Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

W starym tyglu - Rasy

Vozu - 2009-07-15, 09:42
Temat postu: Rasy
Rasy:


Ludzie

PŻ: wytrzymałość*10
INI: 40+zwinność
Dostępne frakcje: Imperium, Hordy Nieumarłych, Legiony Potępionych

Elfy

PŻ: wytrzymałość*8
INI: 45+zwinność
-10% PD wymaganego do biegłości i skilli w łukach
Lepsze widzenie w słabym świetle
Dostępne frakcje: Przymierze elfów

Mroczne Elfy

PŻ: wytrzymałość*8
INI: 45+zwinność
+10% obrażeń zadawanych w walce wręcz
Lepsze widzenie w słabym świetle
Dostępne frakcje: Mroczne elfy

Krasnoludy

PŻ: wytrzymałość*13
INI: 30+zwinność
Nie mogą korzystać z łuków
Potrzebują pancerza w odpowiednim rozmiarze
+10% odporności na zimno
-10% PD do biegłości i skilli w młotach

Lekkostopi


PŻ: wytrzymałość*6
INI: 50+zwinność
Nie mogą korzystać z dużych i ciężkich broni i pancerzy
Lepsze widzenie w słabym świetle
Potrzebują pancerza w odpowiednim rozmiarze
-10% PD do biegłości i skilli w ukrywaniu się\maskowaniu oraz alchemii
Premia do obrony (+10/15/20%) w walce z większymi wrogami (ludzki wzrost/wzrost między człowiekiem a ogrem/wzrost ponad ogra)
Dostępne frakcje: Górskie klany

Orki

PŻ: wytrzymałość*15
INI: 30+zwinność
Tylko duża broń i pancerze, nie mogą korzystać z łuków (zła anatomiczna budowa)
+10% do obrażeń zadawanych w walce wręcz
+10% PD do nauki wszystkich zaklęć
Dostępne frakcje: Zielonoskórzy

Gobliny

PŻ: wytrzymałość*5
INI: 50+zwinność
Nie mogą używać ciężkich broni
+10% do ataku i obrony gdy nie używają żadnego pancerza
-10% wymaganych PD do 3 wybranych przez gracza drzewek
Dostępne frakcje: Zielonoskórzy

Morludzie

PŻ: wytrzymałość*10
INI: 40+zwinność
Rasa specjalna (do sesji podwodnych/morskich)
Dostępne frakcje: Morludzie

Demony

PŻ: wytrzymałość*12
INI: 30+zwinność
50% odporności na ogień
Wrażliwość na specjalne moce imperialne
Skrzydła (specjalna zasada w trakcie walki, opis później)
Dostępne frakcje: Legiony Potępionych

Driaidy

PŻ: wytrzymałość*8
INI:40+zwinność
-15% PD wymaganego do nauki magii wody, ziemi, powietrza i ognia
+10% wymaganego PD do biegłości w broniach
Dostępne frakcje: Przymierze elfów

Pseudorasy:


Szkielety

PŻ: wytrzymałość*7
INI: 45+zwinność
+100% odporności na śmierć i wodę (o ile atak bazuje na zimnie)
+90% odporności na obrażenia kłute
+50% odporności na obrażenia sieczne
-50% odporności na ogień
-100% odporności na obrażenia obuchowe
Niewrażliwość na niektóre specjalne statusy (takie jak np. oparzenia czy oślepienie, dokładna lista później)
Wrażliwość na specjalne moce Imperialne
Dostępne frakcje: Hordy Nieumarłych

Duchy

PŻ: wytrzymałość*5
INI: 30+zwinność
100% odporności na obrażenia sieczne, kłute i obuchowe, a także na śmierć oraz zimno
Niewrażliwość na niektóre specjalne statusy (takie jak np. oparzenia czy oślepienie, dokładna lista później)
Nie osłaniają sojuszników stojąc w pierwszym rzędzie
Wrażliwość na specjalne moce Imperialne
Dostępne frakcje: Hordy Nieumarłych

Wampiry

PŻ: wytrzymałość*10
INI: 40+zwinność
Odporność na śmierć
Śmiertelnie wrażliwe na promienie słoneczne i srebro (srebrna broń zadaje im 200% obrażeń)
Wrażliwe na specjalne moce imperialne
Mają dostęp do wyjątkowego, niezwykle potężnego drzewka zdolności wampirycznych
Dostępne frakcje: Hordy Nieumarłych

Sukuby/Inkuby

PŻ: wytrzymałość*9
INI:40+zwinność
50% odporności na ogień
Podwojona Uroda
Wrażliwość na specjalne moce imperialne
Skrzydła (specjalna zasada w trakcie walki, opis później)
Dostępne frakcje: Legiony Potępionych

R'edoa Yevonea - 2009-07-15, 13:04

Centaury tudzież driady?
Athelle - 2009-07-15, 13:20

Centaury dawno temu skreśliliśmy, Nie wiem jakie jest chwilowo nastawienie Vozu do tego tematu. Driady zas sa swietnym materialem moim zdaniem.
R'edoa Yevonea - 2009-07-15, 13:51

W sumie podobnie jak sylfidy, tytan imperialny i wielkoludy u klanów. A sukkuby/inkuby trzeba konkretnie omówić.
MachaK - 2009-07-15, 14:59

Postuluję o dodanie lekkostopych jako rasy albo pseudorasy z możliwością posiadania dwóch płci. Jeżeli zostanie zatwierdzona całość, to dobrze. Jak nie, to trudno.
Vozu - 2009-07-15, 18:15

Driady można dodać, ale przypominam, że im więcej ras tym trudniej o to, żeby się wyraźniej odróżniały.
Centaury, olbrzymy i tytany są moim zdaniem wysoce niegrywalne. Za bardzo ograniczają dostęp do mnóstwa lokacji które w sesjach często się pojawiają (np. podziemne tunele, kanały, chaty, niewielkie pomieszczenia w sumie jeżeli chodzi o duże stwory a dla centaurów głównym problemem są schody).
Nie wiem skąd pomysł na robienie z Sylfid rasy. Myślałem, że to są po prostu elfki.
Znowu pojawia się kwestia lekkostopych i znowu jest problem. Ten sam co zwykle zresztą. Nie wiem czy jesteśmy w stanie stworzyć z nich wyróżniającą się statystykami/umiejętnościami rasę. No i nadal jest ten z nimi problem, że nie jesteśmy w stanie ustalić czy rzeczywiście występują, czy to po prostu jakieś "dziwaczne" krasnoludy...

MachaK - 2009-07-15, 19:38

Jeżeli nie jesteście w stanie przypisać funkcjonalne uzdolnienia lekkostopym - przekażcie to mnie. Jeżeli wam się spodoba - to będzie moja wersja. Jeżeli wam się nie spodoba - usuniecie ich nawet z bestiariusza. Muszę tylko zaznajomić się ze schematem i w wolnym czasie (teraz mam go dużo) się za to wezmę. Pytanie tylko czy się odważycie... :devil:

Lekkostopi to albo inna rasa, albo odmiana krasnoludów. Wystarczy spojrzeć na cechy ciała, które uwzględnia się we współczesnej antropologii. Jak ktoś chce bym to przedstawiła - na PW.

R'edoa Yevonea - 2009-07-15, 19:40

Nie wiem dlaczego z nagła piszecie o innych rasach - to podrasa!
Vozu - 2009-07-15, 19:41

Możesz prowadzić wywody nawet tutaj, MachaK, wykład na ten temat może się przydać. Jak tylko zrobimy podstawy systemu, będziesz mogła opracować i przedstawić swoją interpretację.
Edit: R`ed, błagam, pisz dokładnie o co ci chodzi, żeby zamętu nie było... i żebym wiedział o czym mówisz :-P

MachaK - 2009-07-15, 19:59

Jak chcecie

1) rozmiar nosów. Krasnoludy mają nosy szerokie i płaskie, dobre w oddychaniu w środowiskach ciepłych (ocieplenie powietrza jest nieznaczne) i wilgotnych (jednorazowo pobiera więcej powietrza, zatem i proporcjonalnie więcej tlenu), gdzie tlen niby jest, ale nie za wiele. Jako, że krasnoludy wyszły z kopalń na powierzchnię to taki nos był tam bardziej przydatny. Lekkostopi mają nosy proste i chude, bardziej przydatne w środowiskach nieciepłych (ociepla powietrza).
2) zarost.Krasnoludy mają bardzo bogaty zarost, podczas gdy lekkostopi albo go w ogóle nie mają (bakobrody u nowicjusza w D2) lub mają go w wieku starczym (alchemik D1). Nie wiemy czy krasnoludy posiadały zarost kiedy były w podziemiu, lecz w kopalniach jest raczej mało praktyczny (i tak jest tam ciepło) więc jest wielce prawdopodobne, że wykształciły mocny zarost kiedy wyszli z podziemi i wylądowali w górnych partiach gór Nevedaaru. Nieznaczna wartość zarostu u lekkostopych wskazuje na to, że nie żyją wysoko w górach. Jako, że są częścią sojuszu pod nazwą "górskie klany" to raczej żyją w dolnych partiach gór niż gdzieś na równinach.
3) rozmiar oczu. Oczy u krasnoludów są niewielkie, związane jest to z ich podziemnych pochodzeniem (ssaki żyjące pod ziemią mają małe oczy, gdyż są im mało potrzebne), jako dowód na to, że ich oczy są słabo przystosowane do światła dnia wskazuje to, że szybko psują wzrok (Mędrzec w czytaniu i pisaniu a miotacz z powodu częstego kontaktu z mocnym światłem "tuż przy nosie", nie pamiętam jak jest w D2, ale chyba podobnie). Lekkostopi mają duże oczy, zatem żyją na powierzchni.
4) budowa ciała. Ciało krasnoludów jest znacznie masywniejsze niż lekkostopych. Wiem, że u innych przedstawicieli ras dysproporcja jest podobna, lecz tutaj nie chodzi tylko o ilość HP, ale też o ich wygląd fizyczny, lekkostopi są drobni, mają małe głowy, małe dłonie, małe uszy, małe stopy a wielkie to tylko oczy. Wiem, że możecie się odwołać do pigmejów (lud małych osobników), ale to przemawia bardziej za tym, że jest to albo odszczepieńcy krasnoludów, albo inna rasa niż, że to są krasnoludzkie kobiety.

To wszystko.

Vozu - 2009-07-15, 20:12

Mnie to przekonuje. Na razie nie mam koncepcji dla Lekkostopych, zatem zrobimy tak, że MachaK coś wykreuje, a na podstawie finalnej wersji czy znajdą się oni w systemie i czy przedstawiona wizja wymaga jakichś modyfikacji.
MachaK - 2009-07-15, 20:27

Hmm, mimo wszystko przydałby się jakikolwiek przykład "jak robić rasy" z tego co macie (chociażby w założeniach). A jak nie macie to możecie się wszystkiego spodziewać.
R'edoa Yevonea - 2009-07-15, 21:20

Jestem za Lekkostopymi by Machak. Co do "podrasy" - sylfidy to takie "wodne duchy" więc nie całkiem elfy, zatem podrasa. Nie oddzielna rasa, podrasa.
Vozu - 2009-07-16, 09:05

Sylfidy to powietrzne duchy jeżeli chodzi o grę i nazwę. Tylko biedaczki przez swój kolor są kojarzone z wodą :-P
MachaK, z punktu widzenia mechanicznego rasa musi być opisana poprzez rasowe modyfikatory atrybutów (znaczy się, że postać danej rasy ma plusy/minusy do danych atrybutów), określony przelicznik życia (po prostu napisz ile % PŻ w odniesieniu do ludzkiego by miały, bo nie ustaliłem z Ellem jeszcze ile będzie za każdy punkt witalności) oraz przez podanie wyjątkowych dla nich drzewek zdolności albo dostępnych tylko im umiejętności w niektórych drzewkach. Jeżeli nie napisałem dość zrozumiale-możesz się dopytywać o szczegóły. Atrybuty ostatnio podałem.

MachaK - 2009-07-16, 12:01

Chodzi mi o drzewka umiejętności. Ma by jedno czy moze ich być więcej?
Vozu - 2009-07-16, 12:07

Sugerowałbym jedno, chyba że większa ilość jest konieczna. Dodatkowe drzewka umiejętności nie są w końcu plusem obiektywnym, bo jednak trzeba się zdolności nauczyć....
Teraz sprawa nowa która wyniknęła podczas ustaleń na temat ras: czy powinniśmy dać wybór pomiędzy elfem szlachetnym a elfem dzikim i zróżnicować im bonusy (premia do władania łukiem dla dzikich, a mieczem/lancą dla szlachciorków)? Głównie chodzi w tej sprawie o zdanie elfickich userów, ale reszta też mile widziana :-P

R'edoa Yevonea - 2009-07-16, 12:19

Vozu napisał/a:
czy powinniśmy dać wybór pomiędzy elfem szlachetnym a elfem dzikim i zróżnicować im bonusy (premia do władania łukiem dla dzikich, a mieczem/lancą dla szlachciorków)? Głównie chodzi w tej sprawie o zdanie elfickich userów, ale reszta też mile widziana :-P

Wg. mnie nie, to ta sama rasa. Jeśli już to raczej w umiejętnościach początkowych, typu ciche chodzenie po lesie.

Czapa - 2009-07-16, 13:16

Zgadzam się z Red, to ta sam rasa tylko wychowała się w innym środowisku i w inny sposób. To tak jakbyś chciał Ludzi podzielić bo masz szlachetnie urodzonych i wieśniaków, którzy nigdy błękitnej krwi mieć nie będą.
Vozu - 2009-07-17, 12:00

Pojawiły się modyfikatory dla elfów, ludzi i karasi, feel free to comment....
Vozu - 2009-07-20, 14:30

Dodane roki (wersja beta) i lekkostopi...
Komentować można rzecz jasna...

Nagash ep Shogu - 2009-07-20, 22:48

Mniemam, że chodzi raczej o orki, tak?

Właściwie nie mam żadnych zastrzeżeń, zdaje się, że co można orkom było przypisać, to przypisałeś.

Tak się tylko zastanawiam, czy nie przypisać im jakiejś premii, jeśli walczą na swoim terytorium (orczy patriotyzm, czy coś w ten deseń).

Vozu - 2009-07-21, 08:53

Premie terenowe rozważam dla każdego. Orki prawdopodobnie dla balansu otrzymają ograniczenie, przez które będą korzystać tylko z wielkich broni (sztyletem raczej nie powalczą). Anatomia raczej nie pozwala im tez na korzystanie z łuków....
Vozu - 2009-07-21, 13:01

Gobliny, Morludzie i szkielety dodane, orki nieco poprawione także.
Akurat przy morludziach najmniej roboty było.

Saemiel - 2009-07-21, 14:09

Yyy... Dlaczego orki nie mogą korzystać z łuków i sztyletów? Mi nigdy krasnale się z tym nie kojarzyły, ale w Disie widać, że wcale nieźle sobie z nożami radzą, nie wiem czemu orki również by nie mogły.
A do łuków to według mnie mają lepsze predyspozycje od elfów (tak swoją drogą nigdy nie rozumiałem czemu elfy były uważane za świetnych łuczników skoro nie miały dużo siły, a bez tego porządny łucznik dużo nie zdziała).
Powiedzmy nawet, że orki ze względu na wydatną klatę nie mogą po końca naciągnąć cięciwy łuku to i tak powinny móc używać tejże broni, po prostu nie mogą wykorzystać na max. jej możliwości.
Pewnie i tak by nikt nie wpadł na orka-łucznika czy mistrza noży, ale nie wiem po co wprowadzać takie sztuczne ograniczenia ;P

MachaK - 2009-07-21, 14:14

Hmm, właściwie to mój ork-tropiciel z bestiariusza miał być domyślnie łucznikiem. Ale to inna bajka...
Vozu - 2009-07-21, 14:18

Sae, widziałeś orkowe łapska? Teraz powiedz mi jak on miałby operować nożem, albo napinać łuk? Ma takie paluchy, że połamałby strzałę, a siekiera, czy czym tam zwykły ork walczy wygląda jak zabawka w jego dłoni....
Saemiel - 2009-07-21, 14:25

Hmm... Jak dla mnie dość oczywiste jest to, że orkowie mieliby po prostu większe łuki z większymi strzałami. Jak sam mówiłem taki ork powinien być potencjalnie lepszym łucznikiem od elfa, może mniej celnym, ale za to o większym zasięgu i o większej sile penetracji. Duże łapska to akurat atut, a nie minus.
Nic nie chcę mówić, ale krasnale też mają wcale spore łapy i jakoś sobie radzą. No ale co do sztyletów to w sumie o tyle racja, że to raczej gobliny tylko by je używały.

Vozu - 2009-07-21, 14:29

Masz zatem konkretne propozycje zmian? Chętnie posłucham, natomiast zwykłe biadolenie będę wycinał.
Tyle odemnie.

Saemiel - 2009-07-21, 14:31

No to mówię przecież, żeby po prostu orkom dać możliwość używania łuków i tyle.
Athelle - 2009-07-21, 14:33

Jak chcesz dac im luki... to prosze o duze minusy do ini i celnosci.. za to zwiekszony DMG.
R'edoa Yevonea - 2009-07-22, 07:56

Jestem przeciwna wprowadzeniu orczych łuczników. W Disciples nie ma o nich wzmianki, łucznikami Zielonych są gobliny.

Jeśli nawet, to ujemne modyfikatory nie tylko do celności i inicjatywy, ale i zasięgu. Zasięg strzał to w dużej mierze dokładność wykonania, aerodynamiczność, z grubymi paluchami nie da się wykonać strzały która zasięg będzie miała większy niż elfia. Obrażenia większe +3 maksymalnie.

Ale tak jak powiedziałam, ogólnemu zamysłowi się sprzeciwiam.

Vozu - 2009-07-22, 09:21

A możecie mi powiedzieć, w jaki sposób chcielibyście przedstawić zasięg strzał w systemie walki identycznym nieomal co ten z Disciples`ów? BO mnie ta kwestia głęboko fascynuje....
MachaK - 2009-07-22, 09:23

Orkowi łucznicy mogą strzelać tylko do pierwszego szeregu, drugi tylko po śmierci pierwszego :-D
R'edoa Yevonea - 2009-07-22, 13:29

... nie mam pojęcia Vozu. Ale kwestia powstała i, ee.., nie podobała mi się. Wybaczcie. Nadal widać nie wyznaję się na mechanice... *idzie do kąta*
Vozu - 2009-07-22, 14:22

No właśnie rzecz wygląda tak, że ja też nie mam pojęcia jak to mogłoby wyglądać, R`ed, dlatego miałem akie samo podejście jak ty: nie wprowadzać orkowych łuczników wogóle. Tak jest najprościej, najmniej upierdliwie i najbardziej zrozumiale...
Athelle - 2009-07-22, 14:24

No ja tak samo jestem za tym by ich nie wprowadzac.
Gaderic - 2009-07-26, 12:10

Ja też jestem na nie dla orczyc łuczników.
W sprawie zwiększonej rzekomo penetracji- to zależy w sporej mirze od grotu strzały. Orki nie będą mistrzami robótek ręcznych dlatego AP raczej nigdy posiadać nie będą ;P= Zresztą po co orkom możliwość korzystania z łuków- jak same są na tyle inteligentne, że widzą brak efektywności tej broni w swoich rękach. Dlatego nie widzimy orczych Longbowmenów.
A pomście jakimi łucznikami były by krasnoludzkie olbrzymy! :devil: 6 metrowy łuk niczym balista przebijał by 5 wrogów na raz (groty mogły by wykonywać znakomici kowale krasnoludzcy) :mrgreen:

Vozu - 2009-07-26, 19:09

Wypadł posty Saemiela i Reya, przyczynami była treść która nie wzbogacała tematu, oraz (w przypadku Saemiela) postawienie pytania na które padła już odpowiedź.
Prosiłbym o wypowiadanie się w sposób rzeczowy na przyszłość...

Vozu - 2009-07-29, 11:08

Wszystkie rasy zrobione, stare nieznacznie poprawione, opinie, komentarze i ewentualne propozycje kolejnych ras/pseudoras mile widziane...
R'edoa Yevonea - 2009-07-29, 11:36

Driady jako podrasa nie przeszły jednak?
Vozu - 2009-07-29, 11:48

Jeżeli mi powiesz czym maja się charakteryzować to może przejdą. Bo ja na pewno, a Elle zdaje się też, nie mam żadnego pomysłu na nie... A moim zdaniem każda rasa w mniejszym lub większym stopniu powinna być wyjątkowa...
R'edoa Yevonea - 2009-07-29, 12:56

Ujemnym modyfikatorem do siły fizycznej i broni do walki wręcz, dodatnim do magii i zwinności (wszystko w stosunku do statów elfich) i coś jeszcze wymyślę.
Vozu - 2009-07-29, 18:13

Hmm.... od razu możesz mi powiedzieć, czy, a jeżeli tak to jakie, drzewka wyłączne dla siebie będą posiadały. No i jeżeli jednak zrezygnujesz z dodawania im kolejnych modyfikatorów do powiadom mnie ;-)
R'edoa Yevonea - 2009-07-29, 20:19

Ujęłabym to tak - driady, sylfidy i podobne "twory" raczej leśno-duchowe wrzuciłabym do tej podrasy. Ale jak znam życie, to zbytnie gwałcenie już ustanowionego porządku, nie?
Vozu - 2009-07-29, 20:21

Ja nie jestem specem od elfów, więc nie wiem jak z gwałceniem porządku. Zobaczę co Elle powie, ale na moje gusta powinno przejść...
R'edoa Yevonea - 2009-07-29, 20:24

Jeśli byśmy chcieli coś na kształt drzewka rozwoju a'la wampiry: Wampir->Arcywampir, to proponuję Driada->Hamadriada ew. jakaś inna greckiego pochodzenia nimfa.
Vozu - 2009-07-29, 20:27

Drzewek rozwoju miało nie być, jedynie zdolności poszeregowane tematycznie w drzewka, zdaje się, że gdzieś to tam napisałem w którymś temacie :-P ale z tego co wiem driady, sylfidy etc. można podpiąć pod drzewka magii żywiołów... chyba...
R'edoa Yevonea - 2009-07-29, 20:30

Sylfidy jeszcze tak, ale driada? Where?
Vozu - 2009-07-29, 20:34

Nie wiem, czekam na propozycje, moja wiedza o elfach jest dość niewielka.
Athelle - 2009-07-30, 17:29

Driady powinny miec mniejszy przelicznik zycia... srednie INI... posiadac premie do nauki magii zywiolow i minusy jezeli chodzi o władanie orężem. Tyle.
Vozu - 2009-08-08, 14:40

Ostatecznie driady się pojawiły, dalsze propozycje nadal można składać...
Wiem, że powoli to idzie ale jakoś nie mam głowy do robienia tego w ostatnim czasie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group