Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Disciples Hex - Disciples Hex - Aktualności

Vozu - 2009-12-22, 17:06
Temat postu: Disciples Hex - Aktualności
Temat na wszelakie nowinki, zarówno o postępach prac albo do ogłaszania nowych rozwiązań itp. Pisać tu będę ja i/lub Elle, komentowanie nowości dozwolone tylko w temacie Dyskusja.

A oto pierwszy newsik:

Wersja beta podstawowej wersji DH (liczącej 5 ras i prawdopodobnie pozbawionej dodatkowych jednostek specjalnych) jest wstępnie planowana na marzec roku pańskiego 2010. Zaproszenia do rzeczonej bety skierujemy sami, kierując się zarówno poziomem umiejętności gry w Disa jak i zainteresowaniem tudzież udzielaniem się w projekcie.
To tyle na dziś :-P

Vozu - 2010-02-03, 14:25

Dział Disciples Hex jest już widoczny dla wszystkich użytkowników forum. Wieczorem w dziale Rasy odsłonięte zostaną podfora dla poszczególnych ras. W tych sekcjach, które widać, swobodnie można się już wypowiadać - nie ukrywam, że liczymy na wsparcie i kreatywność użytkowników.
Zapraszamy do współpracy :)

Vozu - 2010-02-05, 17:15

Z racji problemów z rozmiarem forum i optymalizacją skryptu, za prośbą administracji, poleciały wszystkie posty w dziale English Only (mam je zapisane na dysku). Do czasu powiadomienia przez administrację, że możemy je przywrócić bądź pisać w tym dziale, pozostanie on martwy (chodzi o zmniejszenie obciążenia).
Vozu - 2010-02-06, 13:39

Po rozmowach z administracją doszliśmy do porozumienia, mianowicie wykasowane zostaną zbędne jak na razie tematy w języku polskim (miejsce na ekwipunek posegregowany typami plus zarezerwowane na opis bohaterów tematy) dzięki czemu można będzie pozwolić sobie na działalność w dziale English Only - stare i nowe tematy powinny się tam pojawić wkrótce.
Vozu - 2010-04-26, 20:26

Zapewne wszystkie osoby, które zwracały nam uwagę na to, iż porywamy się z motyką na Słońce ustalając sobie ogromne wręcz ilości zdolności na bohatera będą usatysfakcjonowane tym co teraz powiem. Otóż, przekonawszy się na własnej skórze, że jest to awykonalne przy ilości osób pracujących nad tym równej dwóm i w czasie mniejszym od nieskończonego, wprowadziliśmy taką oto poprawkę do umiejętności klasowych bohaterów:
    -5 zdolności klasowych; żadna z nich nie jest posiadana zaraz po najęciu dowódcy, ale posiada on na starcie jeden punkt który można na którąś z nich spożytkować. Wszystkie zdolności są równorzędne, ich zakup dokonywany jest na dowolnym poziomie postaci, dodatkowo każda ma swój poziom który można rzecz jasna zwiększać. Obowiązuje zasada przerwy w ulepszaniu: jeżeli na danym poziomie zakupiliśmy bądź wzmocniliśmy daną umiejętność, po kolejnym awansie nie możemy zużyć punktu znowu na nią (analogiczne do dowodzenia w disie)


Niebawem możecie spodziewać się pierwszych bohaterów wykonanych pod ten schemat (gdzie niebawem = bardzo szybko).

Vozu - 2010-07-15, 17:53

Większość zdolności bohaterów ma już wartości, można je przeglądać w tematach dowódców. Ukośnikami odgrodzone są wartości dla kolejnych poziomów, każdy bohater ma dwie umiejętności o maksymalnym poziomie 4 oraz 3 o maksymalnym poziomie 3.

W temacie bohaterów pojawiły się informacje o Ap, teraz wiadomo jak to jest z jego ilością itp.

Vozu - 2010-07-30, 12:16

Na stronce DH pojawił się, interesujący jak sądzę, newsik ;-)
Vozu - 2010-08-04, 18:00

Nabór: Zamknięte Beta-Testy


Potrzebujemy około 3-4 osób które zgodziłyby się uczestniczyć w zamkniętych beta-testach DH, mających na celu podszlifowanie działania i mechaniki umiejętności bohaterów. Zgłaszające się osoby powinny być gotowe do grania różnorodnymi bohaterami i zestawami ich umiejętności oraz drużyn, z różnych ras grywalnych. Sugerowana częstotliwość uczestnictwa w potyczkach to minimum jedna dziennie.
Zamknięte beta-testy są preludium do testów otwartych, które to nastąpią gdy tylko dokonamy poprawek wynikających z sugestii i odczuć testerów.

Zgłaszać się osobiście lub poprzez temat Dyskusja.

Athelle - 2010-08-04, 18:13

Dodam tylko, ze na rozegranie jednej bitwy potrzeba około 20 minut :) dochodzi 5 - 10 minut na dyskusje i wnioski.. wiec to wcale nie tak duzo.
Vozu - 2010-08-05, 15:42

Na stronie głównej naszej stronki pojawił się pierwszy Raport bitewny z zamkniętych beta-testów :-)
Athelle - 2010-08-06, 20:57

Aktualizacja Raportu Bitewnego :XDD na stronce...
Athelle - 2010-11-01, 13:33

Powoli wracamy do normalnego trybu pracy.. w najbliższym czasie można spodziewać się ostatecznej aktualizacji drzewek jednostek i nowych wiadomości apropo dowódców i ekwipunku.

Dodam tylko, ze zrezygnowaliśmy z piątych drzewek jednostek ;P

Athelle - 2011-02-09, 20:27

Podsumowanie Prac (9.2.2011)

Wprowadzenie

Trudno w ostatnich miesiącach było o jakiekolwiek informacje na temat stanu prac nad projektem. Czas w niesamowitym tempie idzie do przodu, mamy już drugi miesiąc nowego, 2011 roku. To chyba odpowiednia pora na pewne zmiany i powrót do częstszych aktualizacji. Postaram się w kilku zdaniach napisać o każdym zagadnieniu i zmianach jakie zaszły w ostatnim czasie. Tak wiec przejdźmy do rzeczy.

Bohaterowie

Większa cześć prac w ostatnich miesiącach skupiała się na temacie dowódców i ich umiejętności. Po pierwszej fazie testów zdecydowaliśmy się na pewne (jak się później okazało dość duże) edycje. Nadal istnieje podział umiejętności na te Bierne (pula umiejętności do której zaliczamy miedzy innymi Dowodzenie, czy tez Wiedze Tajemna) i Bitewne (piec umiejętności z podziałem na specjalne, pasywne oraz aktywne). W momencie gdy te pierwsze pozostały praktycznie nie tknięte (pojedyncze przypadki wynikające z dyskusji na temat przedmiotów i magii), umiejętności bitewne stały się obiektem wielu dyskusji i następujących jej zmian. Ograniczony został zasięg ich działania . W nowych zestawach znajda sie umiejetnosci przeznaczone jednynie do fazy bitewnej, wszystkie umiejetnosci działajace na mapie swiata zostaly usuniete. Podstawowym zadaniem było osiągniecie jak największej użytkowości i usuniecie zbyt szeroko występującej sytuacyjności w umiejętnościach. Wymagało to w pewnych momentach odejścia od fabularyzacji i skupienia się większej mierze na aspektach mechaniki. Efekty prac które po mały dobiegają końca będę starał się już na bieżąco umieszczać na stronie i forum.

Jednostki, Blokowanie stadium i Ograniczenia tworzenia Armii

Jak już było wspominane na forum ostatecznie porzucony został projekt piątych drzewek rozwoju jednostek. Wszystkie prace na tej płaszczyźnie ograniczyły się wiec do edycji już istniejących w celu uzyskania większej opcjonalności. Żadnych zmian nie było również w systemie blokowania stadium. Blokada będzie możliwa tylko dla niektórych jednostek.

Po wielu dyskusjach wzbogaconych o doświadczenia wyniesione z gier multiplayer (oczywiście chodzi tu o multi Disciples 2 na którym projekt bazuje) powstał system ograniczeń który ma na celu wyeliminowanie armii skupiających się na jednym typie jednostek (popularny SPAM). Nowe zasady (jeszcze dopracowywane) zakładają, ze w armii nie będą mogły być rozwijane więcej niż dwie jednostki tego samego archetypu (ograniczenie nie dotyczy wojowników) i więcej niż jedna jednostka specjalna (do jednostek specjalnych mogą być zaliczane niektóre bardzo wyjątkowe jednostki z drzewek rozwoju jak Zmora czy Alchemik)

Strażnicy Stolic

Tu czekają nas duże zmiany względem gry komputerowej. Wobec zmian w doświadczeniu (przyrost turowy dla jednostek stacjonujących w miastach) garnizony zostały silnie wzmocnione. W obronie miast staną teraz jednostki wysoko-poziomowe, co w przypadku normalnych oblężeń powinno sprawić, ze rozgrywka będzie o wiele ciekawsza (premia do pancerza w miastach oczywiście odpowiednio dopasowana do nowej sytuacji). W walkach o stolice tworzy to jednak problem balansu, gdyż siła strażników nie była w żaden sposób dostosowana do towarzyszenia obrońcom wyższego niż pierwszy poziom, wydaje mi się, ze w wielu przypadkach nawet pozostawienie w garnizonie jednostek poziomu drugiego tworzyło barierę nie do przejścia. Wyjściem nie okazało się ograniczenie możliwości strażników gdyż prowadziło by to do sprzeczności fabularnych. Byłem tez niechętny do sztucznych ograniczeń poziomu jednostek stacjonujących w stolicy. Dlatego tez wybrałem całkowicie inny kierunek, mianowicie zmianę mechaniki dotyczącej Strażników. W DH będą oni pełnić role patronów. Nie będą występować na polu bitwy jako jednostka, nie będzie można zadać im obrażeń, a co za tym idzie zabić ich, jednak będą oni posiadać własną kolejkę podczas starcia. Ataki, jakimi będą dysponować ogranicza się do wspomagania (przykładowo wzmacniania obrażeń) sojuszników lub tez osłabiania wrogów. Strażnicy za pomocą swoich umiejętności nie będą jednak w stanie wyrządzić żadnych bezpośrednich obrażeń.

Stolice, Miasta oraz Budowa

Ostatnimi czasy na forum ukazał się dokument dotyczący mapy świata w którym opisana została również nowa mechanika budowania struktur w miastach. Ten system jak się później okazało tworzył jednak dużo nieprzewidzianych na początku problemów (umiejętności Szlachcica związane z awansowaniem jednostek na wyższy poziom w czasie bitwy przykładowo), dlatego postanowiłem wrócić do podstawowego systemu znanego z gier.

Jeżeli chodzi o inne zagadnienia to pozostały nietknięte. Miasta będą mieć sześć poziomów rozwoju. W zależności od poziomu zmieniać się będą właściwości takie jak:
- ilość jednostek stacjonujących w garnizonie.
- regeneracja życia.
- sfera magiczna.
- premia do pancerza dla obrońców.

Miasta będą generować przychód złota jednak nie będzie on zależny od poziomu.

Magia

Prace nad mechanikami magii prowadzone były pod koniec lata ubiegłego roku i nadal jestem całkowicie zadowolony z jej efektów. O nowym podziale źródeł i tzw. Clashu można od dawna przeczytać na forum.

Nastąpiły jedynie małe zmiany dotyczące magii oblężniczej. Nie będzie to oddzielna dziedzina magii, a czary których specjalna właściwością jest możliwość rzucenia na miasto będzie można znaleźć na wszystkich pięciu poziomach obok normalnych zaklęć.

Ostatnimi czasy pojawiło się kilka ciekawych, innowacyjnych pomysłów (przykładowo Emblematy – czyli stałe wzmocnienie danej dziedziny magii wykupywane w Magicznej Wieży) jednak jakiekolwiek prace nad nowościami zostawiam na dodatki.


To na tyle, jeżeli chodzi o dzisiaj. Na dniach możecie spodziewać się kolejnego wpisu, postaram się w miarę czasu zaktualizować wszystkie działy.

Pozdrowienia,
Athelle

Vozu - 2011-02-13, 16:14

Elle miał to napisać już dawno temu, ale jak widać PR nadal jest jego piętą Achillesową.

Do rzeczy. Kilka dni temu oficjalnie zrezygnowałem z udziału w pracach nad DH, w związku z czym Elle jest jedyną osobą która teraz tym zawiaduje i zajmuje.

Koniec komunikatu, dziękuję za uwagę.

Athelle - 2011-02-14, 22:39

Zacząłem aktualizacje umiejętności bohaterów..

Pan Lasu
http://www.disciples.pl/viewtopic.php?t=1005

Driada
http://www.disciples.pl/viewtopic.php?t=999

Strażniczka
http://www.disciples.pl/viewtopic.php?t=1030

Szlachcic
http://disciples.pl/viewtopic.php?t=1226

Czekam na wasze komentarze i opinie ;)

Athelle - 2011-04-12, 19:52

http://discipleshex.wordpress.com/ :D NEWS XD
Athelle - 2011-05-13, 23:12

Nowy artykulik na stronce :), a w nim omowienie zalet i przedstawienie ksiegi magii Imperium.
Mist Van'Diel - 2012-08-12, 16:51

Widzę że ten projekt zgasł...czyżbyście się poddali ?

Zagrzebaliście się podziemnych norkach ? zamknęliście się w trumnach? utonęliście razem z Krakenem ? czy odlecieliście na skrzydłach dorosłości ?

De profundis clamo ad te spiritum cogitandi!

Obudźcie się ! D3 nie żyje ! a to czas na zgrzytanie zębami !

Niech obudzi się idea zagrzebana w tym "projekcie"!

Raven - 2012-08-12, 20:24

Mist Van'Diel napisał/a:
Obudźcie się ! D3 nie żyje ! a to czas na zgrzytanie zębami !


Zgrzytanie zębami? Raczej okrzyki radości.
Projekt został już tylko w rękach Ellego z tego co pamiętam. Dawno nic wrzucał ani nie dawał znać, że jeszcze jakoś to ciągnie na przód. Nie liczyłbym na jakiś większy ruch w tej sprawie.

Athelle - 2012-08-12, 21:28

Kto wie :)
Mist Van'Diel - 2012-08-12, 23:17

Więc niech umieści więcej info o tym DH. Brak przejrzystości odstrasza nowych. Albo niech skieruje na odpowiednie info.
Vozu - 2012-08-13, 09:21

Ludu, ludu, przecież toto leży martwe od dawna, a ten temat nigdy nie służył do komentowania, od takich rzeczy były inne tematy -__-
Poza tym, wybitnie wiele razy się przekonywaliśmy, że wychodzenie z projektami do publiki to beznadziejny pomysł, więc jeżeli nawet coś teraz w tym trupie grzebie, to niech robi to w zaciszu domowym. Z tego i tak wyszedł na sam koniec ogromny potwór, którego nijak przystosować do prostego grania, więc nawet lepiej, że "odstrasza".

Dziś wieczorem pousuwam stąd te posty wszystkie, jak zależy wam na dalszym dyskutowaniu to macie zadanie - znaleźć temat, który do tego służy. Był taki w działach DH.

Mist Van'Diel - 2012-08-13, 16:21

Bardzo łatwo jest niszczyć i kasować,bo jest to łatwe,szybkie i proste.

Gorzej jest z tworzeniem...

Dlaczego złe jest wychodzenie z ( "projektami" to za duże słowo) pomysłami do publiki jest takie złe ? (czyt. skieruj mnie gdzie jest ten piękny temat na tym pięknym forum)

Tu właśnie chciałem podzielić się pomysłami czytałem i widzę że jest tu kilka otwartych umysłów które mogą stworzyć coś ( "coś" jest idealnym słowem ! ) co mogłoby stać się kiedyś projektem! A jest szansa że Disciples jako tytuł przetrwa
("2")
i znajdzie się potencjalny nabywca tego tytułu który będzie chciał stworzyć coś więcej niż tylko wielkie buuuu,
("2+")
a "My" (fanowie serii) oddani i czekający na prawdziwego następcę serii
("2+2")
podsunelibyśmy przyszłym twórcom te najlepsze (obiektywizm a raczej jednomyślność w ramach tego forum) z tych pomysłów podać na tacy,
("2+2=")
niech się zastanowią co z tym zrobić i może wykorzystają te pomysły w przyszłym projekcie! ( ukrytym celem jest wskazanie potrzeb które produkt akelli nie zdołał zaspokoić)
("2+2=4")

Proste, prawda? :-P

Mam wrażenie że siedzicie tutaj i czekacie na jakiś cud. Kiedy Strategy First miała prawo do tytułu seria rozkwitła lecz okazała się niewypłacalna ( to tylko spekulacje ) w rękach akelli widać jak wszystko wyszło nie ma sensu tego powtarzać. Więc zbierzmy się i stwórzmy coś! ( "spłódźmy" brzmi filthy :-P )

Vozu - 2012-08-13, 17:02

Czy tak trudno przenieść się do tematu Dyskusja w tym samym podforum? Tam, albo w ogólnym dziale Projekty możesz się rzeczonymi pomysłami podzielić, zamiast filozoficznymi wstawkami i rozbieganą pisaniną łamać normę, mówiącą, że to temat na ogłoszenia.

Poza tym, wszystko to o tym podsuwaniu etc już żeśmy sobie wyśnili, nie jest to nic nowego. Realistycznego też nie.

Athelle - 2012-08-13, 21:50

Projekt nie umarl. Przechodzi wieksza lub mniejsza metamorfoze, z racji braku zainteresowania i ogolnego zbyt wysokiego zaawansowania mechaniki jak na gre planszowa. Do pewnych decyzji (zmian odchodzacych od disca, ktore uproszcza rozgrywke trzeba dorosnac :)
Athelle - 2014-01-27, 21:36

Projekt zostaje wznowiony!!!

W pierwszej kolejnosci dopracowana zostanie mechanika i dwie podstawowe rasy do pierwszego podrecznika: DisciplesHex Upadek Alkmaaru.

Powodzenia sobie zycze! I licze na wasza pomoc.

Vogel - 2014-01-27, 21:50

Zawsze chętnie napiszę, że "to głupi pomysł".
byzsla - 2014-01-27, 21:55

Cóż, najwyżej zostaniemy wyśmiani. Spróbować pomóc mogę, ale bajta za to nie daję.
Athelle - 2014-01-30, 16:08

Zaczynam powoli wstawiac materiały odnosnie Alkmaaru. Są to luzne, jeszcze nie zobowiazujace opisy. Nie jestem silny w fabularyzacji i rozpisywaniu sie na temat jednostek. Chce wam jedynie przekazac jak wyobrazam sobie te jednostki, skad sie wziely itp
Athelle - 2017-11-22, 15:01

DisciplesHEX wraca jako projekt oparty o system bitewny z serii Disciples.

Na dniach pojawia się podstawowe informacje odnośnie mechaniki oraz czterech ras dostępnych w pierwszych testach. Każda nacja przypadnie do testów jednemu graczowi. Chciałbym w ten sposób zobaczyć w jaki sposób każdy z nich podejdzie do tematu. W jaki sposób będzie komponował armie i dobierał czary.

Alkmaar - Athelle
Imperium - Vogel
Hordy Nieumarłych - Raven
Górskie Klany - Waskos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group