Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

MODy - Zmiana statystyk jednostek i dodawanie nowych w Reincaration

dvoytek - 2014-08-07, 22:07
Temat postu: Zmiana statystyk jednostek i dodawanie nowych w Reincaration
Po pierwsze jestem nowy na tym forum więc chciałbym wszystkich powitać.

Mam pytanie do forumowiczów. Jak w temacie. W jaki sposób dobrać się do statystyk jednostek w Disciples Reincarnation? Wiem, że w Resurrection można było łatwo się tam dostać przez resources/profiles, jednak tu nie widzę takiej możliwości.

Myślę, że chociażby byzsla powienien znać odpowiedź na to pytanie, jako że zrobił balance mod do gry :-)


Edit: Znalazłem te staty jednostek, ale jestem aktualnie ciekawy czy dodane jednostki pojawiają się w edytorze map. Pojawiają się? Można jakoś dostać się do plików odpowiedzialnych za stolice frakcji? Udało mi się ustawić jednostki do rekrutacji dla Górskich Klanów, ale dalej nie wiem jak się dobrać do tego, żeby pojawiał się ekran np. imperium po wybraniu któregoś oddziału, lub wejściu w miasto, zamiast czarnego tła.

byzsla - 2014-08-08, 17:50

Jeżeli zrobisz jednostkę dobrze, to ona automatycznie pojawi się w edytorze map. Jednak wcześniej musisz zaakceptować mod z dodaną jednostkę, uruchomić scenariusz i już w edytorze być winno.

Z grzebaniem w plikach miast się nie bawiłem, więc musisz poeksperymentować.

dvoytek - 2014-08-08, 17:55

Dzięki za odpowiedź. A wiesz może co jest odpowiedzialne w grze za przypisanie frakcjom danego tła(lokacji na której stoi jednostka po wejściu w nią) czy przynależność stolicy do frakcji?
byzsla - 2014-08-08, 18:08

resources\Capitals\Compain_select

W głównej paczce z plikami gry. Ale tam za wiele też nie testowałem.

dvoytek - 2014-08-08, 18:13

Zobaczę co tam jest. Ogólnie próbował ktoś modyfikować klany?
Skoro działało mi ustawienie jednostek do rekrutacji w miastach klanów, to myślę, że może być również możliwe przypisanie do nich stolicy. A to byłby duży postęp.

byzsla - 2014-08-08, 18:52

Formalnie to jest możliwe - wszystko co jest konieczne jest w softcode i nie wymaga ingerencji w hardcode pliku exe. Problem polega na zebraniu zapalonych informatyków chcących się bawić w inżynierię wsteczną, by złamać i zrozumieć schematy i pseudojęzyki. Zwłaszcza na taką skalę.
dvoytek - 2014-08-08, 22:00

Ok. Żeby modyfikować jednostki krasnoludów, których domyślnie zresztą nie ma, należy stworzyć plik unit_dwarves.s w katalogu resources/Profiles/scripts i wpisać do niego jednostki na wzór plików obsługujących inne frakcje.
Szczerze mówiąc można by już z tego zrobić jakąś pół grywalną misję dla klanów na neutralnych miastach :P
Tylko czy ktoś ma pomysł co dalej? Jak dodać więcej elementów do klanów jak chociażby stolicę. Na pewno nie działa analogiczna operacja z town_dwarves.s :roll: To musi być o wiele bardziej złożone od wyżej podanego przeze mnie banału.

Czekam na zespół forumowych informatyków :D Zapraszam do burzy mózgów i własnych prób. Może razem coś się uda znaleźć.

byzsla - 2014-08-10, 13:08

No informatyków chętnych do pracy nad D3 to ze świecą szukać. Skończyły się czasy zainteresowania po kolejnych failach Akelli (patche, w których ilość reperacji bugów do nowych było mniej-więcej 3-2, przy czym te nowe były niekiedy bardziej denerwujące niż stare). Po ogłoszeniu upadłości to już zainteresowanie kompletnie zminimalizowało się. Musisz więc kesperymentować sam.
dvoytek - 2014-08-10, 13:55

Odnośnie modyfikacji związanych z górskimi klanami i stolicami znalazłem coś takiego do Renaissance.

http://forum.kalypsomedia...d.php?tid=17748

http://forum.kalypsomedia...d.php?tid=11224

Jak widać moderowi udało się dodać drugą stolicę do legionów.
Cytat:
I created a 2nd Legions Capital using the Heavens Altar where Haarus starts in Act 1


Jeżeli w Reincarnation podobna sztuczka jest możliwa, to byłoby świetnie.
Niestety mod już nie jest możliwy do pobrania, a chętnie bym go zobaczył, żeby wiedzieć co i jak było zrobione.

byzsla - 2014-08-10, 14:16

Jest to możliwe - wszystko co było możliwe wcześniej to i teraz to jest możliwe.

Możesz popytać na kalypsie - tam jest większy ruch.

dvoytek - 2014-08-10, 14:24

Zapytałbym tamtego gościa, ale problem w tym, że ostatnio obecny na forum był w marcu.
dvoytek - 2014-08-10, 15:15

Nie było tak trudno. Klany już mają stolicę.
Problemem są na razie niewidzialne drzewka rozwoju w mieście.

Edit:
Kłopot z drzewkiem już rozwiązany. Dałem także tło przy wyborze drużyny. Zostaje jedynie muzyka.

mddziadek - 2014-08-11, 18:22

Witam,

W takim tempie w weekend będziemy grali Górskimi Klanami :)
Tylko podziel się tą modyfikacją

Pozdrawiam

dvoytek - 2014-08-11, 22:26

Podzielę się na pewno jak będzie. Największym problemem chyba są zaledwie 2 modele krasnali w D3 :P

Widziałem cię na forum Kalypso jak pytałeś o moda do klanów w Renaissance. Nie ukrywam, że za zgodą jego twórcy chętnie zapożyczyłbym kilka modeli ;)

dvoytek - 2014-08-12, 12:39

Obecnie mam problem z teksturami. Nowe jednostki krasnoludów korzystają z modeli krasnali neutralnych, a także z ich tekstur. Póki co nie wiem co zrobić aby zaimplementować do nich przerobione tekstury. Podmiana plików graficznych nie wchodzi w grę bo zmiana dotyczyłaby każdej jednostki, a przecież chodzi o to, żeby się różniły.
byzsla - 2014-08-12, 16:11

Jeżeli w folderze characters/(nazwa_frakcji) zrobisz folder z dla jednostki X no to montujesz tam pliki *.T i gra winna automatycznie powiązać, jeżeli zachowasz schemat z innych folderów.
dvoytek - 2014-08-12, 17:31

W tym problem, że nie wiąże. I tak odwoła się do characters/neutrals/dwarf
Nowe tekstury są w characters/dwarves/jakaśtamjednostka.
Jako, że pliki modeli itp. są skopiowane z characters/neutrals/dwarf to będzie tam szukać tekstur, zapewne dlatego że w samych plikach musi być zapewne ustwiona ta ścieżka.

byzsla - 2014-08-12, 18:00

Sprawdź plik *.char w folderze profiles. Otwórz notatnikiem, przepisz odpowiednie nazwy do tekstur i sprawdź.
dvoytek - 2014-08-12, 18:24

W pliku *.char jest wszystko ok. Portrety jednostki wczytują się dobrze, problemem są tekstury nałożone na model. Ścieżka do pliku *.scene też jest podana, więc model jednostki jest czytany od nowej jednostki, a nie tej co już była w grze. W tym problem, że ten model jest kopią starego krasnoluda i odwołuje się do jego tekstur. Nie wiem jak to zmienić.
mddziadek - 2014-08-12, 22:21

Hej

Ano pytałem o moda z krasnoludami i nic

Jeśli chodzi o problem z teksturami może tu znajdziesz pomoc:
http://forum.kalypsomedia...d=10197&page=20
Znalazłem też d3tool'a v0.6 na jakiejś rosyjskiej stronie - mogę podesłać

Trzymam kciuki :)

byzsla - 2014-08-13, 10:33

mddziadek, konwersja tekstur to nie problem - edytor map ma wbudowane narzędzia do tego. Problemem jest to, gdzie się definiuje, że jednostka X ma pobierać tekstury z pliku Y.

dvoytek, no musisz grzebać w plikach. Pomóc zbytnio nie mogę, bo już nie pamiętam.

dvoytek - 2014-08-14, 02:17

mddziadek

Z konwersją tekstur nie ma problemu, ale może d3tool ma jakieś inne ciekawe funkcje, więc chętnie bym przetestował.

mddziadek - 2014-08-15, 11:30

Witam,

Poradziłeś sobie z texturami?
Jeśli nie to podzielę się moją obserwacją z dis3tool'a

Po zdekodowaniu dis3tool'em pliku character_elves_scout.scene z folderu D:\D3R\resources\Characters\Elves\Scout pojawiają się mi 3 pliki
jeden z rozszerzeniem .dae (prawdopodobnie model) oraz dwie textury (broń i elf)z rozszerzeniem .dds.
Dziwne jest to że plik .scene to tak naprawdę plik tekstowy który można otworzyć notatnikiem, a więc nie przechowuje on texstur a jedynie ścieżki odwołujące się do textur. Próbowałeś edytować pliki scene?
Prawie to samo można było przeczytać w linku który przesłałem Ci wcześniej.

Pozdrawiam

dvoytek - 2014-08-17, 22:32

Podałbyś link do d3toola?
mddziadek - 2014-08-18, 00:04

http://nevendaar.com/load/1-1-0-174

Posiada ciekawą funkcję - skalowanie

mddziadek - 2014-10-31, 21:22

Witam,

dvoytek - udało ci się z tymi texturami do nowego krasnoludka?
Mnie udało się stworzyć "nowy" budynek z odwołaniem do nowego pliku z texturami.
Główny problem ze ścieżką dostępu do textur jest taki że ścieżka zaszyta jest w pliku z modelem (.g).

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group