Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Gry - Mad Hatter Workshop

Kapelusznik - 2013-12-27, 11:30
Temat postu: Mad Hatter Workshop
Moje hobby to tworzenie gier i artów, nie jestem mistrzem ani w grafice ani w kodowaniu ale łatwo się nie poddaje i łatwo z tego tematu nie zrezygnuje.

Moje jednoosobowe studio nazywa się Mad Hatter Workshop

Na swoim koncie mam własną wersję Heroes of Migth Magic zwanym Północ Południe Sztuka Strategii ( w skrócie PPSS), platformówek oraz parę inne tytuły.

Tworze gry typu Graj i Twórz - wraz z grą jest edytor pozwalający na tworzenie własnych elementów do gry, przykładowo w moim PPSS jest możliwość tworzenie własnych jednostek/budynków oraz miast.

Kiedy dowiedziałem się że górskie Klany nie ukażą się bo studio zbankrutowało zastanawiam się nad zrobieniem klona Disciplesa, Wstępny tytuł to Agara Wojna w dolinie.

Na razie jestem zajęty swoją grą akcion RPG ale jak skończę to zacznę powoli praktycznie myśleć nad tym.

Równierz przyjmuje prośby na zrealizowanie gier.

Ostatnie moje projekty to:

Północ Południe Sztuka Strategi 0.12
Strategia Turowa podobna do Heroesa
Południowa część świata atakuje Północną chcąc zdobyć bogate łupy i panowanie na tych zyznych terenach.
Nacje:
>Północy: Krasnoludy, Elfy, Ludzie;
>Południa: Gremliny, Jaszczuroludzie oraz Naznaczeni.

Krótko o naznaczonych: kiedyś byli ludźmi, zbirami z þółnocy lecz musieli uciekać bo ludzie zaczęli masowo niszczyć przestępczość, kiedy trafili na południową część świata znaleźli się na pustyni bez szans przeżycia, lecz szybko zostali obskoczeni przez jaszczuroludzi i Gremliny którzy zgodzili się pomóc ale za dusze i muszą zdecydować się czyją pomoc chcą, naznaczeni prosząc o czas do namysłu obmyślili chytry plan, podczas negocjacji z potworami nie tylko zdołali lepsze warunki umowy wynegocjować ale również zdołali zdobyć przeklęte moce od potworów, na umówiony znak umowy zostały podpisane równocześnie, kiedy Gremliny z Jaszczurami połapali co się stało było za późno bo już nie patrzyli na ludzi ale na armie ciemności.Naznaczeni powlekli pozostałe rasy Południa do walki z Północą.

Pobierz:
North South 0.12

Archiwa z jednostkami (do zagrania daną nacją musisz je pobrać):
Krasnoludy
Elfy
Ludzie
Gremliny
Jaszczuroludzie
Naznaczeni

Podgląd
Instalacja:
Pobrać wszystkie archiwa;
Rozpakować North South 0.12;
Przejść do katalogu Basic/Units;
Rozpakować tam zawartość pozostałych folderów tak aby było ponad 100 folderów a nie pare o nazwie np: Units - Gremlins;
Gotowe;

Tangros 0.11
Strategia turowa (w przyszłych wersjach jest planowany tryb RTS)
Gra jest stara i prymitywna: brak animacji i zapisu gry ale wkrótce mam zamiar zrobić update w którym wszystko zostanie poprawione

Ogólnie na Planecie Tangros wybuchła wojna bo szkodniki zwane Ninters za szybko się rozmnożyły i stały się agresywne, pozostałe frakcję Flanders i Madorianie starają się ich stłumić a inne rasy np Solaris użyli tego jako pretekst to wybuchu wojny, najgorsze jednak jest to że w wyniku działań wojennych w świecie Magii i mocy przebudziła się armia biomechanicznych istot zwana Takurus.

W grze dostępne są 5 frakcji (w wersji finalnej planuje minimum 20):
Madorianie- można powiedzieć że jest to rasa magów którzy mają tylko jedno oko, wszystkie jednostki potrafią walczyć/leczyć na dystans oraz awansować na wyższy poziom, ich głównym obiektem jest gildia magów który przybudowują do 3 poziomu (tak samo jednostki);

Flanders - inaczej zwani dzieci kwiatów, zawsze pozytywnie i przyjaźnie nastawieni mali ogrodnicy, ich przybycie zwiastowało przeważnie urodzaj ale teraz przybyli by walczyć z Ninters.
W grze jest to mobilna frakcja gdyż nie stawiają żadnych budowli, niespecjalnie silna armia.

Solaris - lud przypominających Azteków, czą słońce jako swego boga i przez swoje fanatyczne nastawienie są traktowani jako agresywna rasa,należy uważać na ich piramidy gdyż tam mogą wyszkolić nie tylko Kapłankę ale również swojego osławionego Słonecznego Olbrzymka.

Ninters - kolejna mobilna frakcja, słabi ale szybko zwiększają swoja populację oraz jednostki są zdolne do ewolucji.

Takurus - tajemnicza rasa biomechanicznych stworzeń którzy nie wiadomo czym się kierują ale są bardzo potężni, ich elitarna jednostka Goliat niema sobie równych na polu bitwy.

Pobierz
Podgląd

Skrzat
Platformówka
Wcielamy się w postać Skrzata który wyszedł na grzybobranie, dobrze mu to szło dopóki gwałtowny deszcz nie zmył go do rzeki, budzi się następnego dnia w nieznanej części lasu z wrogo nastawionymi zwierzętami.
Pomagamy mu wrócić do domu.

Pobierz

byzsla - 2013-12-27, 17:34

A czy można byłoby prosić o podanie jakiegoś innego mirroru? Bo te linki u mnie kierują na stronę informacyjną MF.

EDIT

Ok, już linki działają :-)

Kapelusznik - 2013-12-27, 18:16

Linki zostały poprawione.
Zachęcam do testowania i wyrażania swoich myśli.
Oczekuje nie tylko pozytywne komentarze.

Jeśli chodzi o moją wersję Disciplesa poczytałem sobie na temat wizji MachaK w Disciples inszy i jest szansa na realizacje tej wizji.

byzsla - 2013-12-31, 17:16

Pograłem trochę w Północ-Południe.

Początek gry służy głównie do zarekrutowania jednostki 1 lvl i zebrania nieco surowców, potem przeklikać tury i można już rekrutować bohatera i poważnie grać.

Jedyny problem jaki zauważyłem to fakt, że strzelcy są zbyt potężni - mają ponad dwukrotną przewagę liczebną z ulepszonymi jednostkami nie mogłem nawet dość do neutralnych łuczników.

Kapelusznik - 2014-01-01, 05:11

Wszystkie jednostki dystansowe czy tylko jakieś wybrane?
byzsla - 2014-01-01, 13:10

Ile do tej pory grałem to ze wszystkimi.

No najlepiej to chyba widać na przykładzie mapy "Warsztat Goblinów" - blisko są niby słabi podpalacze, ale 11 osobowa grupa takich jest w stanie zniszczyć armię składającą się z Plugawiciela (3 lvl), 15 Impów, 5 Mumii oraz 2 chochlików (kupionych w pobliskim kociołku).

No i mam też błędy jak zanikające armie (tworzę kapitana i wysyłam w odległe miejsce aby postawił budynek gospodarczy, ale za zakrętem znika - po loadzie idzie normalnie) oraz z niewidzialnymi budynkami (np. budynek od mumii).

EDIT

Poniżej jeszcze screen z dość interesującego buga
http://fotoo.pl//out.php?...13-22-19-39.bmp

Allemon - 2014-01-01, 16:08

Jeju, ale to fajne ^^

Takie pierwsze wrażenie :)

Kapelusznik - 2014-01-01, 16:43

Czyli tak:
>armie znikają = na początku tury, konću czy jak się poruszają?
>niewidzialne budynki => opcje animacji danego obiektu, budynek niema animacji a ja musiałem ustawić że ma, jeśli chesz to : odpal edytor, przejdz do jednostek, załaduj ten budynek i zobacz czy w animacjach ma 1 Frame czy coś innego, jak inne to zmien na to i zapisz, poczym sprubój jeszcze raz.
>strzałki na całej mapie => Myślałem że to zrobiłem a tu...

Takie pytanie odemnie:
Taki interfejs miałeś od początku(graficznie) czy załadowałes coś dodadkowego?

byzsla - 2014-01-01, 19:03

1. Jak się poruszają.
2. Teraz działa :-)

Co do zaś interface - załadowałem opcjonalny.

EDIT

Obniżyłem atak i obrażenia wszystkim strzelcom o połowę i nie jest już tak morderczo, ale wydaje mi się że te wysokopoziomowi tracą wówczas na znaczeniu. Wykonam jeszcze parę testów i powiem.

byzsla - 2014-01-07, 12:23

Trochę pogrzebałem w statach i moja propozycja wygląda tak.

Wszystkim strzelcom obniżyć siłę strzału o połowę, zaś strzelcom krasnoludzkim, magom naznaczonych, maszynom ludzkich i wiwernie zwiększyć atak i obrażenia o 1. Na moje oko teraz strzelcy aż tak przypakowani już nie są. O tych z Vori nie mówię, bo są aktualnie niegrywalni (brak dostępu do dowódcy na 1 i 2 poziomie miasta).

Plików nie wysyłam, bo nie wiem gdzie staty są ulokowane.

Kapelusznik - 2014-01-07, 14:13

A więc tak:
Staty to katalog z grą/Basic/Units/Katalog z jednostką/ main.unit

Plik main.unit jest głównym plikiem zawierający cały opis jednostki.

Jeśli chodzi o Vorii to mój błąd :oops: jest budowla zwaną lodową wieżą, po zbudowaniu jej widzimy że jego rozbudowa oferuje kapitana, uczyniłem trochę za drogą tą budowlę i w ogóle całą rasę należy jeszcze raz przekopać.

Dzięki za testy :mrgreen:

Raven - 2014-01-07, 15:10

Ja grałem chwilę w Skrzata. Całkiem przyjemna gra choć sterowanie a właściwie ruchy wydają mi się nieco toporne. Protagonista porusza się jak mucha w smole, według mnie powinieneś to trochę przyspieszyć.
byzsla - 2014-01-11, 12:55

Pliki z poprawkami.
Kapelusznik - 2014-01-11, 15:45

byzsla napisał/a:
Pliki z poprawkami.

Dzięki, zobaczymy jak się sprawy mają :D

byzsla - 2014-01-14, 09:39

W Północ-Południe a mapie "Między wrogami" zauważyłem bug - jeden chłop sterowany przez gracza AI jest w stanie pokonać grupę ifrytów blokujących przejścia. W ogóle AI nie tworzy dowódców, przez co nie ma sił na rozwój i nawet po daniu kilkunastu tur przewagi, nie potrafi sobie poradzić.

W Skrzacie ostatni boss jest naprawdę zarąbiście nieprzyjemnym wrogiem :D

W Tangaros AI daje sobie radę znacznie lepiej niż w Północ-Południe.

Kapelusznik - 2014-01-14, 14:51

Niedźwiedzia już załatwiłeś?
byzsla - 2014-01-14, 16:12

Nie - ciężko jest przycelować w odpowiedni moment na skok, aby skoczyć za nim i wpakować parę żołędzi w plecy. Można ewentualnie się zastanowić nad zmniejszeniem jego gabarytów, jeżeli okazałoby się za trudne dla zbyt wielu graczy.
Kapelusznik - 2014-01-15, 11:07

O którym poziomie gadasz?
byzsla - 2014-01-16, 18:44

2 poziom to niedźwiedź a aby go pokonać, trzeba skoczyć na półkę, potem przeskoczyć jak nas mija i rzucić żołędziem w plecy. I powtarzać tak. Udało się.
Kapelusznik - 2014-03-30, 20:25

Od jakiegoś czasu mówiłem że tworzę grę action RPG o tytule: Opowieści o bohaterach Łowcy skarbów.

Ogólnie silnik tej gry postanowiłem nazwać Opowieści o bohaterach i ukaże się za miesiąc w wersji 0.1(bo najpierw muszę porządnie przetestować zanim wydam) i każda następna wersja jaka się ukaże będzie zawierała inny podtytuł (co za tym idzie silnik coraz lepszy ale fabuła i świat inny) i podnosiła wersję gry o +0.1, wiele elementów wprowadzonym w tej grze pomoże mi w innych projektach, mianowicie:
>Edytor modów-ma umożliwić zmianę interfejsu gry, zmienić główne cele oraz inne opcje w zależności od typu gry;
>Edytor akcji- tworzymy nim umiejętności/czary i artefakty, w przyszłości będzie odpowiedzialny za tworzenie zdarzeń na mapie oraz innych akcji;
>Rozszerzalność- widzę że czasami jak powstaje nowa wersja gry to pliki z poprzedniej wersji są niekompatybilne, wpadłem na pomysł jak się zabezpieczyć od tego aby modyfikacje potworzone pod tą wersję (0.1) były poprawne nawet dla 1.0.
>Zaawansowany edytor map-pozwala tworzyć mapy dowolnego rozmiaru (nie muszą być kwadratowe) oraz edytować właściwości obiektów;

Wracając do Opowieści o bohaterach Łowcy skarbów to fabuła jest prosta: gracz wciela się w jednego z 3 dostępnych postaci i udaje się do podziemi po najwspanialszy kufer skarbu który okazuje się że jest pilnowany przez demona i hordy innych stworzeń zamieszkujące te tereny;

Dostępne postacie/bohaterowie:
-Krasnoludzki wojownik-bardzo krzepki gość preferujący walkę w starciu, olbrzymie obrażenia i wytrzymałość;
-Gnomka Inżynier- skutecznie walczy i w starciu i na odległość, postać mieszana jeśli chodzi o moc i magię;
-Hobbit mag – słaba postać ale umysł jest jego głównym atutem i ma najwięcej zaklęć z całej trójki.

Obraz 1
Obraz 2
Obraz 3

Kapelusznik - 2014-04-05, 20:51

W chwili obecnej przeprowadzam Update Tangros do 0.2



Więcej szczegółów wkrótce

Kapelusznik - 2014-04-06, 11:59

Sorki że post pod postem ale mam coś nowego:

Zaplanowałem sobie listę projektów w jakiej kolejności się ukażą:

1.Opowieści o bohaterach Łowcy skarbów (Action RPG V 0.1);
2.Tangros[b] (strategia Turowa/RTS V 0.2);
3.[b]Północ Południe Sztuka Strategi
V 0.2;
4.(Zlecone) Władca Kart (karcianka V 0.1);
5.(Zlecone) Przygody Stalkera PajdyHotel w Prypeci (mroczna przygodówka/Action RPG V 0.2););
6.Północ Południe Sztuka Strategi V 0.3 + mody: Agardan i Disciples IV Funs;
7.Opowieści o bohaterach Tajemnice przeklętego klasztoru (Action RPG V 0.3);

X.Dom Połamanych Lalek (mroczna gierka 3D w stylu Alicji V 1.0


Z kolei mam zamiar prezentować w najbliższym czasie swoje pomysły na swoją wersję Disciples IV i przyśpieszyć tempo prac aby ukazał się do najpóźniej połowy wakacji w tym roku.

Jeśli chodzi o Tangros to prezentuje odświeżony wygląd [b]Flanders[b] z nowymi jednostkami:


Surowce w tej nacji:
-żywica-podstawowy surowiec do tworzenia ziaren i przeobrażania ich w proste jednostki;
-miód-potrzebny do przeprowadzania badań oraz do przeobrażania zawansowanych jednostek(róże, kapustka, haszczak itd.);

Zaczynając od lewego górnego(wojownicy):
Ziarno wojny-słaby i powolny malec potrafiący walczyć i może przeobrazić się w inną jednostkę bojową
Pąk-solidny wojownik;
Miotacz-prosty strzelec;
Rosiczka-mała i mało wytrzymało ale siła ataku przewyższa wszystkich;
Bambus-snajper;
Czerwona różna-czarodziejka ofensywna (dawniej snajperka);
Chaszczak- bardzo wytrzymały jegomość;

A teraz druga linia (cywile):
Ziarno rozkwitu-malec medyk generujący żywicę i może przeobrazić się w inną jednostkę cywilną
Stokrotka-tworzy nowe ziarna i generuje żywice;
Mleczyk-generuje miodek/medyk
Biała róża-defensywna czarodziejka;
Kapustka- pani profesor opracowująca nowe ulepszenia;

Tak wyglądały w starej wersji:

byzsla - 2014-04-06, 12:55

No to Flandersi nabrali barw i bardziej interesującej mechaniki :-) W sumie nie wiem czy i jak by to się prezentowało/dawało wprowadzić, ale tutaj leczenie mogłoby zużywać nieco żywicy bądź miodu. Bo przy innych rasach, które w aktualnej wersji są bardziej stacjonarne, byłoby to pewnym osłabieniem (ale to przy testach).
Kapelusznik - 2014-04-07, 20:04

Solaris update :D
Łowca(Strzelec z tubą) wyleciał ale pojawiły się 3 nowe jednostki oraz budowle.
Solaris są silniejsi od Flanders ale mają liczne wymagania.
Podstawowo każdy strzelec może atakować jednostki latające którą tylko parę ras będzie miało.



Stara wersja:



Surowce: żywność, kamień, kosztowności, chatki(statyczny => populacja obecna/populacja największa);

U solaris są umowne poziomy technologi (zaczynając od góry):
Poziom 1 (darmowe obiekty);
Robotnik-słaba jednostka stawiająca budowle;

Gospodarstwo-zwiększa dochód jedzenia, zwiększa limit populacji oraz pozwala tworzyć robotników i Uzdrowicielki.

Poziom 2 (wymagane jest jedzenie):
Uzdrowicielka-leczy jednostki solaris i naprawia budynki (po ulepszeniach rzuca proste czary);
Wojownik-podstawowa jednostka do walki, po ulepszeniach odblokowuje mu się umiejętność szał (premia do obrażeń,zdrowia oraz szybkości);

Koszary-tu się szkoli wojowników oraz przeprowadza się udoskonalenia bitewne( zwiększenie zdrowia, odblokowanie umiejętności);
Kamieniołom-zwiększa dochód w kamieniach;

Poziom 3 (wymagane jest jedzenie i kamień):
Oszczepnik-nie jest tak silny jak wojownik ale walczy na krótki dystans i może atakować jednostki latające, po ulepszeniu odblokowuje mu się umiejętność przebijający oszczep(przez jakiś czas rzucony oszczep może ranić kilku wrogów );
Łucznik(wymaga Warsztat)- niby słaba jednostka ale z dalekim zasięgiem,po ulepszeniu odblokowuje mu się umiejętność płonące strzały(premia do obrażeń i podpalony obiekt traci wytrzymałość przez pewien czas);

Chatka-prosta budowla zwiększająca znacznie limit populacji Solaris;
Warsztat-b\po wybudowaniu można szkolić łuczników i postawić Warsztat Jubilerski, droga budowla o charakterze laboratorium, przeprowadza się tu ulepszenia broni(obrażenia i zasięg) oraz narzędzi pracy(skrócony czas budowania) oraz parę innych;
Warsztat Jubilerski-droga budowla produkująca kosztowności;

Poziom 4 (wymagane są wszystkie surowce):
Duch słońca-(najpierw trzeba go opracować) latająca jednostka atakująca na odległość;
Słoneczny olbrzym-elitarna jednostka Solaris, brutal o olbrzymiej sile, może staranować wrogi obiekt lub potraktować liczne cele falą uderzeniową, jest bezbronny przeciwko latającym wrogom;
Kapłanka-jednostka strzelecka potrafiąca rzucać groźne czary destrukcyjne(część wymaga odblokowania poprzez badania);

Piramida-tu rekrutuje się Duchy słońca, Olbrzyma i Kapłankę oraz odblokowuje się ich umiejętności, potrafi się bronić rażąc wrogów promieniem;
Pałac-najdroższa budowla Solaris, olbrzymia premia do limitu populacji oraz możliwość przeprowadzenia specjalnych badań dla całej rasy np: pospolite ruszenie (Robotnicy potrafią się bronić i maja premię do zdrowia)

Kapelusznik - 2014-04-13, 12:55



Madorianie-pulchni jednoocy magowie które najważniejsze sprawy to:
-Gildja magów jest ich głównym budynkiem gdzie rekrutują wszystkie swoje jednostki i może być zbudowana tylko przez rektora;
-Wszystkie jednostki walczą/leczą na dystans;
-Każda jednostka Madorian mogą awansować do 3 poziomu za każdym razem zwiększając swój zasięg i obrażenia;
-U Madorian są trzy poziomy: 1-Adept; 2-Czeladnik i 3-Rektor i dla każdego poziomu jest osobne mieszkanie, jedynie gildia magów może zapewnić mieszkanie dla każdego poziomu;

Surowce to:
-energia-podstawowy surowiec potrzebny do wszystkiego;
-minerały-do tworzenia nowych obiektów;
-limit populacji dla Adeptów;
-limit populacji dla Czeladników;
-limit populacji dla Rektorów;

Po lewej stronie są gildie magów od 1 do 3 poziomu i umożliwia rekrutacje Madorian tego poziomu oraz daje możliwość wznoszenia budowli,
samodzielne ale długo się rozbudowuje;

Po prawej stronie są budynki zwiększające limit populacji dla danego poziomu oraz pozwalają opracować ulepszenia dla nich, a są to:
-Akademik;
-Pracownia;
-Laboratorium;

A teraz jednostki:
>Po lewej Madorianki które zajmują się wnoszeniem budowli oraz leczeniem, zaczynając od góry:
-Akolitika-prosta jednostka lecząca;
-Uzdrowicielka- oprócz leczenia potrafi rzuczać błogosławieństwa;
-Mistyczka-to co wyżej ale potrafi Wskrzeszać poległych;

>Po prawej Madorianie które zajmują się walką, zaczynając od góry:
-Adept-prosta jednostka bojowa;
-Zaklinacz- tutaj jest nieco inaczej niż z innymi jednostkami, ten Madorian zamiast otrzymać premie do obrażeń i zasięgu dostaję sporą premię
do wytrzymałości i jest najwytrzymalszą jednostką Madorian, może po ulepszeniu walczyć w starciu zadając spore obrażenia lub okopać się aby był żywą wieżą obronną,
nie może awansować na wyższych poziom;
-Mag-solidna jednostka bojowa który potrafi walczyć przy pomocy kilku zaklęć (mag. pocisk, mag. kula(kula ognia), wzmocnienie(premia do siły osobnika, itd);
-Czarnoksiężnik-najbardziej destrukcyjna jednostka Madorian, jako jedyny posługuje się klątwami przykładowe zaklęcia to: kula ognia(takie same jak mag. kula tylko trafione cele
stają w płomieniach), meteor (olbrzymie obrażenia na sporym obszarze) oraz Polimorfizm (zamienia wroga w kurczaka);
-Czarodziej-potężna jednostka który potrafi obszarowo atakować oraz rzucać błogosławieństwa;

Na spodzie są kopalnie:
-Obelisk (po lewej) generuje energie;
-Róg obfitości (po prawej)- generuje minerały

Kapelusznik - 2014-04-18, 15:28

Ninters-armia wygłodniałych robali


Jest to kolejna mobilna frakcja w Tangros gdzie najważniejsza jest królowa która tworzy nowe larwy oraz przeprowadza ważne badania ewolucji, wcześniej królowa nie walczyła ale w wersji 0.2 to się zmieni.

Surowce w tej nacji to:
-proteiny;
-moc roju(statyczny: limit jednostek)

Zaczynając od centrum:
Larwa-ma możliwość przeistoczenia się w dowolną jednostkę roju, potrafi bardzo słabo leczyć oraz generuje małą ilość protein;
Królowa-generuje nowe larwy oraz zwiększa moc roju, przeprowadza badania ewolucji;
Większa larwa(po lewej)- trzykrotnie efektywniejszy w leczeniu i produkcji protein od zwykłej larwy;
Pluj(po prawej)-taki mag robali, dostępne "zaklęcia" : grupowe spowolnienie, leczenie, silne splunięcie(jeden cel ale spore obrażenia), kwasowa kula(obrażenia obszarowe), słodkie enzymy (poświęca swoją "mane" aby zwiększyć liczbę protein);

Poniżej larwy są jednostki bojowe które dzielą się na trzy klasy: wytrzymałość(szermierz), obrażenia(strzelec) i szybkość(lotnik), każdy z nich może potrzymać swoją klasę albo spróbować inną, badania polepszające ich atrybuty mogą odblokowywać pewne postacie, zaczynając od lewych:

Strażnik (wytrzymałość)-nie specjalnie zabójcza jednostka;
Szczęki (wytrzymałość + obrażenia)- szermierz zadające spore obrażenia;
Pancernik (wytrzymałość +wytrzymałość)-żywy czołg, jeżeli zatkają jakąś przełęcz to nawet artyleria będzie miała problemy z ruszeniem ich;
Raptor (wytrzymałość + szybkość)- względem strażnika to x2 szybciej atakuje i przemieszcza;

Kolec (obrażenia)- zwykły strzelec,
Miecznik (obrażenia + obrażenia) - lekka artyleria robali;
Kolczatka(obrażenia +szybkość)-porusza się żwawo a strzela jak z karabinu (słabe obrażenia);
Starszy kolec(obrażenia + wytrzymałość)- wytrzymały strzelec na pierwszą linię;

Mucha (szybkość)- zwiadowca;
Szerszeń (szybkość + obrażenia)- latający niszczyciel;
Ważka(szybkość +szybkość) - doskonały zwiadowca który może powybijać robotników wroga zanim ci się zorientują,
Bąk(szybkość + wytrzymałość) - latająca baryłka która bombarduje budynki.

Badania ewolucji (5 poziomowe):
-inkubacja-tworzenie nowych larw oraz przeobrażanie trwa krócej;
-Hitynowe pancerze zwiększa wytrzymałość wszystkich jednostek roju, 1 poz. larwa może stać się strażnikiem,3 poz strażnik może przeistoczyć się do Pancernika, 5 poz, pozostałe klasy mogą wybrać opcję wytrzymałości;
-Ostrza-zwiększa obrażenia u wszystkich robali, 1 poz. larwa może stać się kolcem, 3 poz, kolec może stać się Miecznikiem, 5 poz. pozostałe klasy mogą wybrać opcję obrażenia;
-Odnóża-zwiększa prędkość u wszystkich, 1 poz. larwa może stać się muchą, 3 poz, mucha może stać się Ważką 5 poz. pozostałe klasy mogą skorzystać z opcji szybkości.

========================================================
Z racji z tego że dobrze mi idzie dodam nową nację do gry, na razie powiem że zwą się: Okonopani i są to istoty jakby trolla kamiennego połączyć z drzewcem, będą na pół mobilną frakcją, mówiąc jaśniej atakują i czarują pod postacią mobilną ale badania i surowce to Okonopan przeistacza się w fortece i działa.

=======================================================

Edytor jest już niemal skończony więc wypada omówić pewne opcje jakie umożliwia:

-Edytor modów:
-pozwala interfejs w menu głównym przenosić na lewą, prawą lub na środek ekranu
-ustalamy czy nację mogą się powtarzać czy nie i czy jednostki mają być prze kolorowane ze względu do jakiego gracza należą;
- możemy wybrać statystyki jakie mają być opisane nasze jednostki(więcej o tym poniżej);
- polepszone opcje animacyjne: jest kila typów animacji i każdy z nich ma osobne opcje: kierunek/ilość klatek/opcja dodatkowa;
-edytor surowców- na razie skromny ale jest czyli wpisujemy nazwę i wybieramy typ (statyczny/dynamiczny);
-naturalnie jest edytor akcji co pozwala tworzyć: badania/czary/umiejętności;
-obiekty (jednostki/budynki) mogą być danego rozmiaru: 1x1,2x2,3x3;

Lista statystyk dostępna w grze:
=== Ofensywne ===
-walka-im więcej od wroga tym więcej celnych ciosów;
-atak-ogólny;
-atak wręcz;
-atak dystansowy;
-obrażenia;
-zasięg;
-amunicja;

=== Defensywne ===
-unik;
-obrona -ogólna;
-obrona wręcz;
-obrona dystansowa;
-wytrzymałość;
-pancerz-redukcja obrażeń;
-odporności-przeciw magi;
-wigor-wszelkie akcje i ruch odejmują wigor;

=== Magia ===
-moc- mnożnik efektywności;
-mana;

=== Inne ===
-zasięg wzroku;
-produkcja-ile czasu trzeba aby osobnik się pojawił;
=reg many/zdrowia/wigoru

byzsla - 2014-04-18, 20:41

Okonopani to rozumiem, że będąc budynkami poprzez "zapuszczenie korzeni"?

A przy wcześniejszych produkcjach - w Skrzacie jeżeli się wypuści pocisk i zmieni się lokację, pocisk dalej leci. Bug może niewielki, ale zawsze.

Kapelusznik - 2014-04-18, 22:42

Ciekawy bug :D
Jeśli chodzi o transformację Okonopanów w budowle i na odwrót to jeszcze się zastanawiam ale może wykorzystam tą myśl o zapuszczaniu korzeni.

Kapelusznik - 2014-05-19, 09:30

Parę screenów z moich nadchodzących gier:
http://madhatterworkshop....05/screeny.html

byzsla - 2014-06-13, 19:36

Znowu bug w skrzacie lewitujący szczur -> http://postimg.org/image/6fkq0r5f7/

Inny - żołądź w zablokowanym terenie - http://postimg.org/image/di0hgvy57/

No i na początku 2 lvl jest taka dziwna rzecz - po pobiciu bossa w najlepszym przypadku ma się 1 żołędzia, zaś 4 żołędzie są chronione przez węża. Rachunek wydaje się być nieopłacalny. Na 3 lvl idąc ścieżką "tarasową" (tam, gdzie chowają się dwa żółte ptaki) najpierw natrafia się na dwa patyki, a w ukrytym miejscu sześć żołędzi, nie mogąc chomikować amunicji zaś lokacja nie jest dostępna jeżeli się zawróci to tutaj przemyślane nie jest.

Na lvl ze żbikiem jest możliwość podejścia do bossa na skróty - skacząc ciągle po górnych tarasach w końcu ląduje się u żbika w momencie, kiedy droga normalna idzie na około.

Kapelusznik - 2014-06-28, 11:24

O kurczę dzięki, teoretycznie skrzata już nie będę aktualizował ale mam zamiar zrobić jeszcze jedną platformówkę i przepraszam że byłem nieobecny ale miałem sesję.

Za niedługo skończę pisać Tangros i zostanie kwestia przetestowania gry pod kątem błędów oraz statystyk więc jak ktoś jest zainteresowany to pisać na PW, w tą Niedzielę wrzucę nowe screeny.

Kapelusznik - 2014-06-30, 10:55

http://madhatterworkshop....juz-prawie.html
Nowe screeny wraz z poprawionym interfejsem.
Muszkę jeszcz wlasną czionkę wprowadzić.

Kapelusznik - 2014-12-21, 16:57

Tangros 0.2 jest gotowy.

I z góry chciałbym wszystkich przeprosić że musieli tak długo czekać.

Przy czym ostrzegam że z powodu nowych wprowadzonych mechanizmów: rozmiary obiektów i map, badania, zaklęcia itd, gra niekoniecznie będzie stabilna.
W przypadku napotkania problemu proszę o pozostawienie komentarzy.
POBIERZ

W wersji 0.3 planuje dodać tylko 1 nową nację ale za to masę obiektów terenowych jak i typów terenu.
Od strony systemowej zapowiadam dodanie trybu RTS, którego nie udał mi się teraz wprowadzić i poprawę stabilności gry.

byzsla - 2014-12-21, 20:21

Nie działa - ani normalnym uruchamianiem ani przez konfigurowanie.
Kapelusznik - 2014-12-21, 21:37

Tamto usunąć.

Nowa paczka z poprawionymi błędami, Kolega z innego forum mówi że się już odpala.

POBIERZ GRĘ
Rozpakować i się cieszyć

Pobierz rozszerzenie
Zawiera Okonopanów i Nintersów.
Rozpakować i wkleić Nations i Units do folderu MODS.

byzsla - 2014-12-22, 17:47

Gra nie widzi posiadania dodatkowych surowców. Pomimo tego, że jako Solaris posiadam 20 kamieni gra nie pozwala mi na rekrutowanie oszczepników czy budowanie warsztatów.

AI potrafi się zawiesić - po zapisaniu i wczytaniu gry się ono odblokowuje i działa.

W wyborze mapy jest błąd z wyświetalniem graczy - przy mapie (2) potrafi wskazywać 4 graczy a przy mapie (4) wskazywać 2.

Przy rekrutowaniu budynek potrafi zaniknąć; po załadowaniu gry niekiedy efektem rekrutowania jest coś zupełnie innego.



Nazwy są w połowie polskie w połowie angielskie.

byzsla - 2014-12-23, 20:17

Jednostki medyczne nie mogę leczyć - podświetlana jest jednostka ranna, ale kliknięcie powoduje, że jest ona wybierana (tak LPM jak i PPM). Proponuję przenieść to jako czar o niskim zużyciu many.

Jednostki nie mogą atakować budynków.

Ulepszenia robione przez budynki nie mają opisów - nie wiadomo które udostępnia jednostkę, budynek czy cokolwiek robi.

Okinapowie młodzi męski i żeński mają taką samą nazwę. Budynki ich nie są opisane które generują surowce a które nie.

Budynki obronne nie strzelają (przynajmniej u Okinapów i Madorianów)

Na niektórych mapach Okinapowie są skazani na porażkę - przejścia są dostępne tylko dla jednostek pierwszowarstwowych, bo "starsi" nie przejdą a podczas ewolucji są otaczani i w następnej turze umierają od ataków.

AI radzi sobie gorzej niż na wcześniejszej wersji.

Dwukrotne kliknięcie na jednostkę powoduje jej obrócenie i utratę punktów ruchu. Dodatkowo jednostki nie obracają się w stronę atakowanej jednostki.

Kapelusznik - 2014-12-24, 09:11

Mówiąc jednym słowem porażka :-P .

No nic podwijaj rękawy i już powoli biorę się za 0.3.

Jak wypuściłem swojego Hirołsa też było masę błędów i nieczytelna instrukcja ale tak szybko jak w tamtym nie wypuszczę świeższą i poprawioną wersję ale ferie idą to może da się coś zrobić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group