Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Warsztat kowalski - Poradnik dodać scenariusz do gry Disciples 3 Rebirth

byzsla - 2013-04-18, 15:30
Temat postu: Poradnik dodać scenariusz do gry Disciples 3 Rebirth
Jak wprowadzić scenariusz do gry Disciples 3:Rebirth?

Manual do mapeditora w sposób pokrętny pisze, jak gotową mapę włożyć do gry, zatem piszę to w skrótowej wersji tutaj.

Należy skompletować wszystkie pliki do osobnego folderu. Pliki muszą być poprawnie skompletowane, tak jak to pokazywane jest w manualu. Uruchamiamy na nowo pusty Toolkit. Tam klikamy na punkt narzędzia (tools) a stamtąd na pierwszą pustą opcję od góry. Znajdujemy owy osobny folder z plikami, zaznaczamy go i klikamy OK. W nowym okienku wybieramy prawy guzik. W pustym miejscu wpisujemy nazwę. Klikamy OK. W folderze nadrzędnym pojawia się plik X.vdpack, gdzie X to nazwa folderu. Ten plik wkładamy do folderu maps (jeżeli mamy grę pobrana ze STEAM-u, co jest wielce prawdopodobne, to .../My documents/My Games/Disciples Reincarnation/Maps). Teraz uruchamiamy grę. Wchodzimy w opcje i wybieramy expansion. Tam powinna pojawić się lista z nazwami. Dwukrotnie klikamy w nazwę i klikamy OK. Pojawia się pytanie o restart gry - akceptujemy. W ten sposób dodaliśmy scenariusz do możliwości grania.

Hydrer - 2014-07-27, 22:53

Można troszeczkę jaśniej? Jakie pliki? Jeśli chodzi o zapisaną mapkę to robię według instrukcji, ale gdy włączam grę i odpalam expansion nie ma tej mapki w gorącym krześle... :-(
byzsla - 2014-07-28, 10:23

Sprawdź czy dobrą organizację plików masz przed zapakowaniem bo mogłeś wytworzyć niekompletny plik vdpack. Jeżeli nie masz pewności to podeślij mi a sprawdzę ten plik. Bo skoro jest w expansion to i w grze być musi, zatem coś z vdpackiem musiałeś coś nie tak zrobić.
Hydrer - 2014-07-28, 13:05

Ale o jakie pliki chodzi BO jak zapisuję to jest tylko jeden...
byzsla - 2014-07-28, 14:47

Bo toolkit robi jeden plik. Pliki lokalizacyjne i konfiguracyjne trzeba pisać samemu, ale to nie powinno wpływać na to czy gra widzi czy nie widzi. Po kompresji powinien być plik vdpack, mający zapakowany w sobie wszystkie pliki. Najlepiej sprawdź po objętości vdpacka - jak będzie 1kB to coś źle zrobiłeś, jak ponad 0,4MB to coś innego musi być.

Jak mówiłem - podrzuć tutaj wygenerowany vdpack a ja zobaczę co z nim nie tak. Tak na odległość to niekonkretna robota.

Hydrer - 2014-07-28, 20:50

Chciałem wrzucić vdpack, ale pisało, że jest nie dozwolone. Może wytłumaczysz mi tylko jak zrobić te pliki lokalizacyjne i konfiguracyjne.
byzsla - 2014-07-28, 22:07

Wrzuć na serwer zewnętrzny i tutaj linkiem.

Plik konfiguracyjny to w folderze nazwa_scen/Briefing/nazwa_scen.ini
Kod:
textid    "nazwaopisu";
scrollspeed 0.8f;
texture "Resources\\Briefing\\briefingtext.t";
psshader "Resources\\Briefing\\PixelShader_.psh";
vsshader "Resources\\Briefing\\VertexShader_.vsh";
back_texture "Resources\\Briefing\\capitals_elves_01_bg.t"

To ostatnie to obrazek przy ładowaniu

Pliki lokalizacyjne to foldery Languages/Russian/Texts/nazwa.txt i tam piszesz
Kod:

IDtextu "Tekst dialogu, opisu misji, zadania czy czegokolwiek innego w cudzysłowiu"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group