Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Organizacja - Rozpiska Bitewna

Athelle - 2011-09-24, 20:53
Temat postu: Rozpiska Bitewna
Za pomocą rozpiski gracz będzie informował organizatora jakie armie wybrał do następnej walki.

ZASADY WERBOWANIA ODDZIAŁÓW STARTOWYCH

1. Gracz ma 20 punktów na zwerbowanie jednostek, zwiększenie poziomu doświadczenia dowódcy lub wykupienie złodzieja.

2. Werbujemy maksymalnie dwie jednostki z tego samego drzewka, trzymając się ścieżek rozwoju.

3. W dwóch armiach startowych mogą znaleźć się jednostki z rożnych ścieżek. Ścieżki musza być jednak zachowane w poszczególnych oddziałach.

4. Do oddziałów startowych nie można zwerbowac jednostek specjalnych.

5. Armie startowe musza zachować swój początkowy wygląd. Nie mozna wymieniac jednostek pomiedzy tymi oddziałami. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasady zostanie ukarany strata punktową.

5. W czasie gry mozna zwerbowac dodatkowe jednostki do armii startowych (w momencie gdy dowodca zyskuje dodatkowe punkty dowodzenia). Nalezy jednak przestrzegac limitu dwoch jednostek z tego samego drzewka. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasad zostanie ukarany kara punktową.

Vogel - 2011-09-25, 09:49

A niewykorzystane punkty przechodzą na następną walkę?
Athelle - 2011-09-25, 10:32

Nie, nie. Punkty przepadaja. Na kazda bitwe masz 5000 pkt. :) i optymalne ich wykorzystanie bedzie bardzo wazne.
Reyned - 2011-09-25, 11:24

Prosiłbym o podanie rozpiski w bardziej popularnym formacie.
Najlepiej formę tekstową .doc lub graficzną .bmp/.tiff/.png

Athelle - 2011-09-25, 11:55

Dobra napisze jeszcze wersje w WordPadzie.. bo do tego juz na pewno wszyscy maja dostep. Wersja w Excelu jest bardzo wygodna.
Vogel - 2011-09-25, 12:13

jest tylko jeden minus, będziesz znał już przed walka składy każdego z przeciwników.
Athelle - 2011-09-25, 12:15

Moglibysmy ustalic 3 osobe jako sedziego ktory hostuje gre. Wtedy gracze dowiaduja sie o armii przeciwnika dopiero podczas jej trwaina. Kwestia stabilnosci neta. Bitwa trwa 20-30 minut wiec latwiej bedzie sie umowic.

Rozpiske dostarczamy przed kazda bitwa oddzielnie, wiec mozemy zmieniac sklady.

Athelle - 2012-01-24, 12:52

Zaktualizowałem pierwszego posta. W załączniku rozpiska w dwóch formatach (Excel, RTF).
Infospec - 2012-01-24, 13:58

Athelle napisał/a:
II. W przypadku jednostek jednopolowych koszt odpowiada jej poziomowi.

Czyli giermek = 1, rycerz = 2, rycerz imperium = 3? dobrze to rozumiem?

Athelle napisał/a:
III. Koszt jednostek dwupolowych obliczamy za pomocą wzoru (Poziom Jednostki +1). Jednostka dwupolowa liczona jest jako dwie jednostki.

górski olbrzym = 2, skalny olbrzym = 3? tak?
górski olbrzym = 3, skalny olbrzym = 4? czy tak?
jednostki dwupolowe zajmują dwa miejsca, czyli może liczone są jako dwie jednostki?

Athelle napisał/a:
IV. W armii mogą znajdować się tylko dwie jednostki tego samego typu.

Czyli nie mogę mieć 2 demonów dla przykładu? bo jednostki dwupolowe są traktowane jako dwie jednostki?
Dlaczego taka zasada? Nie rozumiem jej.
Wiele składów używa znacznej ilości jednostek tego samego typu np 3x arcylisz, 3x modeusz lub 4-5x pustelnik czy też 4-5x grabieżca / śmierć.
Eliminujemy te składy z gry w imię czego?

Athelle napisał/a:
V. Możemy zwerbować maksymalnie 3 jednostki do każdego z oddziałów.

A co jeśli podniesiemy dowódcę na 3 poziom, będzie mieć wtedy +2 dowodzenia co nie?
Czyli będę mógł mieć w składzie 5 jednostek? Czy tak można?

Athelle napisał/a:
VI. Kosztem jednego punktu możemy podnieść również poziom dowódcy (1 punkt za każdy dodatkowy) lub zwerbować złodzieja (2 punkty).

A ile kosztuje dowódca w takim razie? złodziej kosztuje 2 punkty, a dowódcy po 1?
Ilu można mieć dowódców? Tyle ile punkty pozwalają?


Jeszcze mam pytań trochę:
1) Do każdego meczu będzie sędzia tak? który te składy będzie znał wcześniej i co on z nimi zrobi? Do edytora będzie wchodzić i wrzucać składy na mapie?
2) Co w przypadku braku sędziego? Przeciwnik zna składy przed walką?
3) Czy można zmieniać składy w zależności od przeciwnika? Czy muszę mieć jedną rozpiskę na wszystkie walki?
4) Jaki jest maksymalny poziom dla bohatera?
5) Skoro można mieć tylko 2 takie same jednostki w tym samym oddziale, co jeśli w trakcie gry zrobię sobie dajmy na to 3 giermków w 1 składzie? Albo co jeśli zrobię dwa składy co mają po 2 śmierci i potem w trakcie gry sobie wymienię jednostki między oddziałami żeby mieć w sumie 4 w jednym składzie?

Athelle - 2012-01-24, 15:30

Cytat:
Czyli giermek = 1, rycerz = 2, rycerz imperium = 3? dobrze to rozumiem?


Dokładnie tak.

Cytat:
górski olbrzym = 2, skalny olbrzym = 3? tak?


Ta opcja jest prawidłowa.

Cytat:
jednostki dwupolowe zajmują dwa miejsca, czyli może liczone są jako dwie jednostki?


Jednostki zajmują dwa miejsca w oddziale, a podczas pisania rozpiski liczone są jak dwie jednostki. Majac ograniczenie 3 jednostek na oddział po zwerbowaniu jednostki dwupolowej zostaje Ci tylko jedno miejsce.

Cytat:
IV. W armii mogą znajdować się tylko dwie jednostki tego samego typu.


Zeby było ciekawiej i żeby wymusić na graczach szukanie innych rozwiązań, a nie uciekanie sie do najsilniejszych i prymitywnych składów złozoych z kilku takich samych jednostek.

Cytat:
A ile kosztuje dowódca w takim razie? złodziej kosztuje 2 punkty, a dowódcy po 1?
Ilu można mieć dowódców? Tyle ile punkty pozwalają?


Dowódców masz dwóch i dla nich za punkty werbujesz jednostki lub podnosisz im poziom. Nie możesz wykopywać dodatkowych dowódców na początku. Możesz ich zwerbować za złoto już w czasie gry. Złodziej to taka dodatkowa opcja startowa.

Cytat:
1) Do każdego meczu będzie sędzia tak? który te składy będzie znał wcześniej i co on z nimi zrobi? Do edytora będzie wchodzić i wrzucać składy na mapie?


Nie będzie sędziów. Składy przesyłane są organizatorowi (czyli do mnie), a w wypadku moich bitew do wyznaczonej osoby która ustawi je żebym nie znał składu wroga.

Przeciwnicy nie znają rozpiski wroga, o jednostkach dowiadują się dopiero na polu bitwy. To dodatkowy element gry. Trzeba znać silne i słabe strony ras i odpowiednio dostosować pod to swoje rozpiski.

Maksymalny poziom bohatera to 5. Maksymalny wykupiony w rozpisce to trzeci,

Co do ilości jednostek. Podczas bitwy mozna zmieniac jendostki w armiach, ale trzymajac sie zasady ograniczającej ilość tych samych jednostek.

Infospec - 2012-01-24, 16:13

Athelle napisał/a:
Zeby było ciekawiej i żeby wymusić na graczach szukanie innych rozwiązań, a nie uciekanie sie do najsilniejszych i prymitywnych składów złozoych z kilku takich samych jednostek.

Coś mi mówi, że Imperium i Elfy zyskają na tym rozwiązaniu najwięcej.
Piszesz, żeby nie uciekać się do najsilniejszych i prymitywnych składów, a składy typowo imperialne w stylu 2x imperialny / biały czarodziej czy typowo elfie 2x wartownik / obrońca gaju, pozostały nienaruszone, wciąż będą grywalne, zabójczo skuteczne i efektywne zarazem. Reszta ras jest poszkodowana takim rozwiązaniem.

Athelle napisał/a:
Nie będzie sędziów. Składy przesyłane są organizatorowi (czyli do mnie), a w wypadku moich bitew do wyznaczonej osoby która ustawi je żebym nie znał składu wroga.

Co nie zmienia faktu, że będziesz znał składy przeciwników z poprzednich / cudzych spotkań, np będziesz wiedzieć jaki ktoś ma styl vs hordy i się po prostu dostosujesz, będziesz mniej więcej wiedzieć czego się spodziewać :)


Jak zawsze garść pytań na koniec :)
1) Dowolne umiejętności startowe dla dowódców? mogę np wziąć nieskazitelność czy pierwsze uderzenie? Czyli teoretycznie niemożliwe do wzięcia na tak małych poziomie umiejętności?
2) Można zrobić dowódcę na start z +2 dowodzenia?
3) Co jeśli zostaną punkty wolne? Mam brać złodziei do zapełnienia puli? Czy mogę np kupić wojsko do stolicy?
4) Mogę brać wojsko z różnych drzewek? np naraz Czarodziej i Władca Żywiołów?


Rozpisałem sobie punkty za jednostki w excelu dla wygody.
Miałem tylko dylemat jeśli chodzi o jednostki specjalne, a tak to raczej dobrze rozpisałem :P
Także załączam pliczek jakby ktoś chciał :P

Athelle - 2012-01-24, 16:31

Nikomu nie zabraniam grac:
2x Pustelnik
2x Smierc
2x Wiedzma/Pandemoniusz
2x Strażnik Kuźni
To tak samo skuteczne rozwiązania.

Składy których użyto w bitwie będą znane wszystkim, po bitwie. Istnieje jednak tyle możliwości, ze zawsze będzie można wroga zaskoczyć.

Umiejętności dowódców wybierzemy na poczatku bitwy, panel otworzy sie na poczatku pierwszej tury. W zaleznosci od poziomu beda udostepnione odpowiednie umiejetnosci.

Dowodzenie będzie można wybrać na poziomach 2 i 4 (w obecnej wersji moda jest to 2, 3). Maksymalnym poziomem dowódcy w rozpisce jest 3 (na wyższy poziom dowódca może awansować podczas bitwy) dlatego dowodzenie można podnieść tylko o 1 punkt w rozpisce (wykopując poziom dowódcy za punkty i wybierając umiejętność dowodzenie na początku bitwy.)

Infospec - 2012-01-24, 16:53

Athelle napisał/a:
W zaleznosci od poziomu beda udostepnione odpowiednie umiejetnosci.

Tzn jakie? Przydałaby się jakaś rozpiska.

Athelle napisał/a:
Składy których użyto w bitwie będą znane wszystkim, po bitwie.

popieram


Interesują mnie odpowiedzi na pytanie 3 i 4 z mojego postu wyżej :)

Athelle - 2012-01-24, 17:04

Zrobie spis umek na dniach.

Nie wiem czemu przeoczyłem te pytanka.

Werbujemy jednostki tylko i wyłącznie do dwóch armii startowych. Należy jak najlepiej wykorzystać punkty.

W jednej armii nie mogą znaleźć się jednostki z dwóch rożnych ścieżek. Możliwe jest jednak posiadanie jednostki z drugiej ścieżki w drugiej armii.. Tzn. w jednej z armii możemy mieć rycerza, a w drugiej łowce czarownic. Te jednostki nie mogą jednak znaleźć się w jednym oddziale w rozpisce.

Vogel - 2012-01-24, 18:35

Infospec napisał/a:

A co jeśli podniesiemy dowódcę na 3 poziom, będzie mieć wtedy +2 dowodzenia co nie?

Tyle dopiero na piątym poziomie
Infospec napisał/a:
Coś mi mówi, że Imperium i Elfy zyskają na tym rozwiązaniu najwięcej.

To rozwiazanie wprowadzono głównie z powodu tego że w poprzednich turniejach elfy/ludzie walczyły składami złożonymi z samych łuczników, więc nie nie oni zyskają :)
Cytat:
Tzn jakie? Przydałaby się jakaś rozpiska.

Dowodzenie, korzystanie a butów|artefaktów|sztandarów, marszurowanie

Infospec - 2012-01-24, 22:53

Athelle napisał/a:
Te jednostki nie mogą jednak znaleźć się w jednym oddziale w rozpisce.

Mam to rozumieć, że mogę sobie po prostu w trakcie gry dokonać wymiany wojska i mieć łowce czarownic i rycerza w jednej drużynie? czy zabronione tylko w rozpisce to jest?

Vogel - 2012-01-25, 12:34

Z tego co na chacie pisał Elle to tak, tylko warto by dodać do tego jakieś warunki bo takie rozwiązanie w dalszym ciągu pozwala na spam jednostkami tego samego typu.

Przykład:
Jeden oddział zawiera dwóch Wartowników, drugi obrońców gaju. Dokonujemy małej zmiany i mamy skład czterech łuczników czyli dream team.
Taka sama sytuacja jest w Hordach z wampirami i liszajami.

Athelle - 2012-01-25, 12:41

Sprawa jest dość prosta. Wprowadzamy zasadę, która zabrania posiadania więcej niż dwóch jednostek tego samego typu w jednym oddziale i jednostek z różnych ścieżek. W czasie bitwy można w łatwy sposób zrobić zrzut ekranu jeżeli przeciwnik dopuścił się takiego przewinienia.
Vogel - 2012-01-25, 12:52

Ale i tu jest minus bo co zrobić z pierwszą linią skoro nie można jej zapełnić wojownikami? Trzeba albo wziąć boha woja albo postawić tam mało życiową jednostkę z drugich linii (tak wiem, że to nie zawsze coś złego). No i kasujemy możliwość tworzenia naprawdę ciekawych składów jak Modeusz, Sukuba i Inkub czyli jednostki tak różne od siebie, że ciężko by to spamem nazwać.
Może najlepiej dopuścić możliwość mieszania ale pod warunkiem, że nie będzie więcej jak dwóch przedstawicieli jednego drzewka dzięki czemu gra będzie ciekawsza a spam zostanie wykluczony. Pozostaje jednak problem pierwszej linii kłopotliwy zwłaszcza dla nowych graczy

Infospec - 2012-01-25, 13:16

A co ze składem 2x grabieżca 2x zbójca :-D
Trzeba blokować zbójcę? Czy po prostu pozwolić mu nabić poziom i niejako złamać zasady przez przypadek

Jestem zdania żeby można było grać takie jednostki jakie kto chce, byleby tylko nie było mieszania drzewek.

Bo tak te zasady się robią coraz bardziej zagmatwane, jeszcze w trakcie gry wyjdą jakieś nieporozumienia niepotrzebne, bo ktoś przez przypadek złamał zasady, nie zdając sobie nawet z tego sprawy.

Vogel - 2012-01-25, 13:57

Infospec napisał/a:
A co ze składem 2x grabieżca 2x zbójca

Niedopuszczalne, łucznik to łucznik.
Cytat:
Jestem zdania żeby można było grać takie jednostki jakie kto chce, byleby tylko nie było mieszania drzewek.

Wiesz chodzi właśnie o to, że wbrew pozorom takie rozwiązanie czyni grę mniej interesującą.

Infospec - 2012-01-25, 14:59

Czemu niedopuszczalne. Obrońca gaju i wartownik to też łucznik i łucznik, a mimo to mogą być w jednym składzie?

Piszesz, że gra byłaby mniej interesująca, niby czemu?
Za 20 punktów i tak nie zrobisz nie wiadomo jak silnego składu typu 5x grabieżca czy 4x pustelnik + arcydruidka bo ci punktów braknie po prostu.

A teraz jest sytuacja w której rasy są poszkodowane bo nie mogą wykorzystać swojego pełnego potencjału.

Athelle - 2012-01-25, 17:05

Idziemy w dziwnym kierunku. Staram się dopracować zasady tak by istniało dużo możliwości i kombinacji, ale trzymajmy się tak podstawowych rzeczy jak ścieżki rozwoju jednostek z gry.

Cytat:
1. Werbujemy maksymalnie dwie jednostki z tego samego drzewka (nie dotyczy drzewka wojowników). Trzymając się ścieżek rozwoju.


Należy pamiętać o podstawowej rzeczy. Jednostki które wykupimy w rozpisce to jedno, a to jak je rozwiniemy za pomocą budynków to całkowicie oddzielna sprawa. Nie można zwerbować Inkuba i Pandemoniusza, jednak nikt nikomu nie zabrania wykupić Inkuba i Demonologa (ścieżka się zgadza). W trakcie gry można spokojnie rozwinąć go na Pandemoniusza i nie będzie to sprzeczne z zasadami. Vogel zwrócił uwagę na istotny problem związany z Wojownikami. Myślę, ze dla nich znieść można ograniczenie. W końcu jednostki z drugiej linii postawione w pierwszej maja sens, a wojownicy z drugiej linii nic nie zdziałają. Zasada otwiera wiele mozliwosci.

Cytat:
2. W dwóch armiach startowych mogą znaleźć się jednostki z rożnych ścieżek. Ścieżki musza być jednak zachowane w poszczególnych oddziałach.


To chyba jest jasne. Możemy zrobić armie z Aniołem, Rycerzem Imperium, a w drugim oddziale postawić na inkwizycje. Jednak w jednym oddziale nie mogą znaleźć się jednostki z tych dwóch ścieżek

Cytat:
3. Armie startowe musza zachować swój początkowy wygląd. Nie mozna wymieniac jednostek pomiedzy tymi oddziałami. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasady zostanie ukarany strata punktową.


Myślę, ze to zamyka wszystkie spekulacje i próby szukania dziury w całym. Sprawdzić, czy gracz nie oszukiwał jest bardzo łatwo. Wystarczy zrobić zrzut ekranu i wysłać organizatorowi. Ten porówna rozpiskę.

Cytat:
4. W czasie gry mozna zwerbowac dodatkowe jednostki do armii startowych (w momencie gdy dowodca zyskuje dodatkowe punkty dowodzenia). Nalezy jednak przestrzegac limitu dwoch jednostek z tego samego drzewka. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasad zostanie ukarany kara punktową.


Jeżeli i w tym wypadku mieli bysmy przestrzegac sciezek niektore wybrane armie mogly by zostac zablokowane, dlatego w tym wypadku znoszony jest zakaz roznych sciezek. Nadal jednak trzeba pamietac o limicie dwoch jednostek z tego samego drzewka.

Infospec - 2012-01-25, 17:40

Chyba zaczynam rozumieć w końcu te zasady :-P

Cytat:
Możemy mieć 2 jednostki tego samego typu.
Nie można mieć jednostek z różnych drzewek rozwoju w tym samym składzie.

2x śmierć 1x zmora = NIE (różne drzewka, przekroczony limit na typ)
2x śmierć = TAK
1x śmierć 1x zmora = NIE (różne drzewka)
2x śmierć 1x nekromanta = NIE (przekroczony limit na typ)

Czy tak to wygląda na chwilę obecną? :)
Jeśli tak to jestem zadowolony i częściowo zawiedziony.
Zadowolony bo nie można mieć 2x śmierć i 2x zmora w jednym składzie bo przekroczono limit na typ.
Częściowo zawiedziony bo można mieć w składzie 1x arcywampir 1x nekromanta, i potem nabić poziom nekromancie z budynkami do arcylisza, dzięki czemu można mieć w składzie 1x arcywampir 1x arcylisz (różne drzewka).

Jeśli dobrze zrozumiałem te obecne zasady, jest to sposób na ich obejście :)

Ale limit na typ - jestem za tą zasadą w takiej formie, jednak zalecałbym się jej trzymać dla każdej sytuacji. Bo coś teraz czytam, że można będzie 3x wojownik (przekroczenie limitu na typ), a co za tym idzie składy na pustelnikach będą grywalne, bo w końcu zaczynają od krasnala, który jest w pierwszym szeregu.

Athelle - 2012-01-25, 17:55

Zrozumiałeś bardzo dobrze.

Hmm i znowu zapomniałem o Pustelnikach. Czyli nie robimy wyjątków i wojownicy też dostają limit na dwie jednostki.

Vogel - 2012-01-25, 23:00

Jak z jednostkami dwupolowymi :?: Tylko jedna z drzewka czy można miec w składzie np dwa smoki?

********
Trzeba zadecydować o doborze ras. Skoro każda para ma do rozegrania co najmniej 3 potyczki gra tylko dwiema nacjami może być nużąca.

Proponuję na niższych szczeblach drabinki rozgrywać walki losowymi rasami a ulubieńców zachować jedynie na finał.

Athelle - 2012-01-25, 23:01

To już przesądzone... gramy losowanymi rasami. W finale powinno dojść do potyczek wybranych przez nas ras.
Vogel - 2012-01-25, 23:03

Jak z jednostkami dwupolowymi :?: Tylko jedna z drzewka czy można miec w składzie np dwa smoki?
Athelle - 2012-01-25, 23:04

Co według Ciebie będzie lepszym rozwiązaniem?
Vogel - 2012-01-25, 23:11

Muszę zapoznać się z modem by odpowiedzieć. Poczekamy pomyślimy w piątek zajmę stanowisko w tej sprawie. A teraz wracam do pracy...
Infospec - 2012-01-26, 00:07

Co jest kurna? Losowe rasy? ...
To jakiś żart?


Z początku byłem zdezorientowany faktem, że drugą rasę mam wybrać.
Potem doszedłem do wniosku, że ma to sens, bo faktycznie może przecież dojść do sytuacji, że się spotka imperium vs imperium to alternatywna rasa ma sens, a teraz?

Co to ma być?

To oburzające.

Najpierw ustalacie limit tur pojedynku, żeby nie przedłużać gry, która i tak została przyspieszona o 300% (wywalony aspekt ekonomiczny, 10x szybsze nabijanie poziomów, pomniejszone mapy, osłabieni strażnicy stolic) i jakieś punkty będą wprowadzane. Nie mam pojęcia po co ta zabawa. Zwycięstwo to zawsze zwycięstwo. Pokonasz stolicę wroga, albo się podda - tak nas uczy gra. Jak długie gry, to chyba po to ten limit miesiąca czasu ustalony został w regulaminie turnieju hmmm? Z resztą zawsze można dać drugorzędny cel zwycięstwa nie? jakieś przekształcenie terenu, wtedy wygra gracz z przewagą w końcu wygra.
Albo można dać jakieś ruiny do zdobycia, chociaż byłby problem ze zbalansowaniem mapy.

Następnie ustalacie limit jednostek w oddziale dla waszego widzi mi się, tłumacząc nużącą rozgrywką i schematycznymi składami (wtf!? może nie macie po prostu pomysłu jak je pokonać?)

Teraz chcecie zmieniać rasy na losowe, też dla waszego widzi mi się, bo zbyt nużąca gra może być (hi vogel)

A jeszcze tu czytam że chodzą pomysły że tylko jedna jednostka dwupolowa w oddziale może być ...


Nie mam pytań po prostu ...

Zgadzam się na granie w turnieju na tym modzie, ale z zasadami co to tutaj proponujecie to się teraz mocno nad tym zastanawiam czy jest sens w ogóle ...


Może wymieszajmy wszystkie rasy niech każdy gra swoimi ulubionymi jednostkami i herosami z kampani typu Uther czy Asteroth X_x Albo pojedynek na same czary?

Tragedia



Zwracam się teraz do Athelle, jesteś twórcą tego moda i zasad turnieju tak?
A pomysły Vogela, nawet nie poddajesz pod dyskusję tylko od razu zatwierdzasz? a wręcz czekasz na to co on zaproponuje ... !? (Już nie wspominam, że nawet nie grał na tym modzie jak sam napisał ...)
Co to ma być? kolesiostwo? druga Acta? :-/


Rozumiem, że się znacie długo i w ogóle. Starzy wyjadacze.
Ale nie róbcie turnieju pod siebie. Dajcie nam noobkom też pograć.

Vogel - 2012-01-26, 09:19

Zasady są nadal w budowie.

Jesli chodzi o losowe rasy to dla sprawdzenia realnych umiejętności graczy, i jest znacznie ciekawiej zagrać rożnymi rasami a nie przez cały turniej jechać na dwóch, czy nawet 3 razy z tym samym przeciwnikiem, nacja, składem :-/

Infospec napisał/a:
A jeszcze tu czytam że chodzą pomysły że tylko jedna jednostka dwupolowa w oddziale może być ...

To nie chodzi o pomysły, po prostu pytałem bo przy zakupie liczy się jako dwie więc jak to się ma do limitu.

Widzisz w całej zabawie chodzi o to, że dostajesz na start już rozwinięte jednostki i na starcie możesz złożyć skład o jaki w normalnej grze byłoby trudno (lub nawet utworzenie okazałoby się niemożliwe). Mod niweluje różnice w prędkości nabijania poziomów przez co powstaje zamieszanie w balansie korygowane właśnie limitem jednostek.

Infospec napisał/a:
Może wymieszajmy wszystkie rasy niech każdy gra swoimi ulubionymi jednostkami i herosami z kampani typu Uther czy Asteroth X_x Albo pojedynek na same czary?

Właśnie po to te ograniczenia, aby walki tak nie wyglądały.

Infospec napisał/a:
Najpierw ustalacie limit tur pojedynku, żeby nie przedłużać gry, która i tak została przyspieszona o 300%

Kwestia doświadczenia z turniejami, tylko dzięki limitom udało się niektóre pojedynki doprowadzić do końca. Ja rozumiem, że po to dołączasz do turnieju by grac możliwie najwięcej ale trzeba się liczyć, że niektórzy z zawodników dysponują bardzo ograniczonym czasem i to jedyny sposób by umożliwić im start.
Infospec napisał/a:
A jeszcze tu czytam że chodzą pomysły, że tylko jedna jednostka dwupolowa w oddziale może być ...

Tylko pytam bo to dość istotne przy planowaniu rozgrywki.
Infospec napisał/a:
(wtf!? może nie macie po prostu pomysłu jak je pokonać?)

Pamiętaj, że zakup jednostek na starcie likwiduje czynniki balansujące rozgrywki takie jak PD/czas/koszta. Na razie proponowałbym rozegranie jakichś walk testowych i warto by się z tym pośpieszyć bo terminy gonią. Infospec co byś powiedział na jakąś potyczkę jutro? Przy okazji sprawdziłbym czy mi GR działa.

Athelle - 2012-01-26, 11:47

Moim zdaniem zasady niweluja problemy z balansem i daja graczom wieksze mozliwosci przeciwdzialania wrogowi. Teraz wiecej zalezec bedzie od umiejetnosci gracza i obranej strategii.
Verthiss - 2012-01-26, 12:05

Nie zapisałem się do turnieju i nie grałem na modzie, jednakże patrząc chłodnym okiem z zewnątrz podzielam częściowo opinię Infospeca. Szczególnie losowanie ras wydaje mi się pomysłem poronionym - chcecie wyeliminować dysbalans i skupić się na umiejętności graczy a wprowadzacie niepotrzebny element losowy. Jeśli chcecie, by było ciekawiej, zdejmijcie ograniczenie dotyczące wyboru ras i pozwólcie graczom niezależnie od siebie wybrać ją dla każdego pojedynku (oczywiście w tajemnicy przed przeciwnikiem). W ten sposób dodacie kolejny element taktyczny do turnieju i dacie się wykazać zarówno graczom, którzy lubią eksperymentować jak i tym, którzy wolą opierać się na ulubionych taktykach.
Athelle - 2012-01-26, 12:13

Turniej zakłada granie do trzech zwycięstw. W każdej rundzie więc odbędą się przynajmniej trzy potyczki, a maksymalnie piec. Do każdej przydzielona zostanie nam inna rasa. Czyli zwycięży ten który lepiej opanował grę wszystkimi rasami, a nie jedna. Tu nie ma żadnej losowości. Kto jest lepszym graczem? Ten który opanował grę pięcioma rasami, czy potrafi grac tylko imperium.
Infospec - 2012-01-26, 12:45

Nie no Vogel, jednostka dwupolowa = zajmujesz sobie 2 miejsca = tracisz możliwość postawienia jednostki jednopolowej. Wybierając 2 jednostki dwupolowe tracisz możliwość posiadania 4, a ty chcesz jeszcze wprowadzić, żeby można było tylko 1?

Co do limitu tur. Piszesz, że to kwestia doświadczenia z turniejami = znowu noobki nie bierzesz pod uwagę.
Na rozegranie pojedynku jest miesiąc. Grę można zapisywać na multi więc w czym problem tkwi?
W tym że spotkają się wymiatacze turniejowi i będą grali godzinami? To dać na mapach respawn neutralnych, żeby można było w razie czego nabić poziomy, albo ustalić, że jak przekroczony limit tur, a żaden z graczy nie chce się poddać to remis nie?
No tak teraz w sumie sobie możesz założyć, że będą 3 remisy pod rząd, to w takim wypadku wprowadzić limit tur i grać dogrywkę na punkty, ale nie robić tak z pierwszymi trzema pojedynkami.

Proponujesz mi rozegranie walk testowych. No proszę cię :-P
Już poruszałem w temacie z mapami fakt, że mają pełno błędów i niezrównoważeń. Po co ci ta walka? :-P
Chcesz zobaczyć jak gram czy co? :D , a samemu w innym temacie cykasz się napisać jak rozwijasz herosa :mrgreen:

Jeśli chodzi o losowe rasy. Jest to pomysł poroniony.
Nie sprawdzi w żaden sposób realnych umiejętności graczy tylko niepotrzebnie wprowadzi element losowy.

Przykład: ktoś może być mistrzem świata imperium, pokonywać całą światową czołówkę, ale krasnalami np nie będzie umiał wcale grać. I czy to oznacza, że jest kiepskim graczem?
Od dawien dawna wiadomo, że specjalizacja w jednym kierunku daje lepsze efekty, właściwie każda gra strategiczna dostępna na rynku to pokazuje.

Ktoś kto dogłębnie zna jedną rasę jest znacznie trudniejszym przeciwnikiem niż ktoś kto zna dobrze wszystkie.

Gdyby wystawić w turnieju gościa, który się specjalizuje w jednej rasie, doszedł by zapewne bardzo daleko. Bo z góry wie czego się może spodziewać po przeciwniku, ma ogranie z własną rasą.
A gdyby wystawić w turnieju gościa, który zna każdą rasę dobrze, może i na początku by sobie radził, ale im dalej w las tym bardziej liczyłaby się specjalizacja, i w końcu trafił by na gościa co gra rewelacyjnie daną rasą, a nasz turniejowiec zaledwie dobrze.

Pomysł z losowaniem ras faworyzuje ludzi, którzy znają każdą rasę dobrze.
Niestety to rozwiązanie skreśla ludzi takich jak ja, co to specjalizują się w jednej rasie i grają nią znacznie lepiej niż pozostałymi, kolejny dowód na to, że robicie turniej pod siebie.

Myślę, że jakaś stała rasa musi być na pierwsze spotkanie. A potem jak ktoś chce niech sobie zmienia rasę pod przeciwnika w drugim i trzecim spotkaniu. Takie rozwiązanie byłoby chyba najlepsze bo dawałoby ogranym ze wszystkim rasami złudzenie zwiększenia szans :D , a specjaliści by na tym nie ucierpieli.


Z resztą, chyba miałbyś większą satysfakcję gdybyś pokonał moje legiony, aniżeli krasnalki nie? :admin:

Athelle - 2012-01-26, 14:45

Myślę, ze dla jednostek dwupolowych ograniczenie ilosci powinno byc takie same. Można miec w jednej armii dwie jednostki dwupolowe.
Infospec - 2012-01-26, 14:50

Tak z innej beczki. Może lepszym rozwiązaniem niż ustalanie zasad, jakiś punktów na oddziały jakie kto ma brać - byłoby po prostu granie od zera z herosem w zależności od wyboru typu wodza? W końcu w modzie można w 10 tur zrobić naprawdę mocną armię i to nie trwa niewiadomo ile czasu. Nabijanie poziomów jest ekspresowe. Pojedynki mają szybkie tempo - wie o tym każdy kto już grał na tym modzie. Do tego złoto co turę, więc jedynym dylematem byłoby tylko ustawienie respawnów dla neutrali.
Bo jak Vogel napisał, może się zdarzyć, że za punkty ktoś zrobi sobie skład, który nie powinien mieć miejsca w normalnej grze i będzie zbyt silny. A wprowadzając zasady niwelujące takie składy z gry, robicie ją nie bardziej - tylko mniej interesującą.

Athelle - 2012-01-26, 15:00

W momencie gdy do naszych rak oddane są 24 czary i sami też tworzymy armie nie ma oddziałów za silnych. Jest tylko zły lub dobry moment na walkę z wrogiem. Wiec tu musimy się wykazać my jako gracze.

Grając z podstawowym bohem startowym zwycięstwo lub porażka w całej bitwie jest zbytnio uzależniona od tego jednego dowódcy. To było poważnym problemem w poprzednich turniejach i nie działało na korzyść rozgrywki.

Testowałem respawn (był on wprowadzony w turnieju testowym Ligi Disciples) i z doświadczenia wiem, ze dobrze działa jedynie na dłuższych dystansach. Ustawienie go na mapach w których rozstrzygniecie ma paść po 10-12 turach zaśmieciło i blokowało by mapę.

W tak krótkich potyczkach problemem jest dynamika. Posiadając wysokopoziomowe składy możemy od razu rzucić się w wir walki z wrogiem. Przecież dokładnie na tym Multi ma polegać.

Vogel - 2012-01-26, 15:10

Infospec napisał/a:
Od dawien dawna wiadomo, że specjalizacja w jednym kierunku daje lepsze efekty,

Specjalizacja zabija ot patrząc na przyrodę to wyspecjalizowane gatunki maja największe szanse wyginąć.
Infospec napisał/a:

Proponujesz mi rozegranie walk testowych. No proszę cię :-P
Już poruszałem w temacie z mapami fakt, że mają pełno błędów i niezrównoważeń. Po co ci ta walka? :-P

W jaki inny sposób można wykryć i naprawić błędy niż poprzez rozegranie na nich potyczek?
Infospec napisał/a:
Na rozegranie pojedynku jest miesiąc. Grę można zapisywać na multi więc w czym problem tkwi?
W tym że spotkają się wymiatacze turniejowi i będą grali godzinami?

Ci akurat podejrzewam będą walki rozstrzygać raczej szybko :mrgreen: zwłaszcza miedzy sobą.
Infospec napisał/a:
mi, kolejny dowód na to, że robicie turniej pod siebie.

Przeceniasz nas, ja na ten przykład nie mam pojęcia o grze Hordami czy Legionem a przynajmniej nigdy na multi nie udało mi się nimi wygrać. Z tego co wiem i Elledan ma swoje piety achillesowe wśród dostępnych nacji.

Verthiss napisał/a:
eśli chcecie, by było ciekawiej, zdejmijcie ograniczenie dotyczące wyboru ras i pozwólcie graczom niezależnie od siebie wybrać ją dla każdego pojedynku (oczywiście w tajemnicy przed przeciwnikiem).

Tylko w ten sposób dopuszczasz możliwość wyboru takich samych ras przez przeciwników.

Infospec napisał/a:
Wybierając 2 jednostki dwupolowe tracisz możliwość posiadania 4, a ty chcesz jeszcze wprowadzić, żeby można było tylko 1?

ja nic nie chce wprowadzić.

Poza tym losowość ras nie wyklucza że zagrasz swoja ulubioną w końcu do rozstrzygnięcia trzeba poprowadzić do zwycięstwa trzy z pięciu ras, a jeśli dotrzesz do finału rozstrzygniesz go już swoimi faworytami.

Infospec - 2012-01-26, 15:18

Z respawnem mam inne dośwadczenia.
Przykładowo jest ustawiony w miejscu w który nie toczy się główna walka, blisko jakiegoś miasta lub stolicy. Dzięki czemu można nabijać poziomy nowym składom, bez przeszkód i zaśmiecania mapy nie ma.
Masz nowe składy = masz więcej oddziałów i strata głównego bohatera tak nie boli.

Athelle napisał/a:
Grając z podstawowym bohem startowym zwycięstwo lub porażka w całej bitwie jest zbytnio uzależniona od tego jednego dowódcy.

A czy przypadkiem teraz tak nie będzie? Za 20 punktów zrobisz jeden mocny skład i jeden słabiutki, albo dwa średnie, nie wierzysz --> rozpiska punktowa.
Oczywistym jest przynajmniej dla mnie, że lepiej zrobić mocny skład, bo rozniesie średnie składy wroga samodzielnie już na starcie, a co z tego wynika nadal masz uzależnienie od tego jednego składu i jak szybko ci padnie.

Na chwilę obecną po rozwaleniu neutrali nie ma jak nabijać poziomy bohaterom dopiero co zrobionym.
No, ale chcecie wprowadzić limit tur :-|

Czyli mamy teraz dwa scenariusze rozgrywki:
Jeden silny skład, idę na wroga. Przy odrobinie szczęścia rozwalę jego składy.
Dwa średnie składy, rozwalam neutrale. Przy odrobinie szczęścia rozwalę jego składy, wytrzymam 20 tur i wygram na punkty.

To po to punkty ruchu zostały osłabione? Żeby zmusić graczy do nabijania poziomów na neutralach?
To w takim razie, wygra ten, który ma lepsze warunki do zabijania neutrali.
Jak widziałem po mapach to jedni mają ułatwioną sytuację, a inni wręcz przeciwnie także ...



==============================================================
Vogel napisał/a:
Specjalizacja zabija ot patrząc na przyrodę to wyspecjalizowane gatunki maja największe szanse wyginąć.

Taki człowiek pierwotny, był słabą rasą. Zaczął dominować poprzez swoją specjalizację, praca zespołowa, wyobraźnia itd.
Takie tygrysy mogą wyginąć, nie dlatego, że specjalizacja ich zabija. Dobrze im się wiedzie. Po prostu człowiek za bardzo się dzięki niej rozwinął.
Z resztą to trochę temat na inny temat także :P

Vogel napisał/a:
W jaki inny sposób można wykryć i naprawić błędy niż poprzez rozegranie na nich potyczek?

Już grałem, wypisałem co mi się nie podoba nawet, co mi da dodatkowa gra przeciwko człowiekowi? tylko bardziej poznam twój styl gry przed turniejem i później lament będzie :D

Vogel napisał/a:
Ja na ten przykład nie mam pojęcia o grze Hordami czy Legionem a przynajmniej nigdy na multi nie udało mi się nimi wygrać.

Poza tym losowość ras nie wyklucza że zagrasz swoja ulubioną w końcu do rozstrzygnięcia trzeba poprowadzić do zwycięstwa trzy z pięciu ras

Tak, ale losowość to także szansa rozegrania 3x rasą, którą nie ma się pojęcia jak grać.
Osobiście jestem za rasą reprezentującą na start i potem wolnym wyborem w następnych pojedynkach, ALE PRZECIWNY losowości.

Athelle - 2012-01-26, 15:25

Cytat:
A czy przypadkiem teraz tak nie będzie? Za 20 punktów zrobisz jeden mocny skład i jeden słabiutki, albo dwa średnie, nie wierzysz --> rozpiska punktowa.


To twoja sprawa co ty zrobisz z tymi dwudziestoma punktami. Możesz je wydac nawet na jeden silny skład. Czy to ma sens, czy nie rozstrzygnie sie na polu bitwy. Wiem, ze ja bym tak nie zrobił.

Nie wiem na jakich doswiadczeniach opierasz swoje opinie. Trudno dyskutowac z takim nastawieniem.

Infospec - 2012-01-26, 16:14

Na jakich doświadczeniach?
Grałem na tym modzie już z 15x jak nie więcej, testowałem różne składy.
Poniekąd też na matematyce.

Masz 20 punktów za które zrobisz 2 składy tak?
Możesz wydać je na 2 sposoby, które podałem, tak żeby to się opłaciło.

Zakładając, że w obu składach rozwijasz herosa na maksymalny poziom tracisz po 2 punkty by zyskać +1 dowodzenia. Zostaje ci 16 punktów.

Jeśli robisz pojedynczy silny skład możesz mieć np:
- 2 obrońców wiary (2x5)
- 2 imperialnych (2x3)
razem = 16pts

Albo rozbić tę pulę na dwa składy co daje ci po 8 punktów na skład:
- 2 rycerzy (2x2)
- 2 strzelców (2x2)
razem = 8pts x2 = 16pts

Oba sposoby mają swoje mocne i słabe strony.

Pierwszy skład:
- możliwość od razu wybudowania wieży magicznej
- możliwość od razu rekrutowania złodzieji
- można na początku totalnie olać budowanie budynków rozwojowych w stolicy bo i tak masz finalne wersje jednostek od razu
- możesz wziąć na klatę najsilniejsze neutrale czy zdobyć od razu ruiny +500 złota

Drugi skład:
- rozwijasz dwa składy na raz, neutrali wbrew pozorom nie jest nieskończoność
- musisz budować budynki rozwojowe na początku by w ogóle móc levelować wojsko
- masz utrudnione zdobywanie doświadczenia, z powodu silnych składów neutralnych, nie możesz zdobyć ruin od razu, musisz się wracać na leczenie
- wróg może cię wykończyć czarami na początku bo masz mało żywotne wojsko


Testowałem jeszcze wersje z bardzo słabymi składami początkowymi, ale sporą ilością złodziei i okazała się najgorsza ze wszystkich - beznadziejna.
Szanse na jakieś porządne akcje mistrza gildii w stylu morderstwo jednostki wroga - fatalne szanse
kradzież przedmiotów - jakich przedmiotów?
zatruwanie miast, neutralnych oddziałów - też czasem może zawieść, pomocne tylko do zdobywania doświadczenia, ale tym sposobem też możemy sobie zaszkodzić, np w stylu morderstwo jednostki neutralnej by łatwiej ubić oddział, a tak naprawdę traci się doświadczenie, które przeciwnik sobie zgarnia bezkarnie. Ponadto sami złodzieje są bardzo podatni na słabe przywołane istoty w stylu żywa zbroja, która sama zabija 2 złodziei.

Mogę wymieniać dalej jeśli mało opinii.

PS.
Przed chwila wywaliło forum :-P

Athelle - 2012-01-26, 16:18

Grałeś z komputerem?
Infospec - 2012-01-26, 16:22

Tak grałem z komputerem średnim, ale także z bratem, który ma większe ogarnięcie d2 niż ja.
Też testowaliśmy różne składy na pustej mapie.

I powiem nawet, że znaleźliśmy takie składy niektórych ras, że nie da się ich zjechać bez czarów czy innego wsparcia.

Athelle - 2012-01-26, 20:33

W każdym razie wszystko zweryfikuje runda wstępna. Po to jest ta runda by modyfikacje dopracować, ewentualnie jeżeli będzie potrzeba zmienić. Do czasu rozegrania pierwszych starć trudno o sensowna dyskusje.

Obecny wyglad zasad werbowania jednostek do oddziałów startowych.

1. Werbujemy maksymalnie dwie jednostki z tego samego drzewka, trzymając się ścieżek rozwoju.

2. W dwóch armiach startowych mogą znaleźć się jednostki z rożnych ścieżek. Ścieżki musza być jednak zachowane w poszczególnych oddziałach.

3. Do oddziałów startowych nie można zwerbowac jednostek specjalnych.

4. Armie startowe musza zachować swój początkowy wygląd. Nie mozna wymieniac jednostek pomiedzy tymi oddziałami. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasady zostanie ukarany strata punktową.

5. W czasie gry mozna zwerbowac dodatkowe jednostki do armii startowych (w momencie gdy dowodca zyskuje dodatkowe punkty dowodzenia). Nalezy jednak przestrzegac limitu dwoch jednostek z tego samego drzewka. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasad zostanie ukarany kara punktową.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group