Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Liga Disciples - Mapy

Athelle - 2010-07-10, 19:43
Temat postu: Mapy
Mam dla was pierwsza mapkę do testów.

Rasy: Imperium vs. Przymierze
- 2x Mana życia i Gaju, 1x Śmierci, Piekielna, Runiczna.
- 4 punkty Respawnu przy każdej stolicy.
- 500 złota na początek.

Poziom Armii Neutralnych: Tu się można kłócić.. powiedział bym, ze każdym składem można to pokonać. (sprawdzajcie w edytorze, jednostki są osłabione)

Oczywiście testy tylko na modzie ligowym. Czekam na wnoszone przez was poprawki, opinie i komentarze.

Edit1: 1.01
- Za pokonanie Ogra w nagrodę dostaniemy Eliksir Zycia.
- Eliksir Odnowy za pokonanie Armii Goblinów w której znajduje sie Starszy Goblin.
- Eliksir Odnowy za pokonanie Armii stojacych przed miastami 3 poziomu.

Edit2 : 1.02
- Dodana rzeka by uniemożliwić przekształcanie terenu (wyrównane szanse dla obu stron)

Edit3:
- Dodana wersja mapy z rasami: Legiony Potępionych i Górskie Klany.

Edit4:
- Dodana wersja mapy z rasami: Legiony Potępionych i Hordy Nieumarłych.

Vogel - 2010-07-11, 13:15

Mapa ma ta sama wadę co początkowe wersje v6 z tą różnicą, iż tu jest ona na korzyść Przymierza. Chodzi mi o znacznie łatwiejsze zajmowanie terenów przez długouchy. Po stronie Imperium sama stolica czy nawet w połączeniu z najbliżej jej osadzonym miastem dają ludziom dostęp do jedynie dwóch źródeł many i jednego złota. Strona elfów jest pozbawiona bariery w formie rzeki dzięki czemu nawet gdy zajmować będą miasta w kierunku północnym mapy to samo przekształcenie terenu jakie ma ich stolica pozwoli na przejecie 50% mapy w kierunku południowym tym samym wszystkich umiejscowionych tam surowców.
Vogel - 2010-07-11, 20:12

Przetracę Ci kiedyś kark, mam ta mapę pobrać zastąpić p[poprzednią odpalić edytor i szukać zmian :?: Nie można napisać w skrócie co zmieniłeś :?: Ja te Twoje "UPY" będę kasował a co :-P
Athelle - 2010-07-12, 08:50

No masz w pierwszym poscie co dodalem w aktualnej (1.02) wersji. Upy mozna kasowac, jak ktos posta pod tym pisze :P
Vogel - 2010-07-12, 21:30

Takie mapki to moim zdaniem w przypadku turnieju na pierwszy etap mogą być ale w lidze żeby się na nich wszystkie mecze odbywały to nie jestem zbytnio przekonany. Nie wiem czy nie są za małe, bo może być tak ze mecz się już w trzeciej turze rozstrzygnie.
Athelle - 2010-07-12, 21:33

Vog zapominasz, ze na mapach będą neturalne jednostki. Zwiedzalismy sobie pusta mapke. Poza tym dazymy do tego by na bitwie nie trzeba bylo tracic 10h...
Vogel - 2010-07-12, 21:35

Mecze trwające około dwie godziny jak dla mnie nie są wcale jakoś uciążliwie długie.
Athelle - 2010-07-12, 21:37

Wiesz, ja potrafilem w dwie i pol godziny z Wiszem kiedys rozegrac 17 tur :) na zwyklych mapach... mapa zamiast 48x48 jest 38x38 czy to tak duzo? Zobacz na v2 nie ma mowy o starciu przed 10 - 15 tura..
Vogel - 2010-07-12, 21:39

To jak różnica miedzy 42" a 32" telewizorem ale może faktycznie nie będzie tak źle pomijając fakt że szanse na osiągniecie piątego poziomu przez jednostki znowu zmaleje.
Athelle - 2010-07-12, 21:41

Po to na mapie ustawiane sa PD'ko dajne sklady (mowilem ze nad tymi na mapie v2 bede pracowal jeszcze)... poza tym ten problem byl od zawsze, a nie tylko na malych mapach.
Athelle - 2010-07-26, 15:30

Takie małe przedstawienie dwóch pozostałych mapek na turniej.

http://img827.imageshack.us/f/mapav3.png/

http://img530.imageshack.us/f/mapav4.png/

Vogel - 2010-07-28, 19:07

jak prace nad mapami, wyrobisz się do soboty ze wszystkimi :?:
Athelle - 2010-07-28, 19:08

W piątek rano wszystkie powinny być..
Athelle - 2010-07-29, 17:55

V3 w wersji Imperium vs Legiony... do szybkich testow...
Saemiel - 2010-07-29, 19:21

Póki co pobieżnie przeglądałem i podoba mi się o tyle, że expa na niej jest na prawdę mnóstwo ;)
Szkoda, że starsze golbiny nie są tak samo osłabione jak były wcześniej, czyli miały więcej hp i niższy dmg. No i znowu będzie denerwować z tą swoją ochroną, no ale ochron jednostkom nie da się zdjąć to nie narzekam.

Już widzę, że kasy będzie brakować i będzie szkoda jej wydawać na cokolwiek innego poza budynkiem do jednostek.

Vogel - 2010-07-29, 19:23

Elle wszystko fajnie ale w jednym mieście umieściłeś Flamela Crowleya za którego jest tylko kilkaset PD a po drugiej stronie mapy księżniczkę która awansuje cały skład niezależnie od poziomu co powoduje lekki dysbalans.
Athelle - 2010-07-29, 19:27

http://disciples.phx.pl/i..._doswiadczenie6
Vozu - 2010-07-30, 16:49

Pograłem sobie jeszcze z Cethem dzisiaj (z kompem troszku też) i widzę, że dla takiego Imperium czy czegokolwiek co działa na jednopolówkach tempo ekspa jest wycieńczające ekonomicznie, po prostu kasy nie styka, lepiej jest kiedy gra się Hordami czy Klanami z wykorzystaniem dwupolowców.
Tak mnie zastanawia, sprawdzał ktoś tempo przejęcia dodatkowej kopalni złota tylko przy przekształcaniu stolicy? Hordami jak grałem to samo mi wpadło w ręce chyba w okolicach 6-7 tury, nie wiem jak to z drugiej strony jest - nie pamiętam kiedy miałem Klanami, a Imperium miasto idzie zająć około 6, więc...sprawdzał ktoś? :D

Cethu - 2010-07-30, 17:49

Zgadzam się z Vozu, kasy jest troszkę za mało, żeby chociaż była na styk. Prawdę mówiąc na styk to była jak Vozu zwiększył startową ilość, bo wcześniej było jej śmiesznie mało.
No i może więcej miksturkowych dropów dać, nie wszystkie rasy mogą się leczyć czarami jak są na delegacji u wroga.
PS: Kopalnia jeśli dobrze pamiętam daje 50, a kosz jej przejęcia to 450 zł, wiec chyba bardziej opłaca się poczekać.

Saemiel - 2010-07-30, 19:17

Cethu pamiętaj, że różdżkarz to jednak inwestycja długoterminowa, jeden różdżkarz najczęściej nie zajmuje jednej kopalni. Różdżkarz najczęściej w ten czy inny sposób się zwraca ;)
Co do mikstur to nie wiem jak jest na tej mapie, na v2 było z tym ok, a tam tylko przy okazji podbijania miast można było je dostać.

Cethu - 2010-07-30, 19:32

No nie wiem Sae, tzn, te 150 złota za laskę to luksus, ale jeszcze pogram to może mi eis zmieni.
Vogel - 2010-07-31, 09:14

No niestety z tym tempem rozwoju faktycznie jest trochę przedobrzone bo raz, że czasem trzeba czekać turę by uzbierać złota na awanse jednostek (Np w pierwszej turze można spokojnie awansować cały oddział na lv2) a dwa, iż przez to gracz jest zmuszony do zubożenia składu nie mogąc sobie pozwolić na jego różnorodność.
Cethu - 2010-07-31, 10:30

No wypadało by ustalić startową ilość złota którą host dodaje w lobby.
Saemiel - 2010-07-31, 18:04

Złota w lobby nie dodaje się nic, to na mapie powinno się dać to złoto do stolicy. Właśnie po to, żeby nie rozdzielać tego złota w lobby. Na v2 było 500 złota, jak grałem na przerobionej przez siebie v3 dałem tyle samo. To jest chyba rozsądna wartość, jak już koniecznie go dodawać to i tak nie więcej niż 600.
Vozu - 2010-07-31, 18:09

Ja grałem z Cethem na v2 które Elle wrzucił jako już do turnieju i bez dodawania w lobby było 250 złota na starcie bodajże.
Saemiel - 2010-07-31, 18:19

Nie, na tych nowych w standardzie każdy ma stówę, 250 wyszło dlatego, że w pierwszej turze też jest przychód złota. Trzeba pododawać tą kasę do tych 500, bo tak to rzeczywiście sensu nie ma. Za taką kasę to dobrze jak dwie armie kupisz w pierwszej kolejce, nie wspominając o jakimś budynku.

W v3 bug reported: jeden złodziej, ten Legionowy, nie ma zmienionej przynależności i Legiony startują z nim, a wliczając, że ma jeszcze jednostki w drużynie to niezła zapomoga jest ;)

Cethu - 2010-07-31, 20:18

no 500 powinno styknąc. Pierwsza tura to budynek za 200 i 2x 3 jednostki po 50, czyli wychodzi w sam raz, przynajmniej dla Hord.
Vogel - 2010-08-04, 10:38

V2 Imperium vs Klany - aż cztery many runiczne i ani jednego źródła many śmierci.

Przy standardowych mapach wystarczy jak Host doda 300 złota i jest idealnie.

Saemiel - 2010-08-04, 10:52

Trzysta to jednak trochę mało, bo na jednostki wydaję się średnio tak ze 150 złota na jednego dowódcę, jeśli przeliczmy to na dwóch to wychodzi właśnie to 300. Najmniej wydamy 120 złota na dowódcę nie licząc Legionów i jeśli Hordy wezmą same duchy. Ale jeśli nie liczmy, że ktoś będzie brać samych łuczników to niestety 300 będzie za mało, pierwszą kolejkę będzie albo trzeba przeczekać, bo nie starczy na budynek do rozwoju jednostek albo rozwijać jednego dowódcę, a to nie o to chodzi, żeby tylko jednego nabijać, moim zdaniem przynajmniej.
Athelle - 2010-08-04, 10:54

Sae do tego 300 dochodzi 100 ze stolicy ktora masz od poczatku + 150 przychodu z pierwszej tury.. wiec troche tej kasy jest.

Co do mapy Vog.. to moglem sie pomylic ustawiajac.. male poprawki mozecie wnosic.

Saemiel - 2010-08-04, 11:01

Zapomniałem o początkowym 100. No jak tak to jest akceptowalne ;)
Vogel - 2010-08-04, 11:47

Przy dodaniu 300 przez Hosta Karasiami nie miałem problemów z budową pierwszego budynku i zakupem kompletu jednostek dla obu dowódców.

Poprawie i wrzucę w wolnej chwili.

Klany vs Przymierze karasie są po zabójczej dla siebie stronie jak na mój gust :-/ ale przetestuje to na Kikucie.

Vogel - 2010-08-05, 09:31

v2 Klany vs Przymierze

- Dodałem dodatkowego dowódce u Klanów, którego wcześniej brakowało
- wyrównałem ilość złota w obu stolicach (wcześniej przymierze miało 500g w stolicy a Klany 100)

Przy Hostowaniu mapy nie trzeba dodawać złota, potrzebna ilość już jest ustawiona.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group