Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Archiwum - Imperium

Athelle - 2009-07-10, 12:53
Temat postu: Imperium
Dyskusja Ogólna.
Vogel - 2009-07-25, 08:25

Elledan Athellen napisał/a:
UP - Staty Wszystkich jednostek.

Na to właśnie czekałem.
Przy awansowaniu jednostek w stylu
Elledan Athellen napisał/a:
Wojownik
+2 HP, +1 DMG na każdy poziom.

i możliwości blokowania jednostek to zamiast Świętego mściciela
HP 25 / DMG 14 / XP 20
Możemy mieć giermka
HP 28 / DMG 12 / XP 4
Byłbym raczej za rezygnacją z blokowania jednostek.

Athelle - 2009-07-25, 11:22

Blokowanie jednostek bedzie ograniczone do sytuacji krytycznych. Np. gdy calkowicie zmienia sie charakterystyka postaci.
MachaK - 2009-07-25, 12:05

Święty mściciel (...) cel -> wybrana. Powinno być chyba sąsiednie
Akolita (...) cel -> sąsiednie. Powinno być chyba wybrany.

No i znów lekki strach czy Obrońca nie jest za dobry, ale brak możliwości porównawczych z innymi uniemożliwia mi odpowiedź.

Dzieki za wskazanie błedów. Juz poprawiam :)
Elle

Gedeon - 2009-07-26, 23:37

Cesarska Chorągiew powinna być poziomu drugiego, to rozwinięcie Chorążego, nie?
Athelle - 2009-07-27, 00:04

To sa jednostki specjalne. Nie poziomowalem ich. Tak Cesarska Chorągiew to rozwiniecie Chorążego. Nazwa jest robocza.. jak ktos znajdzie cos lepszego to niech pisze.
Vogel - 2009-08-22, 09:59

Na początek trochę kosmetyki w drzewku rozwoju chorąży jest jednostką poziomu drugiego w tabelce statystyk zarówno on jak i jego rozwinięcie są wrzuceni do poziomu pierwszego.
Wyżej co prawda napisane że jednostki nie były poziomowane jednak samo ich umieszczenie w drzewku daje ten efekt.
A teraz na poważnie w jakim stopniu jednostki te będą wzmacniać statystyki i czy zmieniać się to będzie wraz z ich poziomem, bo jeśli był taki pomysł to by to lekko przepakowało jednostkę jako że ona sama też atakuje i zadaje obrażenia.

Athelle - 2009-08-22, 11:19

Wraz z poziomem dostaja jedynie wzmocnienie wlasnych statystyk bojowych. Modyfikator dla innych jednostek (Chorazy daje chwilowo +1 do DMG, a jego rozwiniecie +3) nie bedzie sie zmienial.
Vogel - 2009-08-22, 11:22

Elledan Athellen napisał/a:
daje chwilowo

Możesz to rozwinąć :?:

Vozu - 2009-08-22, 11:22

Chciałbym tylko przypomnieć, że chorąży wspomaga pierwszą linię drużyny w której się znajduje, wyłączając spod tego działania samego siebie ;]
Vogel - 2009-08-22, 11:24

Pierwszą linię czy tylko jednostki z drzewa wojowników :?: Zadziała na Imperialnego postawionego w pierwszej linii czy nie :?:
Athelle - 2009-08-22, 11:46

Daje chwilowo - znaczy ze nie sa to jeszcze oficialne liczby i wszystko w czasie balansowania moze ulec zmianie.
Athelle - 2009-12-18, 21:29

Sztandarowi na razie zostają usunięci z Imperium.
Vozu - 2010-07-13, 12:23

Dobra, jakiś czas temu Vogel bodajże w temacie moda balansacyjnego zwrócił uwagę, że działająca na jedną jednostkę gałąź uzdrowicieli jest słaba w porównaniu z tą na wszystkie jednostki; oczywiście, mówimy o poziomach wyższych niż drugi.
Ponieważ w Dh drużyna może być jeszcze większa, oraz mamy całkowitą wolność jeżeli chodzi o mechanikę, to chcielibyśmy to jakoś naprawić, a w związku z chwilowym brakiem pomysłów chciałbym zapytać, czy wy macie jakieś ciekawe/skuteczne/interesujące pomysły na zbalansowanie jednego względem drugiego?

Vogel - 2010-07-13, 12:30

Najoczywistsze byłyby dwie opcje zwiększenie leczenia jednej jednostki, co raczej nie ma sensu bo przeważnie to by się marnowało, albo zwiększenie obszaru działania np na 4 pola (lub inną bardziej odpowiednią)
Saemiel - 2010-07-13, 12:58

Albo tak jak w jakimś zagranicznym modzie zrobiono, tym healerom pojedynczym dać opcje dwukrotnego leczenie podczas jednej akcji, po prostu zamiast leczyć 40, leczyłby 2x40. Dodatkowo zablokować możliwość leczenie tej samej jednostki dwukrotnie podczas tej samej kolejki, a Hierofancie dać wskrzeszanie tylko na pierwsze z dwóch leczeń w kolejce.
MachaK - 2010-07-13, 15:38

Optowałabym się za radą Saemiela.

Intryguje mnie nadal pewna kwestia - Obrońca Wiary -> czy zostanie on na aktualnym poziomie siły?

Vozu - 2010-07-13, 15:45

Tak, zostanie. Nie doszukałem się w nim niczego, co by dyskwalifikowało możliwość występowania z takimi statystykami jak w D2. Niezależnie od tego, że część osób ma dosłownie manię prześladowczą jeżeli o niego idzie.
Vogel - 2010-07-13, 16:07

Fakt dwukrotne leczenie jest świetnym pomysłem ale nie wiem czy jest sens ucinania jednego wskrzeszenia, chyba że zrezygnowano z ograniczenia ilości wskrzeszeń danej jednostki podczas walki.
Athelle - 2010-07-13, 16:12

Dwukrotne leczenie to moim zdaniem zly pomysl.. nie po to mamy dwie sciezki by jedna uzdrawiała obszarowo.. a druga troche mniej obszarowo. Skupcie sie lepiej na propozycjach odnosnie dodatkowych efektow uzdrowienia... jak chocby proponowane przezemnie Błogosławienstwo.. czyli dodatkowo obok uzdrowienia odpowiednia ilosc punktow pancerza na czas trwania tury.
Saemiel - 2010-07-13, 18:30

Dlatego mówiłem, żeby wskrzeszał jedną jednostkę na turę, bo dwie to już chyba byłoby lekkie przegięcie. Gdyby się taki pomysł pojawił z dwoma wskrzeszeniami to byłbym pierwszy do jego krytykowania :P

No i ten pomysł z błogosławieństwem nie wiem dlaczego ale mi jakoś się średnio widzi. Nie wiem ile byłoby tego pancerza ani ile kolejek miałby trwać ten efekt, dlatego nie skomentuje co mi się konkretnie nie podoba. Jak chcesz Elle, żeby jakiś pomysł skomentować to daj konkret, bo z tym ogólnikiem który rzuciłeś to nie ma co zrobić.

Athelle - 2010-07-13, 18:46

Cytat:
czyli dodatkowo obok uzdrowienia odpowiednia ilosc punktow pancerza na czas trwania tury.


Cytat:
na czas trwania tury


Cytat:
ani ile kolejek miałby trwać ten efekt,


Aha. Naucz sie czytac... a ilosc pancerza to pytanie do Vozu.. on tu jest od balansu.

Vozu - 2010-07-13, 18:51

Nie analizowałem tego zbyt głęboko, al na pierwszy rzut oka dawałbym tam 10 lub 15 u Kapłana, a jakieś 20-25 u Kapłana Imperium. Z obowiązkowym uznaniem Uzdrowienia za efekt drugorzędny, a nadania pancerza za główny, żeby nie musiała jednostka być ranna aby nabyć sobie przywilej bycia wzmocnioną, bo to trochę by krępowało taktycznie.
MachaK - 2010-07-13, 20:29

Ze swojej strony powiem, że leczenie + błogosławieństwo to raczej domena elfickich medyków. A dodawanie pancerza, przy błogosławieństwach + pancerzem wojaków + dodatkami to może wytworzyć prawdziwego killera.
Vogel - 2010-07-13, 20:39

Elle czy zwiększoną ilość jednostek w oddziale nie zwiększa dodatkowo różnicy miedzy medykiem działających na wszystkich jednocześnie a takim, który działa na jednego (oczywiście na korzyść pierwszego) :?:
Allemon - 2010-07-13, 22:15

Tak się zastanawiam czy jakiekolwiek wzmocnienie może zrobić Władcę Żywiołów grywalnym?
Athelle - 2010-07-14, 11:26

Cytat:

Elle czy zwiększoną ilość jednostek w oddziale nie zwiększa dodatkowo różnicy miedzy medykiem działających na wszystkich jednocześnie a takim, który działa na jednego (oczywiście na korzyść pierwszego) ?


Vogel, ależ oczywiście, ze tak. Problem w tym, ze chcąc to poprawić wchodzicie na terytorium drugiego drzewka. Ja tylko zaznaczyłem, ze wolał bym ze wzmacnianiem części w której jest Kapłan pójść w trochę innym kierunku. To jest wzmocnić same właściwości ataku, a nie ilość celów. Na tym podział w drzewkach w Discie polega by przy rozwidleniach właściwości były inne (użył bym słowa: wyjątkowe).. a nie tylko trochę się różniły. Poza tym sam ostatnio stwierdziłeś, ze ścieżka na uzdrawianie obszarowe wcale nie jest lepsza.. bo trzeba się strasznie namęczyć, żeby dojść do odpowiedniej sily.

Cytat:
Tak się zastanawiam czy jakiekolwiek wzmocnienie może zrobić Władcę Żywiołów grywalnym?


Myslimy nad tym, wyjsci jest kilka. Jedno z nich jest teraz testowane w modzie ligowym. Mianowicie zmiana statystyk. Mozna by tez pomyslec o ataku alternatywnym (tj. slabszy atak obszarowy od czarodzieja lub przyzwanie)...

MachaK - 2010-07-14, 17:16

Trzy propozycje

- osłabić awanse tego, co leczy hurtem (leczy jeszcze słabiej)
- zwiększyć ilość potrzebnego PD dla tego, co leczy hurtem
- zmniejszyć ilość potrzebnego PD dla tego, co leczy pojedynczo (szybsze awanse = więcej PŻ, lepsze leczenie i częstsze samouzdrawianie).

Athelle - 2011-03-29, 19:01

Myślę, ze warta uwagi alternatywa mogło by być zwiększenie Inicjatywy ścieżki leczącej jedna wybrana jednostkę. Na razie testuje Kapłana i Kapłana Imperium z 50 INI. W teorii daje to szanse podtrzymania życia jednostki z pierwszej linii w czasie wymiany uderzeń lub przygotowania oddziału na ataki obszarowe.

W załaczniku jest prosty mod do D2: BE który udostepnia te jednostki ze wspomnianymi zmianami w statystykach.

Opinie i komentarze milo widziane :)

MachaK - 2011-03-30, 19:19

Nie zainstaluję, ale na me oko to by trochę śmiesznie wyglądało - niskie ini, wysokie, wysokie i niskie. Oczywiście, Hierofanta ma jakieś bonusy z tytułu bycia końca drzewkiem, lecz nadal sądzę że niewielu by wybierało.

A w ogóle to walnij ogłsozeniem na dole (gadajpudle), bo pewnie nie widzą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group