Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Disciples Hex - Dyskusja

Athelle - 2009-07-08, 20:42
Temat postu: Dyskusja
http://img195.imageshack....7/przyklad3.png - przykładowy wygląd mapy świata... bez ozdóbek itp.

Mechanika jest bardzo zbliżona do gry... miejscami rozwinięta.. miejscami uproszczona... wszystko po kolei opisze... dużo rzeczy trzeba jeszcze ustalić.

Saemiel - 2009-07-08, 21:28

Po tym jednym screenie dużo powiedzieć nie można, tylko jedno powiem od razu.
Różdżki na pewno nie powinny być ozdobą na mapie, tylko jako oddzielny element, jakiś pionek czy coś takiego.

Athelle - 2009-07-08, 22:46

Cala mechanika obejmuje zmiany terenu (przeksztalcanie) w momencie gdy zrodlo many jest przejete tylko dzieki terenowi na mapie pojawi sie normalny hex bez rozgi... jezeli jednak rozga zostanie postawiona pojawi sie obrazek z rozga. Wiec to nie jest jedynie ozdoba.
Saemiel - 2009-07-08, 22:52

Domyślam się, dlatego właśnie powiedziałem, żeby dać rózgę. Inaczej trzeba zrobić 10 obrazków na każdy rodzaj kopalni z rózgą. Na każdy rodzaj tereny i "z" albo "bez" lasu. Ze wszystkimi kopalniami wychodzi 60 obrazków, moim zdaniem nie ma sensu robić ich aż tyle skoro można by zrobić jakąś przenośną różdżkę.
Athelle - 2009-07-08, 22:55

Saemiel :) ale ja wiekszosc tych obrazkow juz mam zrobiona :) i idzie ich tworzenie z bardzo zadawalajaca szybkoscia.
Saemiel - 2009-07-08, 23:35

Od razu takie pytanko, co to są te Mroczne Zastępy. Domyślam się, że mroczniacy, ale lepiej się upewnić. No i jak dla mnie to jednak Alkmaar trochę tutaj nie pasuję, alkmaarczycy chyba zostali wycięci, a nawet jeśli jakiś nie raczej służy i tak Hordom.
Chociaż ogólnie na Alkmaar nie narzekam, bo pewnie nie znajdą się graficy chętni do pomocy, że tak defetyzmem zasieję.

Athelle - 2009-07-08, 23:41

:) Planszowka ma miec dosc duzo mozliwosci jezeli chodzi o misje fabularne... Alkmarr to swietny material na rase :) i maja zabojcza ksiege magii ^^^^^^^. Mysle, ze kogos znajde jezeli chodzi o grafike :)
Athelle - 2009-07-09, 17:46

Dzisiaj trochę kombinowałem ze statystykami :P i tu macie przykładową ;p

Giermek

Poziom: I
HP: 10
EXP: 0/4
Pancerz: -
Ochrona: -
Odpornosc: -

Atak: Miecz
Zródło: Oręż
Szanse Trafienia: +4
Obrażenia: 2(+1)
Inicjatywa: 5
Zasieg: Sasiednie Jednostki
Cele: 1

Czapa - 2009-07-10, 11:22

Nareszcie Gadziu piszesz do rzeczy xD Ale właśnie ciekawe jak to będzie wyglądać. Tak się przyglądam i przyglądam, ale jako, że Was jeszcze za dobrze nie znam to to będzie RPG czy TTS?
Gedeon - 2009-07-10, 12:23

..
Athelle - 2009-07-10, 12:41

Odnośnie Inicjatywy to są jej zasady już w temacie WALKA... Wartość procentowa czarów i niektórych ataków zostanie zmieniona na odpowiednie modyfikatory :)
Gedeon - 2009-07-10, 12:42

Opisujesz chorążego, który daje 10% do ataku. Czyli w przypadku giermka - ile? Łatwo wyliczyć, że żeby ta premia miała jakiekolwiek przełożenie, atak muis wynosić co najmniej 10 - czyli że (przyjmując te proporcje 1:10) chorąży dawałby jakąkolwiek jednostkom mniej więcej 4 poziomu, a to tylko wojownikom.
Czyli w tym wypadku też chyba trzeba zmienić na modyfikator w liczbie całkowitej.

Athelle - 2009-07-10, 12:45

Gadeon czytałeś ostatniego posta który mówi, ze podane statystyki sa przykladem jak by nowe jednostki wygladaly w grze :) a nie jak beda wygladac w planszowce.
Gedeon - 2009-07-10, 12:46

..
Czapa - 2009-07-10, 14:14

Gadziu, myślę, że Mu to nie przeszkadza. Nawet wręcz przeciwnie - sugestie się przydają. Ja uważam że wystarczyłoby troszkę te liczby zwiększyć i byłoby ok. Np. zamiast giermek mieć 10HP to 20HP. Podwoić to co podałeś, ale pancerz zachować, w tym wypadku nawet postać 1szego Poziomu by zadała dmg postaci z pancerzem +3 bo miałaby 2x więcej obrażeń.
Athelle - 2009-07-10, 14:22

System przeksztalcania terenu i rózg chce zachowac :) tym bardziej, ze naprawde nie stwarza wiekszego problemu :)

Nad pancerzem pracuje :) i wyjdzie mi chyba cos oryginalnego ;p

MachaK - 2009-07-10, 14:34

1. Jak ma wyglądać przywoływanie kolejnych jednostek?
2. Czy czasem akcja nie będzie zbyt wolna?
3. Jeśli możesz to posiadając aktualne postacie przedstaw przykładową rozgrywkę.
4. Zwiększenie statystyk niepotrzebne.

Athelle - 2009-07-10, 14:39

Co masz na mysli mowiac przywolywanie?

Jezeli chodzi o rozgrywke przykladowa to niedlugo taka przedstawie :) czekam na powrot Voza ;p

MachaK - 2009-07-10, 14:44

Jak giermek czy siewca pojawiają się na mapie?

I kolejna sprawa. Czy na danym polu może znajdować się cała armia czy tylko jedna jednostka?

Athelle - 2009-07-10, 14:48

Armia na mapie swiata bedzie przedstawiana ikonka dowodcy. Mape po zakonczeniu kazdej tury bedzie aktualizowal MG (jako ze to Forumowa planszowka :) Mg sie zawsze przyda).

Na danym polu znajduje sie cala armia. Czyli dowódca i jego jednostki.

Na jednym hexie może znajdować się tylko jedna armia.

Saemiel - 2009-07-10, 15:51

Właśnie doszedłem do prostego wniosku, że z przekształcaniem terenu to nie będzie się to nadawać na planszówkę. Powiedzmy wydrukuję to sobie wszystko i chcę z kimś grać. Przy przejmowaniu miast co chwilę będę musiał podmieniać te pola co będzie po prostu uciążliwe. Powiedzmy, że zdejmuję nawet głupią rózgę, już muszę szukać odpowiedniego heksa i go podmieniać. W następnej kolejce znowu zmieniam heksa, bo ja stawiam rózgę. Trochę to nieciekawe. Zaś jeśli miała by to być planszówka medialna, czyli na komputerze by się w nią pykało to też sensu nie ma. Jak mam dostęp do kompa to sobie wolę pograć w normalnego Disa, wszak mechanika i tak bardzo podobna.
No i takie walki nie byłby zbyt emocjonujące, szczerze powiedziawszy, a to z dwóch względów.
1) Nie są dynamiczne, w porównaniu tych Disowskich, które też bardzo dynamiczne nie były
2) To nic nowego, ogólnie każdy już dobrze zna takie walki.

Wiem, że marudzę, bo w końcu czego się spodziewać po darmowej planszówcę? Ano niby niczego specjalnego, ale chociaż innowacyjność jakaś by się przydała. W końcu to ma być planszówka i wypadałoby jakoś realia Disa jakoś przystosować do takiego pola bitwy.
Wszak World of Warcraft: The Board Game nie było kalką ani WoWa w jakiś prosty sposób przeniesionego na stół, ani żadnej innej planszówki.

Jak dla mnie trzeba by jeszcze bardziej uprościć i coś samemu dodać, żeby to było ciekawe. Na pewno nie jest to proste, ale zrobienie czegoś ciekawego to na pewno nie jest łatwa robota.

Athelle - 2009-07-10, 15:54

Saemiel :) to jest system forumowy - nie masz sobie tego wydrukowac tylko to bedzie rozgrywane na forum... Caly system jest tworzony po to by mozna bylo umiescic w nim nasze pomysly na rasy itp itd.

Nie patrz na to jak na planszowke :) bo to planszowka do konca nie jest :) i nie takie sa zalozenia.

MachaK - 2009-07-10, 16:20

No ale rację ma -> to wszystko trochę przekombinowane i właściwie ''innowacyjności'' niewiele. Wiem, że takie spojrzenie zbyt miłe nie jest, ale lepiej już skopiować schemat skąśtam, niż tworzyć takiejakieś.
Athelle - 2009-07-10, 16:21

A ja jestem pewny, ze kiedys chetnie zagracie ;) dajcie mi dokonczyc...

Vozu uznał ze walka będzie rozgrywać się na każdym hexie :) walki nie trwają godzinami... gramy czterema nowymi grywalnymi rasami ;D i rozwijamy własnych bohaterów :D - moim zdaniem to wyjdzie bardzo bardzo :)

Czapa - 2009-07-10, 17:46

Ja tam nie będę narzekał bo takie coś do niczego nie prowadzi (chyba, że do waszego 2letniego projektu RPG - bez urazy). Na pewno chętnie zagram i przetestuję osobiście. Będę co najwyżej komentował czy podoba mi się aktualny postęp czy nie i dawał ewentualne uwagi jak ja bym zrobił. Wielkie ambicje to jednak trochę za mało, najpierw docencie, że ktoś coś dla was robi, a dopiero potem krytykujcie dosłownie wszystko. Jak widać Wy macie większe ego i ambicje może nawet macie chęci, ale to stanowczo za mało w stosunku do wykonania :-/ Elle i Vozu przynajmniej coś robią i widać, że prace idą do przodu ( i wcale nie tak wolno).
Gedeon - 2009-07-10, 23:15

..
Athelle - 2009-07-10, 23:23

Gadeon w stwierdzeniu "ze walka toczyc sie bedzie na kazym hexie" mam na mysli, ze kazdy hex bedzie wazny i o kazdy bedzie trzeba walczyc.

Walki beda rozgrywane szybko... ze slabszymi armiami... doslownie automatycznie...

Gedeon - 2009-07-10, 23:33

..
Vogel - 2009-07-11, 09:53

Czapa napisał/a:
Gadziu,.

Cholera cały czas się zastanawiałem czemu on do Gaderica zagaduje skoro ten się nie udzielał a tu on do Gadeona pije :-/

Elledan Athellen napisał/a:
Cala mechanika obejmuje zmiany terenu (przeksztalcanie) w momencie gdy zrodlo many jest przejete tylko dzieki terenowi na mapie pojawi sie normalny hex bez rozgi... jezeli jednak rozga zostanie postawiona pojawi sie obrazek z rozga. Wiec to nie jest jedynie ozdoba.

Czyli jak do każdej planszy przygotujesz dodatkowo żeton z każdym polem w barwach konkretnych ras które potem będziesz nakładał na planszę jako zajmowanie terenu :?:
(to już sobie doczytałem i wiem)

Elledan Athellen napisał/a:
Walki beda rozgrywane szybko...

To mnie zastanawia jakim cudem :?: Jeśli ja wykonam ruch potem MG musi być na forum by to przedstawić wizualnie potem musi pojawić się drugi gracz i wykonać ruch a ja znów obede czekał na MG.

W jaki sposób będziemy decydować o kolejności ataków jednostek tej samej INI :?:

I czy choć w tym projekcie zamierzasz być otwarty na sugestie i krytykę czy tez uznasz, że jesteś atakowany a jedyna słuszna koncepcja to ta Twoja :?:

Gedeon - 2009-07-11, 20:10

..
Vogel - 2009-07-12, 08:16

Gedeon napisał/a:
Cytat:
W jaki sposób będziemy decydować o kolejności ataków jednostek tej samej INI


Za pomocą k6. To już jest gdzieś wyjaśnione.


Taaa serio :?: Normalnie gdyby nie ta informacja od Ciebie to bym w życiu tego nie znalazł. Nie pytam o takie oczywistości ale o to jak będzie z tytm rzucaniem w momentach gdy na forum nie będzie jednocześnie graczy i MG. Czy będzie ustalkana całość kolejki na początku każdej tury czy przed każdym atakiem losowanie kto zacznie :?:

MachaK - 2009-07-12, 09:26

Ja radzę tylko, żeby zamiast całych armii po mapie wędrowały pojedyncze jednostki, coś takiego co tutaj zrobiłam. Ale to tylko propozycja, jak wasza opcja wyjdzie dobrze to będzie dobrze.
Athelle - 2009-07-12, 12:35

Moja opcja zaklada jak najdokladniejsze odzwierciedlenie tego co jest w grze :) i wolal bym przy tym punkcie zostac.

Vog Inicjatywe masz dokladnie opisana w temacie WALKA i jest tam dokladnie opisane co w momencie gdy jednostki maja ta sama inicjatywe...

Jezeli dokladnie przeczytal bys ten fragment

Cytat:
Przy rzutach remisowych:
a) Jeżeli jest to pierwsza tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która jest w armii która zaatakowała.
b) Jeżeli jest to druga (lub dalej) tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która w poprzedniej turze przegrała.


Wydaje mi sie, ze odpowiada na twoje pytanie.

Rzuty na Inicjatywę są powtarzane co turę... - to tak pogrubionym druczkiem jakbys znowu czegos nie zrozumial.

Sam ruch na mapie świata itp. może się odbywać bez obecności wszystkich graczy. JEDNAK WALKA będzie rozegrana przy obecnosci graczy z pomoca naszego cudownego CHATU.

Cytat:
I czy choć w tym projekcie zamierzasz być otwarty na sugestie i krytykę czy tez uznasz, że jesteś atakowany a jedyna słuszna koncepcja to ta Twoja


Vog jak zwykle :) zmieniac cos bede przy testach jezeli cos nie wypali... was prosze o pomysly (temat: Opcjonalni Bohaterowie) i wskazowki na temat tego co moze nie zadzialac.. albo czego nie wytlumaczylem (tak jak twoje zauwazenie problemu z doswiadczeniem - odnosnie poziomu i dalszego rozwoju armii.

Nagash ep Shogu - 2009-07-15, 00:19

W jaki sposób przekształcanie hexów na dany teren zostanie utrwalone na mapie? Żeby potem nie było kłótni czyj hex do kogo należy. Masz to już jakoś Elle rozwiązane?
Athelle - 2009-07-15, 00:22

Przeksztalcamy hexy na poczatku wlasnej tury. I beda graficzne zmiany na mapie.
Athelle - 2009-07-17, 15:33



Co powiecie :D ?

Czapa - 2009-07-17, 17:19

Całkiem nieźle tylko podpis pod spodem głosi BE. Moim zdaniem wystarczyło by samo Disciples II, zwłaszcza, że jednak nie jest wzorowane tylko na DIIBE. No i być może nieuważnie czytam, ale co oznacza te M1 i L1?
Saemiel - 2009-07-18, 11:45

Jak dla mnie napisy powinieneś uzupełniać np. w Gimpie, żeby były polskie znaki. No i na pewno "mage" czy "archer" wypadałoby zastąpić polskimi wyrażeniami. Albo wszystko po angielsku, albo po polsku, bo taki misz-masz kijowo wygląda.
Czapa - 2009-07-18, 12:30

Mam propozycję dodatku do jednostki o nie wysokiej celności, mianowicie:
Frustracja - jeśli jednostka nie trafi celu to w przyszłej turze ma +1do dmg, jeśli znów nie trafi to w następnej ma kolejne +1 (razem +2). Natomiast gdy tylko trafi cały bonus uchodzi i od nowa musi go zbierać.

Gedeon - 2009-07-18, 12:37

..
Athelle - 2009-07-18, 12:47

Vozu ma pomysly, a ja nie mam nic przeciwko by i taka wersja powstala.

Efektow (w stylu Frustracji) ma byc sporo. I kazdy pomysl jest potrzebny. Wiec pisac jak wpadniecie na cos podobnego.

Saemiel - 2009-07-18, 12:56

Dziwną sprawę teraz zauważyłem u mroczniaków. Dlaczego tylko jeden ma odporność na śmierć? To, że już nie są w mocy Mortis chyba nie oznacza, że nagle ożyły. Tutaj to normalnie drowy są ;P
Czapa - 2009-07-18, 13:01

To może jeszcze:

Zaślepienie - atakujący zyskuje +1 do celności względem celu (i nie może Go zmienić puki ten nie padnie), ale odsłania wrażliwe pkt przez co ma -1 do pancerza. Atutem może być to, że z każdym nowym celem będzie zyskiwał na celności, ale nie tracił więcej pancerza. W efekcie końcowym może zyskać np. max +3 do celności kosztem -1 do pancerza.

Krwawa ścieżka (przeciwieństwo frustracji) - każdy celny atak zwiększa zadawane obrażenia w następnym ataku względem tego samego/innego celu.

Gedeon - 2009-07-18, 13:07

Proponowalbym, zeby jednak premie nie byly stale i jednakowe dla wszystkich. Nie powinno byc, ze costam dodaje zawsze 1 pkt do ataku, tylko, ze np. jesli jednostka ma do 5 pkt ataku to dodaje jeden, a jesli wiecej - to 2.

Cytat:

Dlaczego tylko jeden ma odporność na śmierć?


Pewnie balans...

Czapa - 2009-07-18, 13:10

Wiesz Gadziu, operatorzy to tam odpowiednio z balansują to tylko wstępne propozycje...
Gedeon - 2009-07-18, 13:14

..
Saemiel - 2009-07-18, 13:16

Jeśli to zrobiono dla balansu to proponuję odporność na śmierć uciąć kilku nieumarłym, choćby upiorom. Wystarczy im odporność na oręż. Ale jeszcze mocno nie zrzędzę dopóki się Elledan nie wypowie i nie wytłumaczy czemu mroczniaki nie mają odporności na śmierć.
Zaraz się okażę, że żywiołaki powietrza nie mają odporności na powietrze :roll:

Czapa - 2009-07-18, 13:27

Gedeon napisał/a:
Zapewne. Rozumiem, ze delikatnie sugerujesz, abym sie zamknal? :D


Mylisz się, sugeruję żebyś też pomyślał nad czymś irracjonalnym ;-)

Saemiel napisał/a:
Zaraz się okażę, że żywiołaki powietrza nie mają odporności na powietrze :roll:


W sumie nie zdziwiłbym się ;-) W takim HoMM to działa wręcz odwrotnie w przypadku niektórych żywiołaków właśnie np. powietrza - otrzymują one zwiększone obrażenia od pioruna i łańcucha piorunów.


A skoro już tak rozbudowujemy to może dodacie i rozszczepicie poszczególne żywioły? Taka woda i lód, woda ogień zgasi, ale ogień stopi lód. Błyskawice nie koniecznie są powietrzem, to raczej elektryczność, w powietrzu mogą być zaklęcia trąba, tajfun czy coś takiego. Do tego można by łączyć 2 i więcej rodzajów. Np. gdzieś tam wspomniany sztorm - zadawałby 50% obrażeń od wody i 50% od powietrza?

MachaK - 2009-07-18, 14:47

Czapa, przekombinowanie z tymi rozbudowanymi żywiołami. Na RPG może być, ale nie na planszówkę. Szachy są proste a mają międzynarodowy i międzyepokowy sukces.

Saemiel, gdyby gra nie była robiona tak, by balansu nie było a na pseudorealia to gra stronnictwem A (ma małe HP, INI, DAM, droga rozbudowa stolicy i wolno awansowanie) byłaby z góry skazana na porażkę w grze ze stronnictwem B (ma duże HP, INI, DAM, tania rozbudowa stolicy i szybkie awansowanie).

Athelle - 2009-07-18, 14:51

MOZE TAKI KOMUNIKAT :D DYSKUSJE ODNOSNIE RAS MOZECIE PROWADZIC BEZPOSREDNIO W SPECIALNIE ZALOZNYCH DLA NICH TEMATACH. PIERWSZY POST BEDZIE EDYTOWANY O FAKTY (STATYSTYKI I WSZYSTKIE POTRZEBNE DO GRANIA INFORMACJE).
Saemiel - 2009-07-18, 15:14

MachaK, gdzieś mam balans jeśli coś jest nielogiczne. Elle mnie tam przekonywał ale co do mroczniaków jestem sceptycznie nastawiony. Umarli którzy umierają od chorób (vide zaraza albo plaga) to jednak coś co mi, kto optuję za materialnymi duchami, którego do tego się starzeją, coś co dla mnie jednak jest przekombinowanie.
Według mnie można ten problem ominąć dając jakieś specjalne jednostki mroczniakom które w jakiś sposób nie byłby odporne na śmierć, ale tylko pojedyncze sztuki, ew. Jakieś krótsze drzewko, a magowie byliby w takich starciach jedynie dla ozdoby. Przy takiej okazji oczywiście trzeba by wywalić mrok, bo wtedy byłby dopiero problem, chociaż tutaj nie wiem jak będą odporności na to źródło rozdawane innym jednostkom, to jeszcze do końca przeciw temu nie protestuję.
No i jeśli balans jest taki ważny to czemu by nie pozbawić kilku szkieletów czy innych upiorów odporności na śmierć? Równie logiczne i dużo łatwiejsze zabrać takową odporność od upiora, zmory i śmierci na przykład i wtedy nie ma zbytnich problemów.

MachaK - 2009-07-18, 15:27

Jak chcesz złamać kark komuś, kto nie ma kręgosłupa? Nieumarli po to są nieumarli żeby im nie zawadzały problemy zdrowotne. Ataki magii śmierci to głównie plaga, zaraza itp. czyli oddziałujące na zdrowie. Przy okazji są pozbawione wolnej woli, zatem powinny mieć niewrażliwość na umysł tak, jak ma to np. żywa zbroja. Ale nie mają. Dlaczego nie mają? Bo równowaga byłaby zachwiana. Itd.
Saemiel - 2009-07-18, 15:34

No a może Mroczne Elfy są żywe o_O Poza tym brak wolnej woli nie wklucza myślenia! Żywa zbroja jest kontrolowana przez magów w 100%, a nieumarli nie są w 100% kontrolowani przez Mortis, z czym na pewno się zgodzisz. Nawet przykład zombiego z pierwszej misji kampanii elfów sam podejmował decyzję kogo atakować, chociaż akurat widać było, że inteligencją nie grzeszy. Ale jednak jakąś miał! Nie wierze, że to Mortis dała tak się zrobić elfom ;P
MachaK - 2009-07-18, 15:41

Zależy co rozumiesz poprzez pojęcie wolnej woli. Opcji jest tyle, że niektóre pasują do twojego stwierdzenia, zaś niektóre nie.

Jeśli się nie mylę (jak dawno temu grałam w D2! Będę musiała kiedyś odzyskać jakoś) tow kampanii nieumarłych w D2 ciągle padają słowa o niewolnikach Mortis, beznamiętne czy bezmyślne narzędzia :-x . Bywają jednostki, ale nie masy. A my się raczej opieramy na masach niż na jednostkach.

A co do mroczniaków. Wiem, że mieli być narzędziem by Gallean powrócił do Mortis i żyli długo oraz szczęśliwie. Nie wiem czy mroczne elfy to wynik czystej magii czy jakiejś pseudotechniki. Jak to pierwsze to będzie podobnie jak z nieumarłymi, jak to drugie to tak jak mówisz.

Athelle - 2009-07-18, 15:45

Mrocze nie sa narzędziami i nie "żyją" jedynie dzieki nienawiści i pragnienia mortis. Gallean uwolnił je i dal im własna wole.
Athelle - 2009-07-19, 12:40

MALE OGLOSZENIE: MROK JAKO ZRODLO ATAKU ZOSTAL USUNIETY I NIE BEDZIE DO W SYSTEMIE.
Saemiel - 2009-07-21, 22:49

(tutaj piszę, żeby offtopu u zielonoskórych nie robić)
No ziemia mrocznych elfów to jest jeszcze gorsza niż orków. Tak wyróżnia się, ale niebieska ziemia? ^^ Chyba jest jakaś niebieska glina, no ale glina raczej jest niżej od wierzchniej warstwy ziemi. No w nocy może tak wyglądać i zwykła ziemia, tylko, że jak obok będziemy mieć normalnie rozświetloną, jak w dzień, glebę to jednak to komicznie będzie wyglądać.
Z dwojga złego to już lepiej jest jak tereny od siebie się zbytnio nie różnią.

Taki mały double post ;)
Przy graniu w Diablo pomyślałem sobie, że można by użyć terenów z Diablo właśnie do różnych terenów. Takie dwie małe próbki.

Teren z Piekła
http://img204.imageshack....ellterrain.jpg/

Teren z Harrogath


Wiem, że nawet równej wielkości nie są te pocięte screeny. Ten z Piekła jest nieco parszywy, ze względu na ciemność u doły ale trudno ;P
Oczywiście można brać jeszcze z innych lokacji, choćby pustynia Lut Gholein mogłaby być terenem dla Alkmaaru. Jeszcze jaskinie z pierwszego akut mogłby się do czegoś nadawać, chociaz tutaj nie jestem pewien.
Również poziomy jaskiń z pierwszego Diablo mogą być terenem dla jakiejś nacji.

Małych dubli też nie robimy.

(VHS)

Vogel - 2009-07-22, 17:59
Temat postu: "Mierz siły na zamiary"
Czy te 9 ras jest rzeczywiście konieczne :?: Jeśli przy żetonach jednostek będzie wymagany jej art to mamy około 90 nowych jednostek do zaprojektowania i wykonania. Jak duże są szanse, iż powstaną one w jakimś sensownym czasie :?: Czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem skupienie się początkowo na pięciu gotowych wymagającym jedynie adaptacji statystyk do nowych warunków natomiast pozostałe pozostawić jako ewentualne dodatki. Dzięki temu gra byłaby gotowa znacznie szybciej co umożliwiłoby testowanie mechaniki gry raz jej zmiany/usprawnienia. Dzięki temu rozwiązaniu nowe rasy byłyby znacznie lepiej dopracowane i przemyślane.

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby w temacie Imperium pojawiły się staty Rycerza

Vozu - 2009-07-23, 09:09

Ja uważam, że 9 ras nie jest wielkim problemem, może i będą komplikacje z artami, ale ja jestem bardziej zainteresowany wersją stricte planszową, czyli rozgrywaną na żywo, a tam arty konieczne nie są: wystarczą znaczniki z nazwami i spisane w podręcznik statystyki. W końcu, kto by zużywał aż tyle tuszu na drukowanie?
Athelle - 2009-07-24, 13:31

Dajemy sobie spokój z nowym systemem obrony rózg. Uznałem, ze planszówka to nie miejsce dla niego.

Zaczynamy z Vozu powoli pisanie umiejetnosci dla bohaterów.

Testy walki wypadly bardzo pierwszorzednie :) jeszcze tylko testy mechaniki zwiazanej z mapa swiata.

Gedeon - 2009-07-24, 16:31

..
Athelle - 2009-07-24, 16:31

Jak bys przeczytal to co tam napisalem to bys wiedzial ze rozdzkarze i tak i tak by byli.
Gedeon - 2009-07-24, 21:35

..
Athelle - 2009-07-24, 21:46

Nie przewidujemy. Przeksztalcanie terenu niestety na to nie pozwala. Poza tym jak wyobrazasz sobie gre Hordy vs. Hordy?
Gedeon - 2009-07-24, 21:57

..
Athelle - 2009-07-24, 21:59

:) Nie przewidujemy.
MachaK - 2009-07-26, 10:39

Elledan Athellen napisał/a:
Potrzebujemy cztery herby i cztery rózgi dla nowych ras.


W grafice komputerowej dobra nie jestem, ale to co zaprezentuję może zostać wykorzystane przez innych.

Alkmaar


Mroczniaki


Zieloni
http://img258.imageshack.us/img258/7154/zie2.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/7132/ziec.jpg

EDIT POST

Herb Mroczniaków


Rózga dla zielonych

Vogel - 2009-08-15, 11:32

Nadal mam obawy dotyczące czasu potrzebnego do gry. Walki jak piszecie nie trwają długo jednak weźmy pod uwagę grę na planszy gdzie gdy jeden walczy z neutralami drugi czeka potem czeka też na nowe rozrysowanie przez MG mapy. W rezultacie gra może trwać tyle samo co pojedynek w oryginalnego disa lub dłużej bo w przypadku przerwania gry dla jej wznowienia trzeba zebrać trzy osoby.
Co do planszy czy obaj gracze mają w 100% odsłoniętą plansze i widzą wszystkie ruchy przeciwnika :?:

Ciekawe czy choć ten projekt zostanie doprowadzony do końca.

Vozu - 2009-08-15, 13:04

Nie wiem jak to jest w wersji chatowej z odsłonięciem mapy, ale mam już pewne propozycje co do modyfikacji gry pod zabawę na żywo (chyba niedługo powstanie o tym osobny temacik). Czasu na pewno trochę będzie potrzeba, ale ja jestem zaangażowany w te robotę głównie pod kątem gry na żywo, a tam wyglądać to będzie nieco inaczej.
Co do twojego marudliwego tekstu małą czcionką: tak, to dojdzie do końca bo zarówno ja jak i Elle mamy z robienia tego jakąś frajdę. DRPG to trup którego na siłę każecie mi robić, sami się nie angażując. Więc robię co chcę i w jakim tempie chcę.

Vogel - 2009-08-16, 07:57

Vozu napisał/a:
DRPG to trup którego na siłę każecie mi robić, sami się nie angażując. Więc robię co chcę i w jakim tempie chcę.

Biłem raczej \do takich projektów jak liga turniej i jeszcze kilka pomysłów Elledana które zamierały tak szybko że nawet nie zdążyłem zapamiętać. Poza tym ja niczego nikomu robić nie kazałem.

Co z wykorzystaniem w grze obrazków z D1 :?:

Athelle - 2009-08-16, 09:05

Turniej bedzie skonczony. Osoby ktore maja cos na ten temat wiedziec - sa poinformowane. Liga jest tworzona - ciekawe ze kilka moich innych projektow zostanie własnie tutaj wdrążonych.

Obrazk z D1 nie beda wykorzystane raczej.

Athelle - 2009-08-16, 19:41

Potezny Up. W rasach.. dodane statystyki jednostek: Imperium, Górskich Klanów, Legionow, Hord, Mrocznych, Morskich oraz Przymierza.
Athelle - 2009-09-15, 13:40

UP. Dodalem do ras (Imperium, Hordy, Legiony, Przymierze i Klany) grafiki przedstawiajace mozliwosci blokowania jednostek.
Vogel - 2009-09-15, 17:37

Przydałaby sie jeszcze jakaś mała legenda tak ku jasności.
Athelle - 2009-09-15, 19:05

Hmm nie myslalem ze ktos bedzie mial z tym problemy. Zaznaczone kolorem pola w drzewkach mowia o tym ze dane stadium rozwoju da sie zablokowac (tzn. moze byc forma koncowa ktora rozwija sie juz tylko poprzez zwiekszanie HP i DMG)
Athelle - 2009-09-19, 19:14

UP. Statystyki jednostek po balansie (Mroczne, Morskie, Imperium, Klany, Przymierze, Hordy i Legiony)

Edit: UP. Blokowanie jednostek Mrocznych Elfow i Morskich Ludow.

Vogel - 2009-11-12, 12:05

Ponieważ Elle kilkakrotnie napisał iz nowe rasy maja już porządną fabułę i historię równającą je z podstawowymi nacjami gry to mam pytanie dotyczące bogów mianowicie kto czuwa nad Zielonoskórymi, Morludżmi, Przymierzem i Mrocznymi elfami :?:
DeathCloud - 2009-11-12, 13:26

W jednym przypadku (Alkaar) nie mamy do czynienia z osobną rasą bo oni są podstawą sług Mortis, jeśli jednak jacyś żywi jeszcze istnieją to służą pewnie za żywych członków Hord. Poza tym jakiego boga by oni mieli?

W innym przypadku (mroczniaki) nie można mówić osobnym bóstwie , ale jednym bogu rozdartym między dwa rodzaje wyznawców , można mówić o wewnątrzym konflikcie duszy Galleana. O ile to świetny materiał na dobrą kampanie to jednak słabe podstawy nowej rasy.

A co do ostatnich (lud morza) to ci nie mają swego bóstwa bo ich bogini odeszła od nich.

Jedninie Orkowie maja potwierdzenie istnienia swego boga.
A co z mieszkańcami bagien ?
Dobrze że chociaż barbarzycy i bandyci nie mają swojej rasy.

Vogel - 2009-11-12, 13:39

Cytat:
Jedninie Orkowie maja potwierdzenie istnienia swego boga.

Taa ale to trup.

Athelle - 2009-11-12, 14:04

Mroczne - Gallean

Morludzie - Solloniele (choc w sumie jej juz nazwac bogiem nie mozna)

Zielonoskorzy - Gromdok

Alkmaar to rasa we wczesnym stadium rozwoju. Sprawa boga nie byla jeszcze rozpatrywana.

Wiecej informacji na dzien dzisiejszy przekazac nie moge.. bo jutro moga byc nieoficialne. Caly czas pracujemy nad szczegolami.

Vogel - 2009-11-12, 14:10

Elledan Athellen napisał/a:
Morludzie - Solloniele (choc w sumie jej juz nazwac bogiem nie mozna)

Solonielle już nie ma przecież to Mortis w jaki sposób chce cie ją ponownie wprowadzić :?:
Jeżeli Gallean jest z mrocznymi kto patronuje przymierzu :?:

Athelle - 2009-11-12, 14:14

Przymierze w OFICIALNEJ KAMPANI zostalo bez boga. Gallean odszedl z Mrocznymi.

Nad sprawa Sollo trwaja jeszcze dyskusje. Moge powiedziec, ze nie bedzie bogiem, a raczej tytanem (Cos na styl Sily Straznika Stolic). Sprawa jest o tyle ciezka do rozwiazania, ze projekt kampani opisujacej "jej powrot" tworzony byl przez wiele osob (ja, Nagash, Cethu, R'ed) i zostal w pewnym etapie przerwany. Powrot do prac jest planowany :D ale ze wzgledow czasowych (braku czasu) :D co chwile przekladany.

Saemiel - 2009-11-12, 15:18

Ja tam nic nie chcę mówić, ale skoro nawet Solonielle jest przywracana to czy Gromdok to nie przegięcie? Gallean wskrzeszony, pewna część Mortis też i jeszcze bóg orków. Coś za łatwo tych bogów jest wskrzeszać (czy tam przywracać) jak dla mnie.
Dla orków to już szybciej pasowałby jakiś potomek Gromdoka, syna miał, co się wilkami zajmował. A nigdzie nie było napisane, że ród został przerwany. Wymówka byłaby o tyle dobra, że przez ten czas co się nie objawiał to zwyczajnie dorastał.

Vozu - 2009-11-12, 15:26

Koncepcja tzw. "powrotu Solonielle" jest na szczycie mojej listy jeżeli chodzi to, co trzeba zniszczyć ew. zdezintegrować i zbudować na nowo. W każdym razie ma w bliżej nieokreślonej przyszłości odbyć się większa debata nad tym wszystkim.
Orkowie nie mają ściśle ustalonego bóstwa, była mowa o dwóch zielonych bogach i jeden z nich (zapewne ten żywy) obejmie patronat nad nimi.
Mroczne elfy oczywiście będą miały Galleana, ale czy Przymierze pozostanie bezbożne, czy też nie, to trza się jeszcze zastanowić.
Alkmaar, to jest rasa tylko dla smaczku w rozgrywkach misji pojedynczych plus kampanii fabularnej opowiadającej o czasach sprzed powstania Hord. Zresztą oni raczej mieli za bóstwo coś na styl "mieszaniny" dusz przodków.

Saemiel - 2009-11-12, 15:36

Yyy... To mnie jedna rzecz ciekawi. Będą misje dla jednego gracza? o_O
Co do Grokdaza (tak się chyba ten Pan Wilków nazywał) to mi tutaj coś nie pasuję. Albo objął by schedę po ojcu od razu, albo wcale. Zresztą nie nazywa się kogoś Panem Wilków jeśli nim nie jest. Zmiana kwalifikacji? Zresztą można się spodziewać, że skoro nie odpowiada mu prowadzenie orków to albo z powodu, że również był zawiedziony ich osiągnięciami, albo nie interesowało go prowadzenie inteligentnej rasy, albo z wilków zamierzał zrobić coś lepszego od orków.
Taki zamysł mi jakoś nie bardzo pasuję. Poza tym gdyby był taki potężny to już dawno mocniej by się zamanifestował. Ta postać jakoś nie bardzo mi pasuję.

Vozu - 2009-11-12, 15:40

Matko kochana, gry towarzyskie mogą być na siekaninę (misje pojedyncze) albo fabularyzowane, w sensie kampania itp. której to mają zostać napisane. Ogółem mamy do planszówki nieco dwuznaczne podejście, robimy ją jakby była prototypem prawdziwego Disa3.
Co do bóstwa orków; nawet jeżeli ten Grokdaz nic nie robił, to chyba musi być tego jakiś powód, prawda? Wzmianka o nim jest dopiero w BE, a orki wtedy zaczynają się organizować mocniej, coś musi być na rzeczy, kwestia tylko, co....

Vogel - 2009-11-12, 15:42

Saemiel Twoje milczenie na temat istnienia jednocześnie dwóch Solonielle (Mortis i jakiegoś tytana) innych niż wcześniej jest już wykorzystywane przez Ellego jako głos pełnego poparcia tego pomysłu. Możesz się do tego odnieść :?:

Co do wilczego pana to mógł on przez ten czas nie interesować się Zielonymi ponieważ za bardzo upodobnili sie do innych ras oddalając od zwierząt, ednak jakieś wydarzenie może sprawić iż postanowi on poprowadzić armię swego ojca to nawet dobry pomysł na fabułkę (^^)
Saemiel napisał/a:
yy... To mnie jedna rzecz ciekawi. Będą misje dla jednego gracza? o_O

Tak ale będzie w nie mogła grac tylko jedna osoba na raz bo Elle będzie robił za MG bez którego w kampanie nie pykniesz.

Vozu - 2009-11-12, 15:47

Vogel Serapel napisał/a:
Saemiel napisał/a:
yy... To mnie jedna rzecz ciekawi. Będą misje dla jednego gracza? o_O

Tak ale będzie w nie mogła grac tylko jedna osoba na raz bo Elle będzie robił za MG bez którego w kampanie nie pykniesz.

Sprzeciw. Misje pojedyncze (fabularne) i kampanie zostaną opisane w pdf`ie wraz z gotowymi mapkami, zagrać w nie będzie mógł każdy pod warunkiem znalezienie kogoś jako MG. Tak samo jak gra towarzyska może rozgrywać się z dowolną osoba jako MG, lub na zasadach planszówki na żywo, gdzie gracze nawzajem się kontrolują i nie ma MG ścisłego.

Saemiel - 2009-11-12, 16:12

No misje dla jednego gracza to mnie mocno zaskoczyły. To będzie jakieś przegięcie jak MG będzie kierować innymi rasami. Poza tym trochę to na smutno będzie, bo wprowadzanie więcej niż jednej rasy do scenariusza kompletnie mija się z celem. Jak dla mnie to jest dość kontrowersyjny pomysł. No i w takim wypadku chyba kompletnie zrezygnuję się z walk MG z neutralami? Czy jak to będzie wyglądać?

No podane na sucho informacje na temat orków nie są zbyt ciekawe, chociaż jak tak teraz Vogel nawet przedstawił swój pomysł to materiał do zrobienia dobrego fluffu dla orków jednak jest. No to może zbyt pochopnie się wyraziłem, jeszcze się zobaczy.

Co do Solonielle nie uważam, żeby to był kompletnie zły pomysł, ale Sollonielle jako jakiś tytan mi się nie podoba, tym bardziej, że ma jakoś użyczyć siły strażnikowi. Ogólnie jakoś to mętnie napisane, tytan w Disciples kojarzy się z jednym, zaś z mitologii greckiej to tytani jakoś strasznie mocno od bogów się nie różnili. Gdyby jakoś ciekawie opisać jej powrót, choćby częściowy (powiedzmy część jej ciała się uchowała w morskich odmętach, że już w trakcie podążenie za sercem Galleana w stronę słońca jej część chciała zrezygnować pościgu i dzięki temu to jest możliwe.) i można zrobić by boginie o dwóch twarzach. Chociaż pewnie zaraz mnie ochrzani, że za dużo batmana czytałem ;P
No ale wyodrębnienie Sollonielle jako kompletnie nie zależnej części Mortis to mi się zbytnio nie widzi. Jakieś to zakręcone jak słoik mojej babci i w ogóle dziwne.

Vozu - 2009-11-12, 16:21

Równie zakręcone jest dawanie autonomii kawałkowi jej ciała. Sprawa bóstwa morludzi będzie mocno dyskutowana,a le jak dla mnie jakiekolwiek fragmentaryzowanie Mortis to czysta bzdura.
Natomiast Vogel mówi rzeczowo i ja go popieram co do bóstwa orków, na pewno to wykorzystamy.

EDIT: a kampanię można rozgrywać z innymi graczami jako adwersarzami, planszówka to nie gra komputerowa, tu jest duża dowolność.

Athelle - 2009-11-12, 16:26

Nie bedzie czegos takiego jak gra samemu :/
tylko w obecnosci MG
To glupie przeciez by bylo i nudne.

Saemiel - 2009-11-12, 16:26

No ja nie mówię, że to dobry pomysł. Dla mnie jest on jednak lepszy od tego który jest zaprezentowany.
No i skoro fragmentowanie Mortis to czysta bzdura to jak w ogóle można zakładać Sollonielle jako bóstwo czy coś w tym stylu dla moroludzi? Tutaj akurat pojawia się dość oczywista sprzeczność.

EDIT: No chyba pisałem o grze z MG akurat w tamtym wypadku. Zaś Vozu znów mi udowodnił, że jednak gra single player nie będzie mieć miejsca.

Athelle - 2009-11-12, 16:33

Sprawa Sollo bedzie omawiana... dokladna historia jak "wróci" bedzie opisana. Zobaczycie to, wtedy sens bedzie mialo rozmawianie o tym.
Vozu - 2009-11-12, 16:36

Sae, tobie się dogodzić wogóle da? Mówię, że można grać tak jakby singla tylko z MG. Ty narzekasz, to mówię, że przecież tu jest duża dowolność i jak ci się gra z samym MG nie podoba to możesz ściągnąć znajomych żeby robili za oponentów. Gdzie tu jest udowadnianie, że singla nie ma? Ja tylko pokazuję, że można bardzo dowolnie grać, a ty szukasz dziury w całym...
A jakiejkolwiek rezurekcji czy innemu powrotowi Solonielle jestem przeciwny i zawsze to mówię, ale to co się znajdzie w planszówce zostanie ustalone po dużej dyskusji, gdy tylko pełna koncepcja zostanie przedstawiona.

Saemiel - 2009-11-12, 16:44

No dla mnie dość mocno problematyczną sprawą jest wtedy walka rasą którą walczy MG z neutralnymi jednostkami oraz ciągła wiedza o stanie przeciwnika. Dlatego moim zdaniem jest to kompletnie abstrakcyjny pomysł, dlatego byłem zaskoczony jak o tym usłyszałem. No walki z armiami neutralnymi da się jeszcze załatwić przez to, że gracz będzie wtedy nimi sterować, ale drugiej sprawy nijak załatwić się nie da.
Ciekawi mnie też gdzie wyraziłem moją dezaprobatę co do kampanii w której naszym przeciwnikiem miałby być gracz, a nie MG. Akurat to chyba jedyne sensowne rozwiązanie, to ciężko się jest o cokolwiek czepiać w takim wypadku.

aeras_20 - 2009-11-12, 18:48

A z morskimi nie lepiej zrobić tak, jak robicie z alkmaarem? Znaczy się , że są grywalni jako oddzielna rasa w czasach zamierzchłych. Przynajmniej na ten czas, aż nie wymyślicie jakiegoś demiboga (pomysł wiem, nienajlepszy, ale nie jestem najlepszy w kreacji).
Athelle - 2009-11-12, 18:53

Ja bym powiedzial, ze stary team byl pewny swego.. istnieja juz pewne zarysy kampani wszystkich czterech nowych ras. Wydaje mi sie, ze wszystko co sie pojawi bedzie dobrze i logicznie wytlumaczone.
Qumi - 2010-01-05, 20:36

Może ktoś streścić jaka jest motywacja mrocznych elfów? Bo wydaje mi się, że w kampanii mocno zaakcentowano w pewnej misji dodatkowej, że mroczne elfy, na wzró bestii Galleana, szukają równowagi między naturą i śmiercią, czyli rzecz prawdopodobnie sprowadza się do rozkładu i grzybów. Może więc zrobić z ME fascynatów zgnilizny? rozkładu?
Athelle - 2010-01-05, 21:59

ME sa w przebudowie... zmienily sie sciezki fabularne... na dzien dzisiejszy nie mozna powiedziec nic.
Saemiel - 2010-02-05, 22:28

Kilka propozycji terenów dla różnych ras, jedna z tych wód które tutaj są IMHO powinna zamienić obecny teren moroludzi, chociaż pewnie po poddaniu ich jakiemuś rozjaśnieniu czy czymś takim.

http://img14.imageshack.us/i/40919495.jpg/

http://img215.imageshack.us/i/79846979.jpg/

http://img63.imageshack.us/i/87254961.jpg/

Źródło: Warlords: Battlecry III

EDIT: Przy okazji spojrzałem sobie na budynki z tej gry i w sumie można by kilka (na pewno nie za dużo) dodać jako zastępcze lokacje na mapie przygody dla urozmaicenia, ale to już takie poboczne refleksje.

Przykład

Vozu - 2010-02-06, 10:01

O ile pokazany budynek jakoś średnio mi się widzie, to muszę namówić Ellego na podmianę terenu morskich na toto niebieskie z 3 pliku na próbę (może z jakimś rozjaśnieniem, dla odróżnienia od terenu ME).
Vozu - 2010-02-08, 15:09

Po głębszym zbadaniu sprawy, ten teren (propozycja morskiego z Warlordsów) na hexach nie wyglądał najlepiej.
Kojarzy ktoś z jakichś gier inne możliwe propozycje na morludziowe, bagienne i pustynne tereny? Najlepiej jakby miały też jakieś nadające się dekoracje.

Nagash ep Shogu - 2010-04-28, 15:28

Czyli jednak projekt hula dalej? :) Dobrze wiedzieć.
Athelle - 2010-04-28, 15:36

Projekt ma się całkiem dobrze... już w przypadku DRPG widać było, ze prace zwalniają przy bohah... ale myślę, ze nowy system umiejętności pozwoli nam niedługo zacząć bete.
Vozu - 2010-04-28, 16:14

Elle, przestań mówić o tej becie bo mnie szlag trafi...
Stare założenia do bohów miały ze sobą ten problem, że były nierealne, tak samo jak umiejętności do niejakiego DRPG. Teraz mamy wersję dość realistyczną, możliwe są też pewne uproszczenia w innych kwestiach, żeby to jakoś lepiej szło.

MachaK - 2010-04-28, 18:21

A takie pytanko - czy coś z moich propozycji was zainteresowało, czy lepiej bym sobie odpuściła?
Athelle - 2010-04-28, 18:27

Zdecydowaliśmy się na razie skoncentrować na 5 podstawowych rasach znanych z Disciples wiec trudno na dzień dzisiejszy coś na ten temat powiedzieć. Pamiętam jednak, ze mieliśmy dość pokrewne wyobrażenie Satrapy. Vozu zabronił mi jednak dotykać się do bohow z ras które pojawia się w dodatkach ^^
Vozu - 2010-04-28, 18:32

Czyli w skrócie - tak, MachaK, Satrapa był bardzo interesujący i coś z niego na pewno weźmiemy, a czego nie użyjemy to zostanie jako inspiracja.
Przy okazji, jestem (jesteśmy) głęboko wdzięczni za pomoc, dużo to dla nas znaczy :-)

MachaK - 2010-04-28, 18:38

Czyli cała reszta kłaka włosów wart :lol:
Vozu - 2010-04-28, 18:43

Solnego Maga nie pamiętam szczerze mówiąc, zresztą nigdy nie wiadomo co się nam przyda. I co wymyślimy jeszcze w międzyczasie.
Nagash ep Shogu - 2010-08-04, 18:22

Ja się zgłaszam :]
Vogel - 2010-08-04, 18:33

A to i ja, niech stracę.
MachaK - 2010-08-18, 11:51

Jak brakuje wam nazw dla dowódców to macie taką stronkę

http://armieswiata.com/listatytulow1.html

Vogel - 2010-09-30, 18:43

W prawym dolnym rogu forum od dłuższego czasu jest zakładka z odnośnikami do stron partnerów, dziwi mnie że jeszcze nie poprosiliście the Blacka o dodanie tam waszej o DH. Obecnie na forum nie ma do niej żadnego sensownego odnośnika.
Vozu - 2010-09-30, 18:45

W sumie dobre spostrzeżenie :-) ale jakoś tak było, że najpierw robociliśmy, potem wyjazdy, teraz urlop od Dh... no nic, zaraz napiszę o tym do Blacka :D
Ancalagon the Black - 2010-10-01, 22:39

Link już jest dodany;) Jeśli chcecie żeby na stronie discipleshex wyświetlała się zakładka z linkami, trzeba w sekcji <head> dodać:
Kod:
<link href="http://bly.pl/PartBox/css/PB_zielony.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

a na końcu strony przed </body> dodajemy:
Kod:
<script src="http://bly.pl/PartBox/PartBox_zielony.js" type="text/javascript" language="javascript"></script>

Vogel - 2010-10-06, 13:17

Wrzuciliście coś w bagniakach czyli rasie do tej pory pomijanej jako planowanej w nieokreślonej przyszłości, czy to znaczy że jeszcze nie wracacie poważnie do pracy tylko luźno zajmujecie się tym w wolnych chwilach :?:
Cytat:
Po prostu robienie z tego projektu społecznego okazało się najgorszym z możliwych błędem, na forum nie da się w żaden sposób skoordynować prac. Musiałabyś chyba sama to robić, albo ktoś robić to sam, bo innej opcji na wykonanie planu nie ma.

Ten projekt nigdy nie był społeczny, wyrzucaliście jakiś temat (lub fragment) na forum oczekując ogólnej aprobaty odrzucając zupełnie każdy przejaw krytyki. Kiedy pytaliście o propozycje na każdą odpowiadaliście tym iż to wam nie pasuje do koncepcji lub sami macie już lepszą. Ewentualnie gdy coś przeszło bez echa mieliście pretensje o brak zainteresowania, w dużej mierze wywołany ww zachowaniami. Ten projekt od początku był waszym osobistym dziełem nie społecznym i mimo nagłośnienia na forum nadal (świadomie czy nie) takim go chcieliście zachować.
To tak poza dyskusją.
Cytat:
Nawiasem, przeglądałaś do końca te opisy mojego światka? Bo mówiłaś, że jak coś się pojawi ważnego z błędów itp. to dasz znać ;-)

Czy to ma jakiś zwiazek z DH bo miałbym dodatkową motywację do czytania ;-)

Vozu - 2010-10-06, 13:48

To znaczy Vogelu, że teraz będzie to tylko praca na zasadzie "w wolnych chwilach i w weekendy/święta" - Elle roboci, ja na studiach siedzę, czasu będzie mniej znacznie na to wszystko.

Co do tego co cytowałeś a było skierowane do MachaK - odnosiło się do projektu zwanego wstępnie Disciples Under Fire przez MachaK, a zapamiętane jako DRPG.

I nie, tamten mój światek nie ma nic wspólnego z DH, ale pomyślałem, że mogę zrobić mały offtop z pytankiem do MachaK :-P

Athelle - 2010-10-06, 14:45

Jak odzyskam baze danych z wszelkimi plikami do DH to pewnie wroce do bardziej zaawansowanych prac, łapiac Voza kiedy tylko nadarzy sie okazja. Chwilowo zajmuje sie mniejszymi projekcikami (tez do DH), efekty i material do dyskusji juz niedlugo.
MachaK - 2010-10-06, 15:24

W tym przydługim zdaniu, wielokrotnie (i to niepoprawnie) złożonym, mi bardziej chodziło o to, że nie działacie według ustalonego przez się cyklu. Mieliście najpierw skończyć rasy podstawowe a potem bawić się innymi elementami. Po pewnym czasie zaczęliście skakać od rzeczy do rzeczy. I tak jest z każdym projektem, który jawi się na tym forum - jest robiony na żywioł. A to mi się zbytnio nie podoba. Jak pisałam DUF (pierwsza wersja DRPG) to zrobiłam wpierw spis treści i szłam po rozdziałach i miałam pewien porządek. I o to chodziło w tych wspominkach, po za oczywistym elementem, gdzie scharakteryzowałam jak widziałabym Mokradlan w swoim projekcie. A dalej chodziło, by jak bawicie się nazwami to opierajcie się bardziej o nazwy historyczne a nie jakieś dziwne robótki fantasy.

Cóż, wiem, że to lekkie czepianie, ale gdzieś to musiałam napisać.

Vozu, zostało mi jeszcze prześledzić rasy i to co jest po nich i wtedy rzucę ci na forum. Chyba, że chcesz bym rzuciła co już mam, ale to jakoś zakomunikuj.

Vozu - 2010-10-20, 18:15

Dobra, pojawiła się taka sprawa, że proces twórczy znacznie zwolnił. Składają się na to dwie główne przyczyny:
- nie ma wakacji, więc jest nauka, której nieco czasu poświęcić trzeba
- koszmarne problemy z ustalaniem jednostek

Właściwie zaczynamy poważnie rozważać rezygnację z piątego drzewka jednostek na rzecz dodania tego i owego do już istniejących; dzięki temu unikamy wymyślania na siłę, przy odrobinie zaś uporu można dać większy wachlarz alternatyw.
I teraz pytanie - jakie jest wasze zdanie na ten temat, mianowicie która opcja wydaje się być lepsza? Jeżeli zdecydujemy się na rezygnację to najpewniej tematy o nowych jednostkach i wszelakie sugestie zaczną być dogłębnie analizowane, by w rozsądny sposób poszerzyć drzewka już przez rasy posiadane.

MachaK - 2010-10-21, 11:05

Zróbcie najpierw podstawę - dopiero potem będziecie mogli się bawić czy nie bawić się w nowe drzewka czy gałęzie. Jak będziecie latać tak z motywu do motywu jak smród po gaciach to nigdy tego nie skończycie.
Vogel - 2014-01-30, 18:06

Brakło tam do całości opisu Piekielnika, który szczerze mówiąc pasuje do reszty jak abstynencja do krasnoluda.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group