Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Gry - Seria Total War

Gaderic - 2009-09-24, 21:30
Temat postu: Seria Total War
Nie ma takiego tematu takoż go otwieram, bo gram w Total Wary i to często. Puki co katuje moda do Medivala 2ki (a raczej do dodatku do tej gry) czyli Third Age, przenosząca rozgrywkę w świat wykreowany przez Tolkiena. (W drodze kolejny ciekawe mod do tejże cześć- Będziemy bronić Imperium i Kraasi, przed najazdami Chaosu i Zielona falką - czyli klimaty młotka w wersji Total Warowej ^^')

Moje małe sprawozdanie z kampanii Gondorem:

Było ciężko od samego początku, skupiłem się na odbiciu Osgilliath i zajęciu oraz utrzymaniu całego Ithilien. Aby tego dokonać uzbierałem spora armię i ruszyłem na Minas-Morgul twierdzę klucz do dostępu Do terenów Ithilien. Po zajęciu tego i zmianie nazwy z Morgul na Ithil oraz opanowaniu Fortu broniącego przejście, do terytorium właściwego Mordoru odetchnąłem z ulga (zająłem się tu ekonomią kosztem zaniedbania rekrutacji wojsk)... Nie na długo. Orki, i trole (!! skąd one się wzięły w tej tak wczesnej fazie gry?), a te to potrafią namieszać - straciłem przez nie kilka tysięcy dzielnych Gondorczyków, z prostej przyczyny.. Nie byłem przygotowany do walki z nimi, w wersji Olog-pancerny czołg-hai w szczególności- zaatakowały. Ale udało mi się obronić fort i z żałosną resztką garnizonu (jakieś niecałe 80 ludziów mi zostało z 2 tysięcy, w sumie wygrałem tylko dzięki głupocie AI) świętowałem pyrrusowe zwycięstwo.... uzupełniłem garnizon. Fort był praktycznie non stop oblegany przez kilka lat. Na szczęście Troli było coraz mniej a wyszkolenie mojego już profesjonalnego wojska ulegało poprawie. W międzyczasie doszło do walk na 2gim froncie. Kilka tysięcy Haradrimów bezczelnie szturmowało moje miasta, nawet te w głębi terytorium! Wyrzucając swe armię na brzeg dzięki umbarskim korsarzom. Po tym jak opanowałem miej więcej sytuacje z mordorem który nie był w stanie odbić mi Minas Ithil przerzuciłem oddziały z środkowego i północnego Ithilien i co jakiś czas atakowałem Haradrimów. Tak, by ci przestali oblegać moje miasta, co hamowało ich rozwój (bo 3 razy się pustynnym szczurom udało zrobić eksterminacje Gondorskiej ludności! A co z konwencją genewską! Że ja jej nie stosowałem? Ale ja wybijałem orki! Nie ludzi ;P= ). Z Haradem różnie bywało i przegrać się też zdarzało, ale dzięki szybkim oddziałom złożonym tylko z konnicy, udawało mi się zatrzymywać, lub przynajmniej spowalniać natarcia, relatywnie daleko od mojego terytorium. Tym czasem Mordor nie zważając na ostanie klęski, próbował akcji zaczepnych z północy ale bez większego entuzjazmu. Za to zaczął atakować Rochan oraz Elfy z mrocznej Puszczy. Niestety nie byłem w stanie ruszyć sprzymierzeńcom z pomocą :-P Ci powoli zaczęli przegrywać. Zastopowawszy ofensywę Haradu postanowiłem uczynić śmiały wypad w samo serce ciemności czyli atak na orkowe obozy i twierdzę na terenie Mordoru. I tu mi się poszczęściło bo Mordor dość opustoszały był (Bara-Dur jedynie miało spory garnizon). Ryzykując utratę kontroli nad przełęczą do Minas Ithil, udało mi się opanować połowę mordorskiego terytorium. Potem zaczęły się schody bo Orkowie cofnęli się przez czarną bramę i rozegrałem kilka większych bitew. Straty miałem spore, ale udało mi się utrzymać zdobycze terytorialne (i przerwać 2 oblężenia) a 2 tysięczne posiłki z Minas Tirith właśnie przekroczyły przełęcz. Los Mordoru był przesądzony. Choć Sauron ugryźć potrafił nawet wtedy. Pierwsza bitwa o Bara Dur była moja sromotną klęską, prawie 2,5 tysiąca Gondorczyków poległo (zasrane Trolle)! Ale kolejne posiłki tym razem szkolone bliżej, bo już w M-Ithil i kolejne oblężenie.... Bara-Dur w końcu padło:
http://img185.imageshack....491/gondor1.png
Był to wiekopomny moment w którym losy wojny uległy odwróceniu (a przynajmniej w tej części śródziemia). Pozostawiając jednak pewną ilość żołnierzy (zwłaszcza w Nurn które było narażone na atak Rhun jak i Haradu) główną armię przerzuciłem do ofensywy na froncie Haradzkim. Kolejne miasta brudasów padały, ci zaciekle się bronili, miejscami przebijali Mordor w swej zaciekłości! Podbój całego Haradu kosztował kilka lat, sporą liczbę martwych Gondorczyków...I brak środków i chęci do dalszego Marszu na Rhun. Po prostu ufortyfikowałem się na lini pustyni i podpisałem z Rhun zawieszenie broni. Moja ekonomia dopiero teraz zaczeła liczyć poważny wzrost i moja kasa pęczniała w szybkim tepie. Postanowiłem dobić Mordor który nawet po stracie swego rdzennego terytorium nie zamierzał tanio skóry sprzedać, walcząc zawzięcie z Rohanem (który miał problemy z Isenguardem) i Elfami nękanymi również przez Orki z gór mglistych, choć te zaczęły często i gęsto padać pod krasnoludzkimi toporami - północny kolos się obudził... i miał brodę!
Tu atak na miasto Rohanu zajęte przez mordorskie szumowiny:
http://img210.imageshack....915/gondor2.png
I heroiczne zwycięstwo! Proszę zwrócić uwagę na drobna dysproporcje sił... i stos ciał ciągnący się od bramy:
http://img2.imageshack.us/img2/452/gondor3.png
Z drobną Elfią pomocą zadaje ostateczną kleske orkom z Mordoru:
http://img223.imageshack....zibamordoru.png
Jeszcze tylko Atak na Isenguard i pomoc Ledwie zipiącemu Rohanowi, i mamy zwycięstwo - spełnienie wszystkich wymogów kampanii!
http://img117.imageshack....8/zwycistwo.png
Naprawdę bardzo się przyjemnie grało Gondorem ;-)

Vogel - 2010-02-10, 21:36

Możesz wrzucić znów linki to stron gdzie przedstawione są wszystkie armie z MTW LOTHR :?:

Czy tam jest dużo neutralnych terenów do przejmowania czy jest ten mod dość skąpy pod tym względem :?: Planuje trochę pograć w najbliższym czasie.

Gaderic - 2010-02-10, 23:43

Ojj, to ja się postaram jutro zrobić ładny wykład ^^. Wolnych prowincji jest całkiem sporo- każda praktycznie nacja ma do nich dostęp.
Obeznie mod ma łatkę 1.4 - z która osobiście maiłem sporo problemów -sejwy się kopały po ponownym włączeniu gry :-? Teraz reinstalowałem Medka i Kongdoms Wgrałem wszystkie łatki (Kingdoms musi być koniecznie spaczowane do wersji 1.5! Kiedyś tego nie zrobiłem i gra mi wywalała do pulpitu :lol: ) I mam zamiar wypróbować ową łatkę.

Jutro CD. Z ciekawostek to w tym modzie w wersji 1.0 łucznicy niesamowicie wymiatają! Zwłaszcza Elficy, Gondorscy i ci z Dale! Nawet Orkowi nadrabiają liczebnością. Pamiętam jak tamtejsze armie składały się w 50% z łuczników. Piechota była wybijana, jazda też.... Potem przyszła poprawka 1.1b i już tak dobrze dla łuczników nie było... (Aczkolwiek Elfy potrafią pokazać co to znaczy "Death from above")
Potem 1.2 - błędy poprawiał. Potem 1.3- reskin całego Dale! I teraz Nowa łatka 1.4- na której się wszyscy trochę zawiedli, bo wprowadza kilka nowych jednostek i mapkę trochę zmienia.... A miał być reskin Arnoru, bo to frakcja jako jedyna woła o pomstę do nieba :-/

Athelle - 2010-02-11, 00:04

Gadziu bylbys zdolny rzucic jakies screeny z Arnorem?
Gaderic - 2010-02-11, 00:46

Sooory, z Eriadorem :-P Napisałem Arnor bo jeden z uzytkowników TWC (anglojęzyczne forum) zasugerował że sam się zabierze do pracy nad Eriadorem i umożliwi jego przekształcenie/odrodzenie Arnoru. Puki co Eriador jest najgorzej wyglądająca frakcję. Nie wiem czemu najpierw przerobili Dale- IMHo wcale tak źle nie wyglądali :-> To właśnie Eriador wymaga natychmiastowej przeróbki! (Choć na mapie kampani się utrzymuje, ma dużo prowincji i choć jednostki nie za silne to jednak dość liczebne i dają rade walczyć z orkami z gór Mglistych- czy Isenguardem który zwykle jest mocno zajęty Rochanem)
Gaderic - 2010-02-12, 14:55

Hmm napisze pod sobą by było widać aktualizacje :P
Dla Ellego - Arnor ma tak wyglądać:
http://img17.imageshack.u...nwaypreview.jpg

Temat z linkami do pobrania moda i łatkami doń:
http://www.twcenter.net/f...ad.php?t=253976

Wpisałem kod na mapę dzięki temu można podziwiać jak wyglądają prowincje na mini-mapce w pierwszej turze, i ile jest rebelianckich (jasny szary):
http://img300.imageshack.us/i/caamapa.png/

Temat z przewiewami poszczególnych frakcji (po angielsku, choć nie ma tam wszystkich jednostek bo podochodziło ich sporo z kolejnymi łatkami):
http://www.twcenter.net/f...play.php?f=1155

Sub-mod na którym gram i naprawdę polecam! Zmienia nieco balans, szybkość rozwoju miast, statystyki (inny system statystyk), dodaje kilka jednostek i kilka tekstur:
http://www.twcenter.net/f...ad.php?t=259833

Ja aktualnie Gram Isenguardem- Podbiłem kilka prowincji rebelianckich, potem ni z tego ni z owego Elfy mnie zaatakowały a za nimi Eriador- Eriador dostał wciry i połowa państwa należny do mnie, Elfów się boję bo straszni wymiatacze, a ja jeszcze Uruk-Hai na masowa skale produkować nie mogę (tylko w samym Isenguardzie). Do tego teraz zaatakował mnie rochan, zwarłem wiec sojusz z jedynym plugastwem w tej okolicy Orkami z Gór Mglistych, i U papcia Saurona wybłagałem krucjatę na Złoty dwór Rochanu :-> walka na 3 frontach jest baaardzo wyczerpująca, praktycznie wszystkie prowincje graniczne muszą mieć garnizony..A tu jeszcze trzeba działania zaczepne prowadzić! I nie sadziłem ze Saruman ma pod komendo taką zgraje, Gobliny-Ludzii-Uruk-Hai..Misz masz prawdziwy! :mrgreen: Puki Co planuje dobić Eriador, Unikać jak ognia Elfów, I zacząć Kampanie zaczepną przeciwko Rochanowi... Za białą Rękę! Za Sarumana! Zakosztuje wkrutce Ludzkiego mięsa z Rochanu! Bo te Eriadorskie mi sie przejadło, no i Hobbici maja owłosione stopy, trudniej się je je :-P

Kazgah - 2010-02-12, 18:04

Z serii TW, grałem tylko w Shoguna ;) i czasami gram ale tylko na starym kompie bo są problemy gdy chcę włączyć na laptopie(Vista)
Herder - 2010-02-12, 21:45

Ja też całkiem niedawno grywałem pierw w Medievala 2 czystego potem z dodatkiem i Third Age.
Mimo to ulubioną nacją są Szlachetne Elfy ( Silvan Elves ) ale ogólnie elfy rządzą :p Zanim armia dojdzie do elfów zostaną z nich jeżozwierze.
Haradem też się miło gra.

PS: Gaderic, nie Izenguard tylko Isengard :p

Gaderic - 2010-02-12, 22:57

Cytat:
PS: Gaderic, nie Izenguard tylko Isengard :p

Bo ja tą rzeczkę zawsze nazywam Izena xD=

Elfy wymiatają i też je bardzo lobie, obie frakcje. Ale bardzo mnie boli mnie że nie ma rozbicia na Silvanów i Galadrimów (czeeemu sa jako jedna frakcja! :-( ).
Krasnoludt też wymiataja, Gondorem jest miło. Dale, Rochanem, Isenguardem... :-P Fajny mod no! :mrgreen:

Herder - 2010-02-13, 12:56

A mi jakoś nie przypadły do gustu Krasnoludy :<
Miał wyjść ostatnio jakiś patch. Podobno do Haradu dodali ,,Half Troll"
Entami się fajnie wymiata :P
I tak moimi najulubieńszymi jednostkami są Fontain Guard z Gondoru i Silvan Spearman od Elfów.
Ostatni raz to grałem Rohanem, rozwaliłem Isengard i ruszyłem na Dol Guldur...
Bodajże z początku w Dol Guldur ma się Nazgula. No i mnie nieźle zaskoczyły... Olog-Hai (Opancerzone Trolle) mnie zmasakrowały..
Chyba sobie jeszcze raz ściągne Third Age i zainstaluję grę.. bo wciąga. ^^

Vogel - 2010-02-15, 16:23

Ponad dwie godziny pobierania moda i ERROR zawiesiło się tuż przed końcem, teraz wszystko muszę zaczynać od nowa przy czym teraz czas potrzebny pokazuje 4,5h.

Mapa strategiczna z dwójki mi się nie podoba, po cholerę ta animacja chodzących ludzików :?: Znacznie bardziej odpowiadały mi figurki z jedynki.

MachaK - 2010-02-15, 19:35

Heh, można się przyzwyczaić do errorów w 99 procencie.

Mapa strategiczna tak wygląda ponieważ to jest "postęp". Figurki miały tę zaletę, że jak się klikało gdzieś to po prostu nie było problemów typu "o kurka! Kliknęłam\ąłem milimetr za daleko!".

http://www.thefourthage.org/ mod z LOTRa pod Roma TW z dodatkiem Barbarian Invasion. Mamy erę ludzi, na wschodzie zaś pojawia się "Nowy cień" (New schadow - tak się swego czasu nazywał mod). Oparte o niedokończone dzieło Tolkiena pod tym samym tytułem. Podobne niedokończone dzieła znajdują się w zbiorze "Ludy Śródziemia" (The Peoples of Middle-earth).

Vogel - 2010-02-15, 20:00

A co ten mod daje tak dokładnie?
MachaK - 2010-02-16, 07:23

Przenosi w czasy Śródziemia już po pokonaniu Saurona i ucieczce elfów.

Jest 6 grywalnych frakcji w kampanii: Rohan, Dunland, Odnowione Królestwo (Stary Gondor), Harad, Adunabar (Nowy Gondor) i Rhun. Są też trzy frakcje dostępne z poziomu Bitwy ustawianej a są to: Dale, Elfy i Karasie. W Bitwach historycznych jest jeszcze Isengard.

Ponad 150 różnych, zindywidualizowanych jednostek. Jako, że mamy erę ludzi to do rekrutacji są głównie ludzie. Lunland i Adunabar mogą jeszcze rekrutować orków, goblinów, wargów a Adunabar jeszcze ma jeszcze trole. Na terenie starego Gondoru raz na jakiś czas pojawiają się najemnicy elficcy, zaś na terenie Rohanu raz na jakiś czas pojawiają się najemnicy krasnoludzcy.

Trzy historyczne bitwy z trzeciej ery (Bitwa o przejście Poros; Pierwsza bitwa o przeprawę Isen; Bitwa na razstaju dróg) oraz trzy bitwy z czwartej ery (Bitwa o południowe wybrzeża; Potyczka Erindôl; Bitwa o równinę Gorgoroth).

Nowe i poprawione cechy dowódców (ok. 20 głównych, 350 pomocniczych)

Zindywidualizowane miasta. Nie wszędzie można wszystko budować. Dla niektórych terenów są zmienione schematy budowy względem danej frakcji. Dodatkowo rozbudowa ma charakter drzewek rozwojowych.

Rozbudowa cudów. Cuda mogą być rozbudowane, co zwiększa profity od nich uzyskiwane. Niektóre cuda są związane z frakcją i tylko ona może je rozbudować.

Poza cudami są jeszcze Marvels (dziwactwa?). Nie są one rozbudowane i nie mogą być burzone. Kontrola nad nimi daje sporą przewagę.

Minas Tirith, Edoras, Helmowy Jar mają własne modele miast.

Zwiększono ilość elementów na mapie świata, które mają wpływ całkowicie lokalny i nic z nimi zrobić nie można.

Jest zależność między terenem a dostępnymi jednostkami. Nie można rekrutować doborowych oddziałów Rohanu w Haradzie itp.

Jest szansa, że po zajęciu odpowiedniego miasta uzyskasz możliwość rekrutacji jednostki z frakcji, której miasto zostało zdobyte (oczywiście lokalnie).

Osadnictwo. Można przy niskich kosztach rekrutować osadników i wysyłać ich z miast przeludnionych do miast wyludnionych. Osadnicy mają zerowy czas rekrutacji i minimalne koszty utrzymania (1$ za dywizję).

Wysokość przyrostu naturalnego uzależniona jest od frakcji i regionu.

Jest siedem kultur i trzy "religie\idee\sama nie wiem jak to nazwać".

Vogel - 2010-02-17, 19:34

czy da się wygrać bitwę pod Grunwaldem :?: Z kumplem wypiliśmy sporo piwa a i tak wiktorii nie było :-( Wszystko przez Władka który ginął w najmniej odpowiednim momencie.

Swoją droga to dziwne że gdy kumpel prowadził polonie i po dwóch minutach Jagiełło dostał z działa to przegrał, natomiast gdy ja wraz z dwiema chorągwiami ciężkiej jazdy zniosłem Urlicha to czarni walczyli dalej.


Chciałem uczciwie zakupić dziś Medievala z dodatkiem w oryginale to nie było choć obszedłem cały Ostrowiec Św.


PS. Gdzieś zapodziałem płytkę z jedynka, pudełko mam krążka brak.

Gaderic - 2010-02-17, 20:31

Cytat:
Swoją droga to dziwne że gdy kumpel prowadził polonie i po dwóch minutach Jagiełło dostał z działa to przegrał,

Ano! To znany błąd w tej bitwie, ogólnie da się ale jest trudno...
Jeżeli już grać w Historycznej Europie to polecam mod Stainless Stell - działa oczywiście z dodatkiem Kingdoms (jedna kampanie musi być zainstalowana- jakakolwiek). Tu temat o nim na najlepszym polskim forum Total Warowym: http://forum.totalwar.org....php?f=30&t=178

Cytat:
Chciałem uczciwie zakupić dziś Medievala z dodatkiem w oryginale to nie było choć obszedłem cały Ostrowiec Św.

Hmm wydawali ostatnio jakieś wznowienia czy antologię... W Poznańskim Empiku (tym najstarszym prawdziwym - bo te 3 nowsze to podróby :-P ) widziałem Medivala 2 kę z dodatkiem i jednykę z Shogunem w jakijś Extra klasyce czy cuś...

Herder - 2010-02-17, 20:32

Ja sam Bitwy pod Grunwaldem też nie wygrałem, moim zdaniem Krzyżacy byli trochę przepakowani, jeden oddział armat mniej.
Próbowałem nawet tricka z okrążeniem, na początku wbiłem moją konnicę gładko jak nóż w masło, ale potem dojechała reszta Krzyżaków i trzeba było zwiewać
Mój główny oddział z Władziem trochę oberwał od armat więc wycofałem głębiej, ale i tak nie przeszłem.
Ale przejść się da. Musi się dać :mrgreen:
Mimo to moją ulubioną bitwą historyczną jest Bitwa w Dolinie Otumba :devil: Niezła rzeźnia jest.

Vogel - 2010-02-17, 22:57

W dwójce denerwuje mnie to ze nawet nie widzę swoich granic, nie wspominając już nic o jakimś mieście do podbicia.

Husaria była potężną i piękną formacją dla czego w grach jej nigdy nie przedstawiają (Kozacy to wyjątek) w pełnej krasie z uskrzydleniem :?: Nie ma się już co rozpisywać nad tym iż często Husarie przedstawia się jako lekką jazdę.

Gaderic - 2010-02-17, 23:20

Cytat:
W dwójce denerwuje mnie to ze nawet nie widzę swoich granic, nie wspominając już nic o jakimś mieście do podbicia.

kwestias przyzwyczajenia. Ja grając w Rome byłem już to takiej mapy przyzwyczajony, i teraz ta z pierwszego Medivala mi się dziwna wydaje ;-) Choć daawno w jedynkę nie grałem...

Cytat:
Husaria była potężną i piękną formacją dla czego w grach jej nigdy nie przedstawiają (Kozacy to wyjątek) w pełnej krasie z uskrzydleniem :?: Nie ma się już co rozpisywać nad tym iż często Husarie przedstawia się jako lekką jazdę.

Husaria zaczynała jako lekka jazda, w takim typie do nas dotarła. W Empire jest Husaria, ma skrzydła wprawdzie jest to jazda cieżka, chyba nawet najlepsza w grze ma jest oddana źle (brak drzewa, pistoletów- ale to ograniczenia silnika gry, czy też matołów co go robili), no i XVIII to wiek kiedy Husaria była jazdą pogrzebową bardziej- bo i rzeczpospolita ledwo zipiała.... Co też jest źle w Empire oddane! Bo tam polska ma się nie tak źle, łatwo jest pokonać Prusy, potem idzie gładko :-P
Husaria została odwzorowana w modzie na Rome (z dodatkiem), zrobionym przez ruskich co się zowie "Ogniem i mieczem" (nie zgadniesz na jakim filmie się wzorowali :mrgreen: ). Z tego co mi wiadomo to nie wyszło nawet pełne spolszczenie, ale grać się dało i było nawet przyjemnie... Ale Polska bya podzielona la korone i litwę- 2 odrębne państwa i często dochodziło do absurdalnej sytuacji Wojny z naszym sojusznikiem :-|
Husaria występuje zdaje się w modzie na Medival 2 który przenosi nas do Renesansu..... tylko nazwy zapomniałem :-P

Saemiel - 2010-02-17, 23:36

No Polska husaria ani to jazda ciężka, ani lekka. Ogółem najlepiej powiedzieć, że była to elitarna, w skali Europy, jazda średniozbrojna.
Ale co do takich szczegółów jak skrzydła to nie ma co się nie wiadomo jak czepiać, bo to nawet historycy nie ustalili jak to z nimi do końca było. Ogółem jakieś skrzydła husaria miała, zwłaszcza jeśli brać pod uwagę jakieś pokazy, manewry. Ale komplet dwóch skrzydeł to zdecydowanie nie każdy husarz miał, co już jest problematyczne do odwzorowania w jakiejś grze, gdzie jeden ma jedno drugi dwa, a trzeci żadnego. Ze skrzydłami jest kojarzona, ale nie ma co z nimi przesadzać, wszak do każdej bitwy jest niemożliwością by je husaria zakładała, mogło zwyczajnie czasu nie starczać. No i weź teraz to odwzoruj takie szczegóły w grze, gdzie jeszcze o te szczegóły historycy się kłócą.

Herder - 2010-02-18, 10:46

A co do Empire to oni przesadzają :shock:
Sama gra dość dużo kosztuje (ok.100 zł), a przedwczoraj w empiku zobaczyłem, że jest jeszcze dodatek dodający jakieś jednostki i 5 amerykańskich frakcji za 20 zł.
A potem okazało się, że chyba będą jeszcze wypuszczać takie bzdetne dodatki
Wg. mnie Empire straciło swój urok Total Warowy.
Nie wiem jak to będzie z Napoleon : Total War.

MachaK - 2010-02-18, 17:42

Propo husarii. Na zachodzie występują takie określenia jak Hussar i Winged Hussar. U nas zaś występują określenia Husaria i Huzarzy. Dlatego występują problemy z przedstawieniem tego jak trzeba, zwłaszcza kiedy gra dzieje się na przełomie kilku epok. Co do lekkości husarii, to to że jest to lekka jazda z dobrym pancerzem to nie jest takie złe.
Gaderic - 2010-02-18, 23:02

Cytat:
Co do lekkości husarii, to to że jest to lekka jazda z dobrym pancerzem to nie jest takie złe.

E, tu bym sie spierał :mrgreen: Lekkość kawaler w dużej mierze zależy od koni (po tym się określało jak pancerze wyszły z mody). Z początku to była lekka konnica. A husaria "polska" po Stefanie Batorym to już jazda... półciężka... używająca koni nie lekkich (acz ciężkie też nie były w sensie stricte zachodnim). W każdym razie lekką jej nazwać wtedy nie można ;-)

Szkoda że nie ma Total Wara w epoce 16-17 wiek :-(

Cytat:
Ale co do takich szczegółów jak skrzydła to nie ma co się nie wiadomo jak czepiać, bo to nawet historycy nie ustalili jak to z nimi do końca było.

A się zdziwisz. Bo historycy ustalili jedno: Husaria skrzydeł podczas bitew używała! :devil4: Tylko nie wiadomo czy miał je każdy, i wątpliwe by w tym aspekcie była jakaś unifikacja...

MachaK - 2010-02-19, 06:25

No właśnie, półciężka. Czy silnik ETW uwzględnia kategorię półciężkości? Jeżeli tak to zrobili błąd jeżeli nie to zrobili dobrze.

Został wykonany mod na właśnie wiek świetności Polski i Litwy. Nazywa się Ogniem i Mieczem.

Gaderic - 2010-02-19, 09:46

Cytat:
Został wykonany mod na właśnie wiek świetności Polski i Litwy. Nazywa się Ogniem i Mieczem.

Ale nie jest na Medival 2, a o to mi chodziło ;-) O OiM wspomniałem przecież :-P

Vogel - 2010-02-23, 10:40

Te ludziki są takie jakiś małe a już symbole na sztandarach są całkowicie nieczytelne. Miażdżąc Anglików przypadkiem zupełnie nieświadomie przejąłem prowincję Duńczyków bo wziąłem ja za angielską. Teraz na morzu mam przerąbane bo duńskich statków jest jak mrówek niemal całkowicie blokując możliwość przesłania posiłków z wysp na kontynent.


A screenach z jednostkami są dziury czy w tym modzie większość nacji jest pozbawiona jednostek jeździeckich :?:
Choć w Medievalu II w stosunku do jedynki użyteczność konnych i tak spadła.

MachaK - 2010-02-23, 11:57

Którym modzie?

Krasnoludy vs gobliny, epizod na tyłach gobliny napadły na krasnoludzkich łuczników.
http://img709.imageshack.us/img709/4205/ars.jpg

Vogel - 2010-02-23, 17:08

Chodzi mi o moda z LOTR
MachaK - 2010-02-23, 17:13

A konkretniej bo jest z pół tuzina takich modów.
Vogel - 2010-02-23, 19:52

Tak ale temat owiera Third Age (czty jak to sie pisze) i tylko z tego moda są zamieszczone screeny.
Gaderic - 2010-02-23, 20:15

Cytat:
A screenach z jednostkami są dziury czy w tym modzie większość nacji jest pozbawiona jednostek jeździeckich

Każda nacja posiada przynajmniej jedną jednostkę konnicy prócz karasi (no krasnoludowie mogą najmować konnicę z Dale ;-) )
Frakcje "orkowe" - Izenguard i OfMM (Orks from Misty Moutans) - mogą rekrutować Jeźdźców Wargów. Mordor ma elitarna kawalerię czarnych numerojczyków, no i Trole które pełnia rolę kawalerii (Tylko nie wiem czy można ja [konnice] rekrutować, czy mają ja tylko niektórzy generałowie... Nazgule np.).
Frakcje Elfickie też mają ograniczoną konnice Silwani- konnych łuczników. Noldorowie porządną konnice uderzeniową (chyba najlepsza w grze).
Frakcje ludzkie, czy to dobre czy złe, dysponują przynajmniej 3-4 typami konnicy, Rochan ma jej do groma (łuczników konnych 2 rodzaje, miotaczy włóczni. Konnice uderzeniową: lekką, średnia, i elitarną ciężką- ale tej mało i nie najlepsza w grze :-P )
Taka specyfika Śrudziemia ;-)

A ja jakoś nigdy Duńczyków z Anglikami nie pomyliłem :-P I ogólnie problemów z rozpoznawaniem jaka prowincja czyja nie mam.. To kwestia przyzwyczajenia ;-)

Vogel - 2010-02-26, 21:03

Czy poza Isengardem da się rekrutować jakieś sensowne jednostki :?: Te gobliny czy ludzcy włócznicy są strasznie słabi a wszystkie Snagi (nie wiem co to za nazwa, nie jestem dość obcykany w LotR) mam związane w walce z Rohanem skubańce mają dobrą jazdę i wiedza jak jej użyć.

Jak na razie 3 bitwy wygrane z Rohanem szkoda tylko że wszystkie w moich granicach.

Trochę przesadzili z drzewami podczas jednej bitwy w ogóle nie widziałem co się działo bo całość wydarzeń mi zakrywały liście, wroga rozpoznawałem jedynie po zmianie kursora na miecz ataku. No i te naprawdę spore obszary bez żadnych miast, ale ogólnie bitwy kilkutysięcznymi armiami są naprawdę ciekawe.

Edit.: Pod moją twierdza pojawiło się pięć oddziałów koniolubów które uformowały się w końcu w trzy silne podjazdy. Jeden natychmiast rozpoczął oblężenie jednego z mniejszych miast, większy otoczył Isengard czekająć na połączenie z trzecim największym oddziałem. Nie czekając na to sam zaatakowałem i rozbiłem siły oblężnicze niemal bez strat, piechota mają dzielną ale gdzie im do moich Snag. Pod mury zbliża się jednask silniejsze uderzenie i nie wiem czy wyprowadzić mu naprzeciw główne siły w którym przeważają łucznicy bardzo podatni na jazdę wroga.
Niestety moje miasteczko bronione przez nędznych ludzi i goblińskich włóczników nie ma zbytnich szans a ja nie mam skąd wysłać posiłków.

Gaderic - 2010-02-27, 00:53

Isengard jest ciężka frakcja jak na początek :-P Kiedy będziesz mógł szkolić Uruk-Hai (odblokowują się stopniowo wraz z upływem tur, tak jak wszystkie lepsze jednostki wszystkich nacji) to Rochan będzie srał pod siebie ;-) Ja na początku pozajmowałem jak najwiecej miast i zawsze zaczyna od rozbicia Eriadoru. Potem zwykle Rochan sam wypowiada wojnę- tu raczej pasywnie do czasu rekrutacji Uruków. W międzyczasie można zwołać inwazje u Saurona na Edoras- to trochę osłabi Rochan ;-)
MachaK - 2010-02-27, 10:47

Snagami można dosyć dużo załatwić. Nie wiem jak u was z czasem rekrutacji Snagi (na innych modach, ale i tu i tam mają dosyć niskie staty i niskie morale), ale ja powstrzymałam ostatni wysiłek ofensywny Rohanu tylko dzięki dwóch, pełnych armii Snag.

PS. Snagi to (w oparciu o film, bo skojarzycie) są te chude orki.

Vogel - 2010-02-27, 12:11

Ale gdzie tam miasta zajmować jak nie ma żadnych wolnych prawie, ani za bardzo nie ma czym bo te gobliny i ludzie co na początku dostępni są to padają strasznie nawet w walce ze zwykłymi bandytami.
JA zaatakowałem Foldburg i momentalnie otoczyli mnie Rochańczycy zmuszając do przyjęcia walnej bitwy którą wygrałem zabijając trzech z ich generałów ale i sam poniosłem spore straty głównie w łucznikach goblińskich którzy przyjęli na siebie szarżę konnicy by moja piechota mogła ją wyrżnąć. Potem stoczyłem jeszcze z pięć mniejszych walk już we własnych granicach i czekają mnie dwie kolejne jedna w polu gdzie wystawię oddział złożony z samych niemau Uruk-Hai pół na pół łuczników z piechotą (jakoś piechota nie chce się rekrutować) druga w oblężeniu gdzie ze względu na ilość i jakość obrońców nie wróże sukcesu.

To oddział który zamierzał zaatakować Isengard.

MachaK - 2010-03-11, 17:12

Pochwalę się (a co!). Pojedynek online - Dunland (Ja) i Rohan (Znajomy). Walka na moście. Pomimo tego, że tamten miał lepszą pozycję i armię to ja i tak wygrałam.

Most, obok moje oddziały wykańczają nieprzyjaciela
http://img706.imageshack....48/55282796.png

Zbliżenie na owy most.
http://img690.imageshack....59/96257834.png

Gaderic - 2010-04-04, 12:24

Heh, TA:TW wkrótce umożliwi nam odtworzenie Arnoru ^^'
http://img684.imageshack.us/img684/8/arnormaa2.jpg
http://img688.imageshack..../annumina54.jpg
http://img510.imageshack....avyarchers1.jpg
http://img717.imageshack....norpikemen1.jpg

Czekamy na patha 1.5 - kompletnie przerobionego Eriadoru który może przekształcić się w Arnor, dostaniemy kampanię z drużyną pierścienia- jak narzazie to nie wiem jak to ma wyglądać i nie chcę wiedzieć :-P Ja chce dostać Arnor w swoje łapy! :mrgreen:

A i wyszedł niedawno ciekawy sub mod którego tez mam zamiar przetestować- rozbija kilka frakcji które powinny być osobno:
Od Isenguardu odpada DUNLAND i staje się niezależną frakcja.
Silvan Elvs następuje w końcu podział na moich ukochanych GALLADHRIMÓW i elfów z MIRKWOOD (którzy to wyglądają fajnie i mają sporo jednostek)
No i Krasnoludy dzielą się na tych z Żelaznych wzgórz i samotnej góry (czyli te które były), oraz nowa frakcję: DWARVES OF ERED LUIN czyli z gór błękitnych- nie mam pojęcia gdzie oni znajdą drogę ekspansji :-P Chyba że po trupach z Eriadoru :lol:
Link: http://www.twcenter.net/f...ad.php?t=323812
Dunland też wygląda ciekawie ^^'

MachaK - 2010-04-13, 16:07

Informacja dla tych, co mają oryginalnego RTW + BI ver 1.6

Jak was denerwuje zerowa inteligencja komputera na mapie świata, zbyt łatwa gra, niehistoryczne tekstury i całe te barachło to mam dla was rozwiązanie.

http://forum.totalwar.org....php?f=56&t=199

Teraz ta gra to prawdziwy hardcore.

Gaderic - 2010-05-29, 13:07

Cytat:
Teraz ta gra to prawdziwy hardcore.

Ciekawe, to zdaje się ta polska modyfikacja, ciekawe czy poprawili parę byczków (bo kiedyś to instalowałem i parę rzeczy mnie odpychało :-P ). Ale może poprawili to i owo.. kiedyś spróbuje!

A z wieści: Będzie nowy TW! Jeeej! Będzie to podobno Szogun 2... :shock:
Mam nadzieję że nie zrobią tylko Japonii ale tak jak w tym genialnie (ja marzyłem o Azji w TW!) zapowiadającym się modzie na Medivala 2 kę z dodatkiem All Under Heaven:
http://forum.totalwar.org...php?f=31&t=5044

Japonią spróbuje podbić Chiny i mongołów totalny odlot! :mrgreen:

MachaK - 2010-05-29, 16:20

Gaderic napisał/a:

Ciekawe, to zdaje się ta polska modyfikacja, ciekawe czy poprawili parę byczków (bo kiedyś to instalowałem i parę rzeczy mnie odpychało :-P ). Ale może poprawili to i owo.. kiedyś spróbuje!


Bo to jest polska modyfikacja ;}. Poprawili wiele, bo jakieś dwa tygodnie temu wydali kolejną wersję. Wyczerpali już limit na ilość jednostek, zatem więcej nowych już nie będzie. Poprawili dyplomację (wreszcie sojusznicy nas nie atakują, a przegrywający przeciwnik będzie przyjmował rozejm) oraz gospodarkę (koniec z nadmiernie rozrastającymi się miastami). Po prostu cud miodzio.

Szogun 2, hmm mam nadzieję że zachowają parę ciekawszych elementów z jedynki.

Reyned - 2010-05-29, 17:02

Shogun 2? radujcie się ludzie! Shogun był pierwszym total warem z jakim miałem styczność, i był naprawdę świetny (choć nie wygrałem - byłem ja sam, i jedna wielka mapa buntów.) czas zacząć odkładać kasę na bok.
Gaderic - 2010-05-29, 21:15

Cytat:
Bo to jest polska modyfikacja ;}. Poprawili wiele, bo jakieś dwa tygodnie temu wydali kolejną wersję. Wyczerpali już limit na ilość jednostek, zatem więcej nowych już nie będzie. Poprawili dyplomację (wreszcie sojusznicy nas nie atakują, a przegrywający przeciwnik będzie przyjmował rozejm) oraz gospodarkę (koniec z nadmiernie rozrastającymi się miastami). Po prostu cud miodzio.

To widzę że muszę spróbować :-D

Spróbowałem! Naprawdę porządna robota! Chyba najlepsza w pełni Polska modyfikacja Total-Warowa ;-) Szkoda że nasi się tak nie postarali pod Kingdoms :->

Reyned - 2010-09-10, 17:52

http://www.cdaction.pl/ne...asie-wideo.html
Reyned - 2011-01-22, 22:38

Podbijam temat.
Shogun total war będzia miał premierę 15 marca 2011, trochę spóźniony news.

Gaderic - 2011-01-22, 22:51

Cytat:
Shogun total war będzia miał premierę 15 marca 2011, trochę spóźniony news.

Hai!
Jednak jest sporo obaw, ja wolałbym Asian Total War, czyli coś takiego jak mod "All Under Heaven" pod Medka drugiego- niestety coś cicho z nim, może umarł. A szkoda, podbił bym tybetańskimi mnichami Japonię :P.

Sama Japonia choć magiczna i czarująca, jest troszkę IMHO mała s sensie strategicznym i różnorodnym, w porównaniu do epoki europejskiego rycerstwa, czy też antyku. Dodatkowo CA zaprzestało współpracy z moderami już od Empire, a wręcz im przeszkadza (zasrane PŁATNE DLC! Niech ginie!) :-/ No i AI nadal może być lipne :( Ale są też rzeczy ciekawe, system rozwoju agentów czy "drzewka wynalazków". Sam nie wiem cz kupię, poczekam na recenzję i wrażenia innych :->

Wisz - 2012-08-04, 10:55

Odświeżyłem sobie Rome TW, bo kumpel mi naopowiadał, co to nie on Seldukami wyczyni i zatęskniłem za moimi berserkerami. Idzie jak zawsze Germanami elegancko, wszystko co się rusza rozbija się na moich falangach, niby najgorszych w grze (czyli rozumiem, że pierwsze greckie falangi się nie liczą :D ), a reszta jest wyżynana przez berserkerów i wojowników nocy. Teraz czekam niecierpliwie, aż kumpel mi przywiezie Mediavela 2, by sobie moda z Warhammera zainstalować. Oglądając ten filmik nie mogę się doczekać, aż poprowadzę do walki swoje zastępy łowców trolli: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Vogel - 2012-08-06, 15:16

Masz jakiś dobry link do tego moda?
Wisz - 2012-08-07, 20:01

No z pobraniem jest właśnie problem. Poczytaj sobie od strony 70 do końca:
http://forum.totalwar.org...=130&start=1380

Wisz - 2012-08-12, 13:46

Vog, tu masz do bezpośredniego ściągnięcia: http://www.infracta.de/wb...abaseItem&id=25 Nie będziesz miał większych szybkości niż 100, ale możesz spokojnie pobierać kilka plików na raz, bo pojedynczo się nie opłaca.
Niezły ten mod Ruskom wyszedł, muszę przyznać. Rozegrałem dopiero kilka tur (u mnie strasznie wolno się ładują, może to wina laptopa) i jak na razie zapowiada się ciekawie. Zacząłem krasnoludami. Nasze tereny są porozrzucane po górach i przejście z jednego końca państwa na drugi trochę zajmie, więc na posiłki nie ma co za bardzo liczyć. Graniczymy z jakimś państewkiem Imperium (jest ono podzielone na kilkanaście grywalnych prowincji), Kislev, wampirami, które w ciągu tury wzięły prawie potroiły swoją liczebność, nocnymi goblinami, orkami, zwierzoludziami i krasnoludami chaosu - czyli raczej armia w mieście dużo nie będzie stać :D Jak na razie mam za sobą jedną, niezbyt udaną bitwę, ale to dlatego, że nigdy nie przepadałem za Medievalem. Trzeba wspomnieć o dużym poziomie trudności tego moda (w neutralnych miastach siedzą wielkie armie, losowo pojawiają się wielkie armie zwierzoludzi czy nocnych goblinów, również przeciwnicy mają od razu duże armie). Pomęczę go trochę i jak coś ciekawego się trafi, to wrzucę.

Uczeń - 2013-07-04, 15:48

skasowałem link - promocja się skończyła
byzsla - 2015-04-23, 13:30

Będzie Total War: Warhammer.

http://www.pcgamer.com/to...d-with-trailer/
http://www.pcgamer.com/to...its-the-heroes/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group