Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

MODy - Modowanie Disa - dodawanie własnych rzeczy

Pitashi - 2018-02-03, 19:33
Temat postu: Modowanie Disa - dodawanie własnych rzeczy
Witam
Czy jest tu ktoś kto probowal badz probuje dodac do gry jakis nowy obiekt, jednostke, badz cokolwiek nowego?
Wczesniej bylo to ponoc nie możliwe jednak filmik udostepniony przez Nagasha na facebooku ktory wygrzebal go z czelusci youtuba po 3 latach od wstawienia :D ... ukazuje ze jest to jak nabardziej mozliwe.
Dla tych co nie widzieli: https://www.youtube.com/watch?v=agXNf7eKBsI

Chresdel - 2018-02-03, 20:00

Polecam zapoznać się z rosyjskim forum w zakładce modding http://nevendaar.com/forum/27 z którego wygrzebałem te filmy.
Po przetłumaczeniu wszystkiego przez google chrome tekst jest w miarę czytelny, całe szczęście że rosyjski i polski są w miarę podobne.

dodawanie nowych obiektór jest jak najbardziej możliwe http://s003.radikal.ru/i2...aaeb9fb734a.jpg

dodawanie obiektów na mapie przygód też gdzieś widziałem niestety nie mogę znaleźne screenu zatem trzeba wierzyć mi na słowo

Pitashi - 2018-02-04, 18:31

Po przeanalizowaniu plików , forum i parugodzinnym boju z edytoami dbf dodałem do gry wlasna jednostke lecz nie do konca z powodzeniem.
Jednostka od strony mechanicznej działa, zadaje obrazenia itp, lecz jedyne co wyświetla z grafik to ikona...


D2UnitViewer wykrywa tylko grafiki ikon.


Portet postaci jest raczej dodany poprawnie w plikach, takze ciezko stwierdzić czemu gra go niewykrywa.




Probowałem też dodać objekt na mape, jest wykrywany w edytorze lecz nie mam totalnie pojęcia jak zdefiniować mu z której grafiki ma korzystać.


Chresdel - 2018-02-05, 19:30

Życzę powodzenia.

Kolejne materiały z Nevendaar.com

http://nevendaar.com/_fr/17/4812058.jpg

Tutaj widzimy góry zmieniające się w zależności od terytorium na którym się znajdują.

http://nevendaar.com/_fr/17/6281257.jpg

Tutaj po za nowym obiektem obok handlarza zaklęć dodano bramy.


http://nevendaar.com/_fr/17/8814256.png

Nowy obiekt dla krajobrazu legionów.

Skała wystająca z wody

http://nevendaar.com/_fr/17/0326506.png
http://nevendaar.com/_fr/17/2098205.gif

Temat z, którego brałem materiały http://nevendaar.com/forum/27-1723-1

Pitashi - 2018-02-05, 21:39

Dzieki za materiały i za wsparcie :d

Po paru godzinnych bojach udalo sie dodać nowe objekty na mape.





Miasto Legionów



PS
Chresdel pisalem do Ciebie na fb bede wdzieczny jak odpiszesz :D

Pitashi - 2018-02-06, 21:12

Kolejne małe osiagniecie z dziś :P

Nowy objekt z animacja

Pitashi - 2018-02-07, 15:56

Pare kolejnych osiagnieć ;D

Nowa grafika do sklepu magicznego


Grafika Stolicy Imperium jako Ruiny



No i to co najwazniejsze nowa jednostka


Jedyne z czym nie moge sobie poradzić w jednostkach jest portet, nie wiem czemu ale edytor za nic nie chce przyjac grafiki portetu.

Chresdel - 2018-02-07, 16:16

Zamurowało mnie. Nie spodziewałem się, że postępy będą zachodziły tak szybko, jak tak dalej pójdzie disciples przeżyje swój nowy rozkwit. :-)

Zarówno ja jak i cała społeczność disciples bylibyśmy wdzięczni gdyby w swoim czasie na forum pojawił się poradnik.

Allemon - 2018-02-07, 19:39

http://www.disciples.pl/p.../433/category/5
przyjmuje ;)

Pitashi - 2018-02-07, 22:19

Po 4 dniach grzebania poomacku w czelusciach plików klienta gry moge potwierdzić że na czas obecny jestem w stanie dodać:
- Nowy obiekt krajobrazu na mape z animacją bądz bez.
- Nowy wygląd obiektów dla kupców, sklepów magicznych , najemników oraz ruin.
- Nowy przedmiot z nową grafiką.
- Nową jednostke używającą spritów oryginalnych postaci bądz całkiem nowych.

Sporym ograniczeniem jest sam ScenEdit
Gdyby znalazł się jakis programista ktory by mógl zakodować w ScenEdit przycisk nowych terenów byłbym w stanie zrobić nowy teren dla Zielonych , Mrocznych czy nawet Morskich :D

Ostatnie co udało sie dodać to Stolica Mrocznych Elfów która działa na zasadzie Ruin.


Nie patrzeć na nazwy jednostek :D przez zabawe plikami i mieszanie z ruskim klientem powstały takie nazwy ;D

Co do poradnika
Gdy tylko ogarne szybsze sposoby na dodawanie nowości do takiego stopnia by zminimalizować bajzer który powstaje przy edycji, to poradnik sie pojawi na pewno :D

Raven - 2018-02-08, 15:16

Ruiny wyglądające jak stolica bardzo by sie przydały mi, Waskosowi i chyba każdemu kto kiedykolwiek tworzył jakieś fabularne mapy w edytorze.
Allemon - 2018-02-08, 19:12

Podoba mi się kierunek w którym idziesz :)
Chresdel - 2018-02-11, 23:39

Sądzę, że dobrze odrobiłem pracę domową. Oto moje skromne początki.

-Świątynia z naprawionym dachem.
-Naprawiona wieża.
-Zamek


2018-02-12-update
-Górski zamek Huberta De Lalye
-pomnik dla Huberta (że też nie mają komu pomników stawiać)
-naprawiony kościół (to chyba jest kościół). może komuś przyda się do ozdabiania nevenaarskich wsi
-Ten sam zamek ale oblężony- zamek ma w zamierzeniu funkcjonować jak ruina.

Dzięki za pochwałę wyglądu zamku Waskos.

Mam jeszcze taki problem. Mogę dodawać jedynie nowe wygląd dla handlarzy, trenerów, itp nie mogę jednak dodać nowego wyglądu dla ruin czy obiektów ozdobnych gdyż te się nie wyświetlają. Jeśli ktoś zna rozwiązanie tego problemu proszę o podzielenie się tą informacją.

Waskos - 2018-02-12, 10:04

Nonono winszuję, rusztowanie przy wieży jest fajne, a zamek wręcz zajebisty ;-)
Pitashi - 2018-02-18, 13:02

Ciekawe projekty, szczegolnie górski zamek ;D
Jedna uwaga, robiąc grafiki ruin lepiej zachować ten sam rozmiar obiektu dla ruiny niezbadanej jak i zniszczonej, ponieważ jesli chcialbys doszlifować wszystko do perfekcji aby jednostki nie wchodziły w obiekt to będzie z tym troche zabawy ;d

Poradzileś sobie juz z dodawaniem tych ruin?

Chresdel - 2018-02-18, 18:22

Dzięki, też jestem zadowolony z górskiego zamku. :-)

Rozumiem, że w zmianie wielkości obiektu chodzi o te katapulty i namioty w umocnionym zamku. Po zmianie wyglądu ruiny dodatkowe obiekty przenikają się z obiektami na mapie a jednostki mogą przez nie swobodnie przechodzić. Uważam, że nie psuje to tak bardzo efektu całości.

Oczywiście obecnie są to tylko podmienione grafiki sklepów nie wiem czy jako ruiny te obiekty będą zachowywały się tak samo.


Ostatnimi czasy miałem trochę na głowie więc nie zajmowałem się rozgryzaniem edytora.

Pitashi - 2018-02-18, 19:25

To zapraszam do poradnika ;d

http://disciples.pl/viewtopic.php?p=56663#56663

Chresdel - 2018-02-18, 21:37

Hmmm... dziwne, robiłem podobnie u siebie jednak obiekty nie chciały się wyświetlać. Całe szczęście, że teraz działa. Widocznie wcześniej musiałem coś pominąć. W każdym razie dzięki :-)
Czapa - 2018-02-19, 04:55

I to jest coś ;)
Niedawno właśnie zacząłem sobie grać w Disa2 i przypomniał mi się ten temat no i mam w takim razie interes - Czy moglibyście dodać do gry przedmioty dające umiejętności jak np.
Księga dowodzenia - dająca dowodzenie (to może być trudne bo można by wsadzić księgę, dodać jednostkę i wymienić księgę, ale moim zdaniem itak nie ma ciekawych książek)
Księga/Buty Lewitacji - dające um. latania
Jednorazowe Mikstury stałych bonusów - np. właśnie latanie czy um. złodziejskie typu szpieguj.

Pitashi - 2018-02-21, 15:52

Niestety na 99% bez zmian w kodzie gry nie da się dodac zdolnosci do przedmiotow typu ksiązka eliksir itp. Zdolnosci znajdują sie w pliku LleadA.dbf na 100% pewny nie jestem ale jak próbowałem dopisać taką zdolność to nie działalo, albo gra sie nie odpalała.


Ogolnie calkiem sporo można dodać za pomoca samych zmian w plikach dbf lecz oczywiscie napotkamy sie na jakies limity, w ostatnim czasie udało mi sie dodać nowe subrasy lecz niestety są bezuzyteczne przez ScenEdit w ktorym trzeba dodać nowy przycisk z nowo dodaną rasą inaczej taka jednostka jest niewidziana przez edytor.
Co prawda nowy przycisk też można dodać zmieniajac pliki dlg w folderze Intef lecz problem pojawia się przy połączeniu go z wpisami do indexów w plikach dbf i raczej jest tu wymagana ingerencja w kod gry.
Dodałem też nowe żródła ataków ale nigdzie w plikach nie znalazłem odwołania do plików tekstowych z nazwami i nie wiem w jaki sposob przypisać nowe nazwy dla tych zródel (nowe żródło w grze jak i w edytorze pokazuje nazwe Oręż)

Chresdel - 2018-02-24, 15:50

Jak jeszcze coś zrobię to podepnę pod tego posta.
SidLeniwiec - 2018-03-11, 10:22

Pitashi napisał/a:


Sporym ograniczeniem jest sam ScenEdit
Gdyby znalazł się jakis programista ktory by mógl zakodować w ScenEdit przycisk nowych terenów byłbym w stanie zrobić nowy teren dla Zielonych , Mrocznych czy nawet Morskich :D


Jeżeli kod źródłowy ScenEdita jest zamknięty (jest?) programista niewiele pomoże. Wpp. mógłbym się zainteresować tematem.

Pitashi - 2018-03-11, 13:12

Tego nikt z nas raczej nie wie czy jest zamkniety czy nie. Kazda pomoc sie przyda :)

(Napisalem PMa do Ciebie ale nie wiem czy sie wyslal bo jakies bledy pokazalo)

Allemon - 2018-03-11, 17:20

PM są wysyłane, jedynie nie działa powiadomienie mailowe o PM. W ogóle z uwagi na zabezpieczenia serwera wysyłanie maili do/z/przez forum nie działa.
Vogel - 2018-04-22, 09:42

Świetne te nowe budynki do map, szkoda że nie pojawiłeś się tu w czasie płodności Rava i Waskosa.


Znaczy gdy płodzili mapy i kampanie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group