Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Tablica ogłoszeń - Tworzenie gry podobnej do Disciples 2 (Pomoc mile widziana)

timrh - 2016-06-13, 01:54
Temat postu: Tworzenie gry podobnej do Disciples 2 (Pomoc mile widziana)
Witam, jestem w trakcie tworzenia gry podobnej do Disciples 2, ponieważ jestem fanem właśnie tej części (trójka nie przypadła mi do gustu). Dodam że gra powstaje na silniku Unity 3D. Aktualnie wszystko w grze robię sam, jeżeli ktoś byłby chętny do pomocy, to przydały by się osoby mające znajomość z:
- Modelowaniem 3D (postacie, zapewne także budowle)
- Animacjami (ruchy postaci)
- Programowaniem(język C#)
- Dźwiękami(odgłosy przeciwników, itp.)
- Znajomością silnika Unity3D
- Grafiką 2D(Interfejs)

Do tego czasu udało mi się stworzyć 8 jednostek, którym zrobiłem animacje, nie posiadam praktycznie żadnych dźwięków. Napisałem również skrypt na logikę w trybie walki(taka jak w D2), oraz zaczynam robić planszę strategiczną. Prawdopodobnie w mojej grze będą zupełnie inne rasy niż w D2.

Jeżeli chodzi o to co zrobiłem, czyli tryb walki, to logika jest taka ja w D2, jednak postacie są 3D, oraz można dowolnie obracać kamerę względem osi Y.

Screen z dotychczasowych postępów:
https://zapodaj.net/8283b05e2048d.jpg.html

Waskos - 2016-06-13, 10:54

Gratki i powodzenia przy projekcie :)

Niestety nie posiadam przydatnych dla ciebie umiejętności, ale zrobię ci reklamę na naszym fanpage'u na fb. Może ktoś się znajdzie :)

Mirage - 2016-06-15, 13:35

Popieram i powodzenia. Z wypiekami będę śledził postępy tego projektu :D
Vogel - 2016-06-16, 17:57

Spróbuj nawiązać kontakt z Kapelusznikiem on też rozważał taki projekt.
Jeden z jego tematów http://www.disciples.pl/v...ighlight=#55516

timrh - 2016-06-17, 21:42

Aktualnie udało mi się zrobić:
-Skrypt rysujący mapę,
-Podstawy poruszania się po mapie.

Screen: https://zapodaj.net/6ac5c96454c5b.png.html
Kulki potem zmienię na coś tematycznego, na razie po prostu sprawdzałem skrypt.
Będę na bieżąco informować o postępach w projekcie.

timrh - 2016-06-18, 22:11

Nowości:
-Góry(blokady)
-Tekstury Mapy
https://zapodaj.net/a336942bc0acb.png.html

Allemon - 2016-06-19, 21:17

Będę musiał zaglądnąć na czat i przyjrzeć się pracy :)
Jestem zafascynowany!

mddziadek - 2016-06-20, 09:46

Pomocne może okazać się samo Dosciples 3. Można z niego wyciągnąć modele i animacje i użyć w tworzonym projekcie - jeśli tylko spełniają założenia oczywiście...
timrh - 2016-06-20, 12:57

mddziadek napisał/a:
Pomocne może okazać się samo Dosciples 3. Można z niego wyciągnąć modele i animacje i użyć w tworzonym projekcie - jeśli tylko spełniają założenia oczywiście...


Raczej nie ponieważ zamierzam stworzyć nowe rasy, walka, poruszanie się po mapie strategicznej oraz wybór ścieżek rozwoju dla postaci zostaną zachowane. :-)

timrh - 2016-06-23, 21:50

Ostatnio dodałem:
-System drużyn,
-Mgłę wojny,
-Walkę na mapie taktycznej,

https://zapodaj.net/3058f9587958f.png.html
https://zapodaj.net/205274b28ff16.png.html
https://zapodaj.net/20f0e62c01fd7.jpg.html

timrh - 2016-07-03, 18:01

Ostatnio duużo czasu poświęciłem na implementację heurystycznego algorytmu A* do gry, aby postacie mogły same szukać ścieżkę do celu. Ale wreszcie działa! :D

Screeny:

http://ifotos.pl/zobacz/2png_sqserne.png

http://ifotos.pl/zobacz/1png_sqserep.png

Piszcie co uważacie o postępach. :-)

Allemon - 2016-07-03, 21:59

Wybieraja zawsze optymalna sciezke?
timrh - 2016-07-03, 23:19

Allemon napisał/a:
Wybieraja zawsze optymalna sciezke?

Tak, algorytm oblicza koszt każdej ścieżki i wybiera tą najkrótszą. Koszt zależy od odległości postaci od punktu A oraz B. koszt przemieszczenia o jedno pole na skos jest równy ^2, więc w przybliżeniu 1,4, koszt przemieszczenia się o pole w prawo, lewo górę lub dół wynosi 1.

Raven - 2016-07-04, 00:57

Ciekawe jak się sprawdzi przy dodaniu wody, lasu czy innego trudnego terenu o zwiększonym koszcie poruszania się.
timrh - 2016-07-04, 01:20

Raven napisał/a:
Ciekawe jak się sprawdzi przy dodaniu wody, lasu czy innego trudnego terenu o zwiększonym koszcie poruszania się.

Na to jeszcze nie jest przygotowany :D , na razie omija góry, i szuka jak najkrótszej ścieżki. :)

Po krótkim zastanowieniu się wydaje się to proste, zwiększanie kosztu ścieżki wraz z rozpoznanym typem terenu. :p

Allemon - 2016-07-07, 18:17

Zobaczysz, że coś do funkcji trzeba będzie dołożyć.
timrh - 2016-07-09, 13:14

Ostatio zająłem się UI walki oraz omijaniem lasów i przeciwników:

https://zapodaj.net/3ecf5bc3b8c16.png.html
https://zapodaj.net/95a200d710f6e.png.html

timrh - 2016-07-10, 23:43

Dziś zająłem się UI mapy strategicznej oraz zrobiłem możliwość posiadania kilku dowódców, nie chce mi się już wstawiać zdjęć. :D
Waskos - 2016-07-11, 00:30

Żeś znikł z chata i nie wiem czy przeczytałeś co miałem do powiedzenia. Napisze to tu bo temat, w którym prosiłeś o pomoc w fabule etc w tajemniczy sposób znikł.

Ja i Rav realizujemy swoją wizje przyszłości Nevendaar w naszych mapach do D2. Oboje podeszliśmy do fabuły z powagą. Swego czasu Nagash naskrobał kilka ficków i jeden zbiorowy fick się odbywał, nie wspominając już o projektach gier planszowych czy bitewniakach (skończyły jak skończyły ale inicjatywy odmówić nie można) Tak więc nie tylko ty marzysz o przyszłości Disicples.

A co do samej fabuły twojej gry to jak dla mnie powinien być jedna osoba od tego. Może nie dbająca o wszystkie dialogi i projekty postaci, ale o ogólny zamysł. Takie rzucenie hasła "kto ma pomysł niech pisze" wg mnie do nieczego konkretnego nie doprowadzi. Pomysły przeróżnych osób były realizowane, o czym pisałem w akapicie wyżej, pogodzić ich nie lza. Tak więc jak dla mnie bez dyktatury w tej kwestii będzie jeno chaos.

Naturalnym się wydaje, byś ty jako twórca sprawował pieczę nad fabułą. Jeżeli obecnie na to pomysłu nie masz to skończ sprawy związane z programowaniem. Jak już gra będzie działała to pomyśli się o pojedynczych scenariuszach, z czasem całych sagach.

Kapelusznik - 2017-07-04, 14:06

Nie wiem jak tam prace nad twoim projektem ale mogę pomóc w grafice 3D.
Tutaj są moje ostatnie wypociny zabawnego moda do Heroesa III gdzie dodaje miast warzyw:
https://www.youtube.com/watch?v=pJWlaKdO77g
https://www.youtube.com/watch?v=a0Gm5-FhtnY

Ja sam mam w planach 3.5 gier podobnych do disa:
1- Greenskin's time - uniwersum podobne do tego z Disa i będzie to raczej minigierka dająca fundament pod większe produkcje, będe nawiązywał do DI ale pewne mechaniki (przede wszystkim walki) będą z D2;

2 My litte hero - trochę zabawne uniwersum gdzie jedna nacja to rycerze co mówią "Mi", niby taki dis gdzie każda nacja ma to samo ale każdy gracz już nie bo jest limit budynków i można odblokować całe drzewko rozwoju jednej klasy żołnierza ale odbędzie się to kosztem pozostałych.
Magia wygląda tu inaczej bo do rzucania globalnych zaklęć potrzebny jest nam Mag - dowódca i oczywiście wybranie podczas jego awansu tych zaklęć.

3. 0.5?
Mój nadchodzący duży projekt gry gdzie chcę się z nim udać do Indi Game Polska i na Wspieram.to aby zarobić pieniądze i otworzyć własne studio, jest to krzyżówka Disa z Heroesem.

4. Agardan - Wojna w dolinie
Można powiedzieć że to będzie u mnie szczyt z Diso-podobnymi grami, jest otwarty temat na forum o tym projekcie ale z powodu że to będzie 4 gra muszę ją bardziej rozbudować.

Kapelusznik - 2018-04-23, 09:32

Nie mogę odpowiedzieć na priva to walne to tutaj:

Witam, nie wiem czy jesteś jeszcze aktywny ale widzę że rzadko tu zaglądam.

W chwili obecnej realizuje swojego mini-kolna Disa o roboczej nazwie 8 Grzechów (co pierwotnie miało być Greenskin's time) i będzie to dość groteskowa walka 7 grzechów głównym a na wiki wyczytałem że kiedyś było 8 i ostatni zwie się Akadią.

Co do twojego "Dużego projektu"
W chwili obecnej poszukuje pracy bądź zlecenia i pytanie czy nie potrzebowaliście tam kogoś do pomocy.
Moje portfolio tutaj:
http://omegansdomain.daportfolio.com/

Co do moda.
Jest specjalna platforma do H3 o nazwie VCMI który umożliwia tworzenie modów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group