Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Multi - Turniej Drużynowy

Mikael - 2010-08-06, 15:48
Temat postu: Turniej Drużynowy
Ostatnio wpadłem na pomysł stworzenia turnieju drużynowego.Taki turniej na pewno wymagałby od graczy współpracy i wspólnego zaangażowania w grę aby wygrac.Turniej działałby na zasadzie rasa vs rasa czyli legiony z legionami kontra elfy z elfami.Co o tym myślicie?
Vogel - 2010-08-06, 15:51

To raczej turniej rasowy bo drużynowy kojarzy się z walką typu 2v2.
Wisz - 2010-08-06, 16:17

Wiesz, Balboa, jest tylko taki problem, że dwie osoby nie mogą grać na jednej mapce jedną frakcją :-P
Rond - 2010-08-06, 16:18

Na jednej mapie nie mogą być naraz dwie rasy. Więc musi to być jednak np. Klany i Legion vs Elfy i Nieumarli (taaa, dobry dobór sprzymierzeńców, ale to nie ma być fabularne).

Jeżeli tylko Elle zrobi mape... :P

Saemiel - 2010-08-06, 16:42

No jak Balboa by chciał taki turniej organizować to by sam musiał robić mapki. Poza tym mapy to nie problem, Elle to nie jedyna osoba która potrafi robić mapy do Disa :P
Mikael - 2010-08-06, 18:06

Cytat:
Wiesz, Balboa, jest tylko taki problem, że dwie osoby nie mogą grać na jednej mapce jedną frakcją :-P
Ja tylko proponuje przecież bez problemu można zagrac Klany,Hordy vs Elfy,Legion czy jakoś tak to nie problem :mrgreen:
Alexij Septimus - 2010-08-07, 11:26

Wiesz. Czasami nawet 2 osoby mają problem się zgadać. 3 to wyjątek. A 4 to już byłby cud. Raczej nie uda się dla takiej małej społeczności zorganizować takiego turnieju.
Rond - 2010-08-07, 12:10

Raz już graliśmy z Balboą i Saemielem we 3. Nikt nie mówił, że trzeba grać naraz 5 godzin. Kwestia chęci i wszystko jest do zrealizowania.

To może jakąś mapę najpierw dostańmy (hehe) i bez turnieju można kilka drużynowych potyczek zrobić :>

Vogel - 2010-08-07, 12:42

Ron graliście, a dokończyliście grę :?: Za zacząłem kiedyś mecz we czterech, kilka razy we trzech ale żadnego nie udało się dokończyć.
Czapa - 2010-08-08, 02:01

W sumie tak chętnie bym zagrał i nawet zainstalował DII ponownie, więc jak się dogadacie dajcie znać. Jedyne co mnie ogranicza to robota, a teraz od pona mam nocki.
Rond - 2010-08-08, 12:25

Niestety nie dokonczylismy, ale to raczej przez turniej i słabą mapę. Jakaś niestandardowa, zrobiona przez użytkowników przydałaby się.
Mikael - 2010-08-08, 18:08

Uważam, że mapy to nie jest aż tak duży problem.Kłopotem nie jest także zgadanie się na taki pojedynek, przecież można spokojnie umówic się wcześniej ;-)
Vogel - 2010-08-08, 20:20

Umówienie się na pojedynek to nie jest problem, problemem jest czas jakiego wymaga jej rozegranie. Dopiero p[o pierwszej przerwie zaczynają się schody bo okazuje się iż to nie wystarczy zgrać się raz ale kilkukrotnie.
Rond - 2010-08-08, 21:18

Osobiście byłbym za znalezieniem/zrobieniem jakiejś fajnej mapy, na której ładnie exp leci.

To jak, kto się pisze do gry 2v2? Nie trzeba odrazu grać 5 godzin, 2-3 godzinki naraz wystarczą.

Ja mogę grać.

Czapa - 2010-08-08, 23:53

Rozumiem, że BE z Modem Ligowym?
Mikael - 2010-08-09, 00:00

Czapa napisał/a:
Rozumiem, że BE z Modem Ligowym?
Tak, myślę że każdy jest już "ograny" z modem więc spokojnie można grac na nim.
Uriel - 2010-08-13, 04:24

A ja, zacząłem już robic pierwszą mapke tego typu, myślę że za parę dni będzie gotowa, szybki teścik i....... do bitwy! :mrgreen:
Alexij Septimus - 2010-08-13, 10:30

Widziałeś kiedykolwiek mapkę turniejową? Powinieneś się wzorować na elle, który dba o równowagę na mapce, w tym poziom doświadczenia na początku. Oprócz tego zasoby, miasta, ruiny i artefakty.
Jeżeli takie coś zrobisz to daj na forum do krytyki :P

Uriel - 2010-08-13, 15:46

Alexij Septimus napisał/a:
Widziałeś kiedykolwiek mapkę turniejową? Powinieneś się wzorować na elle, który dba o równowagę na mapce, w tym poziom doświadczenia na początku. Oprócz tego zasoby, miasta, ruiny i artefakty.
Jeżeli takie coś zrobisz to daj na forum do krytyki :P
Sądzisz że nie nigdy nie widziałem mapki turniejowej??, oczywiście że wzoruje się troche na mapach Elle i postaram się stworzyc właśnie taką mapkę dbającą o równowagę;)
ps.możesz zrobic własną mapę, ale wtedy daj ją do działu "Humor".

ImpPL - 2010-08-17, 21:46

To jak robimy ten turniej? Gorzej troche bo ja nie znam nikogo na forum, więc nie wiem z kim bym grał.
Mikael - 2010-08-17, 22:33

Ja mam taką propozycję by 4 graczy zrobili swoje wersje mapek na których można by było grac ;-) .

Ja mogę zrobic pierwszą wersje mapki (o ile mi się uda :-/ ) czyli Imperium,Klany,Hordy i Legion.

Czapa - 2010-08-18, 09:39

Co do mapek to mam chyba podstawowe pytanie: jakie ograniczenia?
Magia poziom 2-3?
Level Hero max 14?

Vogel - 2010-08-18, 09:41

A po co ograniczenia :?: lepszym pytaniem byłby rozmiar mapy będą czy nie sklepy itp.
Czapa - 2010-08-18, 09:48

Pojedynek miał być rozgrywany na zasadach turniejowych dlatego pytam o takie rzeczy. A co do mapy to logicznie uznałem, że powinna być przynajmniej 2x większa. Sklepy, wieże magiczne itp. oczywiście także dochodziły do tych pytań. A przypomniałeś mi chyba o najistotniejszym pytaniu, mianowicie czy powinni być trenerzy? A w przypadku najemników to jakie jednostki do najmowania?
Mikael - 2010-08-18, 15:52

Zgadzam się z Vogiem, żadnych ograniczeń :devil:
ImpPL - 2010-08-18, 21:53

Z trenerami to nie wiem czy dobry pomysł, ktoś może mieć lepszy teren albo przeciwników to już dużo zmienia.
Mikael - 2010-08-19, 15:30

Jednak ta mapa to moja totalna porażka, po 14 turach miałem na mapie armie orków i troli :-(
Saemiel - 2010-08-19, 15:49

Po pierwsze jest strasznie geometryczna, ale to jest lekki zarzut, bo wrażenia wizualne jak wiadomo w przypadku mapek turniejowych są zdecydowanie drugorzędne.

Mapę przejrzałem pobieżnie ale jest na niej kompletny dysbalans pod względem dostępnego expa, za dużo jednostek żeby się połapać jakie to będą różnicę, ale najlepszy przykład, że w jednych ruinach był moloch z berserkerem, a u innej rasy Lodowy Olbrzym z Weteranem. Ogólnie wyjdzie spora różnica expa.

Po drugie, składy są masakrycznie expodajne, a na mapie jest mało złota, żeby nadążyć za tempem będzie trzeba blokować jednostki. Mi się to nie podoba.

W wieżach magicznych jest jakiś misz-masz magiczny, najlepiej po jednej stronie dać czary Legionów i Hord, a po drugiej Imperium i Klanów czy coś takiego.

Kolejna sprawa, że sojusz Legiony i Hordy przeciw Klany i Imperium... Cóż, dość powiedzieć, że nie ma tutaj pola do popisu drużynowego. Imperium i Klany łącznie mogą się zbuffować jak szaleni, niby w odpowiedzi Legiony i Hordy mogą mocno walnąć klątwami, ale wiadomo, że to nie to samo. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby Hordy i Imperium vs Legiony i Klany, czy tam Legiony i Imperium vs Hordy i Klany.

Kolejna sprawa, ze mapa jak na tylu zawodników jest strasznie mała, nawet pomimo olbrzymiego tłoku jaki wywołuję ta masa neutralnych składów, których jest aż za dużo.

Mogę się tylko domyślać ile musiałeś włożyć pracy w przerabianie aż tylu składów, bo większość z tego co widziałem nie ma standardowych statystyk, ale mapa generalnie wydaje się być do gruntownej zmiany. Może ja sam się postaram coś zrobić, ale najpierw muszę skończyć mapę 1 v 1 v 1, która niedługo powinna się ukazać. Już byłaby skończona gdyby nie właśnie to balansowanie składów, które jest kluczowe. W końcu wszyscy powinni mieć podobne ilości expa do zdobycia.

Vozu - 2010-08-19, 15:51

Aby mieć pewność co do równowagi ilości PD proponuję korzystać z danych tutaj zawartych: http://disciples.phx.pl/?art=D2/be_doswiadczenie1 :-)
Czapa - 2010-08-19, 19:12

No to Vozu bardzo pomoże więc i ja coś wykombinuje, ale po weekendzie bo udało mi się załapać na wyjazd.
Wisz - 2010-08-19, 22:33

Moje uwagi w większości się pokryją z tymi Saemiela, ale może jednak coś nowego uda mi się napisać :-)
1. Rozmiar mapy: robienie mapy dla 4 graczy o tym rozmiarze to jakaś pomyłka. Być może poprzez to chciałeś zapewnić większą dynamikę gry. Ale Ci się to nie uda. Pierwsze 20 tur to będzie walka przeciw neutralom i zbieranie kasy na budynki. Wskrzeszenie nawet jednej jednostki już 2 poziomu będzie wyzwaniem i poważnym opóźnieniem. Ale rozumiem, że na takie mapie jest niemożliwym umieszczenie odpowiedniej ilości surowców dla 4 graczy.
2. Strażnicy: Na ile ustawiłeś staty strażników? Bo te, które ja widzę (225 PŻ, 50 pancerza od stolicy i obrażeń), mogą zależeć od moda Ellego. Jeśli zaś Ty je tak ustawiłeś, to jest to pomyłka. Przy takiej ilości i rodzaju składów nawet pozostawienie im normalnych statów (strażnikom) nie jest przegięciem. Przecież taki imperialny zabójca będzie awansował co walkę.
3. Balans: no on leży i kwiczy, tego raczej nie będę tłumaczył, bo nie ma co.

Ale jest parę rzeczy, które mi się podobają.
1. Geometria map: dla kogoś to może być minus, ale dla mnie to jest ogromny plus. Mapa do multi ma być wyważona , a nie być 8 cudem świata pod względem piękności.
2. Dość duża ilość jednostek atakujących od żywiołu i w tylnie jednostki: dzięki temu taki gracze Hord czy też Imperium nie będą bezproblemowo latać sobie po mapie.

Stwórz większą mapę, lepiej zbalansuj i bedzie wsio haraszo :D

A co do sojuszu: pamiętaj Saemiel, że błogosławieństwa tego samego poziomu się nie sumują, a klątwy tak.

Vozu - 2010-08-20, 07:57

Wiszu napisał/a:
A co do sojuszu: pamiętaj Saemiel, że błogosławieństwa tego samego poziomu się nie sumują, a klątwy tak.


Nie sumują się te same zaklęcia, niezależnie, czy jest to klątwa czy wzmocnienie. Na drużynę nie da się rzucić dwa razy ani Chronosa ani Lodowej tarczy, ale dwa zaklęcia o tym samym działaniu a różnej nazwie powinny się sumować, np imperialna Siła i krasnoludzka Siła Vithara powinny dać łącznie +20% do obrażeń, i na tej samej zasadzie Klątwa Nygraela i Cursa Demoneus winny łącznie nałożyć modyfikator -30% do obrażeń. Chyba że mam nieaktualną lub błędną wiedzę na ten temat.

Saemiel - 2010-08-20, 09:42

Jest tak jak napisał Vozu. Sprawdziłem, żeby mieć 100% pewności. Wzmocnienia czy klątwy sumują się. Wiadomo, że nie można dwa razu rzucić na siebie tego samego błogosławieństwa, ale kombinacja Siła + Moc Vithara już jest dozwolona. Tutaj akurat nie masz racji :P

Moim zdaniem rozgrywka może wyglądać po prostu ciekawiej jeśli jeden gracz będzie mieć wzmocnienia a drugi klątwy, oboje będą się uzupełniać, powinno to być po prostu ciekawsze.

Wisz - 2010-08-20, 10:04

Opieram się na opinia Vogela, który kiedyś pisał, że błogosławieństwa się nie łączą i na swoich doświadczeniach z pierwszej misji Klanów, gdzie można rzucić albo siłę, albo Vithara. Ale nie sprawdzałem, czy zaklęcia od dwóch graczy się nie kumulują, więc i może macie rację :-P
Saemiel - 2010-08-20, 10:38

Wiszu zrobiłem kompletny test, tak samo jeden gracz może rzucić na siebie Siłę i Moc Vithara jak i jeden gracz może rzucić jedno z tych zaklęć, a następny kolejne.
Jeśli masz inaczej to jest dziwna sprawa, w każdym razie u mnie jest tak jak napisałem wyżej. Ale dobra, bo się z tego powoli offtop zaczyna robić, to lepiej zakończyć dyskusję na ten temat ;)

Czapa - 2010-08-22, 19:37

No i jak? Wiadomo już coś bliżej? Bo nie wiem czy brać się za cokolwiek czy to sensu nie ma.
Vogel - 2010-08-22, 19:40

O jakiej mapie pisaliście wyżej :?:
pk0 - 2010-09-04, 18:24

Byłbym bardzo chętny do gry, jednak mam pytanie, czy do ew. gry w takim turnieju byłaby wymagana oryginalna kopia czy też wystarczy, że host będzie miał oryginała CD w napędzie, a reszta się dołączy bez płyty na niekoniecznie oryginalnych wersjach?
Rond - 2010-09-14, 20:12

Możesz mieć niekoniecznie oryginalne wersje. Jako host i jako gracz.
pk0 - 2010-09-20, 11:12

Ok. A jeśli chodzi o wersję gry? Jest tylko jedna czy zostały wydane jakieś patche? Z tego co wyczytałem, do gry na multi używaliście jakiegoś programu?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group