Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Hordy Nieumarłych - Jednostki

Vozu - 2010-01-07, 16:35
Temat postu: Jednostki




Temat poświęcony dyskusji na temat jednostek dostępnym Hordom. W drzewkach pojawiła się nowa jednostka, Szeptacz-duch o wysokiej inicjatywie i punktowym ataku paraliżującym.
Przewidywane jest piąte drzewko jednostek, obecny pomysł to oszalałe, na skutek tragicznej utraty członków rodziny i podszeptów duchów wysłanych przez Mortis, kobiety, które dołączyły do Hord by szukać zemsty. W miarę rozwoju będą tracić żywą formę i stawać się nieumarłymi. Wszelkie sugestie na temat statystyk i właściwości mile widziane, tak samo ja inne pomysły na piąte drzewko.
Także w kwestii drugiej jednostki specjalnej można swobodnie wysuwać sugestie. Preferowalibyśmy pomysł zawierający więcej niż jedno stadium, ale pojedyncze stwory też są mile widziane.
Oczywiście, można także wysuwać pomysły na inne jednostki dla Hord.

Balwierz i Cyrulik to jednostki ktore maja atak punktowy z 100% szansa trafienia o zrodle Zycie. Atak drugiej formy jest dodatkowo rozwiniety o skaze ktora blokuje mozliwosc uzdrowienia (uzdrowienie zdejmie ta klatwe jednak nie przywroci zadnych punktow zycia)

Vozu - 2010-02-02, 20:12

Szkic ogólny drzewka nr5


Krótkie info o drugim specjalu:
Cytat:
Za zgodą i współpracą Nagasha zaadoptowaliśmy na drugą jednostkę specjalną dla Hord Balwierza i Cyrulika. Będą jednak inni niż ich opisał a zatem:
-hp podobne do uzdrowicieli typowych
-100% szans trafienia
-20 ini
-mogą atakować tylko jednostki ranne
-ignorują pancerz
-Cyrulik będzie dysponował Skażeniem, czyli dodatkowym efektem ataku blokującym Uleczenie

Athelle - 2010-06-21, 16:05

UP. W pierwszym poście są drzewka ze wszystkimi nazwami.
Athelle - 2011-04-27, 22:16

Pytanko ode mnie. Mianowicie czy widzi się wam zmiana źródła ataku Lisza i Arcylisza na Ogień? Zmiana miała by na celu rozwiązanie problemow walki Hordy vs Hordy, dodatkowo dawała by większa możliwość wyboru źródeł ataku jednostek obszarowych (miedzy śmiercią, a własnie ogniem), co za tym idzie większy wachlarz taktyk.
Vozu - 2011-04-28, 07:28

Pokaż ty mi wachlarz taktyk jaki to daje, bo coś go nie widzę - nie licząc tego, że nagle wśród demonów (magowie), elfów (łucznik, uzdrowiciele) i bodajże karasi (miotacz ognia) niespodziewanie pojawiają się jednostki które są odporne/chronione przed atakiem takim.

I chciałbym jeszcze wypomnieć, że jesteś osobą która bardzo stanowczo od dawien dawna oponowała przeciw "zmienianiu lub dodawaniu na siłę innych źródeł niż śmierć, żeby ułatwić walki nieumarłych z nieumarłymi".

Athelle - 2011-04-28, 16:23

Hmm pytanie, pytaniem.. interesowały mnie opinie wiec wypominanie i ton wypowiedzi całkowicie niepotrzebny Voz ;), ale do tego jednak wszyscy się już zdążyli przyzwyczaić.

Zróżnicowanie źródeł będzie w dh, gdzie ochrony i odporności będą odgrywały ważna role, kluczowe (duża ilość umiejętności z tym związana). Oczywiście, śmierć w d2 jest bardzo potężnym źródłem, nie wiele jednostek (możliwe, ze żadna z innych frakcji) posiada ochrony, nie mówiąc już o odpornościach, jednak nie wiem czy to jest argument za czy przeciw :) Kombinacja dwoch zródeł magicznych (Nekromanta/Lisz lub Smok i Lisz) moze okazac sie mocniejsza opcja. Nigdy nie chciałem załatwiać sprawy na siłę poprzez dodawanie jakiś dziwnych jednostek, zaliczmy jednak rozwiązanie sprawy walk Hordy vs. Hordy do zalet tej zmiany.

MachaK - 2011-04-28, 19:12

No ale to zabawa martwymi była taka, że trzeba było kombinować przy walce ze śmierciami czy tym podobnymi. Jak taki trafi się w ruinach czy mieście to żałujemy, że nie umiemy używać kul lub talizmanów i zaczyna się kombinatoryka. I to było przyjemne (no przynajmniej dla mnie, może innych krew zalewała).

A nie lepiej dać dla lisza lub arcylisza możliwość zdjęcia odporności na coś na turę? Traci akcję, ale inni mogą zadziałać. Lub lepiej jak zmieniać źródła to dla smoczków martwych - dla smoczego lisza dać jakieś egzotyczne źródło (ten mrok co chyba nie przeszedł).

Athelle - 2011-04-28, 19:22

Tylko w tym momencie idziemy z tym o wiele dalej. Tj. umiejętności dla jednostek to temat który chciałem poruszać w dodatkach, wydaje mi się, ze sprawiedliwie będzie jedynie wtedy jeżeli zobaczymy coś dla wszystkich, dlatego ta opcja odpada.

Wprowadzenie nowego zrodla jak juz kiedys zauwazono stworzyło by duze zamieszanie w systemie. Trzeba by bylo dodawac ochrony w ramach balansu, gdyz jedynym zrodlem przed ktorym nie ma ochrony jest zycie.

Zmiana zrodla jest tu naprawde prostym wyjsciem. Tym bardziej, ze nie osłabia w zaden wyrazny sposob samej rasy. W koncu zawsze mozna zablokowac Nekromante lub wybrac jedna z wielu innych silnych sciezek jakimi dysponuja nieumarli.

MachaK - 2011-04-28, 20:42

Ja problemu nie widzę - otrzymuje to drzewko inkwizytorskie (jednorazowa niewrażliwość), Tiamath (jednorazowa), Anioł (stałe) i kilku przybłędów od mroczniaków.

Jednak jeżeli to naprawdę taki wielki problem to zabrać immunitet martwym na śmierć i dać im to jako jednorazówkę, podobnie jak to jest w modzie Verthissa http://disciples.pl/viewtopic.php?t=1103

Sam widzisz, że zmiana źródła wywołuje opór u nas, więc nie ma co walczyć z wiatrakami.

Athelle - 2011-04-28, 20:49

Sprawa nie jest wielkim problemem, jedynie propozycja. Staram się z was wykrzesać wszystkie argumenty :P, żeby samemu moc uznać czy warto nad tym dalej myśleć. Rozumiem wasze obawy, dlatego na ta chwile można spokojnie uznać, ze zmiany źródła nie będzie.
Athelle - 2014-02-14, 20:51

JEDNOSTKI WSPOMAGAJĄCE

Czarownik
Słabosc - rzuca na wszystkich wrogów (straznik, dowodca) klatwe. Szansa trafienia
jednostek zmniejszona o 25% na trzy tury.

Nekromanta
Klatwa Nygraela - rzuca na wszystkich wrogów klatwe. Zmniejsza zadawane
przez wrogie jednostki obrażenia o 33%. Zaklecie działa przez trzy tury.

Lisz
Klatwa Mortis - rzuca klatwe na wybranego wroga. Jednostka w danej turze nie bedzie mogla
zostac uzdrowiona umiejetnosciami jednostek wspomagajacych badz eliksirami.

Smierc
Egalitaryzm - rzuca na wybranego wroga klatwe. Na okres trwania jednej tury obniza wartosc
pancerza do 0.


Pustynny Czerw
Pożarcie - zadaje wybranej wrogiej jednostce 30 dmg od oręża. 100% zadanych obrażen zostaje przywrocone wybranemu sojusznikowi w formie HP.

Zmij
Plaga - zadaje 20 obrażeń od mocy tajemnej dodatkowo zatruwajac przeciwnikow. Przez trzy kolejne tury zatrute jednostki beda otrzymywały 10 dmg.

Grobowy Czerw
Wyssanie Życia - zadaje wrogim jednostkom 30 dmg od mocy tajemnej. 50% zadanych obrażeń zostaje przywrocone sojuszniczym jednostkom.


Duch
Paraliz - paralizuje wybranego przeciwnika. Przez okres jednej tury nie bedzie mogl wykonac
akcji.

Widmo
JESZCZE MYSLE!

Jednostki Specjalne

Wilkołak
Regeneracja Zycia - dowódca zregeneruje w kazdej turze bitwy 20HP.

Poplecznik (Pierwsi Templariusze)
Ochrona przed Zywiołami - przyznaje ochrone przed zywiołami.

Plaga
(Pasywna) Potęguje efekty klatw i zatruc. W kazdej turze swego działania
klatwy i zatrucia beda coraz silniej oddziaływac na przeciwnika.
Slabosc 25% - 33% - 50%
Klatwa Nygraela 33% - 50% - 66%
Zatrucie 10 - 20 - 30

Vogel - 2014-02-14, 21:05

Postawienie kolejnego budynku zmienia jednostki automatycznie, a czy można jakąś pozostawić (zablokować) w niższej formie?
Athelle - 2014-02-14, 21:23

Automatycznie zostają awansowane. Nie ma mozliwosci werbowania dwóch tych samych jednostek do oddziału. Armia zawsze sklada sie z trzech róznych jednostek wspomagajacych (po jednej z drzewek "wspomagania", "łucznictwa" i "magii" - nazwy po starym dobrym discie), dowodcy i straznika.

Jedyna mozliwoscia zmiany skladu jest wybudowanie struktury specjalnej ktora daje dostep do jednostki specjalnej. Wtedy przed kazda bitwa mamy mozliwosc wymienic jedna z podstawowych jednostek wspomagajacych na jednostke specjalna.

Raven - 2014-02-15, 20:05

Hmm chyba nie mam aktualnie zastrzeżeń Elle. Choć wydaje mi się, że lisz i śmierć przydatne będą tylko w konkretnych przypadkach ale raczej z taką myślą właśnie robiłeś te jednostki ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group