Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Turnieje - Turniej

Athelle - 2012-10-06, 13:02
Temat postu: Turniej
Ostatnio kilka osob wykazywało chec wziecia udzialu w turnieju w D2BE. Temat przeznaczony do zglaszania sie i przedyskutowania formuly i zasad rozgrywki.
Vogel - 2012-10-06, 13:08

Po tym jak mi dziś złoili skórę mój zapał ostygł :-/

Ale tak na poważnie to ja bardzo chętnie sobie pogram :mrgreen:

Waskos - 2012-10-06, 13:25

A plany są aby grać na normalnym BE, czy na modzie?
Athelle - 2012-10-06, 13:35

Na normalnym BE bez modów.
Laan-Dul - 2012-10-06, 18:09

ja w to wchodzę
@Vogel przestań się już tak użalać, farta miałem i tyle ;)

Waskos - 2012-10-09, 18:18

Rozumiem też, że klasycznie gramy w weekendy. Bawimy się w turniej :-P (grupy, ćwierćfinały, półfinały...) czy każdy z każdym?
Laan-Dul - 2012-10-09, 18:59

Waskos napisał/a:
Rozumiem też, że klasycznie gramy w weekendy. Bawimy się w turniej :-P (grupy, ćwierćfinały, półfinały...) czy każdy z każdym?


Nie będzie tylu chętnych, żeby zrobić grupy. Każdy na każdego to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.

Athelle - 2012-10-09, 19:04

Plan jest taki, zeby zagrac kazdy z kazdym. Dajmy na to dwoch najlepszych moze zagrac na koniec finał.
Laan-Dul - 2012-10-09, 20:26

A jak ma wyglądać to konkretnie? Jest już to ustalone, czy wszystko będzie ustalane po zgłoszeniu odpowiedniej liczy chętnych? Czy np. każdy wybiera rasę, którą będzie grał przez cały turniej i jedną w zastępstwie?
Athelle - 2012-10-09, 21:27

Jest nas na ten moment czterech: Vog, Laan, Was i Ja. Szukamy jeszcze dwoch chetnych. Kazdy wybierze pierwsza rase i rase zastepcza. Gramy systemem kazdy z kazdym, w kazdej bitwie zbieramy punkty ktore pozniej zdecyduja o ostatecznej kolejnosci. Dwoch najlepszych zagra na koniec finał.
Vogel - 2012-10-10, 09:20

Mini liga to znacznie lepsze rozwiązanie dla małej ilości graczy.

Trzeba się jeszcze zastanowić czy będziemy grac na standardowych mapach czy może tych z późniejszego okresu z respawnem moobków i dodatkowym bohaterem.

Proponowałbym też dodatkowo rozgrywanie rewanżów przy wykorzystaniu nacji obranych jako dodatkowe.

Zrezygnowałbym z używania małych punktów rozstrzygając kolejność wynikami starć bezpośrednich. Nie są one miarodajne w przypadku gdy jedne mecze rozgrywane będą do końca, a inne kończyć się walkowerem.

Verthiss - 2012-10-10, 10:45

Chciabym z wami zagrać ale nie mam jeszcze internetu w mieszkaniu więc mogę nie mieć możliwości ;/
Vogel - 2012-10-12, 14:09

A masz plany na jego uruchomienie :?: rozruch tego może chwile potrwać
Wisz - 2012-10-14, 18:09

Wstępnie ja i mój znajomy bylibyśmy zainteresowani udziałem w rozgrywkach.
Athelle - 2012-10-15, 13:26

Czyli wstepnie mamy graczy do turnieju. Teraz kwestia ustalenia regulaminu. Może ustalmy na ktorym z rozegrnych turniei chcemy sie wzororowac. Jakie mapy, co na mapach, jak punktujemy walke i chyba najwazniejsza kwestia jak czesto gramy?
Verthiss - 2012-10-15, 23:27

Mi odobiście najbardziej do gustu przypadł turniej w którym mieliśmy do dyspozycji 2 przywódców i respiące się neutrale. To przedostatni bodajże?
(Jeśli dobrze pójdzie, będę mieć w końcy stały dostęp do szerokopasmowego neta w tym tygodniu, więc się wypowiadam ;) ).
Proponuję też mapy 72x72 ze stosunkowo dużą ilością neutralnych miast i wody ;> (większa ilość wody mogłaby interesująco wpłynąć na strategie)
Najchętniej zagrałbym na mapach ze stosunkowo łatwą dostępnością złota i doświadczenia, natomiast bardzo silnie limitowaną maną.
Jeśli chodzi o wersję gry, co powiecie na mod ligowy, który wspólnie stworzyliśmy na potrzeby wcześniejszych turniejów?

Waskos - 2012-10-15, 23:36

72x72? Nie za dużo aby?
Wisz - 2012-10-16, 12:33

Mapy podane przez Verthissa dyskryminował przede wszystkim Klany z wiadomych powodów. Mod musiałbym sobie przypomnieć, bo już nie pamiętam wszystkich zmian, ale chyba dobrze się sprawdzał, ewentualnie można byłoby wprowadzić jakieś zmiany. Zasady z tamtego turnieju też mi pasują, choć byłbym za większymi mapkami (bez takiej ilości wody po bokach).
Laan-Dul - 2012-10-16, 17:16

Wiszu ma rację. Jeśliby grać modem ligowym (jeśli dobrze pamiętam to pkt ruchu jednostek były dwukrotnie mniejsze) i byłoby dużo wody na mapie to klany nie mają żadnych szans.
Verthiss - 2012-10-16, 19:53

Jeśli rzeczywiście były zmniejszone punkty ruchu jednostek, to znaczy, że była wersja moda o której nie wiedziałem :) Chodziło mi więc o wcześniejszą jego wersję. Proponuję mapy 72x72 aby zmniejszyć zależność przebiegu całej rozgrywki od jednej, decydującej bitwy (dlatego też postuluję małą dostępność dochodów many) :P Jak przypuszczam, ograniczenie punktów ruchu jednostek służyć miało podobnemu celowi.
Cytat:
Mapy podane przez Verthissa dyskryminował przede wszystkim Klany z wiadomych powodów.

Rozumiem, że bronisz interesów swojej ulubionej nacji, lecz Twoja opinia jest zgoła nieprawdziwa. Po pierwsze, większa mapa daje nieco więcej czasu na rozwój co jest kluczowe dla klanów ze względu na potrzebną im ilość xp do awansu. Po drugie, duża ilość wody daje przewagę nad klanami jedynie Legionom Potępionych, a to rasa, która nie była ani przez chwilę popularna w naszych rozgrywkach multi. Co do pozostałych:
Przymierze - ich jedyną jednostką latającą jest Driada, szalenie mało popularna w turniejach. Duża ilość wody znacząco ogranicza mobilność pozostałych przywódców elfickich, a duża mapa działa na niekorzyść ze względu na siłę elfów leżącą m.in. w szybko awansujących wojskach.
Hordy Nieumarłych - lata jedynie Rycerz Śmierci, przywódca - wojownik. Lepsze to, niż Driada, lecz wciąż znacznie ogranicza.
Imperium - jak wyżej.
Dla porównania Górskie Klany wprawdzie nie posiadają latających przywódców (nie licząc dwóch latających przyzwańców), lecz w zamian mają oparte na manie runicznej, TANIE zaklęcie pozbawiające ich całkowicie kar za poruszanie się po wodzie oraz zaklęcie odnawiające cały ruch, dobrze synergizujące z poprzednim. Taki zestaw sprawia, iż Krasnoludy poruszają się wprawdzie nieco wolniej w zwyczajnych okolicznościach, lecz mają gigantyczną przewagę w kluczowych momentach pojedynków.

Stawia to Karasi w najlepszej (po Legionach) sytuacji w niemal każdym scenariuszu.

Vogel - 2012-10-17, 09:01

Mapy z dwoma dowódcami nie były złe dla klanów, pozwalały bowiem na posiadanie od początku Budowniczego wybierając Mistrza Magii i deklasowanie przeciwników na niektórych mapach (jedna z nich dawała możliwość zakończenia pojedynku w 10 tur :devil: )

Co do modów to byłbym przeciwko ich stosowaniu.

Wisz - 2012-10-17, 13:14

Nie mogę się z Tobą zgodzić Ver. Mapy z wodą dawałyby największą przewagę frakcjom z leczeniem, dzięki któremu nie musiałyby się wracać do miast i tracić na to tur. A już Imperium o całe lata świetlne wyprzedzałoby inne frakcje, łącząc leczenie z lataniem, mając przy okazji dobre jednostki. Zaś wracając do Klanów i ich magii. Najpierw sam piszesz, że chciałbyś ograniczonych zasobów many, a później piszesz, że dzięki magii Klany mają fory :P
A co do dużych map: pamiętam kilka pojedynków na najmniejszych, gdzie gra przedłużała się do 3 godzin. Na większym można zagrać finały.

Verthiss - 2012-10-17, 16:12

Ja z Tobą też nie zgodzę się, Wisz :D
Pisałem o mapach z wodą i stosunkowo dużą ilością miast, to raz.
Imperium potrzebuje odrobiny miłości to dwa :)
Wszystkie rasy mają fory dzięki magii to trzy :P ale poruszanie się po wodzie akurat wymaga many mało i runicznej, generowanej nawet przez stolicę.
A co do większych map to jest to propozycja, którą warto poddać dyskusji, nic na siłę.

Vogel - 2012-10-17, 16:45

Małe mapy z pojawiającymi się na nowo neutralami w zupełności zaspokajały potrzeby doświadczenia nawet u Klanów.
Nie bardzo wiem na czym ma polegać ograniczanie many skoro na mapach było po max dwa źródła tego samego rodzaju i to nie wszystkich. Z drugiej strony gdyby na mapie były tylko pojedyncze źródła ich zdobywanie i obrona nabrałyby dodatkowego znaczenia. z drugiej strony MM straciłby rację bytu, ze względu na brak możliwości stosowania magii wyższych poziomów a także szeregu podstawowych.
Byłbym zatem za zachowanie dawnych ilości surowców bo w końcu jak się chce kogoś od spamu czarami powstrzymać wystarczy kontrola nad jednym konkretnym kryształem :mrgreen:

Verthiss - 2012-10-17, 17:18

Starsze mapki rzeczywiście nie dawały dużej swobody spamowania zaklęciami i są akceptowalne ;) Nie ukrywam jednak, że chętnie zobaczyłbym mapki, w których jest po jednej kopalni każdego z rodzajów many + po jednym charakterystycznym dla danej rasy, niedaleko stolicy.
Laan-Dul - 2012-10-17, 18:54

Szczerze ja jestem przeciwnikiem grania na modzie, tak samo jak nadużywania czarów. Moim zdaniem nadmierne rzucanie zaklęć psuje trochę zabawę. Co do map uważam, że 2 kopalnie ras grających i po 1 innych wystarczy.
Vogel - 2012-10-17, 19:36

Miód na serce Elledana i sztylet w moim, samozwańczego Mistrza Golemów :mrgreen: Nie raz odwracałem wyniki bitwy odpowiednio skierowanym Gniewem bożym lub kamiennym sługusem. Nie mniej jednak zawsze wymagało to przygotowań, odpowiedniego zarządzania surowcami i szczęścia.
Ograniczania MM w jego domenie nasuwa tez pytania o innego lorda. Czym rożni się rzucenie kilku czarów od zasypania przeciwnika trucicielami i mordercami :?: (patrzy z ukosa na LD 8-) ). Jedna odpowiednio postawiona rózga eliminuje zupełnie maga z gry podczas gdy uciszenie skrytobójcy wymaga zupełnej dominacji nad surowcami.

Ponownie pytam Cie Elle o stare mapki turniejowe, posiadasz je jeszcze czy przepadły? Gdyby wrzucić je na forum można by sobie je odświeżyć (lub zapoznać w przypadku młodych) i z pełną świadomością wybrać ich najodpowiedniejszy wariant.

Ewentualnie jeśli ktoś inny je posiada tez mógłby sie wysilić i wrzucić na jakiś serwer.

Verthiss - 2012-10-18, 00:16

Mod w wersji wcześniejszej wprowadzał bardzo dużo dobrego do rozgrywki, nie wiem, dlaczego mielibyśmy na nim nie grać :P Chodzi mi o moda, który zastosowany został w lipcu 2010 roku w ""turnieju testowym"
Athelle - 2012-10-18, 18:25

Udało mi sie odzyskac tylko kilka mapek.. mam te z ostatniego turnieju. Co do modow to sugerował bym zmiany zwiazane z PD dwupolowych jednostek i moze dopracowanie uzywalnosci pewnych jednostek (zmiana polimorfii, poprawka wilczego wladcy). Nie bede sie o nic klocil, decydujemy wszyscy razem. Wszyscy jestesmy organizatorami.
Verthiss - 2012-10-18, 20:52

Zmiana Nosferata też była jak najbardziej zdrowa ;)
Dobrze byłoby odkopać listę zmian i je przedyskutować.

Laan-Dul - 2012-10-18, 21:57

Tu się zgadzam w 100%. Zwykły Nosferat jest tak beznadziejny, że szkoda gadać. Tylko może mi ktoś powiedzieć, jakie statystyki miał zmodowany? Moim zdaniem powinien mieć statystyki na wzór Tropiciela, lub zadawać np. 2x25 dmg. Innej alternatywy dla hordów nie widzę, dla mnie to jedna z najtrudniejszych ras do ogarnięcia na multi.
Verthiss - 2012-10-18, 22:16

miał zwiększone obrażenia, z 10 do 15. O dziwo robiło to już znaczącą różnicę :)
Vogel - 2012-10-19, 11:01

Laan-Dul napisał/a:
Moim zdaniem powinien mieć statystyki na wzór Tropiciela,

Nie zapominaj, że on atakuje wszystkich przeciwników a połowa obrażeń przekłada się na uzupełnienie życia.

Laan-Dul - 2012-10-21, 20:07

To co z tymi mapami i czy w końcu gramy na jakimś modzie czy nie?
haasru - 2012-11-27, 10:47

Witam Szanownych Panów/Panie
zagrywam się w disciples2 od długiego już czasu, również z kolegą po hamachi gramy sobie 1on1
i nie ukrywam że, chciałbym zmierzyć się z kimś nowym. Jeśli byłaby taka możliwość to proszę o kontakt @ bądź na gg ramir22@o2.pl / 1945450. Jestem dość dyspozycyjny więc z czasem nie byłoby problemu.
pozdrawiam

przemtyc - 2013-01-04, 16:17

Tak ogólnie jak ktoś mam ochotę zagrać niech da znać na Gmail jak coś to przemtyc@gmail.com czas to ja mam praktycznie zawsze po południu rano i wieczorem więc jak ktoś by chciał się ustawić ze mną na partyjkę to zapraszam :)

dodam tylko,że nigdy nie grałem w to przez neta i na taktyce średnio się znam w tej grze.

przemtyc - 2013-01-05, 17:48

jak coś to mój numer gg 45852612

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group