Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Archiwum - Ekwipunek

Vogel - 2009-08-22, 11:48
Temat postu: Ekwipunek

Zastanawiam się czy przy artefaktach nie byłoby najlepszytm rozwiązanie zastąpieniue wartości w %tach na konkretne liczby bo przy tak małych wartościach to same ułamki wychodzą.

Athelle - 2009-08-22, 11:55

Chyba zrobimy w ten sposób. Do dyskusji na temat przedmiotów (a bedzie dluga - bo wiele chcialbym wprowadzic) - pewnie jeszcze dojdziemy.
Vogel - 2009-08-23, 09:43

Eliksir Uzdrowienia

Przywraca 5HP

Eliksir Odnowy

Przywraca 10HP

Masć lecznicza

Przywraca 20HP

Eliksir życia

Wskrzesza daną jednostkę


W przypadku pancerza jednak dodawanie przez przedmioty, eliksiry czy czary o konkretnej wartości mogą powodować spore utrudnienia w kwestii zakończenia walki. Taki Obsydianowy gargulec mający teraz 4+ pancerza już lekko wzmocniony będzie miał 2+ a wtedy zadanie mu jakichkolwiek obrażeń będzie dość trudne (chyba, że to ja nim będe grał bo 1 to mój najdczęstrzy wynik rzutów).

Vozu - 2009-08-23, 10:49

Cóż, pancerz jest rozwiązany w sposób najsprawiedliwszy z możliwych. A trzeba pamiętać, że jednak jak już opancerzona jednostka otrzymuje obrażenia, to są one pełne, więc czasem jednym trafieniem można walkę wygrać.
Co do zwiększania obrażeń to uważam, że powinno się rozgrywać procentowo tylko w trochę inny sposób. Punktowe dodawanie obrażeń jest raczej nie fair, bo o ile dla wojownika bonus +2 jest niezły, to dla maga-obłędnie potężny.
Ja proponowałbym użyć premii procentowych w następujący sposób: jeżeli premia wychodzi niższa niż 1 punkt obrażeń, to dodajemy jej do dmg 0(+1). Dla jednostki mającej np. 2 ataku, da to ostatecznie 2(+1). Sprawa trochę inna dla jednostek które już mają dodatkowe obrażenia w nawiasie: dla przykładu weźmiemy Anioła i jego 12(+1). Jeżeli dostanie premię 10% to należałoby mu zwiększyć dmg o 1(+1), co dałoby 13(+2), które proponowałbym skonwertować do 14. To oczywiście jak na razie tylko propozycja, ale dość prosta chyba...

Vogel - 2009-08-25, 13:05


W zasadzie czy rozważaliście dodanie w grze nowych przedmiotów w końcu wraz z nowymi rasami logiczne jest pojawienie się też nowych efektów dawanych przez eliksiry czy przedmioty.

Vozu - 2009-08-25, 13:23

Ja byłbym za dodawaniem nowych przedmiotów (jedna kategoria już zresztą została zapowiedziana-Rogi, które są tak właściwie podkategorią artefaktów), ale należy wziąć poprawkę na to, że jeszcze nie do końca opracowaliśmy bohaterów i statystyki dla jednostek, a wolałbym robić wszystko po kolei.
Athelle - 2009-08-25, 19:48

Rogi to specialna bron dla Herolda - dzieki niej zyskuje druga mozliwosc ataku podczas walki.

Nowych przedmiotow bedzie bardzo duzo. :D Przynajmniej takie sa moje plany ;p

Co powiecie na to by każdy boh dostał jakieś specjalnie przeznaczone dla niego Artefakty. Poza zwykła pula tych dostępnych dla wszystkich.

Vozu - 2009-08-26, 08:33

Wszystko można przemyśleć, Elle, tak długo jak nikt nie zaproponuje jakichś bzdurnych "setów" ekwipunku.
Ja tak wogóle uważam, że lekkie zedytowanie ekwipunku wyszłoby nam na zdrowie: w końcu, nic nam się raczej nie stanie jeżeli dołożymy jedno czy dwa nowe pola z dodatkowymi kategoriami przedmiotów. Zawsze można też pomyśleć o przekategoryzowaniu sprzętu, wydzielając z artefaktów np. bronie, amulety etc.

Vogel - 2009-08-26, 11:46

Dla klasy to jeszcze ale dla konkretnych dowódców to już chyba zbędny element.
Athelle - 2009-08-29, 17:36

Heh :D no wyjatkowe przedmioty dla wszystkich 63!!!!!!! Klas.. bedzie trudno skompletowac. Liczac skromnie 5 przedmiotow na Klase wychodzi 315 :D
Gaderic - 2009-08-29, 17:59

Phi pestka! Wystarczy napisać program który tworzył by wiarygodnie brzmiące nazwy oraz właściwości. Powrzucać set jakiś elementów graficznych z których można by te przedmioty poskładać. Nic trudnego :-P
Athelle - 2009-08-29, 20:02

Nazwy i wlasciwosci to w sumie zaden problem ;p gorzej z grafikami.
Vogel - 2009-08-30, 07:56

Elledan Athellen napisał/a:
no wyjatkowe przedmioty dla wszystkich 63!!!!!!!

Komes, Mistrz Magów, Mistrz Gildii i Złodziej o to mi chodziło.

Athelle - 2009-08-30, 12:36

Wiem o co Ci chodzilo Vog ;p chcialem tylko pokazac, ze pojscie w moim kierunku *czyli przedmiotow dla kazdej klasy oddzielnie - bylo by troche bardziej skomplikowane ;p ale za to ile mozna by na tym zyskac :D

Zaczelismy male prace nad ekwipunkiem.. mozecie sie spodziewac duzych zmian. Nawet bardzo duzych.

Vogel - 2009-08-30, 15:51

Elledan Athellen napisał/a:
ale za to ile mozna by na tym zyskac

No np zrównanie się z czasem tworzenia gry z tym jakiego potrzebuje .dat

Athelle - 2009-08-30, 16:39

Hmmm zbalansowalismy juz 6 ras .. zostaly trzy do konca. Pozniej zajmiemy sie dowodcami i ich rozwojem. Dopiero wtedy przyjdzie czas na Ekwipunek i wszystko z nim zwiazane (to taki plan prac).

Mam projekty dla ponad 1/3 tych przedmiotow. O czas tworzenia bym sie nie martwil. Potrzebuje jednak konsultacji z twoja osoba w sprawie Imperium. Odezwij sie na gg.

Vozu - 2009-10-09, 16:23

Dawno się tutaj nic nie działo dlatego czas na obwieszczenie pewnych zmian.
Na początek zapoznajcie się z ilustracją, na której zaprezentowane są nowe miejsca na przedmioty i kilka ważnych uwag.

Jak widać, nastąpiło kilka istotnych zmian, pozwolicie, że omówię je po kolei:

-mimo pewnych starć na tym polu pozostało pole na Sztandar, który jest niejako atrybutem właściwym dowódcom

-pojawiło się pole na Hełm, czyli jeden z dwóch elementów opancerzenia, jakkolwiek niektóre Hełmy mogą być innego typu okryciami głowy, nie zapewniającymi premii do pancerza, w zamian oferując bonusy innego rodzaju

-Przedmioty specjalne (nazwa dość robocza) to magiczne drobiazgi: pierścienie, naszyjniki, brosze itp. do tej grupy zaliczamy także talizmany, zatem przestają one należeć do Przedmiotów bojowych. Sama zmiana umożliwia wprawdzie posiadanie na raz aż trzech używanych w bitwie specjałów, jednak jest podyktowana tendencjami widocznymi w projekcie (zwiększenie dowolności i przestawienie bohaterów z wyróżniania się wysokimi statami na rzecz przechylania szal w walkach na naszą stronę za pomocą umiejętnego wykorzystania umiejętności)

-Ekwipunek bojowy: jedyna zmiana w tej materii to wyłączenie z tej grupy talizmanów (patrz wyżej)

-Zbroja to drugie pole składające się na część wyposażenia ukierunkowaną na zapewnianie nosicielowi ochrony; tak jak i w Hełmach, mogą się pojawić jednak sztuki o nastawieniu innym (całkowicie lub częściowo) takie jak szaty dla magów

-Artefakt klasowy: pole przeznaczone na te specyficzne przedmioty, które wzmacniają konkretny typ bohatera, np. podnosząc aktualny poziom jego talentów. Najprawdopodobniej w tym polu używać będzie można także artefaktów zwykłych

-Buty: to pole pozostało w praktyce niezmienione (chociaż widziałbym tutaj jakieś butki nie nastawione na ruch, ale to tylko moje osobiste przemyślenia)

-Artefakt: pole specjalnie nie zmieniło swoich właściwości, jednak najprawdopodobniej przestaną egzystować artefakty zwiększające pancerz, z racji istnienia Zbrój i Hełmów, skupimy się na artefaktach o właściwościach bojowych i specjalnych, czyli takich jak Krasnoludzki napięstnik, Róg inkuba i tym podobne.

Vogel - 2009-10-10, 18:13

Vozu napisał/a:
-Ekwipunek bojowy: jedyna zmiana w tej materii to wyłączenie z tej grupy talizmanów (patrz wyżej)
Vozu napisał/a:
Artefakt: pole specjalnie nie zmieniło swoich właściwości, jednak najprawdopodobniej przestaną egzystować artefakty zwiększające pancerz, z racji istnienia Zbrój i Hełmów, skupimy się na artefaktach o właściwościach bojowych i specjalnych, czyli takich jak Krasnoludzki napięstnik, Róg inkuba i tym podobne.

Przecież to to samo.

Vozu - 2009-10-10, 19:02

Vogelu, podstawy terminologii Disowej się kłaniają. Ekwipunek bojowy to kule, talizmany i eliksiry, a zatem przedmioty których bohater może używać w walce (w naszej wersji nie będzie tam talizmanów). A artefakty to artefakty, tutaj tłumaczenia jakiekolwiek są raczej zbędne.
aeras_20 - 2009-10-11, 10:04

Zbroja i Hełm - nie podoba mi się toto. Zbytnio podobne do HoMMowej koncepcji.

Rozdzielenie przedmiotów specjalnych od ekwipunku bojowego spowoduje zbyt wielką siłę dowódców. Moim skromnym zdaniem rzecz jasna.

Vozu - 2009-10-11, 13:10

Na dobrą sprawę jedynym przedmiotem bojowym przeniesionym do specjalnych jest talizman. Pozostałe itemki które można tam włożyć to po prostu niedużej mocy świecidełka.
Co do zbrój i hełmów, to sa podobne do HoMMowej wersji, ale na dobrą sprawę buty też są. Jakkolwiek jesteśmy otwarci na sugestie (tak, jak zwykle pokazany projekt nie jest ostatecznie ostateczną wersją).

Saemiel - 2009-10-13, 18:48

Jak dla mnie to nie widzę żadnego sensu w takim zmienianiu ekwipunku. Nie ma nawet tutaj czego tłumaczyć, taka propozycja jest zwyczajnie nieatrakcyjna. Mówcie co chcecie, ale nie jest to w żaden sposób innowacyjne, zwykłe powielenie starych artefaktów.
Ździebko bezsensowne jest takie podejście, żeby po prostu coś powielić, rozdzielić na więcej ról.

Vozu - 2010-01-07, 18:25

Informacja co do przedmiotów: od teraz zarządzony jest podział przedmiotów na pospolite i wyjątkowe.
Pospolite nie posiadają zbyt bogatego tła fabularnego, a ich efekty nie są zbyt potężne. Takich przedmiotów jest niewiele (jeżeli chodzi o rodzaje) ale łatwo je zdobyć.
Wyjątkowe przedmioty to takie, których posiadaczem lub twórcą była jakaś wybitna postać. Mają własna historię a ich efekty są silniejsze niż pospolitych przedmiotów. Wszystkie sztandary są przedmiotami wyjątkowymi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group