Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

W starym tyglu - FPR (Fantasy Role Play)

Czapa - 2009-06-21, 21:57
Temat postu: FPR (Fantasy Role Play)
Nie znalazłem sobie kącika więc postanowiłem go samemu stworzyć bo widzę, że wyobraźni to tylko pozazdrościć. Otóż pomyślałem, że skoro tak dużo nas i często to może zbierze się grupa (3-6) do FRP. Mogę zostać mistrzem jednej z ras. Oczywiście troszkę nagniemy grę żeby pasowała. Znajdą się jacyś chętni? Poniżej proponowana Karta Postaci, którą można się posłużyć:
Nagash ep Shogu - 2009-06-21, 22:04

Ja to chętnie, ale dopiero za jakiś tydzień :]
Hasisz - 2009-06-22, 09:13

Ojeju! Ale rozbudowana karta postaci!

Ale do rzeczy - jak coś robisz to zrób to porządnie, bo karta jest po prostu do niczego.

Vozu - 2009-06-22, 09:32

Z tego co ja widzę, to karta zawiera jedynie te staty, które przysługują jednostkom w grze... Szczyt rozbudowy toto nie jest....
R'edoa Yevonea - 2009-06-22, 11:38

Poza tym świat jest dopiero tworzony - na dobrą sprawę jesteśmy w ciemnym lesie, bo projekt zawiesiliśmy do czasu zakończenia sesji egzaminacyjnej.
Saemiel - 2009-06-22, 12:39

Jak dla mnie to można grać w RPG w świecie Disciples bez projektu który jest tutaj tworzony. Wtedy oczywiście nie mamy żadnej mechaniki, co akurat mi w najmniejszym stopniu nie przeszkadza. Ale taka karta jaka jest sugeruje jakąś mechaniką, której na pewno nie ma, a już na pewno nie jest dostosowana do sesji RPG.
Czapa - 2009-06-22, 12:51

Nie wiem czy już kiedyś graliście na forum w coś takiego, ale im bardziej rozbudowana karta tym trudniej się gra. Swego czasu jak próbowaliśmy grać w coś takiego na podstawie Diablo II to w ciągu 2-3miechów Karta została okrojona ze wszystkiego do minimum (tylko podstawowe statystyki - siła, zręczność, żywotność, energia) i dopiero wtedy dało się normalnie grać. Wcześniej był schemat czysto z Diablo II plus rozbudowa o umiejętności, ale po tym czasie zrezygnowaliśmy nawet z obrażeń, życia i całej prawej strony Karty. Jeśli chcecie rozbudowaną grę to ja nie widzę przeszkód, ale w rl-u. Osobiście mam kilka partii w Warhammera i D&D3.5 za sobą i na forum gdzie czasami trzeba czekać na jedną osobę i kilka dni to się mija z celem. Ponadto jak widzicie testy prawdopodobieństwa? Rzuca MG czy Gracz, ja z doświadczenia MG (być może akurat takiego trafiłem) nie ufam i nie traktuję Go jak przyjaciela, parę razy już umarłem, a po wskrzeszaniu zostawałem cofnięty w rozwoju... cieszę się tylko, że zawsze znalazł się jakiś kapłan i nie musiałem poddawać się reinkarnacji...
Saemiel - 2009-06-22, 13:13

Każdy wie, że karta nie powinna być rozbudowana. Ale też każdy wie, że powinna być funkcjonalna. W twojej brakuje tak elementarnych statystyk jak siła czy zręczność. Akurat przerysowanie tego całkowicie z gry nie był dobrym pomysłem.
Poza tym ciekawi mnie jaką fabułę możesz wymyślić dla członków wszystkich ras? Osobiście się już dość długo nad taką głowię, bo żeby była sensowna to nie jest wcale taka prosta sprawa. Znów zbytnie ograniczanie w tym względzie też nie jest fajne, bo zabija oryginalność Disa.

Czapa - 2009-06-22, 13:43

Już w 1szym poście zaznaczyłem, że będzie podział na Rasy. Co w dalszym etapie pozwoli nawet na pojedynki między rasami co powinno troszkę urozmaicić grę. Co chcesz zyskać poprzez dodanie statystyk typu siła, zwinność, zręczność, mądrość, kondycja itd.? W tym momencie to już nie będzie gra na podstawie DII tylko jakiś inny "Własny System" FRP oparty na wszystkim i niczym.

Pod spodem załączę Kartę z Diablo II. Pomyślcie co musiało się dziać, że została okrojona tylko do lewej strony. Zostało dodane tylko kilka innych cech: kondycja, mądrość, inteligencja, charyzma i zwinność.

Saemiel - 2009-06-22, 13:54

Ano widzisz, nie chodzi o to, żeby mechanikę z komputera przenosić na "papier", tylko, żeby świat się zgadzał.
Może mi powiesz, że jak graliście w Diablo to bronie miały procentowe bonusy i MG siedział z kalkulatorem i wszystko liczył, żeby się zgadzało?

Hasisz - 2009-06-22, 14:57

We wstępie do tej polskiej mechaniki Q10 jest napisane, dlaczego mechanika jest potrzebna i gra bez mechaniki jest niemożliwa. Jestem przeciwniczką oczywiście nadmiaru mechaniki ponad potrzebę, ale to ma być Role Play - granie tudzież odgrywanie roli. Jeżeli będę miała na karcie tylko ataki i pż to nijak pomoże w testach społecznych. W Role Play ważna nie jest tylko walka, ale i kontakty międzyludzkie, niekiedy całe systemy opierają się w większości o życie społeczne (World of Darkness na ten przykład).

Tutaj link do wstępnego podręcznika mechaniki Q10
http://www.q10.rpg.pl/files/ConQuest_Q10.zip

Czapa - 2009-06-22, 15:39

W każdej grze tego typu pisze, że są to gry do rozgrywania w rl-u :/ nie na forum, ot mała, ale jakże znacząca różnica. Jeśli chcecie bardziej złożoną rozgrywkę to ja co najwyżej mogę być graczem. Ale ok przestaje Wam burzyć koncepcje bo widzę, że prace nad nią trwają już 2lata :-/
Vozu - 2009-06-22, 15:49

Tak jakby. Bo z pewnych przyczyn mamy wiele zgrzytów, Co do rozbudowanej zaś rozgrywki na forach: ja miałem okazje prowadzić sesje o całkiem przyzwoitej mechanice na forach i nie było z tym problemu...
Czapa - 2009-06-22, 16:05

Nie miałem na myśli całkiem przyzwoitej mechaniki tylko pełną, np. normalnie zagrać w WHv2 (tylko w to próbowałem) i nie wyszło to najlepiej, ale różni ludzie różnie patrzą więc nie mam nic przeciwko. Chciałbym tylko aby rozgrywka zaczęła się jeszcze w tym roku, a najlepiej do końca wakacji :roll: Mogę załączyć Kartę z tej wersji jeśli zechcecie (powinna być wystarczająco rozbudowana), a świat zawsze można troszkę zmienić.
Vozu - 2009-06-22, 16:07

No ja do sesji na forum używam systemów autorskich z mechaniką uproszczoną, ale funkcjonalną, zazwyczaj sam ją koncypuję...
To ostatnie zdanie odnosi się do propozycji twojej robienia sesji?

Czapa - 2009-06-22, 16:10

Szybko odpisałeś. Moja odnosi się już tylko do graczy, w momencie zebrania grupy możemy zacząć. Najlepiej dopracować coś patrząc jak to wygląda w praniu, a nie na domysłach.
Vozu - 2009-06-22, 16:14

Szybko, bo jednak ten dział z deka mnie zazwyczaj interesował. Nie wiem jak sobie to do końca wyobrażasz,m ale z tego co pamiętam spora grupa tutaj była nieźle wyposzczona, podejrzewam że zasilą szeregi. Ja akurat w najbliższym czasie wyjeżdżam, więc zapewne się nie załapię...
Hasisz - 2009-06-22, 17:17

A propos tego, to można na ten okres zastosować uproszczoną mechanikę, polegającą na opisaniu.

np.

Cechy fizyczne dobre
Cechy społeczne przeciętne
Cechy manualne bardzo dobre
Cechy umysłowe słabe

Et cetera. Wszystko pod opisanie i nie ma problemu.

Co do sesji byłabym chętna zarówno w formie odbicia jak i w innej formie (jakby MG nie zezwolił na lustro).

Czapa - 2009-06-22, 18:24

No znalazłem moją starą Kartę. Może ta Wam przypasi, jeśli tak to kilka poprawek i można jej użyć... Tylko nie wiem czy ma coś wspólnego z DII(Disciples II)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group