło trwać dosyć długo.
Vogel - 2010-06-21, 13:58

Czy ktoś w ogóle tej gałęzi używał po sieci :?:
Vicious de Sabron - 2010-06-21, 20:51

Moim zdaniem na taki turniej to raczej nikt do niego nawet nie doszedł notabene Mroczny Władca był lepszy bo mniej expa potrzebuje i ochrony posiada.
Imperium zawsze ma tam Inkwizycje.
A zresztą 320 hp i 125 dmg robi swoje, raczej mało kto przeżyje 2 tury, czy ów paraliż będzie stały czy pojedynczy :P

Nagash ep Shogu - 2010-06-22, 00:42

Nie ma realnych szans, aby na turnieju ktoś wyskoczył z składem, w którym hasa sobie wesoło Widmowy. To by musiał być chyba finał conajmniej... Ponad 70 tur, albo i 100 minimum. Poza tym, z własnego doświadczenia, jeszcze nigdy mi się nie trafiło, by wybierać tą gałąź na multi.
Athelle - 2010-06-22, 11:23

Mialem już Grabieżców na turniejowce.... widzieliscie nowe mapy.. sklady neutralne nawet te bardzo blisko stolicy daja pokazny EXP.
Vicious de Sabron - 2010-06-22, 16:25

Ale to inne zasady były raz, dwa tylko elfami bo one faktycznie wymiatają, a trzy to na lidze czy tam następnym turnieju chcesz jeszcze mniej tur zrobić, więc można nie osiągnąć tego poziomu nawet, cztery zależy co będzie na ów mapach ile expa.

A chyba jedna była taka mapa, akurat na tej tylko z Vogelem sparing mieliśmy, to faktycznie tam był osłabiony "spider" obok stolicy, dawał ładny poziom exp.Ale Syna Ymira i tak nie osiągnąłem..

To raczej do testu jest, jak ktoś to osiągnie na sieci no i silą rzeczy mapach ligowych to można dyskutować..a tak to nie ma mu co odbierać..

Athelle - 2010-06-22, 16:52

To odłóżmy to do czasu rozegrania pierwszy potyczek testowych.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group